Favorit Felicia Conta yakmasının tespiti

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Felicia Conta yakmasının tespiti

İleti Erdemsah » 27 Nis 2015, 09:54

Arkadaşlar bu konuda çok sorun yaşandığı için burada başlık açmak istedim

Aracınız conta yaktığını tespit edebilmek için şunlara bakınız

1 Yedek su deposu patlıyacak gibi şişiyormu depo kapağını açarken içindeki tüm havayı boşaltmak ister gibimi (Eğer öyleyse aracınızın contası yanmış ve kompresörü suya verdiği için suyu şişiriyor)
2 Radyatör üst hortumunu elinizle sıktığınızda oda taş gibimi ve radyatör kapağını gevşettiğinizde yumuşuyormu
(Eğer öyleyse aracınızın contası yanmış ve kompresörü suya verdiği için suyu şişiriyor)
3 Aracınızın yağ kapağını açtığınızda krema gibi bir görüntü varsa contanız yanık demektir . Skodalarımızda köpük yapma gibi bir olay söz konusu deildir
4 Yağ çubuğunu çektiğinizde yağ krema gibi olmuşsa conta yanık demektir
5 Aracınızda sürekli su eksiltme varsa ve kaçak gözle görünmüyor ise ve eksozdan su atıyor ise contanız yanıktır
6 Bujileri söktüğünüzde bujinin ateşleme yapan kısmında pas varsa o göze su alıyor demektir contanız yanıktır
7 Fan müşürünüzde termostatınızda veya fanınızda bir arıza yok ancak aracınız arada hararet yapıyor ve fan açmıyor ise contanız yanıktır


Aklıma gelenler şimdilik bu kadar arkadaşlar aklıma gelirse yine paylaşırım aslında imkan olsa bunları video koyarak göstersem süper olurdu ama şimdilik öle bi imkan yok
 
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti blauzahn » 27 Nis 2015, 10:12

Erdem Usta elinize sağlık, bir de bizim araçların nemli havalarda yağ kapağında az bir miktar kremsi tabaka (kısa mesafe kullanma alışkanlığından olsa gerek) yapma durumu var. Bir de araç ilk çalıştığında bir süre su atma durumu var. Bunların olağan olduğunu belirtmekte fayda var.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti Erdemsah » 27 Nis 2015, 10:23

Su atma durumu derken eksozdan diyorsunuz galiba nemli ortamlarda mümkün evet hatırlatma için teşekkürler :)
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti blauzahn » 27 Nis 2015, 13:22

Evet ustam egzozdan. Yeni çalışan motor bir müddet düzgün karışımdan dolayı su atıyor 10 dk sonra normale dönüyor. Tam ısınmış motor su atıyorsa onun ardında bir sorun aramak lazım :) Nemli ortamlarda da (genelde kışın) yağ kapağında hafif kremsi tabaka normal. Zaten contası kaçıran araç deli gibi mayonez yapıyor kapakta ve çubukta..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti rehbernihat » 30 Nis 2015, 08:52

Selam arkadaşlar. Yağ çubuğunda mayonezleşme yok gözle gorulur kacak da bulamadım ama haftalık yaklaşık 1 litre su eksiltiyor. Yağ kapağı mayonezlenme var. Daha da tuafi üst kapak yeni ve conta yeni değişti. Bi tuaflik var ama çözemedim
rehbernihat
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 09 Oca 2015, 17:23
Ad Soyad: Nihat Sağdıç
Nereden: Bursa
Arabanız: Felicia GLXİ

İleti yoyo55 » 30 Nis 2015, 09:57

Arkadaşlar merhaba;

Aracımın yağ kapağında aşağıdaki linklerde görülen mayonezleşme var.

Motor conta yanığını yaptıralı 7 ay oluyor. (Ankara güven skoda Sebahattin Usta)

Bu dönemde mayonezleşme ile ilgili kendisine gittim, kısa mesafe kullanıyorsan olur dedi.

Gerçekten öyle kısa mesafe yani sabah 10 km olmadan kontak kapatıyorum, bir daha mesai sonuna kadar araç yatıyor.

Ancak merak ettiğim bu kadar fazla köpük olur mu? (en son sildiğimden beri, 2 ay oldu.)

Su eksiltme ve su deposu şişmesi gibi bir gösterge yok.
Castrol 20/50 yağ kullanıyorum.
7 ay önceki conta yanığını yaptırırken, subap kavalları,lastikleri ve subaplar da değiştirildi.
Termostadım TDS marka ve kışlık.
Fan müşürüm TDS marka ve kışlık.
Radyatör suyum antifrizli
Yakıtım LGP'de şehir içi 9.5-10.5 lt / 100km (her depoda kontrol ediyorum.)

Yorumlarınızı bekliyorum.











yoyo55
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 19 Arl 2014, 13:50
Ad Soyad: Ali Yılmaz
Nereden: Sakarya

İleti blauzahn » 30 Nis 2015, 11:38

Hocam sizin kapakta ve dönüşüm hortumlarındaki köpük çok fazla. Kısa mesafe kullanımda en fazla parmak ucu kadar bir şey olur, o da nemli havalarda. 20 dereceyi aşan sıcaklıklarda hiç olmaması lazım. Bu arada hangi marka yağ kullanıyorsunuz? Mesela ustam shell köpük yapıyor demişti.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti Erdemsah » 30 Nis 2015, 23:53

rehbernihat yazdı:Selam arkadaşlar. Yağ çubuğunda mayonezleşme yok gözle gorulur kacak da bulamadım ama haftalık yaklaşık 1 litre su eksiltiyor. Yağ kapağı mayonezlenme var. Daha da tuafi üst kapak yeni ve conta yeni değişti. Bi tuaflik var ama çözemedim


Aracınızın contası yanık su kaçağı ve yağ kapağındaki mayonez bunun işareti .Takan usta skodacı deilse yapılan masraf nerdeyse boşa gitmiş demektir
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti Erdemsah » 30 Nis 2015, 23:55

yoyo55 yazdı:Arkadaşlar merhaba;

Aracımın yağ kapağında aşağıdaki linklerde görülen mayonezleşme var.

Motor conta yanığını yaptıralı 7 ay oluyor. (Ankara güven skoda Sebahattin Usta)

Bu dönemde mayonezleşme ile ilgili kendisine gittim, kısa mesafe kullanıyorsan olur dedi.

Gerçekten öyle kısa mesafe yani sabah 10 km olmadan kontak kapatıyorum, bir daha mesai sonuna kadar araç yatıyor.

Ancak merak ettiğim bu kadar fazla köpük olur mu? (en son sildiğimden beri, 2 ay oldu.)

Su eksiltme ve su deposu şişmesi gibi bir gösterge yok.
Castrol 20/50 yağ kullanıyorum.
7 ay önceki conta yanığını yaptırırken, subap kavalları,lastikleri ve subaplar da değiştirildi.
Termostadım TDS marka ve kışlık.
Fan müşürüm TDS marka ve kışlık.
Radyatör suyum antifrizli
Yakıtım LGP'de şehir içi 9.5-10.5 lt / 100km (her depoda kontrol ediyorum.)

Yorumlarınızı bekliyorum.















Üstadım ne yazıkkı sizinde contanız yanık ve hat safada eğer yaptırmazsanız yakında yolda kalıcaksınız
Uzman oto skoda özel servisi

www.uzmanotoskoda.com




Erdemsah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 230
Kayıt: 21 Nis 2009, 15:52
Ad Soyad: Erdem Şahin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 206 HDI

İleti AG7 » 12 May 2015, 11:30

mrb bende 2 ay önce satmıştım aracımı. satmadan öncede 6-7 ay olmuştu. motoru komple yaptırmıştım. ama contam falan yanık değildi. az biraz yağ yakıyordu. komple değiştirdim ne varsa. ardından kısa mesafelerde nemli havalarda olurdu benimde. ama tabi ki sizinki kadar değil. aslını söylemek gerekirse. direkt conta yanmış demekte sıkıntı olur. ewt bu bi işaret ama, diğer belirtilere de bakmak lazım. iyice emin olmak lazım. yağ çubuğu ne alemde peki ?
AG7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 163
Kayıt: 24 Mar 2014, 21:16
Nereden: Antalya
Arabanız: Favorit

İleti kocaeli10 » 26 May 2015, 10:59

Arkadaşlar bende 1 er ay arayla 2 kere conta yakan biri olarak sormak istiyorum Favorit/forman motorları diğer reno ve tofaştan çok mu farklıdır, yaptırdığım ustanın skoda dan anlamadığını sonradan öğrendim. Her zaman skoda ustası mı bulmalıyız?
4 ay içinde 2 kere conta değiştirdim motor kısmı ve içerisi eksoz kokuyor, bu sefer özel bir skoda servisine gittim komple motor yapılmadan kokunun kesilmeyeceğini söylediler, tecrübeli arkadaşlardan yorum rica ederim.
Skoda Forman 1992 - 135L
kocaeli10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 11 May 2015, 09:34
Ad Soyad: Murat han
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Forman

İleti sainz » 26 May 2015, 13:12

kocaeli10 yazdı:Arkadaşlar bende 1 er ay arayla 2 kere conta yakan biri olarak sormak istiyorum Favorit/forman motorları diğer reno ve tofaştan çok mu farklıdır, yaptırdığım ustanın skoda dan anlamadığını sonradan öğrendim. Her zaman skoda ustası mı bulmalıyız?
4 ay içinde 2 kere conta değiştirdim motor kısmı ve içerisi eksoz kokuyor, bu sefer özel bir skoda servisine gittim komple motor yapılmadan kokunun kesilmeyeceğini söylediler, tecrübeli arkadaşlardan yorum rica ederim.

Esasen çok da farklı değildir; ancak silindir kapağının saplamalarını sıkarken uygulayacağı tork miktarı, supap ayarları vs. gibi değerleri bilmesi gerekir ki o motordan randıman alınabilsin. Yoksa Tofaş veya Renault motorlarına uyguladıkları supap ayar değerlerini uygulayıp geçip gidiyorlar. Sonrasında da sıkıntılar başgösteriyor tabii ki.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kocaeli10 » 26 May 2015, 14:01

Sn Sainz muhtemelen dediğiniz gibidir, gittiğim kişi iyi bir usta ama ilk contayı değiştirdiğinde saplamaların uzun gelip tam basmadığını anlayamadığını, anlamasının da çok zor olduğunu söyledi.Belki skoda ustası bunun kontrolunu baştan yapıyordur. Demek ki skoda ustası bulmamız şart...
Skoda Forman 1992 - 135L
kocaeli10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 11 May 2015, 09:34
Ad Soyad: Murat han
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Forman

İleti toyota » 26 May 2015, 18:39

Kapak taşlandıktan sonra saplama boylarınıda kapak ne kadar taşlandı ise o kadar kısaltılmalı yoksa üst kapağı motor bloğuna tam olarak sıkamazsınız ve daha çok conta yakarsınız.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti sainz » 27 May 2015, 07:23

toyota yazdı:Kapak taşlandıktan sonra saplama boylarınıda kapak ne kadar taşlandı ise o kadar kısaltılmalı yoksa üst kapağı motor bloğuna tam olarak sıkamazsınız ve daha çok conta yakarsınız.

Bu kapak bildiğim kadarıyla azamî 1mm. taşlanabiliyor. E bu saplamalarda 1mm kadar bir tolerans illaki vardır diye düşünüyorum. Gerçekten yok mu o kadar pay saplamalarda?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti toyota » 27 May 2015, 22:00

sainz yazdı:
toyota yazdı:Kapak taşlandıktan sonra saplama boylarınıda kapak ne kadar taşlandı ise o kadar kısaltılmalı yoksa üst kapağı motor bloğuna tam olarak sıkamazsınız ve daha çok conta yakarsınız.

Bu kapak bildiğim kadarıyla azamî 1mm. taşlanabiliyor. E bu saplamalarda 1mm kadar bir tolerans illaki vardır diye düşünüyorum. Gerçekten yok mu o kadar pay saplamalarda?


Abi üst kapağın ne kadar taşlanarak kuratrdığına ve kaç kez taşlandığına bağlı olarak kaç mm alınacağı belirlenir 1 mm kadar payı illaki vardır.Ama şunu iyi biliyorum saplamaların sıkıldığı dişli yerin arka tarafı tıkalı yani saplama civataları en dibe dayandıktan sonra istediğiniz kadar sıkın üst kapak contaya tam olarak yapışmayacak.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti blauzahn » 27 May 2015, 22:24

Arkadaşlar muhalefet gibi algılamayın yalnız başlığı açan Erdem usta post404852.html#p404852 şurada saplamaların kısaltılmasına karşı geliyor. Bunu güzelce netleştirmek lazım çünkü ileride bu başlığı okuyan arkadaşların yanlış yönlenmesinin önüne geçmiş oluruz.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir

cron