Favorit ile 5,5 Yılda Kazanılan Deneyimler.Neler Yaptık ??

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit ile 5,5 Yılda Kazanılan Deneyimler.Neler Yaptık ??

İleti ozantavsan » 23 Kas 2015, 18:40

Skoda Favorit'im ile 5,5 yılı geride bıraktık.Bu zaman zarfında elde ettiğim deneyimleri sizler ile paylaşmak isterim.

Bir araç almaya karar verdiniz.Bir çok marka ve model aklınızdan geçmeye başladı.Bir süre sonra bunalmaya başladınız.Eldeki mevcut paranıza baktınız ,araçlara baktınız.Eldeki para ile alıncabilecek en uygun araç Skoda'ya karar verdiniz. Bende de aynen böyle oldu.Pişman olmamaktan mutluyum.

* Öncelikle araçtan ne bekliyorsunuz ? Güçmü ? Serilikmi ? Konformu ?

Skoda Favorit 1300cc motor , karbüratörlü ve 55 beygir gücünde.Bu nedenle çok fazla bir beklentiniz olmasın.
Olmasın ama bu bir dezavantaj değil aracınızı ne kadar iyi tanırsanız o kadar iyi kullanırsınız.Başka araçların bayıldığı rampada onlardan yol isteyip basıp gidebilirsiniz.Şu an benim genelde yaptığım şey.Altında düzgün olan araçlardan yol istemek zorunda kalıyorum.

Diyeceksinizki senin araban daha mı güçlü ? Tabiki " HAYIR". Güç herşey değildir.Kontrolsuz güç güç değildir.

Şöyle ki : Aracınız gaza yüklendiğiniz bir noktadan sonra tepki vermez.Yani ivmelenmez hızlanmaz.Hele rampa çıkıyorsanız hızınız düşer , düşer.Gaz vermeniz işe yaramaz.

Peki ne YAPACAĞIZ ?????????

Öncelikle aracı uygun devirde kullanıp ,uygun zamanda vites değişeceğiz.
Gaz pedalının altında yumurta varmış gibi pedala basacağız.
Pedala basarken aracın hız kazanmadığını farkettiğiniz noktadan sonra gaz pedalına fazla basmaktan vazgeçeceksiniz.O noktada ayak sabit kalacak hatta biraz geri bırakacaksınız.

İşte o fazla bastığınız halde hıza dönmeye gaz pedal pozisyonu boşa yaktığınız yakıt. + Güç düşüşü.

Deneyin bir ; Yolda giderken uygun vitesteyken gaza yüklenin , bir yere kadar hızlanacak sonra hızlanamayacak.Ayağınızı pedaldan biraz geri çekin.Çekin , hızda biraz düşme hissetiğiniz pozisyon ile hızın artmadığı pedal pozisyon arası en verimli yakıt noktası.

Rampa çıkıyorsanız uzun yolda düz yolda hzı artırırsınız rampa başına yüksek hızla girersiziniz araç baymaz.Genellikle böyledir.Bahsettiğim rampa hergün kullandığım çok dik eğimli yoldur.Günde 4 defa inip çıkıyorum.

Şehir içi rampa başı trafik ışığıta 1. vites , 2. vites , 3. vites tam rampada baymaya başlar 2. vites ve araç bağırarak çıkar.

Bu durumda benim yaptığım ışıkta hemen 1 ,2,3. vites daha rampa başı çok kısa mesafede 3. vites hız kazanmaya başlar.Rampa ortasına yakın ayağımı haifçe gazdan çeker 1 cm daha basıp gaz veririm.Hız kazandıkça ayağımı gazdan çeker (Gaz pedalını 1cm geri salarım) sonra 1 cm mesafe kadar pedala basarım.

Sonuç önüne araç çıkarsa yol istersin .Veya yol uygunsa sollarım.Sollamaya uygun değilse ,araç yol vermezse mecburen hızınız düşer 2. vitese düşerim.

Diğer bir yol rampa başına doğru 3. vites düşük hız ile girdiğimde aynı gaz pedal yöntemiyle aynı vites ile çok rahat çıkarım.

Araçta yolcu varsa uygun zamanda , uygun vites ve daha seri gaz pedal pozisyonu vermek ile yine rahat çıkarım.

Bu aslında olması gerekn kullanımdır.Genelde acemi sürücüler veya gençler rampa veya düz yolda gaza abanmak ile çok hızlı gideceklerini düşünürler.

Ben şimdi desem ki aynı anda kalkan bir sürücü gaza pedalını düz yolda kökleyerek giderken ,ben gaz pedalını yarı konuma bile gelmeden ,hatta ilk pozisyondan bir kaç samtim aşağıda aynı hızı yakalarım.Aracıda baymam.

Bu yakıtı motora verimli yedirmektir.Herkesin bunu öğrenmesi gerekir.Böylelikle fazla yakıt harcamadan hızlanırsınız.Tasarruf edersiniz.Aracınınız size daha seri gelir.Rampalar eskisi gibi canınızı sıkmaz.

Böylelikle önünüzde tin tin rampa çıkan bir toyota , opel ,wv vs. araçların sürücüleri için aklınızdan şöyle geçer.
"bende o araç olacak , nasıl çıkarım bu yolu".

Benim gördüğüm sürücüler olarak verimli araç kullanmayı bilmiyoruz.Gaza basmayı çok hızlı gitmek olarak algılıyoruz.Bu ocakta su ızıtmak için gazı tam açmaya benziyorçOysa ki su 100 derece kaynar.Sizin gazı çok açmanız bunu değiştirmez.Gazı orta açarak daha çabuk kaynatabilirsiniz.Aradaki fark sizin maddi kaybınız.

Bir sonraki paylaşımımda Favorit'imin daha iyi olması için 5,5 yılda neler yaptığımı anlatacağım.

Bir Sonraki Paylaşımda Görüşmek Üzere..............
 
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti Modifix » 23 Kas 2015, 19:45

Bende aynen böyle kullanırım ayagaımı debriyajden çekerken bile özenle çekerim motor en verimli şekilde gazı alır ve hiç birşekilde yolculara vites değiştirdigimi hissettirmem. Hocam özellikle favoyla ilgili paylaşımlarınızı bekliyorum, araca şu şekilde bakım yaptım, arAcın püf noktaları şu vs. ElinizE sağlık
Modifix
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 17 Kas 2015, 21:31
Nereden: Ankara
Arabanız: Favorit

İleti ozantavsan » 23 Kas 2015, 20:21

Bu akşam hazırlamaya başladım.detaylı olacak video anlatım.çok yakında
SKODA YOLDA
YOUTUBE Http://www.tinyurl.com/skodayolda
FACEBOOK Https://www.facebook.com/SkodaYolda
Kullanıcı avatarı
ozantavsan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1825
Kayıt: 18 Mar 2010, 19:59
Ad Soyad: Ozan TAVŞAN
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 94 Skoda Favorit GLX - LPGli

İleti SKDFORMAN » 23 Kas 2015, 21:07

Ozan kardeş ben favorit forman araçlarda motor gücünden çekişten felan bahsetmeyi komik buluyorum biraz. Dediğiniz gibi benzinde bu aracın ürettiği güç max. 55 bg.
Bu 55 bg den düşelim şimdi
1-LPG
2-Motor durumu
3-Aktarma organları
4-Aracın yaşı
5-vs. vs.
Bize 40-45 bg anca kalıyor.
Yeni nesil motorlu araçlara binmişsinizdir bilirsiniz. Ben bundan önce 110 bg araca biniyodum. İnanın favoların 4 katı daha güçlü hissi var.

Burada daha önce tartışılmıştı. Gaz pedalı tepkisiz kaldığı yerde daha fazla gaza basmak yakıtı arttırırmı die. Aslında bu olayda LPG ile Benzin arasında değişiklik gösteriyor.
Biliyorsunuz LPG de gaza istediğimiz kadar basalım motor yakabileceği kadar yakıtı alabiliyor. Daha fazlasını zaten alamıyor. bizimki gibi kalbiratörlü araçlarda LPG beyni mikseri gaz ayarımıza göre herzaman aynı besliyo.
Yani gaz tepkisiz kaldığında daha fazla gaz vermek gazı havaya atmak olmuyor.
Ben aracımda denedim. Ş.içi hep tam gaz kullandım eski 302 otobüsler gibi :) Gereksiz gaz vermelerden kaçınınca. Örn. kırmızı ışığa gelirken gazı bırakarak vs. Yakıtta olağan üstü bi artış gözlemlemedim.
Ama ş. dışında bi uğultu oluyor motorda böyle kullanınca. Oda tam gaz bastığımız için zengin karışım yakmamıza neden oluyor. Oda hava girişlerimizi kısıtladığımız için. Yani tam gaz basınca havada o oranda gelip motoru beslese süper olacak ama olamıyor.
Yanlış anlaşılmasın. ben denedim tam gaz kullanmayı derken gereksiz gazlardan kaçınarak ve vites geçişleri 3000 d/d geçmeden kullandım. Seri araç kullanmayı sevenler deneyebilir.

Bu aracı tercih etmemim nededi.
1- yakıt tüketimi
2- fazla problem cıkarmaması
3- y.parça çok kolay bulunması ve ekonomik oluşu
4- işçiliğinin kolay ve ekonomik oluşu
5- yaşıtları arasında kalorifer, konfor, sağlamlık olarak fiyat performans otomobili olarak görüyorum.
6- 15 bin tl civarı bu araçtan cok daha ekonomik, cok daha konforlu, cok daha problemsiz, cok daha geniş bi araç bulamadığımdan
7- vergi avantajı ve 2. elinin çok hareketli oluşu
8-Değerini bilene ş.içinde her işini rahatlıkla görebilecek bi nevi düşük gelir sahibi insanların aracı olduğunu düşündüğüm için
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti marangoz » 29 Kas 2015, 21:48

ozan kardeşim aranıza yeni katıldım.paylaşımların için teşekkürler.
marangoz
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 10 Kas 2015, 23:56
Ad Soyad: fatih gül
Nereden: Bursa
Arabanız: favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir