sente,avans ayarının bozuk olması yakıtı ve çekişi etkilermi

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sente,avans ayarının bozuk olması yakıtı ve çekişi etkilermi

İleti cano » 02 Ekm 2015, 17:54

Arkadaşlar foruma yeni üye oldum.94 formanım var.Burada yazılanlar sayesinde bayaģı bilgi sahibi oldum.herkesin ellerine sağlık.Arkadaşlar formanımı 3 ay ônce motordan gelen vuruntu ve gürültülü çalışma,yağ yakma nedeniyle rektefiye yaptırdım.Rektefiye yaptırdıktan sonra motorun çalışması düzeldi,yağ yakmıyor.Fakat yakıt aşırı derecede artdı ve 2.ve 3.viteslerde motorda yığılma oluyor zor toparlıyor.
Benim sormak istediğim bütün favorit veya formanlarda distirubütôrün duruş şekli aynımıdır.Geçenlerde Ankara sasmazda parçacıdan buji kablosu aldım,takarken parçacı distiributôrün duruşuna bakarak,abi senin arabanın sentesi kayık sente ayarı yaptırman lazım bu yakıtıda çok etkiler diye sôylemisti.distirubütörün şu anki duruşu,reketefiye yaptırmadan ônceki durusuna gôre yaklaşık 5cm sola kaymış vaziyetde.yani rektefiyeden önceki durumuna gelmesi için 5 cm kadar motor kapağı tarafına yaklaşması lazım.Bunu rektefiye yaptırdıģım ustama sordum sentesi kayık olsa araba çalışmaz diyor.internetden araştırdığım kadarıyle bu konu hakkında kesin bir kanı yok.kimi araba çalışmaz diyor,kimi çalışır ama randımanlı çalışmaz diyor.
Konu hakkında bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.şimdiden teşekkürler.
 
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti AhmetH » 02 Ekm 2015, 19:17

cep telefonunuz ile bir foto çekip paylaşma şansınız olabilirse çok güzel yorumlarız ama şu an bir terslik olduğu belli.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti cano » 03 Ekm 2015, 00:25

Distribütörün Fotografını çektim fakat foruma eklemeyi yapamadım.Dosya ekle diyorum "geçersiz resim dosyası gônderdiniz"diye hata mesajı veriyor.Foruma yeni üye olduģum için bazı konularda acemiyim.Yardımcılarınızı bekliyorum.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti sainz » 03 Ekm 2015, 15:10

cano yazdı:Distribütörün Fotografını çektim fakat foruma eklemeyi yapamadım.Dosya ekle diyorum "geçersiz resim dosyası gônderdiniz"diye hata mesajı veriyor.Foruma yeni üye olduģum için bazı konularda acemiyim.Yardımcılarınızı bekliyorum.

www.hizliresim.com sitesine ekleyip "forumlar için link" olan linki kopyalayıp buraya yapıştırıp resmi ekleyebilirsiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti cano » 03 Ekm 2015, 21:13

  • Bu benim arabanın distiribütôrünün duruşu.sizce bi anormallik varmı???
    sainz yazdı:
    cano yazdı:Distribütörün Fotografını çektim fakat foruma eklemeyi yapamadım.Dosya ekle diyorum "geçersiz resim dosyası gônderdiniz"diye hata mesajı veriyor.Foruma yeni üye olduģum için bazı konularda acemiyim.Yardımcılarınızı bekliyorum.
http://www.hizliresim.com sitesine ekleyip "forumlar için link" olan linki kopyalayıp buraya yapıştırıp resmi ekleyebilirsiniz.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti blauzahn » 03 Ekm 2015, 21:21

Bütün distribütörler aynı yöne bakması gerekiyorsa şayet sizin distribütörün 50-60 derece kadar sağa dönmesi gerekiyor.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti cano » 03 Ekm 2015, 21:50

Işte benimde ôģrenmek istediģim tam bu.Bütün distribütörler aynı yônemi bakmalı.Benim arabanınki gibi 50-60 derece sola kayık şekilde durursa arabanın çalışmasında herhangi bir anormalliğe neden olurmu,yoksa sente ve avans ayarını iyi yaptıktan sonra distribütôrün duruşunun bir ônemi yokmu.
Arkadaşlar beni bu konuda aydınlatacak yok mu.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti AhmetH » 03 Ekm 2015, 22:04

evet çok sola dönük sizinki vakum bile kasmış.

onun altında 10numara anahtar yada soket ile gevşeteceğiniz bir somun var onu gevşetip distribütörü sağa çevirebilirsiniz.

bu gevşetme işinden sonra motoru çalıştırın distrbütörü sağa çevirirken sesi dinleyin. sesin en temiz geleceği yer aşşağı yukarı avansın düzgün olduğu yerdir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti cano » 03 Ekm 2015, 22:37



  • Yukardaki resim skoda forman,favorit lerde gördüğüm ve benim arabanında rektefiye olmadan ônceki distribütôrünün duruşu.
  • Bu benim arabanın distiribütôrünün duruşu.sizce bi anormallik varmı???
    sainz yazdı:
    cano yazdı:Distribütörün Fotografını çektim fakat foruma eklemeyi yapamadım.Dosya ekle diyorum "geçersiz resim dosyası gônderdiniz"diye hata mesajı veriyor.Foruma yeni üye olduģum için bazı konularda acemiyim.Yardımcılarınızı bekliyorum.
http://www.hizliresim.com sitesine ekleyip "forumlar için link" olan linki kopyalayıp buraya yapıştırıp resmi ekleyebilirsiniz.
[/quote]
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti cano » 03 Ekm 2015, 22:49

AhmetH yazdı:evet çok sola dönük sizinki vakum bile kasmış.

onun altında 10numara anahtar yada soket ile gevşeteceğiniz bir somun var onu gevşetip distribütörü sağa çevirebilirsiniz.

bu gevşetme işinden sonra motoru çalıştırın distrbütörü sağa çevirirken sesi dinleyin. sesin en temiz geleceği yer aşşağı yukarı avansın düzgün olduğu yerdir.


sizin dediģiniz bu işlemi yapmayı denedim fakat distribütôrü eski yerine getirmeye çalıştığımda avans iyice bozuluyor.motor stop edecek gibi oldu sonra eski yerine aldım.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti AhmetH » 04 Ekm 2015, 08:49

Distributor ters takilmis gibi duruyor. Distributorun dibindeki siyah parca 180 derece ters te takilabilir dikkatsizlik sonucu ancak cok iyi bakilirsa sadece tek yonde girmesi gerektigi gorulecektir.

İşin garip kismi araciniz calisiyor yani dusensizlikten duzen tutturulmus
Umarim senteniz olmasi gerektigi gibidir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti blauzahn » 04 Ekm 2015, 09:39

Aslında Ankara'da çok değerli skoda ustaları hatta profesörleri var. Siz skoda ustasında mı yaptırdınız bu işlemleri acaba? Usta ismi verin demiyorum ama forumu araştırırsanız biraz en azından 3-4 tane iyi usta ismi bulabilirsiniz..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti cano » 04 Ekm 2015, 10:34

Arkadaşlar bu distribütôrün 180 derece ters takılma ihtimali varmı.AhmetH arkadaşın dediģi gibi tek yônde takılması gerekiyorsa benim usta bunu nasıl takmış anlamış deģilim.Acaba ben distributoru sôküp çevirmeyi denesem yapabilirmiyim.Her hangi bir ince noktası,dikkat edilmesi gereken bir husus varmıdir.

Bu arada ben arabayı skoda ustasında değil her türlü arabaya bakan(genelde eski model arabalara bakan)yaklaşık 40-45 senelik tanıdık bir motor ustasına yaptirdim.Ankarada şasmazda bir kaç tane skoda ustası biliyorum ama inanın sanayiye hiç uģramak istemiyorum.skodadan anlayan yardımsever arkadaşların katkılarıyla burada iyice araştırıp kendim yapabilirsem yapmak,yapamaz isem son çare olarak sanayiye gitmek istiyorum.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti sainz » 04 Ekm 2015, 18:47

Bir ara distribütörün manyetik bobini arızalandığında yolda kaldığımda senteyi tutturamamıştım. Herhangi bir ustaya yaptırmıştım ve siz aracınızdaki gibi eski haline göre oldukça garip bir şekilde takılmıştı distribütör ve motor tıkır tıkır çalışıyordu. Araç yürür duruma gelince ustama gittiğimde "bu ne ya" tepkisiyle karşılaşmıştım. Nedenini bilmiyorum ancak yanlış olduğunu söyleyip tekrar ayarlayıp distri bütörü eski haline getrimişti ve motorun sesi falan daha da düzgün olmuştu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti cano » 05 Ekm 2015, 17:33

Kardeş distributôr eski haline göre oldukça garip takıldıktan sonra tıkır tıkır çalışıyordu demendeki mana düzgün,saat gibi anlamındamı, yoksa tıkır tıkır hani traktôr gibi kôtü anlamındamı demek istedin.orayı tam anlayamadım çünkü şu anda benim arabada en son sibop ayarıda yaptırdıktan sonra, biraz fazla yakmasının dışında çekişide düzeldi ve çalışmasıda gayet düzgün.fakat hani daha iyi olabilirmi yakıtıda biraz daha düşürebilirmiyim diye kafamdaki sorulara(distributôrun duruş pozisyonu) cevap ariyorum.
Birde arabayı götúrdüğünüz ustanız distribütôrü eski haline nasıl getirdi gördüyseniz ve biliyorsanız lütfen bizimle paylaşırmısınız.Aradıģım sorunun cevabı orada.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman

İleti sainz » 05 Ekm 2015, 20:50

cano yazdı:Kardeş distributôr eski haline göre oldukça garip takıldıktan sonra tıkır tıkır çalışıyordu demendeki mana düzgün,saat gibi anlamındamı, yoksa tıkır tıkır hani traktôr gibi kôtü anlamındamı demek istedin.orayı tam anlayamadım çünkü şu anda benim arabada en son sibop ayarıda yaptırdıktan sonra, biraz fazla yakmasının dışında çekişide düzeldi ve çalışmasıda gayet düzgün.fakat hani daha iyi olabilirmi yakıtıda biraz daha düşürebilirmiyim diye kafamdaki sorulara(distributôrun duruş pozisyonu) cevap ariyorum.
Birde arabayı götúrdüğünüz ustanız distribütôrü eski haline nasıl getirdi gördüyseniz ve biliyorsanız lütfen bizimle paylaşırmısınız.Aradıģım sorunun cevabı orada.

Değişik şekilde yapıldıktan sonra açıkçası çok gazlayamadım zira dur-kalkı bol bir trafikte 5 km kadar bir yol geçip ustama gitmiştim. Hani performansta sıkıntı olur muydu daha yüksek devirlerde hiç bir fikrim yok; ancak düzgün olarak tekrar ayarlanınca motor daha sakin çalışıyordu rölantide. Tüketimi ölçecek kadar zaten belirttiğim gibi yol yapmadım hiç.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti cano » 06 Eyl 2016, 22:28

Arkadaşlar ben yaklaşık yedi senedir skoda forman e biniyorum.Arabayı ilk aldımdaki sürüş zevki performansı atikliģi, motoru rektefe yaptırdıktan sonra yukarda bahsettiğim problemlerden dolayı bozulmuştu.Yakında 94 forman imi satacam ve satmadan ônce arabamın saģını solunu şôyle toparlayıp ôyle satmak istedim.Bide son zamanlarda arabanın çekisi çalışması bayaģı bozulmustu.işte bu sebeplerden 3 - 4 gün önce Ankara şaşmaz da daha ônceden bir kere gittiğim Güven skodaya Sebahattin ustaya gittim.Sebahattin ustaya arabanın sorununu anlattim.araba çalışırken tekliyor genelde 1500 -2000 devirlerde çok belli oluyor,iyi çekmiyor bilhassa sabahları ısınana kadar hoplayarak,zıplayarak,titreyerek çalışıyor dedim ayrıca distributorun takılıs yônündeki anormalligide anlattim ve sebahattin usta hemen işe başladı.Distributorun icindeki manyetik bobini ônce kendi elinde olan çıkmalardan deģistirmek istedi fakat olmayınca parçacıdan orjinalini aldım ve distributörü güzelce benzinle yıkadı bobini yerine taktı.Distributoru takarken arabanın sol tekerini kriko ile kaldırıp sol tekeri döndürerek distributoru eski orjinal yerine getirerek taktı.Karburatôrü sôktü gaz hortumunu ve karburatorun altındaki lastiģi deģistirdi,güzel bir gaz ayarı yaptı.Marşa bastım arabayı çalıştırdım formanim tıkır tıkır kedi gibi mırıl mırıl.o günden beri formanimi o eski aşkla kullanıyorum çalışması saat gibi çekişi canavar gibi sabahları tek marşda alıyor.Bu arada şunuda yazıyım bir hafta öncede 4 bujiyi orjinal brisk buji takmıştım.Arkadaşlar bütün bunları skoda favo,forman kullanıcıları için yazdım.çünkü ben bir kaç güne kadar formanimi satacam ve bu forumdan ayrılacam.istedimki yaşadıģım bu tecrübelerimi anlatayım ve buradaki favocu ve formanciler bu tecrübelerden faydalansınlar.yok arkadaş arabayı ustasından başkasına gôtürmeyeceksin. skodayı skoda ustasına,fordu fort ustasına,renoyu reno ustasına.Ben bu hatayı yaptım biraz daha ucuz yaptirîrim diye bütün arabalara bakan bir ustaya gittim sonuç yukarda yazdıgım problemler.Bu arada sebahattin ustanında ellerine saģlık aldıgı parada helali hoş olsun.
cano
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 28 Eyl 2015, 23:43
Ad Soyad: Can DOĢANAY
Nereden: Ankara
Arabanız: 1994 skoda forman


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir