Yolda kaldım...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yolda kaldım...

İleti ruzgarnufel » 10 Şub 2015, 22:17

cümleten s.a. Arkadaslar...

Arabayı bikaç gün garajda bırakmıstım ckarayım dedim .neyse gaz aldm benzin aldm...yani yarım depodan fazla gaz çeyrek depo benzin oldu.gazda 30km gittikten sonra bir kavsaktan döndm ve tık araba stop etti...hazır 2. Vitesteyken
Aracı vurdurdum calsmadı...gaz da benznde defalarca denedm yok...
Sonra biraz itip kenara cektm.hava filtresnn kapagnı actm baktm karburatorde benzn kokusu var ıslaklk dibinde görünüor..pislik varsa atsn diye kapak acık bastm calsmadı...mars motoru normal calısıor,karburator normal gaz beyni ve röleleri calısıor.distibütor u actm eski tevzi makarasını taktm kabloları ckartp taktm kömrlerini sildm...yok calsmıor...

Sonra bi adam itelmmi felan dedi.dedm abi sen gel marsa bas.neyse o basarken buji kablosunu ckarmstm penseyle tuttm ama baktm kıvılcm filan yok..distribütör e gelen kabloyu ckardm yaklastrdm yne tık yok marş anında.. Bobindekini cıkardm bobinden hiç enerji gelmior sanrm...smdi araç kaldı dısarda. Acaba bu bobinin ve atesleme beyninin sigortası filan varmı ? Yada ne olabilir.bobini ve beyni direkt aküden besleyeblrmym ? Veya kontaktan mı acaba...fikirlerinize cok ihtycm var arkdslar...smdiden tesekkurler...
 
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti toyota » 10 Şub 2015, 22:27

Buji kablolarından birini çıkartıp aracın motoruna yakın tutun bakalım kesik kesik ateşliyor mu ? Ateşlemiyorsa büyük ihtimal ateşleme beyni dedikleri tiristör gurubu yani indiksiyon bobinin yanındaki aracın sağ çamurluğuna bağlı metal parça bozulmuş olabilir bununla beraber distiribitörün içinde küçük bir bobin vardır tevzi makarasının altında o da arızalanmış olabilir.
Ateşleme bobinine kontağı açtığınızda 12 V gelmeli küçük bir park lambası ile bakabilirmisiniz.
Bobin ve beyni direk aküden besleyebilirsiniz ama aracı stop etmek için bağladığınız direk enerjiyi kesmelisiniz.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti skodaizm » 10 Şub 2015, 22:27

Gaz beyni yoğunlaştırıcı donmuşa benziyor. Bir bakın derim. Araçta antifiriz yoksa ver su hortumları donmuşsa gazı ısıtacak ısı olmaz ve gaz beyni ve sıvı gaz donabilir. Bu durumda benzinde de çalışmaz. Bir müddet bekleyin çalışacaktır. Ancak hava çok soğuksa gaz beyninin çözülmesi zor olabilir.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti toyota » 10 Şub 2015, 22:30

skodaizm yazdı:Gaz beyni yoğunlaştırıcı donmuşa benziyor. Bir bakın derim. Araçta antifiriz yoksa ver su hortumları donmuşsa gazı ısıtacak ısı olmaz ve gaz beyni ve sıvı gaz donabilir. Bu durumda benzinde de çalışmaz. Bir müddet bekleyin çalışacaktır. Ancak hava çok soğuksa gaz beyninin çözülmesi zor olabilir.



Arkadaş bujilere yüksek voltaj gelmediğini tespit etmiş yakıt ile alakası olacağını sanmıyorum durumun.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti ruzgarnufel » 10 Şub 2015, 22:32

Stop ettgnde hararet normal seviyedeydi.regülatör sıcak..yani lpg olaynı sanmıyorum...antifiriz var araçta ztn
Ayrıca buji kablosunu ckardm bujiye yakın tuttum hiç tık yok...
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti toyota » 10 Şub 2015, 22:34

ruzgarnufel yazdı:Stop ettgnde hararet normal seviyedeydi.regülatör sıcak..yani lpg olaynı sanmıyorum...antifiriz var araçta ztn
Ayrıca buji kablosunu ckardm bujiye yakın tuttum hiç tık yok...


Dediğim gibi ilk önce ateşleme bobinin üzerindeki uçlara 12 V geliyor mu bir ampul ile bakın kontağı açarak.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti skodaizm » 10 Şub 2015, 22:49

Gaz beyni sıcaksa arkadaşın dediği gibi ateşlemede problem vardır.

Kablo bağlantılarını sonra Sırayla tevzi makarası kapağı bobini en son da ateşleme beynini kontrol edin.

Bujiler birdenbire sorun vermez onu eleyebilirsiniz. Ancak bu sefer sanki bobin ve öncesi atesleme beyni gibi gözüküyor.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti ruzgarnufel » 11 Şub 2015, 00:04

Tevzi makarasını değişip eski çalışan makarayı da taktım...sonc yne aynıydı...su direkt baglantıyı bi deniyim yarn...olmadı beyin gitti sanrm
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti SKDFORMAN » 11 Şub 2015, 00:21

ateşleme beyninin soketlerinden birisi cıkmış veya beyin komple arızalanmış olabilir. problemin birden bire gelişmesi bunu işaret ediyor.
sonucu bildirin merak ettik bizde, geçmiş olsun...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blues84 » 11 Şub 2015, 08:01

Bizim favolardaki ateşleme beyni DC beyindir, yani aküden beslenir, akü olmazsa veya bitikse araba çalışmaz derler..
İndiksiyon bobin orta uçtan marşa basarken kontrol edin kıvılcım atıyorsa göbek kablosu arızalı.
Atmıyorsa ya bobin ya da beyin..
Onları da kontrol için ölçü aleti veya küçük bir seri lamba gerekir.
Ind. Bobinin besleme ucuna küçük lamba bağlanır, marşa basarken göz kırpıyorsa beyin sağlam bobin bozuktur. :)
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti alpino » 11 Şub 2015, 09:49

benzeri bir sorun bizim eski felicia'da olmuştu. marş basıyordu ama araba çalışmıyordu. sorun resimde işaretlediğim ateşleme bobininde idi. değişti ve sorun düzeldi.
Eklentiler
4679977d66de8.jpg
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti erender » 11 Şub 2015, 16:01

Aynı sorunu bende yaşadım. Yukarıda arkadaşların yazdığı gibi ateşleme beynindendi problem soketlerden biri yerinden çıkmıştı.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti emrecelebicc » 11 Şub 2015, 16:05

Arkadaşlar bende 2011 1.2 Benzinli Fabia mevcut fakat nasıl oldu bilmiyorum 2 vitese geçiş yaptığımda araba devri yakaladığında '' Çın '' diye iğrenç bir uyarı sesi veriyor bu neden olur yada bu sesi nasıl kapatabiliriz.
Konuyla ilgili yardımlarınızı rica ederim. :o
emrecelebicc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 11 Şub 2015, 15:18
Ad Soyad: Emre ÇELEBİ
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda FABİA

İleti erender » 11 Şub 2015, 16:11

emrecelebicc yazdı:Arkadaşlar bende 2011 1.2 Benzinli Fabia mevcut fakat nasıl oldu bilmiyorum 2 vitese geçiş yaptığımda araba devri yakaladığında '' Çın '' diye iğrenç bir uyarı sesi veriyor bu neden olur yada bu sesi nasıl kapatabiliriz.
Konuyla ilgili yardımlarınızı rica ederim. :o



Forumda sorununuzla ilgili arama yapar, yada sorununuzla ilgili yeni bir başlık açarsanız daha çabuk sonuca ulaşırsınız.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti alpino » 11 Şub 2015, 16:57

yazdığınız gibi distribütöre gelen kabloda da akım yoksa marşa basarken kesinlikle işaretlediğim parçada sorun vardır. o parçayı değiştirmişti servis. sonra tek marşta çalıştı
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti ruzgarnufel » 11 Şub 2015, 20:45

Bugün skoda parcacısından atesleme beyni ve atesleme bobini aldm aynı düzenekte taktım.ama yok hala calısmıyor...
Araç 30km yzakta olnca gtmesi zor oluor...ve tek basına :/ kafayı yemek üzereym
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti skodaizm » 11 Şub 2015, 21:01

Sigorta kutusundan beyine gelen elektrik hattını kontrol edin. Akım gelmiyor olabilir. Eğer kabloda bir kopukluk yoksa sigorta kutusunu çıkarıp lehimlerde bir atma olup olmadığını kontrol edin. Zamanla sigorta kutusunda sorunlar çıkabiliyor.

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti blauzahn » 11 Şub 2015, 21:04

Hocam iyice kontrol etmeden buradaki yorumlara göre parça almayın. Yorumlara göre önce kontrol edin. Cebinize ve zamanınıza yazık.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir