Marş Problemi- Marş bazen basmıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Marş Problemi- Marş bazen basmıyor

İleti fthpl » 12 Kas 2015, 21:10

Merhaba 93 favorit aracımda 2011 eas 60 amper akü bulunmakta. Bazen marşa basınca 2 sn gösterge ışıkları sönüyor ondan sonra kuvvetli bir şekilde marş basıyor ve aracım çalışıyor. Aracımın bugüne kadar hiç çalşmadığı olmadı öyle böyle hep çalıştı :)

3 gündür aracı çalıştırmadan teybi açıyorum 5-10 sn çalıştırıp kapatıyorum .Sonra marşa bastıgımda bu sorunla karşılaşmıyorum . Çok ilginç bir durum, sıkıntı nerede olabilir?

Kutup baslarını temizledim ama aracı aldığımdan beri 1 senedir marş motoru bakımı yaptımadım ve marş biraz sesli ve sıyırarak çalışıyor gibi.

not: 3 gündür benzinde kullanıyorum. Lpgde kontagı açıp teybi çalıştırsam motor bogulacagından bu teori işe yaramaz.
 
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti teksamet » 13 Kas 2015, 00:17

muhtemelen marş motorunun kömürleri bitmiş veya bitmek üzeredir, fazla bekletmeden al yenisi ile değiştir.

kömür takımı var parçacılarda, 10-15 tl olması lazım en fazla.

benimki de bitmişti, kendim değiştirdim. zor bi şey değil. ama biraz bilgi gerektiriyor.

kolay gelsin.

ama tavsiyem tamir ettirmemen yönünde; marş motorunu komple set al daha iyi olur.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti efekentli » 19 Kas 2015, 01:07

biraz bilgi ve lehim yapmak gerekiyor,ayrıca burçlarını da sökmüşken değiştirin.kollektör lehimlerini de kontrol edin.
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti SKDFORMAN » 19 Kas 2015, 17:36

Muhtemelen şimdiye kadar yaptırmıştır.
Yaptırıncada forumuda başlığıda unutmuştur.
İnsanlar işinin bittiğine bakar ;)

Ama biz yinede yazalım. Balık bilmesse halik bilir :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fthpl » 19 Kas 2015, 19:36

Cevaplar için teşekkürler. Daha yaptıramadım malum ay ortası oldugundan ,anca ayın başına. Söylediğiniz yolu izleyicem,önce bakım yoluna giderim ama durum sıfır marş motoru ve ekipman almaktan yanaysa öyle yapıcam.

SKDFORMAN

İnsanları ve durumları bizlere özetlediğin için çok teşekkürler. İşimiz bitince evet devam ediyoruz.Arkamıza bakmıyoruz.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti fthpl » 08 Arl 2015, 23:02

marş motoru bugün su koydu. iyi kötü çalışırken bugün sadece marş otomatiğinden tık sesi gelip çalışmyıyordu. takviye yaptık yine çalışmadı. daha sonra vurdurmaya çalıştım. ilk iki denemede çalışmadı .yokuşta vurdurdum yine çalışmadı tam bu sırada çatur çutur bir ses geldi ki motor şanzuman indi zannettim. Büyük gürültü koptu

sonra gözle kontrolde baktım bir sıkıntı görülmüyordu. marşa bastım araba çalıştı yavaşça sanayiye dogru giderken bir gariplik vardı vites geçişlerinde sürtünme ve motor sesinde bir gariplik. 1-2 km gittim ki motor sesi hepten değişti ,rölanti garipleşti park edicek bir yer buldum stop edip bıraktım.

büyük ihtimal ile motorda yada şanzumanda bir yerler dağıldı. yağ kaçağı su kaçağı gözükmüyordu . yarın çekici ile sanayiye çektiricem .

bir marş motorunu zamanında yaptırmamak motor indirmeye kadar gidicek. en iyi ihtimalle bir 500 lük olduk herhalde. şanzuman felanda inerse sıfır motorada gidersek bakalım neler olucak.

hayırlısı artık. Bu konuda fikirleriniz nelerdir , motor açılmadan bilemiyecez ama başına böyle bir şey gelen varsa bilmek isterim. uyku yüzü göremem bugün
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti SKDFORMAN » 08 Arl 2015, 23:18

Çok geçmiş olsun kardeşim. Valla dediğin gibi kapalı kutu. Ne olup bittiği açmadan bilinmez. Umarım küçük bişeydir. Canını sıkmaya değmez dünya malı için. Sağlığına bişey olmasın gerisi hikaye.

Anlattığın olay üzerine eklemek istediğim ve cıkması gereken ders ise bana göre araç vurdurmaktan cok mecbul kalmadıkça kaçınmaktır. Eski nesil motor dediğimiz bu araçlarda bile vurdurmak cok riskli. Geçenlerde 89 şahini vurduruyorduk neredeyse tüm tesisatı yakıyorduk. Platin meksefe pioneer teyp hoparlörler ve bi kaç kabloyu kaybettik. Bunada şükür ettik.
Heleki şimdiki yeni nesil enjeksiyonlu araçları vurdurmaktan kesinlikle kaçınılmalıdır. Triger sente atmadan motor indirene kadar cok sayıda hikaye duymuştum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fthpl » 08 Arl 2015, 23:23

Eyvallah sağolasın. Vurdurmadan arabayı ittirdiğimizde marşa bassam belkide iş biticekti .MArş motoru takılmıştı büyük ihtimalle. ama kısmet böyleymiş birşeyleri dağıttık bakalım açılınca neler değişicek görücez. Nasipte ne varsa o çıkar. İlk 1-2 km de bişey yoktu sonradan motor sesi garipleşti . hani piston miston kırdık birşeyleri belki zinciri atlattık . motor kaputunu açtığımda çok hafif bi yanık kokusu vardı,belki şansuzman dab geliyordu. ama duman atma felan yoktu herycanla yağada bakmadım . ses soldan geliyordu motorla şanzuman arasında sıkıntı herhalde.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti sainz » 09 Arl 2015, 11:45

Nedeni nedir deseniz cevap vermeyeceğim ancak tahminim debriyaj bilyasında sıkıntı çıktığı yönünde.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 09 Arl 2015, 12:54

konuyu daha önce görseydim akü derdim. :|

vurdurmak ile marş basmak özünde aynı. ama siz muhtemelen motor kulaklarından birini zedelemişsiniz gibi duruyor.

3 kulak var biri devir daim biri şanzıman biridide şanzımanı alttan tutar dolayısı ile motor asılı kalır.

vururken şanzıman üzerinden motor sarsıldığından hangisinin vakti geldiyse kopmuştur.

Pahalı değildir. 50 - 60 liraya işiniz biter eğer o ise sıkıntı.

ancak sizin sorun bence hala akü :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti fthpl » 09 Arl 2015, 13:04

sainz yazdı:Nedeni nedir deseniz cevap vermeyeceğim ancak tahminim debriyaj bilyasında sıkıntı çıktığı yönünde.
AhmetH yazdı:konuyu daha önce görseydim akü derdim. :|

vurdurmak ile marş basmak özünde aynı. ama siz muhtemelen motor kulaklarından birini zedelemişsiniz gibi duruyor.

3 kulak var biri devir daim biri şanzıman biridide şanzımanı alttan tutar dolayısı ile motor asılı kalır.

vururken şanzıman üzerinden motor sarsıldığından hangisinin vakti geldiyse kopmuştur.

Pahalı değildir. 50 - 60 liraya işiniz biter eğer o ise sıkıntı.

ancak sizin sorun bence hala akü :)



Ustama bıraktım aracı. bugün akşam yada yarın sabah tan bilgi vericek. bencede debriyaj ve şanzuman kısmında bir sorun çıktı gibi . Çünkü motor kulakları gözle kontrolde sağlam gözüküyor ve motorda herhangi bir sallantı yok . ses de direksiyondayken sol taraftan sürücü kısmından geliyor. bir ihtimal ile sizin dediğiniz gibi şanzumanı destekliyen motor kulagıda olabilir.

vurdurduktan sonra çalışmayan aracı sağa çekip marşa bastım çalışmıştı. böylelikle marş motoru-volant ikilisinde takılma gibi bir durumda olacağıda akla geliyor.

akşam-sabaha belli olur. hayırlısıyla. bir daha vurdururmuyum tövbe. kaldığı yerden elletmem.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti fthpl » 10 Arl 2015, 15:55

merhaba arkadaşlar. ilk haberler gelmeye başladı.

ilk olarak marş motoru dişlişi çok kötü durumdaymış . usta onu elektrkçiye verdi . bakım yapılıp dişlişi değişecek.

sonra sağ aks bilyasının dağıldığını gördüm. iyiki aksı koparmadık. biraz sonra şanzuman inecek . baskı balataya bakılacak. usta aracın çalıştırırkenki sese istinaden volantın çatlamış olabileceğini söyledi . volant değişimi ve şanzumandaki kontroller yapılacak

durum böyle yavaş yavaş netlik kazanıyor.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti AhmetH » 10 Arl 2015, 16:59

Geçmiş olsun,

aksları söküp şanzıman indirmek demek yağının boşaltılması demek 15-20 lira civarına şanzıman yağını değiştirmiş olun, ustanız çıkan yağı bir kaba alıp geri koyacaktır elbet ama değişmesi sağlıklı olur.

Volan dişlisi ile marş motoru malum beraber çalışır marş dişlisi kötüyse volan dişlisinide bozmuştur volan çatlamaz çok sağlamdır ancak o dişli sıkıntılı olmuş olabilir. Büyük para değil ancak takması meşakkatli.

dış aks lalesi içinde alabileceğiniz en iyi mal alman malı GKN vardı ama hiçbir parçacı satamayacağı için getirmiyor ben izmirde bulamadım. NOVA ve VIKA var yerine nova daha ucuz ama dandik olduğunu kullandığım için söyleyebilirim.

umarım sorunlar bunlarla sınırlıdır. hal böyle olunca
40-50 tl civarına aks lalesi
yine aynı fiyat aralığında volan dişlisi
tornacı marş dişlisine kaç para alır bilmiyorum ama
şanzıman yağıda koyarsanız 100-150 tl civarı bir parça parası muhtemelende bir o kadar işçilikle 300 TL civarı masrafınız olacak gibi duruyor.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti fthpl » 10 Arl 2015, 17:05

Teşekkürler . Usta iyi biri . Halden anlıyor . Söylediklerinizi dikkate alıcağım .

Dediklerinize ek olarak bir de hazır şanzuman açılmışken baskı balatayı aradan çıkartıcam . Kanımca kalkışlarda titreme ve yokuşlarda bağırıp çekmeme gibi sorunlar vardı . Eğer vakti gelmişse baskı balatayıda değiştirip aradan çıkartıcam . 3 ten 2.vitese atarken bazen geçmeme gibi sorunlar oluyordu lakin ben alıştığımdan bir şekilde sessiz vitesi geçiriyordum. Aracı başka arkadaşım kullandığında 2 ye atarken tak tuk ses oluyor diyordu. Onuda söyledim.

Bakalım , Allah cümlemizi beterinden korusun
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti fthpl » 10 Arl 2015, 20:52

Değişecek parçalar :

-volant dişlisi (çok kötüydü dişlerin yarısı yoktu diyebilirim.)
-istavroz dişlisi
-sağ aks bilyası
-4 adet iç dış aks körüğü
-baskı balata(değiştirmezsek 3 bilemedin 5 aya giderdi)
-debriyaj bilyası (öyle bir bollaşma olamaz sesli birşekilde resmen sağa sola ileri geri oynuyordu.sanki bir beden büyük gibi
şanzuman yağı
-devirdaim (haftada bir iki parmak su eksiliyordu meğerse devirdaimdanmış,onuda gözümle gördüm)
-antifiriz

Parçalar 400-450 civarı tutucak . Marş motoru tamirine elektrikçi 80-90 dedi usta.

Tamir edilecekler:

-marş motoru tamiri yapıcak marş dişlisi ve kömürleri, bakımı

toplamda işçilik dahil 800-1000 arasını bulur dedi usta. ıvır-zıvır şeyler daha çıkarsa diye . Bunada şükür dedik olcağı varmış . Bugün olmazsa iki ay sonra olacaktı. Aradan çıktı işte.:)

http://hizliresim.com/2NqXoA

http://hizliresim.com/ZQpbzG
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti sainz » 11 Arl 2015, 12:33

Güle güle kullanın o zaman.
En kötüsü bu olsun İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 11 Arl 2015, 18:34

Fiyat normal. Bununla geçmiş olsun.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fthpl » 11 Arl 2015, 19:44

sainz yazdı:Güle güle kullanın o zaman.
En kötüsü bu olsun İnşaallah.


SKDFORMAN yazdı:Fiyat normal. Bununla geçmiş olsun.


Sağolun arkadaşlar. :) Gıcır gıcır olucak inşallah :) Devamında birde akü alıp,ufak tefek işleri yaptırdım mı tadından yenmez ..
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir