Favorit Hararet Sorunu ve su deposu hava problemi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit Hararet Sorunu ve su deposu hava problemi

İleti cetins » 18 May 2015, 11:43

Merhaba arkadaslar,
Benim fovoritte havalar ısınmaya başladığında beri ,şehir içi 2-3 km dur kalk yapınca hararet kırmızı ile beyaz sınırına geliyor,
Ayrıca su eksiltmiş gibi görünüyor su seviyesi minimum çizgide oluyor kapağı açıyorum biraz hava geliyor ve su seviyesi kendiliğinden max oluyor.

Not: Araba su eksiltiyordu kapaktanmış kaçak, Kapağı değiştirdikten sonra böyle olmaya başladı .
Varmıdır bunlara çözüm.
Şimdiden Teşekkürler.
 
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit

İleti blauzahn » 18 May 2015, 11:57

Kapağı orijinal termostatlı kapak ile mi değiştirdiniz? İçerideki havayı atamıyor gibi geldi bana.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti debrelim03 » 18 May 2015, 13:30

cetins yazdı:Merhaba arkadaslar,
Benim fovoritte havalar ısınmaya başladığında beri ,şehir içi 2-3 km dur kalk yapınca hararet kırmızı ile beyaz sınırına geliyor,
Ayrıca su eksiltmiş gibi görünüyor su seviyesi minimum çizgide oluyor kapağı açıyorum biraz hava geliyor ve su seviyesi kendiliğinden max oluyor.

Not: Araba su eksiltiyordu kapaktanmış kaçak, Kapağı değiştirdikten sonra böyle olmaya başladı .
Varmıdır bunlara çözüm.
Şimdiden Teşekkürler.


araç çalışır durumda kapağı açtığında hafiften hava veya kabarcık yapıyorsa kesin conta yanlız hareret yüksek iken kapağı sakın açma
debrelim03
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 55
Kayıt: 08 Oca 2015, 04:18
Ad Soyad: serdar
Nereden: Denizli
Arabanız: favorit

İleti cetins » 18 May 2015, 14:06

kapağın orjinal olup olmadığını bilmiyorum orjinal dedi sarı bir kapak verdi 25 Tl aldı :)


bilgim az kusura bakmayın , o kapağın havayı otomatik mi atması gerekiyor?
geçen kendiliğinden tıslıyordu kapak havayı atıyordu sanırım,
ancak söküp taktıktan sonra tıslama kesti ancak hava yapıyor:)
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit

İleti blauzahn » 18 May 2015, 14:22

Sarı kapaksa orijinaldir. Arka yüzünde iki tane subap tarzı hava atma yerleri vardır. Siz aracı önce bi kapak açıkken bir müddet çalıştırın (fan açsın filan işte motor sıcak olsun). Sistemde hava olabilir. Hava bu şekilde boşalacaktır. Yalnız elinizde hazır antifriz su karışımı bulundurun eksilme yaparsa eklemeniz lazım. Zaten sistemde hava varsa kesin eksilecektir ve havayı dışarıya atacaktır. Siz de o esnada ekleme yaparsınız.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti feliş » 18 May 2015, 16:07

merhaba, kapağın ortasında iğne ucu kadar bir delik olması lazım çünkü içerideki havayı dışarı atabilmesi için benim tavsiyem bi aldığınız kapağa bakın birde çevrenizdeki favorit, feliciaların kapağına bakın kolay gelsin.(hararet yüksekken kapağı açmayın, su elinizi yakabilir)
Kullanıcı avatarı
feliş
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 575
Kayıt: 28 Haz 2011, 13:28
Ad Soyad: yunus KÖKSAL
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: SKODA FELİCİA 1.3MPİ COMBİ GLXİ

İleti Bülent Elibol » 05 Haz 2015, 20:56

yedek su deposunu üstteki ince hotumun girdiği yeri tornavida sokarak bakın açık mı değilmi diye. fan müşürünü de kontrol ettirin.
Tekirdağ/Çorlu Skoda'cı Bülent Elibol Zafer Mah.Yeni Sanayi Sit.Şehit Yüzbaşı Yücel Kenter Cad.No:2 A8-11 Blok
GSM:05355216500
www.skodacorluservis.com
ototeknikcorlu@hotmail.com
Bülent Elibol
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 80
Kayıt: 12 Kas 2012, 20:03
Ad Soyad: Bülent Elibol
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia Combi 1.3 Mpi

İleti phenomx3 » 01 Tem 2015, 03:28

Mrh. benim de su eksiltiyor ve havayı atamıyor. Su kabını iyice inceleyince ön kısımda çatlak olduğunu farkettim. ve sızıntı yaptığı için mavimsi su lekeleri var. orjinalini sipariş verdim gelince değişeceğim. kapağını da geçenlerde yenilemiştim. TOPRAN marka mavi renkli kapak taktım. eski kapağı takıp takıp deneyeceğim. eski kapağım siyah renkteydi markayı bilmiyorum ama hava atma gibi sıkıntı yoktu.
Aynı şekilde bir arkadaşım 92 favorit almış su kabının kapağını FEBİ marka sarı olanla değiştirmiş ama hararetim yükselmeye başlayınca eski kapağı tekrar taktım şimdi normal demişti.??
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti sainz » 01 Tem 2015, 08:01

phenomx3 yazdı:Mrh. benim de su eksiltiyor ve havayı atamıyor. Su kabını iyice inceleyince ön kısımda çatlak olduğunu farkettim. ve sızıntı yaptığı için mavimsi su lekeleri var. orjinalini sipariş verdim gelince değişeceğim. kapağını da geçenlerde yenilemiştim. TOPRAN marka mavi renkli kapak taktım. eski kapağı takıp takıp deneyeceğim. eski kapağım siyah renkteydi markayı bilmiyorum ama hava atma gibi sıkıntı yoktu.
Aynı şekilde bir arkadaşım 92 favorit almış su kabının kapağını FEBİ marka sarı olanla değiştirmiş ama hararetim yükselmeye başlayınca eski kapağı tekrar taktım şimdi normal demişti.??

Eski kapağın iç kısmını iyice temizleyip tekrar takmıştım. Yeni kapaklar orijinali gibi olmuyor. Sanırım yenilerin termostat kısımlarında problem var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti yago07 » 01 Tem 2015, 13:03

Mrb 93 lx formen aracımda son zamanlarda su eksilme problemi var conta yeni degişti yaga su karıştırmıyor su da yag yok çözemiyorum bütün su boruları kelepçeleri titizlikle inceledim kaçak yok devirdaim kenarlarından su kaçırma yapabilirmi sıcak motorda su buhar olur gözden kacabilir diger sorum yeşil ve kırmızı antifiz özellikleri degişiyormu skodalarda hangisini önerirsiniz...??????
yago07
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 10 Nis 2015, 16:20
Ad Soyad: yadigar aktuğ
Nereden: Antalya
Arabanız: formen

İleti toyota » 01 Tem 2015, 16:15

yago07 yazdı:Mrb 93 lx formen aracımda son zamanlarda su eksilme problemi var conta yeni degişti yaga su karıştırmıyor su da yag yok çözemiyorum bütün su boruları kelepçeleri titizlikle inceledim kaçak yok devirdaim kenarlarından su kaçırma yapabilirmi sıcak motorda su buhar olur gözden kacabilir diger sorum yeşil ve kırmızı antifiz özellikleri degişiyormu skodalarda hangisini önerirsiniz...??????

Egzostan su çıkıyor mu kontrol edin radyatörde veya gaz varsa gaz beyninde kaçak olabilir dediğiniz gibi araç sıcakken su buharlaşır ayrıca devirdaim ve devirdaime giren hortum ve kelepçeleri kontrol edin.Kırmızı antifiriz organik G12 diye geçer yeşil ve mavi antifirize göre aşındırıcı özelliği çok çok azdır.Kırmızı antifirizi tavsiye ederim ama komple eski soğutma suyunu boşaltım 4 litre antifriz alıyorsa 2 litre su 2 litre antifirizi dışarıda karıştırıp ilave etmelisinz.Kırmızı antifirizde kaçak olan yerden sızdığı zaman motor soğuduğunda iz yapıp yerini belli edebiliyor.Benim gaz beyninde o şekilde tespit etmiştik.
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti phenomx3 » 15 Tem 2015, 17:48

Eski kapağın iç kısmını iyice temizleyip tekrar takmıştım. Yeni kapaklar orijinali gibi olmuyor. Sanırım yenilerin termostat kısımlarında problem var.[/quote]


Dün İzmitte sanayinin yanından geçerken parçacıya sorayım dedim. baktım sarı renkte orjinal ürün var 15 TL aldım onu taktım. Öncekini de yeni almıştım mavi renkli TOPRAN marka alman malı ama termostat kısımları farklı iki ürünün. Herşeyin orjinali
Eklentiler
177939_1971971288.JPG
177939_1971971288.JPG (13.04 KiB) 1135 defa görüntülendi
214979_3314313522.jpg
214979_3314313522.jpg (14.92 KiB) 1135 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti teksamet » 15 Tem 2015, 23:59

hocam termostat kapağı falan bunlar biraz teferruatlı işler,
favorit lerin genel sorunu hararet; zaten özellikle şehir içi dur kalk trafikte motor aşırı ısınır ve conta yakma sıcaklığını geçer, soğutma iyi olmazsa veya yetersiz ise geçmiş olsun. soğutma suyu 97 C nin üzerine çıktığı anda kritik seviyeyi aşmışsınız demektir.

favorit, forman, feliş ve ilk fabiaların ( çünkü ilk çıkan fabia lar feliş motoru ile çıktı ) genel kronik sorunu bu; sorunu kökünden çözebilmek için soğutma fanını değiştirmeniz gerekiyor. yani fabia veya polo ların 2004 kasalarında kullandığı soğutma fanını davlumbazı ile komple değiştirirseniz soğutma gayet yeterli ve hızlı bir şekilde olacaktır.
ölçüleri de birbirine çok yakın ben dayımın forman'ine uydurmuştum. fabia veya polo ların 2004 kasalarında kullandığı soğutma fanı çift kademeli motora sahip her iki kademesini de beraber veya ayrı ayrı çalıştırabilirsiniz, ama bunu yapacak işinin ehli bir oto elektrikçisi bulmanız gerekiyor. ben elektrik bölümü çıkışlı olduğum için her iki kademeyi devreye aldım.
bunu yaparken motorun orjinal kablolarını ilk kademeye, ayrıca 2. bir emniyet termostatıda ilave ederek bunuda ikinci kademeye bağladım. ayrıca özel bir istek olarak içeriye de bir düğme koydum ki ( onuda kontağa bağladım açık kalabilme durumuna karşı ) şehir içi trafikte aracı yormamak için.
bu sistemi kurduktan sonra dayım bir daha hararet sorunu veya başka bişeyden hiç bahsetmedi. tabii arabayı sattığı kişi hala dua ediyormudur bilmem.
bu kombinasyonu hangi oto elektrikçisi bağlayabilir yada düzgün bağlayabilirmi ( düzgün derken karman çorman bi kablo demeti yapıyorlar, ordan ek burdan ek birde elektrik bandı ile sarıp sarıp geçiyorlar bi yağmur bi kış bantlar soyuluyor hayyydeeee sonra olan oluyor, benim yaptığım sistem süper oldu hiç bir bant göremezsin herşey soketli ve su sızdırmaz kılıfta idi sanki fabrika montajı gibi idi, tabi burda işçilik ön planda ve malzeme maaliyeti ) bilem ama bi şansınızı deneyin.
umarım açıklayıcı olmuştur.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti blues84 » 16 Tem 2015, 10:03

İyi de..
Motorun randımanlı çalışması için, fazla yakıt tüketmemesi için belli bir sıcaklıkta çalışması lazım.
Fan daha büyük olursa daha çabuk soğutur ama sürekli de çalışmamalı..
Hava yaparsa genleşme kabını patlatıcak veya hortum bağlantılarından su kaçırarak sürekli su eksiltecek.
Ben de mavisinden almıştım, radyatörle aynı dedi satan adam ama SARI gibi olmalı. Takmaya gelince baktım ki eskisi de aynı.. Bu mavi olan hava basıncını atmıyor.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sainz » 16 Tem 2015, 14:39

teksamet yazdı:hocam termostat kapağı falan bunlar biraz teferruatlı işler,
favorit lerin genel sorunu hararet; zaten özellikle şehir içi dur kalk trafikte motor aşırı ısınır ve conta yakma sıcaklığını geçer, soğutma iyi olmazsa veya yetersiz ise geçmiş olsun. soğutma suyu 97 C nin üzerine çıktığı anda kritik seviyeyi aşmışsınız demektir...

Favorit' in hararet sorunu kronik değil bence. 1992-1996 arası 136L ve 1998-2014 arası 135LX kullandım ve yaz-kış aynı değerde termostat kullanmama rağmen hiç hararet sorunu yaşamadım.
Suyun dolaşacağı kanallar temizse, termostat doğru çalışıyorsa, fan olması gereken yerde devreye girip olması gereken yerde devreden çıkıyorsa, radyatör kanallarında tıkanıklık yoksa neden hararet yapsın? Eğer devri daim komple sistem olarak sağlıklı çalışıyorsa, ve açık yolda ilerleniyorsa (40km/s veya 120km/s farketmez) fan devreye kesinlikle girmez. Ha büyük fan motoru çabucak soğumasını sağlar tamam kabul; ancak termostat kapalı kalıyorsa, ne büyük fan motoru ne de manuel müdahele hiçbir işe yaramaz.

Bu arada Favorit' in orijinal termostat değerleri 87-92°C' dir ve Hynes Manuel' de soğuk iklimde kullanılacaksa 103°C' lik termostat takılabileceği yazmakta. Yani 97°C kritik bir sınır değil. Ancak şöyle de bir surum var; motor 92°C' de sabit çalışıyorken sistemde bir problem oluşursa (termostatın açılmaması, devir daimde sıkıntı, ...vb. gibi) alüminyum motor bloğunun da etkisiyle hararet çok hızlı bir şekilde kırmızıya gelir ve hatta geçer.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kocaeli10 » 17 Tem 2015, 18:17

Aynı sıkıntı bende de vardı hem hararet çabuk yükseliyor hemde motor soğuduğunda bile su kabını açınca hava çıkıyordu, yaz mevsimi olduğu için termostatı çıkardım. Ne hararet nede su deposunda hava sıkışması kaldı.Termostatı kontrol ettik sanki yarım açılıyor gibiydi. Artık kışa kadar satmazsam yeni termostat takacağım.
Skoda Forman 1992 - 135L
kocaeli10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 11 May 2015, 09:34
Ad Soyad: Murat han
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Forman


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir