Skoda forman kalorifer sorunu lütfen yardım...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda forman kalorifer sorunu lütfen yardım...

İleti crashteam » 16 Mar 2015, 23:57

forumunuza ve üyelerinize merhaba
1993 skoda forman sahibiyim
kalorifer peteğini değiştirdim
termostad degerim 88 c
müşir 92-87 c
fakat peteğe gelen su miktarı cok zayıf,
akan su buradaki borunun 6 da 1 i
gaza basınca su 2-3 kat fazla geliyor eskisine göre ve
sıcaklık tatmin edici .fakat işim dolayısıyla araba rolantide
çalşırken bu sıcaklığı nasıl sağlıyabilirim.
devir daim 1 sene önce değişti.
 
crashteam
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 16 Mar 2015, 23:47
Ad Soyad: mehmet emin önal
Nereden: Balıkesir
Arabanız: skoda forman

İleti Abdulkadir OĞUZ » 17 Mar 2015, 07:43

Araba rolantideyken bunu sağlamın yolu, devirdayım pompasının pervanesini değiştirtedeksin. Yani suyu daha çok hızlı basan pervaneler var. Bunu İzmir'de yapan bir usta vardı aracın hareretine de çok fayda sağlıyordu. Ayrıca devirdayım pompasının kasnağını küçültebilirsen de pervanenin hızlı dönmesine neden olur bu da rolantideyken suyun hızlı dönmesini sağlar.
Abdulkadir OĞUZ
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 100
Kayıt: 14 Arl 2011, 13:17
Ad Soyad: Abdulkadir OĞUZ
Nereden: Hatay
Arabanız: 1990 Mod.Skoda Favorit

İleti blauzahn » 17 Mar 2015, 10:39

Su hızlı dönerse daha çabuk soğuyacağından kalorifere faydası olmayacaktır. Sizin de dediğiniz gibi hararete faydası güzel olur yani su daha çabuk soğur. Normal seyir halinde ise dönmesi gerektiğinden daha fazla dönecek ve devirdaimin ömrünü çabuk tüketecektir. Aslında rölantideki motorun suyu daha sıcak olacağından kaloriferden sıcak gelmesi gerekir. Büyük ihtimal sizin kalorifer hortumlarında tıkanma vardır.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 17 Mar 2015, 10:48

Küçük bir ihtimal de olsa rölanti devri olması gerekenden daha aşağıda ise de kalorifere suyu yeteri kadar pompalayamayabiliyor. Bu da kalorifer peteklerinden suyun devir daim olmamasına neden oluyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti crashteam » 17 Mar 2015, 16:42

teşekkürler.cumartesi hortumlarıda kontrol edeceğiz ustamızla beraber.peki bu araclarda lpg takıldı diye devirdaim sistemi düşmesi normalmidir.butun forman ciler bu sorunu yaşıyor mudur? :shock:
crashteam
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 16 Mar 2015, 23:47
Ad Soyad: mehmet emin önal
Nereden: Balıkesir
Arabanız: skoda forman

İleti crashteam » 17 Mar 2015, 16:45

yada djisis nickli arkadaşımızın yaptığı gibi 12v devirdaim pompası takmamız mı lazım
crashteam
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 16 Mar 2015, 23:47
Ad Soyad: mehmet emin önal
Nereden: Balıkesir
Arabanız: skoda forman

İleti sainz » 18 Mar 2015, 09:26

crashteam yazdı:teşekkürler.cumartesi hortumlarıda kontrol edeceğiz ustamızla beraber.peki bu araclarda lpg takıldı diye devirdaim sistemi düşmesi normalmidir.butun forman ciler bu sorunu yaşıyor mudur? :shock:

LPG takıldı diye devir daimin düşmesi gibi bir durum hiç duymadım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ERTAN52 » 22 Nis 2015, 21:13

sizin cözümünüz radyatörculerde çorum üretimi özel bir petek var bakır bir petek su giriş ve çıkış kapakları ayrı ayrı bir şekilde ve daha geniş kapakların ayrı olmasından dolayı dolaşım daha iyi oluyor diger peteklerde tek kapak var ve bolme olayı kapak içinde buda giriş ve çıkışın bir birine karışmasına sebep oluyor ben diger petekleri denedim ama çözümü bu petekte buldum şu anda araba hamam gibi oluyor bildigim kadarıyla bu petek parçacılarda deyil radyatörcülerde oluyor ben radyatörcüden aldım fiyatı 110 tl
ERTAN52
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 17 Mar 2015, 18:34
Ad Soyad: ertan türkoglu
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit

İleti phenomx3 » 23 Nis 2015, 09:37

Benim aracta corum kalorifer takilmis ama memnun degilim. Simdi eski kaloriferi takmayi dusunuyorum. Ya hatali birseyler yapilmis yada tikali kendim sokup yapicam.onceki aracimin kaloriferini de kendim yenisi ile degismistim ve cok fark etmisti. Hortum musluk hepsini aldim ilk firsatta yapicam sonucu paylasirim.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti yeaseen » 23 Nis 2015, 14:35

Arkadaşlar merhaba,bende yaklaşık bir ay aydır forman kullaniyorum..bugün kalorifer dugmesini degistirttim..petekten su kaçırdığını soyledi usta...işçilik dahil ne tutar acaba..?..Tşk.
yeaseen
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 05 Nis 2015, 17:42
Ad Soyad: Yasin Balil
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Forman93

İleti yoyo55 » 23 Nis 2015, 21:03

http://www.skodam.com/favorit-forman/forman-favorit-kalorifer-isitma-kislik-termostad-t33756.html" rel="nofollow

Bu konuyu okuyabilirsin.

Rölantide ısıtmanın tek yolu, o devirde kalorifer radyatörüne su basmak için, 12 voltta çalışan, golf mercedeslerdeki gibi yardımcı su pompası kullanmaktır. pompa en az 750 lt debili olacak.Skoda formanda denenmiştir.Ancak deneme, yukarıdaki konuda anlatılan ekipman ile yapılmıştır.Sonuç alınmıştır. Hızlı dönen su aşırı soğumaya sebep olmamaktadır, denenmiştir.

Pompanın 2014 fiyatı 120 TL markası bosch, alman yedekçilerinde var.

Su pompasından çıkan, üstteki hortum kesilip araya takılıyor.

Ancak, yardımcı su pompası olmadan tabi seyir esnasında, 15 dakika içinde contası yanık olmayan, termostad ve fan müşürü doğru değerde olan araç düzgün ısıtır. -15 derecede seyir halinde bu ısıtma denenmiştir.Sadece park halinde ısıtma isteniyorsa, su pompası kullanılmalıdır. Çünkü, lpg beyninin ısıtılması için alınan su, kalorifer radyatörüne gitmesi gereken suyu azaltmaktadır. Bu nedenle rölanti devrinde sistemde dolaşan su yetersiz kalmaktadır.

Skoda forman kaloriferi iyi ısıtır ama ekipman doğru olduğunda. (fan müşürü + termostad + %50 antifriz + %50 saf su

Yazılanlar 5 yıllık forman deneyiminin ışığında yazılmıştır. Aracı halen kullanıyorum ve zımba gibi araba olduğunu çok rahat söyleyebilirim.

Saygılar
yoyo55
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 19 Arl 2014, 13:50
Ad Soyad: Ali Yılmaz
Nereden: Sakarya

İleti Erdemsah » 24 Nis 2015, 09:54

sainz yazdı:
crashteam yazdı:teşekkürler.cumartesi hortumlarıda kontrol edeceğiz ustamızla beraber.peki bu araclarda lpg takıldı diye devirdaim sistemi düşmesi normalmidir.butun forman ciler bu sorunu yaşıyor mudur? :shock:

LPG takıldı diye devir daimin düşmesi gibi bir durum hiç duymadım.


Lpg takılı araçlarda devirdaim zayıflar çünkü su gaz beynınıde ısıtır . Yani su soğur ve kaloriferi yeterince ısıtmaz .

Lpg li araçlarda düzgün monte edilmemiş su sistemlerinde bu sorun yaşanır ve yaygındır
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti sainz » 25 Nis 2015, 18:15

Erdemsah yazdı:
sainz yazdı:
crashteam yazdı:teşekkürler.cumartesi hortumlarıda kontrol edeceğiz ustamızla beraber.peki bu araclarda lpg takıldı diye devirdaim sistemi düşmesi normalmidir.butun forman ciler bu sorunu yaşıyor mudur? :shock:

LPG takıldı diye devir daimin düşmesi gibi bir durum hiç duymadım.


Lpg takılı araçlarda devirdaim zayıflar çünkü su gaz beynınıde ısıtır . Yani su soğur ve kaloriferi yeterince ısıtmaz .

Lpg li araçlarda düzgün monte edilmemiş su sistemlerinde bu sorun yaşanır ve yaygındır


Nihayetinde devir daim azalmıyor ancak su kalorifer radyatörüne tam olarak gitmediği için kaloriferde sıkıntı oluyor. Teşekkürler. LPG ile hiç uğraşmadığım için işin o kısmı aklıma gelmemişti hiç.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Batuhan1256 » 30 Nis 2015, 21:10

Kalorifer peteğini değiştirdiniz mi? Ayrıca fan müşri değerlerinin 22-27 derece olması lazım benim bildiğim kadarı ile bir dene istersen
Favorit SportLine
Kullanıcı avatarı
Batuhan1256
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 23 Şub 2015, 21:57
Nereden: Erzurum
Arabanız: Skoda Favorit

İleti sainz » 01 May 2015, 13:26

Batuhan1256 yazdı:Kalorifer peteğini değiştirdiniz mi? Ayrıca fan müşri değerlerinin 22-27 derece olması lazım benim bildiğim kadarı ile bir dene istersen

22-27°C değil, 87-92°C olmalı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Batuhan1256 » 04 May 2015, 19:38

sainz yazdı:
Batuhan1256 yazdı:Kalorifer peteğini değiştirdiniz mi? Ayrıca fan müşri değerlerinin 22-27 derece olması lazım benim bildiğim kadarı ile bir dene istersen

22-27°C değil, 87-92°C olmalı.



Doğru, karıştırmışım :/
Favorit SportLine
Kullanıcı avatarı
Batuhan1256
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 23 Şub 2015, 21:57
Nereden: Erzurum
Arabanız: Skoda Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir