Motoru yıkadım, sabahları zor çalışıyor.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Motoru yıkadım, sabahları zor çalışıyor.

İleti Draighen » 03 Mar 2015, 10:00

Merhabalar, iki gün önce bir alışveriş merkezinden motor temizleme spreyi aldım. Arabamın motoruna spreyi uyguladıktan sonra, kir ve yağ tabakası kabardı. Ben de durulama için motorun üstüne su tuttum. Normalde yapılmaması gereken bir hata olduğu için yıkadıktan sonra işkillenip bir çalıştırayım dedim. Araba marş basıyor ama çalışmıyordu. Aklıma hemen bujilerin ıslanmış olma ihtimali geldi. Arabayı öylece bırakıp yukarı, eve çıktım. Birkaç saat sonra kompresörle beraber inip distribütör kapağına, ateşleme bobinine, bujilere hava tuttum. Karbüratör de su içindeydi, özellikle üst kapakta baya bir su birikintisi oluşmuştu. Umarım vida yuvalarından su girmemiştir. Neyse, oralara da hava tuttum. Buji kablolarını çıkarıp silindir yuvasına ve kablo içlerini kuruttum. Daha sonra marşa bastığımda araba marşı aldı ama gaz verdiğim halde yığılıp istop etti. Birkaç kere daha denedim ama gaza basmama rağmen devir yükselmeden tekrar istop etti. Bir 7-8 dakika daha hava tuttuktan sonra tekrar denedim, çalıştı. Öylece bir 10 dakika çalıştırdım daha sonra da mahalle etrafında bir tur attım, maksat motor ısınsın kuruma işlemi hızlansın diye. Problem olmadan gelip park ettim, eve çıktım. Ertesi sabah motoru çalıştırmak istediğimde zor çalıştı. Yine gaza basmama rağmen yığılıp istop etti, birkaç denemeden sonra çalıştı, ben de işe gittim. Birkaç gündür sabahları bu problemi yaşıyorum. İki saat önce işe gelirken de aynı problemi yaşadım. Forumdaki tecrübeli insanlara bir danışayım dedim. Bu konuda bir fikri olan, daha önce tecrübe etmiş birisi var mı?
 
Draighen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 14 Şub 2015, 18:54
Ad Soyad: Sezgi Ünlü
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti tarum66 » 03 Mar 2015, 11:59

Aynı durum bende söz konusu motoru yıkattırdım ertesi sabah marş bastığımda tüm ışıklar yanıyor. Kontakda basıyor ama araç çalışmıyor. Araçı vurdurduğumda ise hemen çalışıyor. Aküden şühpeleniyorum Şüphem doğrumuudur? Acil bu konuda yardım ve deteklerinizi bekliyorum

Teşekkürler
tarum66
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 03 Mar 2015, 11:55
Nereden: Kocaeli

İleti blues84 » 03 Mar 2015, 12:03

Hava filtiresinden su girerse ki kolaylıkla girebiliyor o zaman bu su benzine karışıyor ve problem başlıyor.
Keşke tazyikli havadan biraz da buraya tutsaydınız.
Çok dikkat ettiğim halde ben de buradan çok az su kaçırdım ve birkaç gün yüksek devirle kullandım, kapağı açıp kuruttum vs.. düzeldi.. Özellikle zor çalışma, rölantide stop etme, tekleme, çekmeme...
Pierburg karburatörü daha iyi bilen arkadaşlar daha pratik ve daha yerinde çözüm önerilerinde bulunacaklardır.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti Draighen » 03 Mar 2015, 12:46

Karbüratörün üstündeki hava filtre kapağının oradan girmiş olma ihtimali yüksek bence de, su içindeydi çünkü. Bu problemler haricinde şarj dinamosunun da sağlıklı çalıştığını düşünmüyorum açıkçası. Şöyle ki, farları yaktığım da rolanti devri düşüyor ve titreyerek çalışmaya başlıyor. Radyatör fanı çalıştığında da aynı şey söz konusu. Şarj dinamosu yetersiz mi geliyor acaba? Aküyü tam şarj edemediği için yük bindiriyor olabilir mi?
Draighen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 14 Şub 2015, 18:54
Ad Soyad: Sezgi Ünlü
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit 135L

İleti AG7 » 03 Mar 2015, 13:13

öncelikle geçmiş olsun. umarım en kısa sürede çözüme kavuşursunuz. konu ile tam alakalı değil aslında ama, bende burda şunu sormak istiyorum. hani dediniz ya farları yakınca devir düşüyor diye. artık bu şarj dinamosunun görevini tam yapamaması ile mi ilgilidir bilemiyorum ama, bi ara şunu duymuştum. mesela farlar - fan- vs. aynı devre üzerinden mi bağlanıyormuş neymiş. bu yüzden rolanti düşer diyolar. ÇÜNKÜ BENİMDE ÖYLE. MİSAL ARACIM LPG Lİ ORTALAMA 800-900 rpmde çalışırken. herşey normal. farları yakıyorum 700'e düşüyo. hele ki fan çalışırsa zaten direk 500'e iniyo. bi de benim fan, doğan fanı. çok büyük. aşırı elektrik çekiyo. yani demek istediğim. bu bi sorun değil. aynı devre üzerinden bağlanmış olmalarından kaynaklı diye düşünüyorum. çünkü ben öyle okumuştum. daha tecrübeli olan arkadaşlar düzeltebilir - ekleme yapabilir. çünkü bende çözmek istiyorum bu durumu. hatta selektör yaparken bile fark ediyorum.
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti ruzgarnufel » 03 Mar 2015, 13:58

Hava filtresinin kapagını açıp aracı benzinde calıstırın.yığılma basladgı gibi tapa gaz vurun iyice 3-5 sn gazı salıp tekrar vurun 3-5 sn...sonra kapagı kapatn ve öyle deneyn bakalm nasıl olucak
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir