Karbüratör hava hortumu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Karbüratör hava hortumu

İleti erender » 16 Şub 2015, 11:38

Merhaba arkadaşlar. karbüratörden çıkan metale benzeyen hava hortumu hafif yerinden çıkıktı düzelteyim derken elimde kaldı. Bizim orda hortumu ararken bir usta bantla onun bir işlevi yok dedi. Bir haftadır aracı hava girişi bantlanmış olarak kullanıyorum. Yakıtta veya aracın performansında hiç bir değişme yok.

Ancak dün benzinden çalıştırdığımda araç rölantide istop edicek gibi oluyor devir 500-900 arası gidip geliyor. hava kısmını bantlamadan önce böyle bir durum yoktu. Forumda bu konuyla ilgili yazılanları okudum. Sağ fara doğru giden plastik hava hortumu sıkınca aracın çalışmasında hiç bir değişiklik olmuyor ve diğer hava girişi tamamen bantlı. Peki bu araç havayı nerden alıyor karbüratöre, kafam baya karıştı.

Bu metal hava hortumunu alıp takmalı mıyım yoksa gerçekten bir işlevi yok mu?
 
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti sainz » 16 Şub 2015, 13:42

Turuncu renkli bandın olduğu kısımda termostat vardır ve soğukta motorun ısınmasını hızlandırmak için o termostat kapanarak, o yerinden çıkmış olan boru vasıtasıyla egosoz manifoldunun etrafından sıcak hava çeker. Motor ısındıkça da termostat kapanır ve artık o borudan değil, sağ farın altından hava çekmeye başlar. Ben de Favorit aracımda o termostadı iptal etmiştim. Alttaki kapağı kapatarak da sürekli soğuk hava çekmesini sağlamıştım. Hiç bir farkı yok olmasıyla olmamasının.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti erender » 16 Şub 2015, 14:32

Uğur Abi teşekkürler. Ancak anlamadığım nokta fara giden plastik hortumu sıkınca neden motorun sesinde hiç bir değişiklik olmadığı. Eğer benim araçta bahsettiğin termostat iptal edildiyse hava aldığı kısmı sıkınca değişiklik olmaz mıydı?
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti sainz » 16 Şub 2015, 15:29

erender yazdı:Uğur Abi teşekkürler. Ancak anlamadığım nokta fara giden plastik hortumu sıkınca neden motorun sesinde hiç bir değişiklik olmadığı. Eğer benim araçta bahsettiğin termostat iptal edildiyse hava aldığı kısmı sıkınca değişiklik olmaz mıydı?

O benim Favorit' te de öyleydi. Açıkçası ben de bilmiyorum nereden aldığını havayı. Hatta ustama söylediğimde kontrol de etti, yok almıyor hava demişti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti erender » 16 Şub 2015, 15:51

Dağılan hortumu atmamıştım az önce folyo bantla güzelce sarıp onardım. Bir ara hortumu yerine takıp benzinde çalışınca rölantideki durumu tekrar gözlemliycem.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti blues84 » 16 Şub 2015, 17:46

@ erender;
o üzerinde anahtarlar olan kutu nedir yahu???
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti erender » 16 Şub 2015, 20:36

blues84 yazdı:@ erender;
o üzerinde anahtarlar olan kutu nedir yahu???



kutunun içinde 24 volt güç kaynağı var her anahtardan +24 volt çıkıyor plc'ye sinyal girişleri vermek için kullanıyorum.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti toyota » 16 Şub 2015, 21:28

Takipteyim sonucu bekliyorum.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti Onur » 16 Şub 2015, 23:46

motoroya yazın ve kışın farketmez her daim sıcak hava gitmesinde fayda var bence yanlış yapıyorsunuz benim araçta termostat iptali bu şekilde soğuk hava girişi hep kapalı vida attık o borunun çıktığı yerden sıcak hava emiyo manifolddan bundan önce 50 60 kuruşa ben bu şekilde çözüm bulmuştum..
Onur
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 142
Kayıt: 25 Kas 2013, 13:47
Ad Soyad: ONUR SERGÜL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia

İleti toyota » 16 Şub 2015, 23:59

Benim bildiğim 1 lt yakıtın yanması için 14.8 kg oksijn gerekir.Sıcak hava da oksijen az olur soğuk hava da oksijen daha fazla olur ve yanmayı arttırır.Motor soğukken sıcak hava çekmeli zengin karışım sağlanmalı motor ısınınca hava filitresindeki termostat soğuk hava girişini açarken sıcak hava grişini klape ile kapatarak çalışır doğrumudur ?
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti blues84 » 17 Şub 2015, 08:25

Onlar da doğrudur fakat mühendislerin asıl amacı motoru çabucak ısıtıp, randımanlı çalıştığı sıcak noktaya çekmek, yakıt sarfiyatını azaltmak ve gücü arttırmaktır... Soğuk motorda hem yanmadan atılan benzin fazla oluyor, hem de aynı gücü almak için gaza daha fazla yükleniyoruz.. Çifte zarar..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti toyota » 17 Şub 2015, 23:41

Bende sökmüş olduğum o hava filitresi borusunu ve egzos manifoldu üzerindeki sacı yerine takıp hava filitresi borusundaki klapeyi sıcağa çektim yarın sabah marşa bastıtan sonra fark var mı görücem.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti erender » 24 Şub 2015, 13:15

Bugün onardığım sıcak hava borusunu yerine taktım, iki girişinde kenarlarını folyo bantla iyice sardım kaçak olmaması için. Sonuç lpgde çalışmada aracın rölantisi 900'den 1000 e yükseldi. Benzinde çalışmadaki silkeleme sorunum ise düzelmedi. motor ısınsa dahi havayı hep sıcak hava borusundan aldı.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti erender » 24 Şub 2015, 14:32

toyota yazdı:Bende sökmüş olduğum o hava filitresi borusunu ve egzos manifoldu üzerindeki sacı yerine takıp hava filitresi borusundaki klapeyi sıcağa çektim yarın sabah marşa bastıtan sonra fark var mı görücem.



Tolga abi sende durumlar nedir? Motor ısındıktan sonra havayı sıcak hava borusundan almayı kesiyor mu?
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti sainz » 24 Şub 2015, 15:40

erender yazdı:Bugün onardığım sıcak hava borusunu yerine taktım, iki girişinde kenarlarını folyo bantla iyice sardım kaçak olmaması için. Sonuç lpgde çalışmada aracın rölantisi 900'den 1000 e yükseldi. Benzinde çalışmadaki silkeleme sorunum ise düzelmedi. motor ısınsa dahi havayı hep sıcak hava borusundan aldı.

Çünkü o aradaki kapağı açıp kapatmakla görevli termostat görevini yerine getirmiyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti erender » 24 Şub 2015, 16:10

Evet Uğur abi benim aracın o termostat kısmının bozuk olduğu ortaya çıktı. sıcak hava girişinin bir bölümü açık kalacak şekilde tekrar bantladım ve hortumu çıkardım. Rölanti düzeldi bu şekilde devam etmeyi düşünüyorum. Yakıttan yada çekişten yana bir sıkıntım yok zaten en iyisi şimdilik çok kurcalamamak.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti toyota » 24 Şub 2015, 18:19

Ben klapenin uzerinden kucuk bir delik delip vida taktim vidayi yarim siktim yari yariya sicak soguk hava aldiriyorum bir degisiklik yok rolentide yakitta olcme firsatim olmadi.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti sainz » 25 Şub 2015, 09:24

Benim Favorit benzinliydi ve tamamen soğuk havaya yönlendirmiştim o girişi. Öylesi daha iyi bence. Zaten herşey sağlıklı çalışıyor olsa, sıcak havayı ısınana kadar alması gerek. Sonrasında tekrar soğuk alacak şekilde tasarlanmış. Belki ısınması biraz geç olur ki bence bu gecikme taş çatlasa 30 saniyedir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir