Favorit-forman Motor güç ve çeşitleri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit-forman Motor güç ve çeşitleri

İleti sdelican » 17 Eyl 2015, 13:37

merhaba arkadaşlar. araçların teknik özelliklerine genellikle auto-data.net sitesinden ulaşıyorum. favorit sayfasında ilgimi çeken birşey oldu. şimdi bizim bildiğimiz favorit 54 bg. gücünde. fakat bu sitede farklı değerler yazmışlar . uzun uzun anlatmayayım, resim herşeyi açıklayacak zaten. bir de ikinci resimde de felicianın değerleri var. motorum bana düşük geldiği için en azından resimde kırmızı ile işaretlediğim motoru piston sekman gömlek vs yaparak bu güce çıkartabilir miyim? yada bu motorların birbirinden farkı nedir?

fav.png

favo2.png
 
sdelican
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 01 Eyl 2015, 09:22
Konum: Ankara
Ad Soyad: Serdar Delican
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit GLX

İleti blues84 » 18 Eyl 2015, 12:02

Motorlar birebir aynı ise sıkıştırma oranları farklıdır. Bizim karburatörlü motorların oranı 8:8.. Bazıları 9.. Daha sonra çıkan modeller ise karburatörlü değil, hem enjeksiyonlu hem de sıkıştırma oranları da yüksek. Böylece daha fazla güç üretiyor. Bir de subaplar eski motorlarda silindir başına 2, yenilerde ise 4 dür. Bu da bir faktör.

Yaniii sadece piston-sekman vs ile olacak gibi değil..

Hacim:1289 cm3
Sıkıştırma oranı 8.8
Net Verim:43/5000
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sdelican » 18 Eyl 2015, 14:15

blues84 yazdı:Motorlar birebir aynı ise sıkıştırma oranları farklıdır. Bizim karburatörlü motorların oranı 8:8.. Bazıları 9.. Daha sonra çıkan modeller ise karburatörlü değil, hem enjeksiyonlu hem de sıkıştırma oranları da yüksek. Böylece daha fazla güç üretiyor. Bir de subaplar eski motorlarda silindir başına 2, yenilerde ise 4 dür. Bu da bir faktör.

Yaniii sadece piston-sekman vs ile olacak gibi değil..

Hacim:1289 cm3
Sıkıştırma oranı 8.8
Net Verim:43/5000



evet haklısın. şimdi tekrar baktım verilere. çok noktalı enjeksiyon imiş o motorlar. çok noktalı enjeksiyonlu model ve karbüratörlü de silindir başına düşen valf sayısı aynı yani iki .ve sıkıştırma oranı farklı.
sdelican
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 01 Eyl 2015, 09:22
Konum: Ankara
Ad Soyad: Serdar Delican
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit GLX

İleti blues84 » 18 Eyl 2015, 19:52

sdelican yazdı:evet haklısın. şimdi tekrar baktım verilere. çok noktalı enjeksiyon imiş o motorlar. çok noktalı enjeksiyonlu model ve karbüratörlü de silindir başına düşen valf sayısı aynı yani iki .ve sıkıştırma oranı farklı.


Doğrudur, 2000 yılından itibaren var zaten 16V yani 4 silindirde dörder VALF.. Bazı markalar hem 8 hem 16V olarak üretime devam etmişlerdir.. Feliciları detaylı olarak bilmiyorum, ancak internetteki satılıkların kaput açık olanlarını görmüşlüğüm var. Enjeksiyon olanlarda hava filtire davlumbazı daha değişik..
DOHC diye geçer double overhead cam, kafaüstü çift kam..
Sıkıştırmayı yükseltmek için üst ölü noktada biraz daha fazla ileri gidiyor piston. Krank milinde bir değişiklik yapmak gerekir. Aynı zamanda malzemenin de biraz daha fazla basınç artışı nedeniyle birkaç küçük değişiklik daha istiyor, piston kaplaması vs bunlar hep 2000 lerde gelen teknolojiler.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sdelican » 19 Eyl 2015, 09:16

Biraz daha güç için arabayı değiştirmekten başka çare yok o zaman :(
sdelican
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 01 Eyl 2015, 09:22
Konum: Ankara
Ad Soyad: Serdar Delican
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit GLX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir