Skoda favorit 94 Çekiş sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda favorit 94 Çekiş sorunu

İleti eks3ntirik » 24 Tem 2015, 21:20

Herkese iyi akşamlar



Değerli arkadaşlar.Sizlere bir kaç problemimi danışmak istediğimden bu konuyu açıyorum. Skoda favorit 94 model araca sahibim. 2 ay öncesinde contada hafif zedelenme ve motor yağ kapağında mayonezimsi köpük & yağ ve suyun birbirine karıştığını farkettiğim için conta değiştirdim. Bunun yanında su deposu & yağ değişimi & termostat değişimi & hava filtresi değişimi yaptırdım.


Bu işlemleri yaptırmadan önce de uzun zamandır çekişi ile ilgili hiç istediğim gibi değildi.Bayırda vb. tıkanmalar gibi.Halende öyle.İlk çalıştırma anıda 5-6 saniye arası değişiyor. Geç çalışıyor. Uzun zamandır Benzinde iken de çalıştırmıyorum. Aracım düz yolda çok geç sürede 100 km anca ulaşıyor.İlk çalışma esnasında devir yüksek oluyor 1-2 dakika geçtiğinde gaz pedalına bastıgımda devir düşüyor. Ara sıra aracı stop ettiğimde egzoz kısmından garip bir koku geliyor (çiğ gaz oldğunu düşünüyorum) Yani kısacası performans düşüklüğü yaşıyorum . Bu konu hakkında nasıl bir yol izlemeliyim. Hangi ayarlara baktırmalıyım. Bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Önerilerinizi bekliyorum

(Aracı 2005 yılında aldım. Ozamandan beri baskı balata hiç bakılmadı. Zaten vites geçişlerinde bazen takırtı oluyor.Uzun zamandır hiç gaz ayarıda yaptırmadım.
 
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti AhmetH » 24 Tem 2015, 22:28

5.5-6 lira eder satın gitsin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti cetins » 24 Tem 2015, 22:57

Merhaba
Benimde aracim 93 favorit.cok profosyonel degilim ama basima geleni anlatayim istedim belki isine yarar.

Ayni problemi hem benzinde hem gazda yasadim.
Once gaz ayarina baktirmalisin.benim hem gaz ayari cok bozuktu hem karburator ayarsiz ve pisti.asil problemi karburatorden yaptigini soylemisti usta temizledi ayarladi vs duzeldi.
Ancak benzinde benzini tam yakmadan atma durumu ve asiri duman hali vardi.ustanin biri bu karburator bitmis degisecek bende cikma var dedi ve hemen baska ustaya gittim.sagolsun o ustada karburatorde hicbisey yok diyafram kaciriyor dedi ve 25 tlye bana diyafram aldirdi.iki vidali 4 cm uzunlugunda bir parca .1 dk da takti benzindeki problemimde duzeldi. Dedigim gibi bende bas faktor karburator cikmisti gaz icin. Benzin icin once diyaframa bakilmali.yarfimci olabilmisimdir bi nebze umarim
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit

İleti teksamet » 25 Tem 2015, 12:15

muhtemelen subap yarları ile ilgili bir sıkıntın var hocam.

karbüretör kısmını pek bilmiyorum ama onlara da baktır derim.

contayı söküp takan arkadaş subap ayarlarına da bakması lazımdı ki nerrrdeee öyle usta.

aracın yakıt durumunda artış gözlemlediysen subap yarına baktırmanda yarar vardır.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 26 Tem 2015, 21:18

Üst kapak contası değiştiğinde 500km ilâ 1000km arasında supap ayarı yapılması gerekiyor zaten.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti eks3ntirik » 27 Tem 2015, 15:38

cetins yazdı:Merhaba
Benimde aracim 93 favorit.cok profosyonel degilim ama basima geleni anlatayim istedim belki isine yarar.

Ayni problemi hem benzinde hem gazda yasadim.
Once gaz ayarina baktirmalisin.benim hem gaz ayari cok bozuktu hem karburator ayarsiz ve pisti.asil problemi karburatorden yaptigini soylemisti usta temizledi ayarladi vs duzeldi.
Ancak benzinde benzini tam yakmadan atma durumu ve asiri duman hali vardi.ustanin biri bu karburator bitmis degisecek bende cikma var dedi ve hemen baska ustaya gittim.sagolsun o ustada karburatorde hicbisey yok diyafram kaciriyor dedi ve 25 tlye bana diyafram aldirdi.iki vidali 4 cm uzunlugunda bir parca .1 dk da takti benzindeki problemimde duzeldi. Dedigim gibi bende bas faktor karburator cikmisti gaz icin. Benzin icin once diyaframa bakilmali.yarfimci olabilmisimdir bi nebze umarim




Yorum ve önerin için çok teşekkür ederim.Dediğin işlemlere baktıracağım.Umarım çözebilirim. Çünki araç doluyken kesinlikle bayırlarda çekmiyor 1. vitese kadar düşürüyor :)
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti eks3ntirik » 27 Tem 2015, 15:40

teksamet yazdı:muhtemelen subap yarları ile ilgili bir sıkıntın var hocam.

karbüretör kısmını pek bilmiyorum ama onlara da baktır derim.

contayı söküp takan arkadaş subap ayarlarına da bakması lazımdı ki nerrrdeee öyle usta.

aracın yakıt durumunda artış gözlemlediysen subap yarına baktırmanda yarar vardır.



Conta değişirken usta subap ayarını yapmıştı. Yakış durumunda pekde bir değişim yok gibi tamda emin değilim.yorum için teşekkürler
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti eks3ntirik » 27 Tem 2015, 15:42

sainz yazdı:Üst kapak contası değiştiğinde 500km ilâ 1000km arasında supap ayarı yapılması gerekiyor zaten.




Subap ayarını conta değişirken yapmıştı. ortalama dediğiniz gibi 500 km yapıp gelmem gerektiğini söyledi. Gittiğimde ise tork uygulayarak sadece üst kapak vidaları sıkılaştırıldı. Ayriyetten subap ayarı için herhangi birşey söylemedi. Açıkcası fazlada anlamadıgımdan sormadım..
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti kocaeli10 » 29 Tem 2015, 09:51

Subap ayarını conta değişirken yapmıştı. ortalama dediğiniz gibi 500 km yapıp gelmem gerektiğini söyledi. Gittiğimde ise tork uygulayarak sadece üst kapak vidaları sıkılaştırıldı. Ayriyetten subap ayarı için herhangi birşey söylemedi. Açıkcası fazlada anlamadıgımdan sormadım..[/quote]


Merhaba, bendeki sıkıntının aynısını sizde yaşıyorsunuz anlaşılan. Conta değiştirdikten birkaç ay sonra ustaya tekrar gittim, kapağı torkunda tekrar sıktı ama subap ayarı yapmadı (gerekli mi bende bilmiyorum). Aracım şu anda gazda karmada 18 kuruş yakıyor (Gazı 1,95 ten alıyorum).
Esas skıntı düzde 110-120 km hız yapan aracım rampada bayılıp kalıyor. Ustanın söylediği motorda üfleme var segman atılması gerekiyor oldu. Sizde üfleme olup olmadığına bir bakın, özellikle motor sıcakken yağ kapağını açarak aşırı bir üfleme olup olmadığını kontrol edin. Şu anda sadece rampalarda sıkıntı çıkardığı için yaklaşık 1.000 TL verip yaptırmayı düşünmüyorum.
Skoda Forman 1992 - 135L
kocaeli10
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 11 May 2015, 09:34
Ad Soyad: Murat han
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Skoda Forman

İleti eks3ntirik » 29 Tem 2015, 14:52

kocaeli10 yazdı:Subap ayarını conta değişirken yapmıştı. ortalama dediğiniz gibi 500 km yapıp gelmem gerektiğini söyledi. Gittiğimde ise tork uygulayarak sadece üst kapak vidaları sıkılaştırıldı. Ayriyetten subap ayarı için herhangi birşey söylemedi. Açıkcası fazlada anlamadıgımdan sormadım..



Merhaba, bendeki sıkıntının aynısını sizde yaşıyorsunuz anlaşılan. Conta değiştirdikten birkaç ay sonra ustaya tekrar gittim, kapağı torkunda tekrar sıktı ama subap ayarı yapmadı (gerekli mi bende bilmiyorum). Aracım şu anda gazda karmada 18 kuruş yakıyor (Gazı 1,95 ten alıyorum).
Esas skıntı düzde 110-120 km hız yapan aracım rampada bayılıp kalıyor. Ustanın söylediği motorda üfleme var segman atılması gerekiyor oldu. Sizde üfleme olup olmadığına bir bakın, özellikle motor sıcakken yağ kapağını açarak aşırı bir üfleme olup olmadığını kontrol edin. Şu anda sadece rampalarda sıkıntı çıkardığı için yaklaşık 1.000 TL verip yaptırmayı düşünmüyorum.[/quote]


Merhaba , Tıpkı yazdığınız gibi bendeki sorun. bayırda bayılıyor araç Yağ kapağını açtığımda hafif bir üfleme yapıyor zaten. Yakış konusunda pek hesap kitap yapmadım ama pek yakmıyor zaten. Genede ufak tefek bakım yaptırmam gerkeiyor çünki uzun yola gidecek araç ^^
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti phenomx3 » 04 Ağu 2015, 00:27

BASKI BALATAYA BAKTIR KARDEŞİM.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti eks3ntirik » 04 Ağu 2015, 19:33

phenomx3 yazdı:BASKI BALATAYA BAKTIR KARDEŞİM.



Baskı balatayı bir kaç arkadaşım daha söylemişti. Zaten debriyaj yukarıda kavrıyor. Araba yüksek devire çıkıyor ama hızlanmıyor. Büyük ihtimalle baskı balatada da bi sıkıntı var gibi. Değiştirirken işçiiliği nasıl oluyor kolay sökülebilen bi parçamıdır ?

Yorum için teşekkürler
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti sainz » 04 Ağu 2015, 20:51

eks3ntirik yazdı:
phenomx3 yazdı:BASKI BALATAYA BAKTIR KARDEŞİM.



Baskı balatayı bir kaç arkadaşım daha söylemişti. Zaten debriyaj yukarıda kavrıyor. Araba yüksek devire çıkıyor ama hızlanmıyor. Büyük ihtimalle baskı balatada da bi sıkıntı var gibi. Değiştirirken işçiiliği nasıl oluyor kolay sökülebilen bi parçamıdır ?

Yorum için teşekkürler

Şanzıman indiriliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti phenomx3 » 07 Ağu 2015, 01:47

sachs valeo yada luk marka al.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti eks3ntirik » 07 Ağu 2015, 18:09

Sachs ve luk marka aşırı pahalı gibi geldi.. Zaten aracı yaz sonuna doğru satmayı planlıyorum HAMERS marka var bu ikisine oranla biraz daha uygun gibi. hamers i önerirmisiniz idareten ?
eks3ntirik
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 36
Kayıt: 28 May 2013, 17:39
Ad Soyad: Yavuz-
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit GLX 94

İleti AhmetH » 07 Ağu 2015, 20:11

Mapa hem hesapliydi hemde cok tavsiye edilip takildigini gordum. Aklinizda olsun
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti blauzahn » 07 Ağu 2015, 21:27

Mapa'ya artı olarak Hammers'da tavsiye edilenler arasında. Ha birde bulabilirseniz ECCB marka..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti phenomx3 » 08 Ağu 2015, 07:01

http://www.otosupermarket.com/SKODA-FAV ... 77069.html

bu marka var kaliteli ve uygun fiyatlı hakan48 arkadaşımız sıkıntısız olduğunu sadece diğerlerine göre biraz sert olduğunu söylemişti. yerli bursa üretimi diye biliyorum.

ECCB de bu fiyat
http://www.otoaslanlar.com/index.asp?mo ... AN%2088-95
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir