Skoda Favorit 135L aşırı yakıt tüketimi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Favorit 135L aşırı yakıt tüketimi

İleti Draighen » 14 Şub 2015, 19:05

Merhaba arkadaşlar, dört gün önce aldığım 93 Model Favorit 135L ile aranıza katılmış bulunmaktayım. Araba Türkiye'de nadir bulunacak temizlikte ve orjinalliktedir. Kilometresi orjinal 90.000 km de. Önceki sahipleri hiç kullanmamış desek yeridir. Hiç LPG takılmamış, ben de orjinalliğini bozmamak ve sakin kullanımla çok yakıt sarfiyatı olmayacağını düşündüğüm için taktırmama kararı aldım fakat şuan aşırı fazla bir yakıt tüketimim var. 50-60 kuruş arası yakıyor. 110 km de 12 litre benzin tüketti. Özdaş Skoda Servisine gittim karbüratörün çok kirli olduğunu söylediler. Bu yüzden olabilir mi? Rolantide düşüklük ve biraz tekleme mevcut. Yorumlarınızı bekliyorum, teşekkürler.
 
Draighen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 14 Şub 2015, 18:54
Ad Soyad: Sezgi Ünlü
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti blues84 » 14 Şub 2015, 20:14

Hayırlısı olsun. Benimkinin aynından almışınız.
Yapacağınız bazı bakım ve küçük değişimlerle 1-2 litre düşürebilirsiniz, ya da en fazla 3 litre..
Şehirler arası sabit 90 ile 9 litre civarıdır.
İlk iş rölantiyi 900 e ayarlatın, soğukken bile tekleme yapmaması gerekir, bujileri BRISK bujiler ile değişin, ateşleme kablolarının uçlarına, içindeki metal pabuçlara balın, birinde bile PAS varsa takım olarak değişin, distiributör kapağını temizletip yağlatın, hava filtiresine baktırın..
Lastik havalarınız da tam ise İzmir gibi yerde 9.5 -10 litreden fazla yaktırmamanız gerekir.
En acemi dönemimde ve en soğuk havalarda 14 litre yaktırmayı başarmışımdır..
LPG taktırmak ilerde makul gelecektir, motosiklet gibi 2 litre yakıt tüketen araçlar için bile benzin PAHALI..
Kaldı ki bunlar karburatörlü ve eski araçlar..
Selamlar..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti toyota » 14 Şub 2015, 22:13

Blues84 her şeyi yazmış zaten.Bir de subap ayarına baktırın.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti ercanduzce » 14 Şub 2015, 22:42

merhaba arkadaşlar bende de 135 l vardı. yakın zamanda sattım. sattım ama pişman oldum. yaklaşık 2,5 yıl kullandım lpg de - 25 derecede bile tık demedi. benim aracımda yaz ile kış arasında iki misli yakıt tüketimi vardı. ben şöyle yaptım. önce arkadaşların yaptığı gibi buji, buji kablosu ve en önemlisi distrübitör kapağını değiştirdim. motor sesi ve çekişi düzeldi. sonra da karbüratörün üstünde hava filtresinin olduğu havanın girdiği borunun içinde termostatlı bir kapak düzeneği var (seninki orijinal haliyle duruyor mu bilemem) bir hava borusu egzost tarafından birde dışarıdan geliyor. motor ilk çalışmada egzost tarafından geliyor sonra da ısındığında bu kapak egzost tarafını kapatıp hava alış yönünü dış ortama yönlendiriyor. hava soğuk olunca veya bu termostat arıza yaparsa kapak dışarıdan havayı almaz. egzostttan gelen havada yeterli oksijen sağlamadığı için de araç sürekli zengin karışımla çalışıp astronomik yakıyor. ben kışın bu sorundan dolayı 50krş yakarken termostat iptalinden dolayı 30 krş yakmaya başladım.(tabii ki benzinli kullanımda ) az da olsa el beceriniz varsa hemen yapın. ben denedim faydasını gördüm. eski forumlara bakarsanız yapan başkaları da var herkes memnun kalmış...
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti ercanduzce » 14 Şub 2015, 22:46

eski aracım 135 l yi ilk aldığımda da baskı balata bozuktu. tüketimim fazlaydı ve aracın maksimum sürati 80 kyi aşmıyordu. arkadaşlar buna dikkat edin. yapıldıktan sonra lpg ile 130 bastım. tüketimde de indirimler gelmeden lpg3.05 tl iken 27 kuruş yakıyordum
ercanduzce
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 25 Ağu 2012, 07:37
Ad Soyad: ercan düzce
Nereden: Erzincan
Arabanız: forman 135L

İleti AhmetH » 14 Şub 2015, 23:23

şefim karbüratör temizliği iyidir gerekir faydasını görürsünüz ama dağıtıp temizletin öyle üstünden balata spreyi sıktırarak değil.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Draighen » 15 Şub 2015, 10:24

Yorumlarınız için teşekkür ederim. Evet, karbüratörü komple dağıttırıp öyle temizletmeyi düşünüyorum. Servisteki arkadaş da tüketimi söyleyince olmadı bir termostata bakarız dedi. Rolanti olması gerekenden düşük şuanda sarsıntılı çalışıyor. Bir de daha önce başınıza geldimi bilmiyorum vites geçişlerinde debriyaja basınca ıslıkımsı, sürtünme karışımı bir ses geliyor. Onun sebebini de anlayabilmiş değilim. Debriyaj baya yumuşak geldi bana ama kavrama esnasında birazcık zorlanarak sürtünerek kavrıyormuş hissi de uyandırdı aynı zamanda. O zaman şöyle birşey sorayım size, komple karbüratör temizliği, buji, buji kablosu, distribütör kapağı değişimi ve debriyaj bakımı takriben ne kadar tutar eğer fiyat konusunda tecrübeniz var ise bana yardımcı olabilir misiniz? Teşekkür ederim.
Draighen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 14 Şub 2015, 18:54
Ad Soyad: Sezgi Ünlü
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti AhmetH » 15 Şub 2015, 11:15

Debriyajın bakımı diye birşey olmaz pratik olarak.
sadece debriyajın olduğu bölümü görmek için iki ön lastik iki aks ve şanzımanın yağının boşaltılıp çıkartılması aralanması lazım motor kulağından biri şanzıman olduğundan motor alttan takozla yada üstten asarak desteklenecek allah verede işler yolunda gider bir terslik çıkmazsa volana takılı baskı debriyaj görünecek..

bunu hiçbir ustaya servise yaptıramazsınız astarı yüzünü geçmek deyimi tam bu iş için kullanılabilir. o kadar sökmüşken değiştirelim abi modu devreye girer.

madem araba orijinal üzerindeki parçaları mümkün mertbe muhafaza ederek ilerleyin.

skoda parçaları pekbirşey tutmuyor kalitesine göre değişir ama size tavsiyem fazla kurcalatmayın arabayı

sadece karbüratör temizliği yaptırın istediğiniz düzen tuttuysa devam edersiniz
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Draighen » 16 Şub 2015, 12:29

Debriyaj takımı demek istemiştim ne hikmetse bakımı olarak yazılmış. Baskı balatanın durumu konusunda tam emin olamıyorum. Birinci viteste kalkış esnasında silkeleme mevcut. Daha önce bahsettiğim üzere ıslık, sürtünme karışımı bir ses geliyor vites geçişlerinde. Yüksek hızlara çıktığımda da motorda gürültü mevcut. Karbüratör temizliği için ise 3. Sanayideki Besim Usta'ya teslim ettim. Biraz önce telefon ettiler arabanın hazır olduğunu söylemek için. Arabayı bir teslim alalım, temizlik sonrası hatırı sayılır bir fark oluşmuş mu görelim bakalım.
Draighen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 14 Şub 2015, 18:54
Ad Soyad: Sezgi Ünlü
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti abaf » 22 Şub 2015, 13:46

Denemeden sonraki izlenimlerinizi bekliyorum.Bende 92 135 L var.2 ay oldu alalı yakıt fazla karbüratörü temizletmem lazım,birde genel bakım yaptırmam lazım.Aran-banın huyunu suyunu bilmiyoruz.
abaf
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 22 Şub 2015, 13:22
Ad Soyad: Ayhan Fındık
Nereden: Bilecik
Arabanız: Favorit

İleti Draighen » 03 Mar 2015, 09:47

Karbüratör temizliği sonrası motorun çalışmasında ciddi bir fark oluştu. Daha sağlıklı çalışıyor. Rolanti düzeldi. Fakat yakıt konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. 1 depo benzinle 400 km yol gitti. Benzin deposu 47 litre diye biliyorum. Ateşleme sistemine baktıracağım.
Draighen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 14 Şub 2015, 18:54
Ad Soyad: Sezgi Ünlü
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti sainz » 03 Mar 2015, 11:50

Draighen yazdı:Karbüratör temizliği sonrası motorun çalışmasında ciddi bir fark oluştu. Daha sağlıklı çalışıyor. Rolanti düzeldi. Fakat yakıt konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim. 1 depo benzinle 400 km yol gitti. Benzin deposu 47 litre diye biliyorum. Ateşleme sistemine baktıracağım.

Favorit' in deposu 42 litreydi yanlış hatırlamıyorsam.

Depoyu 42 litre kabul edersem 10.5lt/100km bir tüketim var ve bu değer mesela İstanbul şehiriçi tüketimi ise gayet normal.
Depoyu 47 litre kabul edersem 11.75lt/100km gibi bir değer çıkıyor ki bu biraz fazla; ancak kullanım alışkanlığı, bakım, çok fazla dur-kalk trafik, ...vb. nedenlerle görülebilecek bir değerdir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti herhangi » 22 Kas 2015, 23:16

Merhaba

1992 Model - Favorit - 135L

bir aracım var, LPG takılı

aracı LPG de kullanıyorum şehiriçi

60 KM hızı geçmeden her gün aynı (ev - okul - iş ) döngüde

hemen hemen aylardır aynı miktarda LPG yakıt tüketimi vardı aracın

ancak ekim ayından beri bir artış söz konusu

30 litre LPG yakıt ile 200 Km gibi tüketimi vardi

şimdi 30 litre LPG yakıt ile 180 Km tüketimi var.

ne yapabilirim, önerisi ve bilgisi olan arkadaşlardan ricam

normalde yakıt tüketiminiz hangi aralıkta ya da hangi aralıkta olmalı

yapmam gereken neler olabilir?

bir de ben Muğladayım burda havalar yeni yeni soğuyor yaz / kış farkı olabilir mi?
Kullanıcı avatarı
herhangi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 02 Arl 2014, 21:54
Konum: MUĞLA
Nereden: Muğla
Arabanız: Favorit 135 - 1992

İleti SKDFORMAN » 23 Kas 2015, 00:44

Yakıtın cok fazla.
Cok yakın mesafe kullanmıyorsan 30 lt LPG ile 250-320 km arası gitmen lazım. Uzun yolda cok daha fazla.
Bilgisayarlı gaz ayarına girmeni öneririm.
Özellikle altını çiziyorum "Bilgisayarlı gaz ayarı"
O dandirik cihazlar değil. Egzoz emisyon cihazına benzer bi cihaz. Tabi bulunduğunuz yerde varmı bilmiyorum.
Çok kısa mesafe kullanıyorsan 3-5 km gibi yakıtın normal diyebilirim. Yakın mesafede cok yakıyo çünkü LPG beyni ısınmıyo.
Benim formani söyleyim : 100 km de 9 ila 12 lt LPG tüketiyor. Yoğun trafik ve kısa mesafede 14Lt görüyorum. Ankara trafiği bazen istbulu aratmıyo artık. Uzun yolsa şaşırtıcı derecede az yakıyor. Sanki yakmıyor. Gösterge bozuldu sanıp bazen durup depoya baktığım oluyo inanın.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ubabubab » 02 Arl 2015, 11:31

1.termostat olmayabilir soğukta lpg li de şart
2. hem mesafe kısa +termostat yoksa yakar yakar yakar
buji brisk olacak +tırnak aralığı 0.6 olacak kesinlikle
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: anterior ve 21 misafir