Favoritimi toplamaya karar verdim Bana Yardım Eder misiniz?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favoritimi toplamaya karar verdim Bana Yardım Eder misiniz?

İleti cetins » 04 Haz 2015, 14:57

Merhabalar skoda severler,

Arabamın eksiklerini yaptırmaya karar verdim bazı problemlerim var fikir ve yardımlarınıza ihtiyacım var,
Benim favoritim 93 model, problemler aşağıdaki gibidir, tahmini masraflar ve sebeplerini söylerseniz sevinirim belki benimde halledebileceğim birşeydir,

1-Gaz pedalında 3-4 cm kadar boşluk var ?

2-sellektör ve uzun farlar çalışmıyor ,ancak sellektör yapmaya çalıştığında sigorta kutusunda tetikleme sesi geliyor olay öncesinde önce sol uzun ve sellektör yanmıyordu sonra sol düzeldi sağ gitti ,Sonra hem sağ hem sol çalışmadı ,

3-Su eksiltiyor ve su deposu bazen havayı atamıyor,(100 kmde yarım litre kadar .Yere damlayan birşey vs yok Usta conta sağlam bakmak gerek demişti )

4-Benzine alınca yüksek devirde karbüratörün içinden damla damla benzin geliyor, usta telefonda karbüratör şamandırasından geliyordur dedi ?

5-Benzinde çalıştırmak için karbüratör kapağını açmadan veya vurdurmadan çalışmıyor.

6-Arabanın göğüslüğün de bazı oyulmalar var süngeri görünüyor bunlrı göğüslüğü değiştirmeden ben herhangi bir malzeme ile doldurabilir miyim ?

7- Geri vitese sorunsuz geçiyor ancak geriden tekrar ileri alırken geriden çıkmıyor ,Azıcık debriyajdan çekip tekrar basınca sorunsuz geçiyor ileri.

8-Benzinlikte aracı 1 Tl ye yıkattıktan sonra ön kaputta kireç lekeleri gibi lekeler oluştu çıkaramadım,

9-Camlarda kireç lekesi var onuda çıkaramadım.

10- Vites geçişlerini biraz daha yumuşatma ihtimalim varmı?

11-bazen kapı açılmış gibi davranıp dörtlüleri ve tavan lambası yakıyor herhangi bir kapıyı kapatıp açınca düzeliyor sağ kapı switchini söktüm ancak düzelmedi Merkezi kiliti söktüm tavan lambası yanmaya devam etti.Sol kapı switchinden olabilir mi? yada başka birşey?

12- Klima olmadığı için beni bunaltıyor klima dışında belki başka çözüm öneriniz vardır :)
Okurken zamanını aldığım için özürdilerim.

Cevaplarınızı sabırsızlıkla bekliyorum tşekkür ederim
 
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit

İleti ruzgarnufel » 04 Haz 2015, 15:18

Ben bildiğim konularda ufak tefek yardımcı olamaya calısayım;

1-4 ve 5 numaralı sorunların çözümü için karbüratörü söküp revize edilmesi şart.
Ben yaparım derseniz forumda toplayan bir arkadasmz paylasmıstı.onunla irtibata geçebilirsiniz.
Yok ben anlamam derseniz düzgün bir karbüratörcüye 150/200 civarı bir rakama hem ayarları hem temizliği hem de
Değişmesi gereken yerleri varsa değişir...fakat mümkün mertebe pierburg karbüratörden anlayan biri olsun.
Çnkü bu arabalar renolar tofaslar gibi değil ince ayar ister.

3-su deposu kapagını orjinaliyle değiştirin.orjinal kapakta basıncı atabilecek bir sibop sistemi mevcut.
Aynı zamanda su kullanmayın.sadece mavi antifiriz yada seyreltmek için saf su koyabilirsiniz...dier şekilde conta çabucak çürüyor.

7 ve 10 için ise baskı balatanızdan eminseniz; sanzuman yagını değiştirip telini yağlayıp bir ayar ile kaymak gibi olur.

İyi çalışmalar ve bol şans diliyorum
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti ruzgarnufel » 04 Haz 2015, 15:19

Hem unutmadan :)

12 için ; bizim araçlarda acs var serinlemek için onu kullanın :)

Acs: aç camı serinle :D
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti cetins » 04 Haz 2015, 15:24

Teşekkür ederim Acs de olmaz ne yapacaz bilmiyorum :)
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit

İleti mavisel my » 04 Haz 2015, 15:26

Bunların hepsini yaptırırmısınız yoksa dayanamayıp satarmısınız aracı size kalmış oldukça masraflı ve sabır gerektiren bi süreç kolay gelsin....
Kullanıcı avatarı
mavisel my
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 17 Oca 2011, 19:33
Ad Soyad: Mesut
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 16V 101BG HB

İleti cetins » 04 Haz 2015, 15:36

az birikmişim vardı oda gitti başka yerlere
Satma gibi bir lüksüm yok zaten arabayıda seviyorum :) yaptıracağım
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit

İleti ruzgarnufel » 04 Haz 2015, 15:52

Su piyasada en cok parayı oto elektrikçileri alıyor.doğru düzgün bi iş yaptıkları da yok açıkçası.
El işçiliğiniz iyiyse elektrik tesisatını kendiniz kolaylıkla yapabilrisiniz...
Hattı yenileyeceksiniz ve sigorta tablasını temizleyip kontrol ediceksiniz.cok bir masraf yok araçta.
Ben 160 bin de orjinal araç aldm neredeyse 2bin gömdüm...Gözünüzü korktmayın vakit varsa yapıömayacak şey yok.
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti toyota » 04 Haz 2015, 19:55

Öncelikle kaporta da çürük yoksa özellikle tabanda uğraşmaya değer.
1 Gaz pedalı boşluğu pedalda ise pedal sökülüp kontrol edilmeli gaz telinde ise karbüratörün oradan ayar yeri vardır boşluğu alınır.
2 Sigorta kutusunu söküp arka tarafındaki lehimleri tazeleyin en daha sonra çalışmaz ise sinyal kolunu komple değiştirin.
3 Radyatör ilave su kabının kapağını değiştirin ve kaçak kontrolü yapmanızı öneririm devirdaimden sızıyor olabilir motor sıcakken azar azar sızan su buharlaşır ve görünmez conta yanık değil ise
4 ve 5 Karbüratörünüzün bakıma ihtiyacı var sanırım rölenti valfi kapış diyaframı gibi yardımcı parçaların değişmesi gerekebilir.
6 resim olmadığı için yorum yapamıyorum
7 ve 10 Şanzıman yağınızı değiştirin baskı balatayı kontrol ettirin gerekirse ayar.
8 ve 9 aracınızı pasta cila boya koruma gibi kimyasal ürünlere ihtiyacı var.
11 kapı siviçleri konrol edilmeli ve şase tetiklemeli olduğu için bağlantılarıda gözden geçirilmeli
12 Aç Camı Serinle (ACS)
Gökteki yıldızı ALLAH yerdeki yıldızı Almanlar bulmuştur.
Kullanıcı avatarı
toyota
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 291
Kayıt: 17 Arl 2014, 21:48
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Skoda Felicia

İleti sainz » 05 Haz 2015, 07:29

cetins yazdı:1-Gaz pedalında 3-4 cm kadar boşluk var ?

Ya pedal takımında sıkıntı var ya da karbüratördeki gaz teli takoz aşınmış/eskimiş.
cetins yazdı:2-sellektör ve uzun farlar çalışmıyor ,ancak sellektör yapmaya çalıştığında sigorta kutusunda tetikleme sesi geliyor olay öncesinde önce sol uzun ve sellektör yanmıyordu sonra sol düzeldi sağ gitti ,Sonra hem sağ hem sol çalışmadı

Bir elektrikçiye danışmakta fayda var ancak öncesinde farları kontrol etmekte fayda var. Farları şaseye sabitleyen cıvatalardan alır şaseyi. Bu kısımlardaki paslanma böyle enteresan durumlara neden olabiliyor.
cetins yazdı:3-Su eksiltiyor ve su deposu bazen havayı atamıyor,(100 kmde yarım litre kadar .Yere damlayan birşey vs yok Usta conta sağlam bakmak gerek demişti )

Kaçak olabilecek tüm her yer titizlikle kontrol edilmeli, Eğer kaçak hiç yoksa genleşme deposu kapağında sıkıntı vardır. En son ise conta yenilenmek istiyor olabilir.
cetins yazdı:4-Benzine alınca yüksek devirde karbüratörün içinden damla damla benzin geliyor, usta telefonda karbüratör şamandırasından geliyordur dedi ?

5-Benzinde çalıştırmak için karbüratör kapağını açmadan veya vurdurmadan çalışmıyor.

Karbüratör tamir takımları mevcut. İyi bir karbüratör ustasından ziyade bu karbüratörden iyi anlayan bir ustaya tamir ve bakımını yaptırmanızı öneririm.

cetins yazdı:6-Arabanın göğüslüğün de bazı oyulmalar var süngeri görünüyor bunlrı göğüslüğü değiştirmeden ben herhangi bir malzeme ile doldurabilir miyim ?

Dolgu değil de zemini iyice düz bir hale getirip üzerini kaplamak yapmak çok daha mantıklı olacaktır bence.
cetins yazdı:7- Geri vitese sorunsuz geçiyor ancak geriden tekrar ileri alırken geriden çıkmıyor ,Azıcık debriyajdan çekip tekrar basınca sorunsuz geçiyor ileri.

Debriyajı kontrol ettirin öncelikle. Bir de niye bilmiyorum ama ustalar şanzıman yağının evlâdiyelik olduğunu söylerler ve değiştirmezler. İlk fırsatta şanzımanın yağını tamamen boşalttırıp değiştirin bence.
cetins yazdı:8-Benzinlikte aracı 1 Tl ye yıkattıktan sonra ön kaputta kireç lekeleri gibi lekeler oluştu çıkaramadım,

9-Camlarda kireç lekesi var onuda çıkaramadım.

Sirkeli bezle silinip tekrar düzgün şampuan ve aşırı kireçli olmayan suyla yıkandığında çıkıyor diye biliyorum.
cetins yazdı:10- Vites geçişlerini biraz daha yumuşatma ihtimalim varmı?

Favorit' in vites geçişleri gayet yumuşaktır. Eğer hafif de olsa kıtırtılı geçiyorsa, debriyajdan şüphelenmeli.
cetins yazdı:11-bazen kapı açılmış gibi davranıp dörtlüleri ve tavan lambası yakıyor herhangi bir kapıyı kapatıp açınca düzeliyor sağ kapı switchini söktüm ancak düzelmedi Merkezi kiliti söktüm tavan lambası yanmaya devam etti.Sol kapı switchinden olabilir mi? yada başka birşey?

Elinizden geliyorsa tüm şase bağlantılarını tek tek kontrol edin , gelmiyorsa da iyi bir elektrikçiye göstermelisiniz.
cetins yazdı:12- Klima olmadığı için beni bunaltıyor klima dışında belki başka çözüm öneriniz vardır :)

Yapacak birşey yok.:) Belki biraz minibüs işi olacak ama araç içi vantilatörlerden düşünülebilir.

Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti enginarslan » 05 Haz 2015, 16:09

Arkadaşlar merhaba,

Yaklaşık tam 1 ay önce 1992 135L ile aranıza katıldım.
benimkinin de eksikler var biraz.

Tavan döşemesinin arkası sarkmış durumda. içindeki demir çıtalar yerinden çıkmış. Bu hafta sonu söküp kendim yapmak istiyorum ama elimde kalır mı, toplayabilir miyim bilmiyorum. Çünkü döşeme kapı fitillerinin altına giriyor ve bu kısımlar kaportaya kaynamış durumda hasar vermeden çıkarırım acnak montajında sıkıntı yaşar mıyım bilemiyorum.

bir fikri olan var mı?
enginarslan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 25 May 2015, 14:48
Ad Soyad: engin arslan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: favorit

İleti cetins » 05 Haz 2015, 22:11

Merhabalar ,
Engin Arslan kardeşim , Forum Kuralları gereğince önce problemini forumda aratmayı ,Yoksa Yeni konu açmanı tavsiye ederim,Böylelikle bilgisi olan arkadaşlar daha net yardımcı olacaklardır.

Cevaplarınız için teşekkür ederim Tavsiyeleriniz doğrultusunda birkaç birşey yaptım,belki başka bir arkadaşada faydası dokunur diye yapılan işlem ve ücretlerini aşağıya yazıyorum , yaptırdıkça da güncelleyeceğim buradan.

Uzun far problemi sigorta kutusundan çıktı arkasındaki lehimleri usta yeniledi düzeldi-15 TL. ( izmirde oturanlar için 6. sanayide işini hakkyla yapan bir oto elektrikçi önerebilirim isteyenlere )

Dörtlüleri yakma problemi Merkezi kilit kutusu arızalı olduğu içinmiş yenisi ile değiştirildi 60 TL.(çift kumandalı ve bagaj açma destekli)

Far ayarı 5 TL

ustanın zamanı olmadığı için yapamadı ama baktı ve fiyat verdi. Benzin damlatmanın karbüratörden olduğunu söyledi Karbüratör şamandırası denilen bir minik parça arızalıymış.Ve açmışken Ayarda yapalım tüketim çok fazla dedi.100 TL fiyat verdi ( başka bir usta 250 TL istedi.)

Bunlar dışında kalışta ses yapıyordu motor kulağı değişti .Parça 25 TL işçilik 20 tl aldılar.

Hepinize ilginiz için teşekkür ederim.Başka fikirleriniz varsa ve paylaşırsanız sevinirim.
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit

İleti cetins » 09 Haz 2015, 11:47

Başka fikri olan varmıdır :)
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir