FAVORİTin İLGİNÇ ÇALIŞMAMA SORUNU

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİTin İLGİNÇ ÇALIŞMAMA SORUNU

İleti metetuna » 05 Mar 2015, 10:39

Herkese merhaba.6 ay önce 1994 model bir favo aldım.çok ama çok masraf ettim kısaca şöyle. aldığım gün egzos düştü yeni egzos taktırdım.lastikler balon yaptı 4 kış lastiği aldım,distribitör burçları dağıldı onu değiştirdim.Buji buji kabloları komple değişti.hem ışıklarda stop etmeye hemde çalışmamaya başlayınca lpg tesisatını komple değiştirdim, conta yanmış dediler contayı değiştirdim,sorunlar devam edince gittim bu conta olmamış yine su kaçırıyor komple motor yapılacak dediler üst kapak dahil yenisiyle değiştirerek sekman gömlek kol ne varsa motoru yeniledim,triger zinciri tüm kayışlar yağı suyu herşeyi tam tekmil. lakin gel gelelim eskisi kadar sık olmasada halen çalışmamazlık edebiliyor. marş basıyor ses falan geliyor ama motor çalışmıyor.haftada 7-8 kere yapıyor bunu ve çok ilginçtir örneğin 5 kere bastım çalışmadı kaput açma mandalını çekip kaputu hafif kaldırınca araba çalışıyor.gitmediğim usta kalmadı sizin fikriniz nedir.elektrik tesisatında şase falan mı var acaba.kaput mandalını çekince nasıl sorunsuz çalışır ki araba? teşekkür ederim.
 
metetuna
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Mar 2015, 10:37
Ad Soyad: ismail
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skoda favorit

İleti toyota » 05 Mar 2015, 11:38

Distiribitöre harici bir şase kablosu bağlayıp deneyin bu kadar şeyi yenilediğinize göre.Bir de karbüratörün üzerinde şase bağlantısı olmalı onu kontrol edermisiniz.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti metetuna » 05 Mar 2015, 11:48

Tmm haftasonu götürüp dediğiniz şekilde deneyeceğim teşekkür ederim.
metetuna
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Mar 2015, 10:37
Ad Soyad: ismail
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skoda favorit

İleti blues84 » 05 Mar 2015, 16:04

Çok ilginç, takipteyim..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti metetuna » 05 Mar 2015, 16:13

direksiyonun altındaki kaput açma mandalıyla arabanın çalışmamasının ne alakası olabilirki hakkaten ilginç..) içimden bir ses çok küçük 3-5 tlye çözülebilecek bir sorun olduğunu söylüyor bakalım kısmet.gelişmeleri paylaşacağım.
metetuna
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Mar 2015, 10:37
Ad Soyad: ismail
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skoda favorit

İleti blauzahn » 05 Mar 2015, 17:05

Ben kaput mandalını açınca aracın sarsılmasına istinaden biryerlerin çalışır duruma geldiğini düşünüyorum. Araç hareket halindeyken de yine sıkıntıya düşüyor gibi. Bobin, ateşleme beyni ve bunların kablo ve kablo uçları titizlikle kontrol edilmeli.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti jawacı » 05 Mar 2015, 21:12

lpg - benzin seçme anahtarının arkasındaki soketi kontrol edin. başıma geldi. soket gevşiyor, ama tam olarak yerinden çıkmıyor. çok ilginç bir şey oldu, anahtarın ışıkları yanıyordu ama araç çalışmıyordu. ittir-kaktır yokuştan bıraktım yine çalışmadı. benzine aldım yine çalışmadı. karıştıra karıştıra arıza lpg anahtarının soketinde çıktı.

üstelik arıza verdiği sabahın öncesinde aracı çalışır durumda park edip gitmiştim. sabah geldim araç çalışmadı.

kontrol etmekte fayda var.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti Skoda Daima » 06 Mar 2015, 09:58

MArş motorunu ve dişlisini kontrol ettirin. Hatta daha iyisi dişliyi değiştirin. Emektar 120 L ile benzer sorun yaşamıştım. Tam eşek inadı durum motor sıcak hiçbir anormallik yok marşa basıyorsun tık yok. Işıkta araba itmişliğim bile oldu bu nedenden. İşin komiği o sırada öldür Allah marşta tık yok. Bir saat sonra bas marşa hiçbir şey olmamış gibi yarım marşta çalışırdı...
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG

İleti metetuna » 06 Mar 2015, 11:46

aynen öyle dostum.motorun sıcaklığı yada soğukluğuyla ilgisi yok. araba tek marşta çalışıyor örneğin 10 km gitmişim ekmek almak için fırına giriyorum sıcacık motor çıkıyosun marşa basıyosun marş basıyo gıy gıy gıy ama motor çalışmıyor. sonra mandalı bi çekiyorum yada arabayı sallıyorum ön kaputu tekmeliyorum falan çalışıyor meret.) ancak artık yaptırmadığım bakım kalmadı sorun elektrik ateşleme tesisatından olduğunu düşünüyorum.conta motor hepsi yeni bir gram yağ su eksiltme yok.ne diyelim nasip artık bizede böyle enteresan bir arıza dekgeldi.)
metetuna
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Mar 2015, 10:37
Ad Soyad: ismail
Nereden: Eskişehir
Arabanız: skoda favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 13 misafir