geç çalışma sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

geç çalışma sorunu

İleti blauzahn » 13 Şub 2015, 21:24

Bir şeyin doğrusunu söylemek muhalefet ise Allah muhalefet edenleri başımızdan eksik etmesin.
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti erender » 13 Şub 2015, 21:38

kkkk945 yazdı:abi, skoda favorit vikipedi dediğin olayada fazla güvenmemek lazım. 10 tane hata ve bana göre yanlış yorum gördüm. galiba çeviri yapılırken hata olmuş. zaten daha öncede 50 defa paylaşılmış ve tartışılmıştı. ama yinede cc. hepimizden razı olsun ;)
örn hatanın bitanesini alıntı yapıyorum: "Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir. Pozitif (+) faz aracın çelik konstüriksiyonudur. Negatif (-) faz ise otomobilin kablolarındadır"

Bujiyi 0,6 düşürün demişsiniz ama o mantıkla 0.5 e indirelim çok daha iyi parlar o zaman, hatta bi tık ileri gidelim düşürmüşken 0.3e düşürelim. bunun bi hesaplaması felan var. bilimsel verilere dayanarak yapıyorsanız yorumu saygı duyarım. ama brisk orj aralığı senelerin usta ve parçacılardan uyumlu olduğunu senelerdir işitirim.



Wikipedi de kullanıcı oturumu açıp yanlışları düzeltmek mümkün. Uyarın dikkate alındı ve düzeltildi Mustafa abi
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti debrelim03 » 14 Şub 2015, 00:09

arkadaşlar burada yardımcı olmaya çalışan tüm arkadaşlar için hayır duamızı eksik etmiyorum zaten ,her ne kadar satırlara dökmesde ,yanlız ben bu aracı yeni aldım neyin ne olduğunu buradan sizler sayesinde öğrenmeye çalışıyorum konu hakkaten farklı yönlere gidiyor burada sorunummuzu en makul bi şekilde el birliği ile çözersek belki başka arkadaşlarında problemlerine de çare oluruz diye düşünüyorum sürçü lisanım varsa af ola hepiniz hakkınızı helal edin bana zamanınızı ayırdınız
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti SKDFORMAN » 14 Şub 2015, 00:22

ubabubab yazdı:-SKODA FORMANI TEK MARŞTA ÇALIŞTIRMANIN FORMÜLÜ -deneyerek bulunmuştur memnun kalan devam eder-

evvela gün ortasında normal çalışıyorsa ateşlemede sıkıntısı yok demektir
sabah ilk yapılacaklar kontak anahtarı nı tak tabloda ışıklar yansın o arada çık diye ses gelir o anda -1-pompa gazı dibine bas bırak 7ye kadar say ( gaz yada benzin farkı yok neyle çalışıyorsa ) o arada debriyaj basın tek marş .hayırlı yolculuk
izaheti şöyle :akşam bıraktın sabah a kadar duran motorun yanma odasında yakıt uçar üsteki taktikde yanma odasını hazır hale getirir size ateşlemeyi yapmak kalır burdaki yorumların hepsini yapacak olursan yanarsın bilen bilmeyen yazıyor


ubabubab yazdı:üsteki 2 üye hep muhalefet ben bu şekilde kullanıyorum ister yap ister yapma siz 0.9 getir


erender yazdı:Wikipedi de kullanıcı oturumu açıp yanlışları düzeltmek mümkün. Uyarın dikkate alındı ve düzeltildi Mustafa abi


abi benim çok kötü bi huyum var. karşımdaki babam dahi olsa doğruyu savunur, doğrunun yanında olurum. tabi bana göre doğruyu. bana göre doğru olan başkasına göre yanlış olabilir. Onada saygı duyarım.

Şimdi bak sen üstte "SKODA FORMANI TEK MARŞTA ÇALIŞTIRMANIN FORMÜLÜ" diye iddealı bi başlık atmışsın. ama içeriğini okuyunca sistemin çalışmasında yanılgınız var gibi geliyor bana.
kontağı aç tık sesini dinle vs. bunlar ok. gazı bas bırak bunada doğru diyelim. peki 7sn ne abi yaaa. gaz yada benzinde farkı yok ne demek. sen bizim araçların gazısı istersen 500 kez pompala. sonuçta mekanik sistem. gaz beslemesiyle benzin beslemesi cok cok farklıdır. Neyse bunları burda anlatmayalım. forumda bi ton bilgi var.
msj sonunda da cok afedersin; "burdaki yorumların hepsini yapacak olursan yanarsın bilen bilmeyen yazıyor" demişsin. bana göre buradaki yorumların hepsini okudum, bu senin yorumun en cok yine senin yorumuna uyuyor. bi arkadaş conta yanmış olabillirmi felan yazmıştı. onun bile biraz mantığı var. hani hiç olamaz diyemeyiz. Düşük ihtimal olsada olabilir sonuçta, ama samimi söylüyorum kendi adıma senin yorumunda mantıkta, bilimsellikte bulamıyorum. buna rağmen cvp yazmamıştım.
yine aynı şekilde buji aralığından felan bahsetmişsin. eğerki dedim, bilimsel bi açıklaması bi mantığı varsa saygı duyarım tşk ederim. bişey daha öğrenmiş oluruz. ama senin cvb 0.9 yapın siz, yok ben denedim memnunum vs.
sonradan da muhalif arkadaşlar felan.
Niyetim sizi üzmek veya kırmak asla değil. ama farkında olmadan kırdım veya incittiysem özür dilerim.
Bu yazdıklarımın sizinle ilgisi yok:
Şimdi forumda bi çok bilgili ve tecrübeli arkadaş gitti. artık yorum bile bırakmıyorlar. bizde artık daha az katılma kararı almıştık. araçlarımıza bi çok olumlu sonuç aldığımız uygulama yaptık. foruma kırgınlığımızdan paylaşmıyoruz çoğu şeyi inanın. yani bu 2 muhalif arkadaştan geçmişte daha cok varmış. Çok daha tecrübeli ve bilgili. Onların geçmişte yazdıklarından cok şey öğreniyorum kendi adıma.
Ben doğruyum vs. demiyorum. fikrim yorumum budur diyorum nacizane. eleştirebilir, katılmayabilirsiniz elbette.

Eren abi ben o işlerden pek anlamıyorum. Eline sağlık. birilerinin işine yarar inş. tşk ederim kendi adıma.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blauzahn » 14 Şub 2015, 00:32

Serdar hocam anladığım kadarıyla bulunduğunuz yerde usta sıkıntısı var. Ankara'ya gelme imkanınız yok mu? Burada değerli ustalar var. Sorununuza kısa sürede teşhis koyup çözeceklerdir ya da Eskişehir'e gidebilme imkanınız yok mu? Bildiğim kadarıyla Eskişehir'de de değerli bir ustamız var. Bazen forumda yazıyor kendisi. Buradan bizlerin yazacakları ancak tahmin yürüterek oluyor. Sorun için tahmine yönelik yazılanları denerken başka sıkıntılarında ortaya çıkması muhtemel.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti debrelim03 » 14 Şub 2015, 00:41

blauzahn yazdı:Serdar hocam anladığım kadarıyla bulunduğunuz yerde usta sıkıntısı var. Ankara'ya gelme imkanınız yok mu? Burada değerli ustalar var. Sorununuza kısa sürede teşhis koyup çözeceklerdir ya da Eskişehir'e gidebilme imkanınız yok mu? Bildiğim kadarıyla Eskişehir'de de değerli bir ustamız var. Bazen forumda yazıyor kendisi. Buradan bizlerin yazacakları ancak tahmin yürüterek oluyor. Sorun için tahmine yönelik yazılanları denerken başka sıkıntılarında ortaya çıkması muhtemel.
kürşad kardeşim ben denizlinin bi kasabasındayım o yüzden fırsat bulupta denizlide bile usta araştırmasına çıkamadım muhakkak denizlidede vardır değerli ustalarımız ama eskişehir ve ankara ya gelmem hakketen zor napalım Allahın izni ile yavaş yavaş çözmeye çalışacağız düşündüğün için ayrıca teşekkür ederim
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti blauzahn » 14 Şub 2015, 09:51

Anladım kardeşim. Denizlideyseniz Eskişehir ve Ankara size uzak kalır. Forumda katılımı olan Marmariste de değerli bir ustamız var. Siteyi biraz incelerseniz mutlaka bulursunuz.

Uzun uzadıya bir şeyler karalamak isterdim ama faydasının olacağını sanmıyorum. O yüzden Allah'a emanet olun hepiniz.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti Favocu » 15 Şub 2015, 15:38

erender yazdı:
kkkk945 yazdı:abi, skoda favorit vikipedi dediğin olayada fazla güvenmemek lazım. 10 tane hata ve bana göre yanlış yorum gördüm. galiba çeviri yapılırken hata olmuş. zaten daha öncede 50 defa paylaşılmış ve tartışılmıştı. ama yinede cc. hepimizden razı olsun ;)
örn hatanın bitanesini alıntı yapıyorum: "Otomobilin elektrik sistemi tek fazlı sistemdir. Pozitif (+) faz aracın çelik konstüriksiyonudur. Negatif (-) faz ise otomobilin kablolarındadır"

Bujiyi 0,6 düşürün demişsiniz ama o mantıkla 0.5 e indirelim çok daha iyi parlar o zaman, hatta bi tık ileri gidelim düşürmüşken 0.3e düşürelim. bunun bi hesaplaması felan var. bilimsel verilere dayanarak yapıyorsanız yorumu saygı duyarım. ama brisk orj aralığı senelerin usta ve parçacılardan uyumlu olduğunu senelerdir işitirim.



Wikipedi de kullanıcı oturumu açıp yanlışları düzeltmek mümkün. Uyarın dikkate alındı ve düzeltildi Mustafa abi



Vikipedideki Skoda Favorit sayfasının tümünü otomobili yıllar önce aldığımda bir hevesle kullanma kılavuzunu baz alarak ben yazmıştım. Yazdığımdan beri hem sayfaya girip bilgisizce yazılar ile oynayanlar yanlış düzeltmeler yaptılar hem de kullanma kılavuzunda yer alan bazı bilgilerin hatalı olduğu görüldü. Bence de vikipedi yerine forumdaki kullanıcıların bilgilerine daha fazla itibar edilebilir. Pozitif negatif faz bilgisi de kullanma kılavuzunda yer alan hatalı bilgilerden birisidir.
Kullanıcı avatarı
Favocu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 397
Kayıt: 25 Mar 2010, 14:48
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit 135 L

İleti ubabubab » 17 Şub 2015, 11:15

(peki 7sn ne abi yaaa. gaz yada) ağzına attığın lokma hemen midenemi gidiyor yemek borusunda aşağı gitmiyormu gözüm gazı bastığında önce krbtör"e.. gaz ağırdır (evde tüpgazı açbakalım yukarımı gidiyor) aşağı çöker(bu iş için 7sn lazım) ordan silindir odası bujinin ağzına sadece akıl olmaz mantıkta lazım düşünmek lazım uygulamak lazım evrende herşey dene yanıl ile bulunmuş (grahambel+pastör)vs ben bu şekilde kullanıyorum buji aralığına gelince (0.3 yapalım bari demişsin (azı karar çoğu zarar )yemeğin normal tuzu karar çok atarsan şap benim araç 2 yıldır bende mantığım la kullanıyorum marş -akü sıkıntım yok niye çünkü ne marşa 2.turu çevittiriyorum nede aküyü zorluyorum tık olay bu. sizden ricam benim yazımın arkasına yorum yapmayın ben tecrübemi yazarım ama memnunsam kimsenin bedduası ile işim olmaz bilmediğim konuda yorum yapmam sonuçta karşı taraf madur acaba mı deyip olmadık şeylerin kafasına takılmasına sebeb oluyor gereksiz tl harcanıyor sonuçta bu araç zevkten binilmiyor en ucuz araba diye cevaben yorum yazıp olmadık polimiğe girilip kirlenmesin sayfa yine söylüyorum bilmediğiniz konuda yorum yapılmasın tecrübe ile sabit ise paylaşın alan alır almayan tamirci ile ahbab olur
.....vikipedi faydalı olan yazı çok dene yanıl doğrusunu bul ben faydasını gördüm bilhassa distribitörün yağlanması ile alakalı bilhassa (yazın) hareketli parça sürtünmeyi vasatlayın yoksa tekler önce gaz ayarı zannedilir10tl krbtr zannedilir 60 tl sonra buji zannedilir 20 tl sonra kablolar zaneddilir 25 tl beyin denir sibob ayarı denir edilirde edilir burayı bulana kadar motor indirmeye kadar gider bu iş tabiki bu zamana kadar aracı yakmazsa ben böyle arabanın deyip
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti oskar » 22 Şub 2015, 01:28

Aynı sorun bendede vardı.Kış gelince sabahları ne benzinde ne gazda 20,30 defa marşa basarak anca çalışıyordu.sanki yakıt gelemiyormuş gibi çalışacak gibi oluyor ama bir türlü çalışamıyodu en sonunda teklerek yavaşça çalışmaya başlıyordu ,gün içinde bir sorun çıkartmıyordu.Artık sabahları strese girmekten yorulmuştum.Kimi gaz ayarı yanlış dedi,kimi conta yanık,kimi buji ve kabloları,kimi regületör,hatta motor bitik diyende oldu.En sonunda sorun karbüratör söküldü temizlendi,subap ve avans ayarı yapıldı.Sonuç olarak çekiş mükemmel oldu yakıt 100 kmde 15 ltden 10 ltye düştü ve sabahları Ankara soğuğunda marşa basar basmaz anında çalışma.
oskar
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 22 Şub 2015, 00:30
Ad Soyad: AVNİ
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti eskişehirskodaustası » 22 Şub 2015, 23:21

geç çalışma sorunu olan favoritlerde ateşleme sisteminden eminseniz ilk bakılacak yer supap ayarıdır.ilk çalıştırmada motor patırtılı çalışıyorsa ve biraz ısındıktan sonra düzeliyorsa muhtemelen supaplar sıkıdır veya daha ileri gideyim yanık supap bile olma ihtimali vardır.
eskişehirskodaustası
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 24 Eyl 2014, 23:09
Nereden: Eskişehir

İleti debrelim03 » 22 Şub 2015, 23:39

eskişehirskodaustası yazdı:geç çalışma sorunu olan favoritlerde ateşleme sisteminden eminseniz ilk bakılacak yer supap ayarıdır.ilk çalıştırmada motor patırtılı çalışıyorsa ve biraz ısındıktan sonra düzeliyorsa muhtemelen supaplar sıkıdır veya daha ileri gideyim yanık supap bile olma ihtimali vardır.
ustam aracı benzinle bırakıp benzinle çalıştırmayı çare edindik ama şimdide ama şimdi de conta yanık olduğunu iddaa edenler var şöyleki araç soğukken yedek su deposunun kapağını açtığımızda basınçlı bi şekilde hava ve fokurtu oluyor acaba kesin conta yanıkmıdır yağda su gözükmüyor birde lpg ile çalıştırmaya çalıştığım zamanlarda lpg beyni sürekli karlanıyor gibi oluyordu hava yapmıştır deyip havasını alıyorduk ama ertesi gün yine oluyordu artık conta değiştirmeye karar verdim gibi değiştirmelimiyim
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti eskişehirskodaustası » 23 Şub 2015, 00:21

lpg beyni karlanıyorsa aracınız su eksiltiyor demektir...su eksiltiyorsa ilk önce su kaçağı varmı radyatör-devirdaim-su hortumları ve kelepçeleri.vs. önce su kaçağına bakmak lazım.şayet kaçak yoksa muhtemelen conta yanıktır veya çürümüşte olabilir.
eskişehirskodaustası
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 24 Eyl 2014, 23:09
Nereden: Eskişehir

İleti eskişehirskodaustası » 23 Şub 2015, 00:24

ve araç soğukken sistemde su kapağını açınca hava geliyorsa lpg beyninin suya lpg gazıda vermesi karşılaştığım olası durumlardan biridir..su kapağını açınca gaz kokusu geliyormu onuda kontrol edin.
eskişehirskodaustası
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 24 Eyl 2014, 23:09
Nereden: Eskişehir

İleti exe » 23 Şub 2015, 09:09

bu konu hakkında fazla bir bilgim yok fakat yeni aldığım araçtada aynı sorun çıktı bende. araç sahibi hava soğuk olduğu için biraz geç çalışıyor dedi ama yaklaşık 3 km yol yaptık ısınmıştır herhalde, stop edip tekrar çalıştırdık tekrar aynı sorun var yaklaşık 8 sn sonra çalışıyor araç. motoru yeni yaptırmış bakımları da yeni bugün akşam satışı alacağım kendim çözümünü bulursam burada aynı sorunu yaşayanlara bilgi aktarırım. :D
exe
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 23 Şub 2015, 08:56
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Favorit glx

İleti debrelim03 » 23 Şub 2015, 17:20

eskişehirskodaustası yazdı:lpg beyni karlanıyorsa aracınız su eksiltiyor demektir...su eksiltiyorsa ilk önce su kaçağı varmı radyatör-devirdaim-su hortumları ve kelepçeleri.vs. önce su kaçağına bakmak lazım.şayet kaçak yoksa muhtemelen conta yanıktır veya çürümüşte olabilir.


aracı 70 80 km mesafeli uzun yolda deneyim dedim ve sonuç... biraz sıkıştırmayla hararetin bir kaç saniye ara ile ani çıkıp düşdüğünü farkettim ve 30 40 km sonra bi benzinlik te kapudu açıp baktığımda yedek su fışkırtmış resmen her yer su içinde idi biraz su ilave edip tekrar yola düştüm artık aklım kesmeye başladı bizim conta kesin yanık gibi artı olarak kalirüfer bi ısınıp bi soğuyordu hareretin yükselip düştüğü zamanlarda zaten araç ilk aldığımdaki çekiş ve sürat kalmadı ustam siz bu işin içindesiniz galiba ne kadara mal olur bize bunu yaptırma yedek parçayı yani contayı netten getirteyim diyorum hangi markayı önerirsiniz acaba
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti eskişehirskodaustası » 23 Şub 2015, 21:22

debrelim03 yazdı:
eskişehirskodaustası yazdı:lpg beyni karlanıyorsa aracınız su eksiltiyor demektir...su eksiltiyorsa ilk önce su kaçağı varmı radyatör-devirdaim-su hortumları ve kelepçeleri.vs. önce su kaçağına bakmak lazım.şayet kaçak yoksa muhtemelen conta yanıktır veya çürümüşte olabilir.


aracı 70 80 km mesafeli uzun yolda deneyim dedim ve sonuç... biraz sıkıştırmayla hararetin bir kaç saniye ara ile ani çıkıp düşdüğünü farkettim ve 30 40 km sonra bi benzinlik te kapudu açıp baktığımda yedek su fışkırtmış resmen her yer su içinde idi biraz su ilave edip tekrar yola düştüm artık aklım kesmeye başladı bizim conta kesin yanık gibi artı olarak kalirüfer bi ısınıp bi soğuyordu hareretin yükselip düştüğü zamanlarda zaten araç ilk aldığımdaki çekiş ve sürat kalmadı ustam siz bu işin içindesiniz galiba ne kadara mal olur bize bunu yaptırma yedek parçayı yani contayı netten getirteyim diyorum hangi markayı önerirsiniz acaba
conta zaten 25 lira.netten getirtmenize gerek yok.denizlide zaten vardır..:)
eskişehirskodaustası
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 24 Eyl 2014, 23:09
Nereden: Eskişehir

İleti toyota » 23 Şub 2015, 22:41

Takip...
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir