Yeni Favorit'im hakkında danışacağım konular

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Favorit'im hakkında danışacağım konular

İleti yozlasdas » 26 Kas 2015, 14:29

Merhabalar Skoda Fan Club ailesi. Skoda favorit aracımı aldıktan sonra bu forumla tanıştım ve bu da ilk konum/mesajım olacak. Engin bilgi ve tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum. Şimdiden teşekkürler.

1993 model skoda favorit lx marka model aracımı alalı 3 ay oldu. Aldığımdan beri de gazı mı benzini mi koydum yoluma gittim. Yaşım 19 aracın motorundan da anlamam anca sürerim. Cevaplarınızı bekliyorum.

resim
resim
resim
resim

(1.)İlk sorum arabamda termostat yok dediler. Yani su sürekli devirdaim ediyormuş. Arabamın hararet göstergesi hiç artmıyor bile çok nadir fan açılıyor. Şimdi ben termostat taktırmalı mıyım? Yoksa böyle daha mı iyi?

2.sorum: Arabam benzinde çalışmıyor. Hava soğuk olsa bile gazla tek marşta alıyor. Fakat benzine aldıktan sonra 5-6 kere kontağı açıp gıy gıy yapıp kapatıyorum tekrar deniyorum yani 5-6. sefere anca almış oluyor. Birde çalıştıktan sonra gaz vermeyi kesersem istop ediyor. Bi 20 sn'yede motora tam benzin gelmiyor. 20 saniye sonra tam pompalanıyor yani hissediyorsun devri artıyor tamam hazır diyiyorsun. Bu yüzden ben hep gazda çalıştırıyorum. Ne yapmalıyım? Gazla çalıştırmaya devam mı etmeliyim yoksa bu sorunu gidermeli miyim?

3.sorum: Resimde gördüğünüz gibi o hava giren yer kapalı. Forumda gördüm benzinde açıyorlarmış. Bende benzinle gideceğim zaman bunu açmalı mıyım? 100 Km'ye yakın benzinle de gittim arabada her hangi bir şey yoktu. Onu açarsam performans farkı gösterir mi?

4.sorum: Bu resimde gördüğünüz yakıt filtresi galiba. Çok eski duruyor sizde onu değiştirmeli miyim? Teşekkürler.
 
yozlasdas
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 26 Kas 2015, 13:26
Ad Soyad: Alper ÜZÜM
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Favorit lx

İleti erender » 26 Kas 2015, 22:17

işin ehilleri henüz uğramamış ben bir özet geçeyim eksik ve yanlışlarımı nasıl olsa onlar tamamlar :) :)

- aracında termostat olmaması iyi birşey değil motor gerekli olan sıcaklığa ulaşamayacağı için yakıt ve performansta verim alamazsın. uygun termostat ve fan müşiri şart.
-son resimde çektiğin şey aracın benzin pompası. uzun süre kullanılmayınca işlevini yitirebilen bir parça. benzinde yaşadığın sıkıntının sebebi olma ihtimali yüksek.
- benzinde çalıştırmadan önce aracı mutlaka benzinde stop etmen gerekir. uzun süre benzinde çalıştırmayıp denersen yine çalışmadığını görürsün çünkü depodan motora gelene kadar epey yol var ve pompa motorun önünde :idea:
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti sainz » 26 Kas 2015, 22:24

Kazasız belasız İnşaallah.
yozlasdas yazdı:...(1.)İlk sorum arabamda termostat yok dediler. Yani su sürekli devirdaim ediyormuş. Arabamın hararet göstergesi hiç artmıyor bile çok nadir fan açılıyor. Şimdi ben termostat taktırmalı mıyım? Yoksa böyle daha mı iyi?

Termostat yoksa özellikle açık yol-sabit hız kullanımlarda motor ideal çalışma sıcaklığına ulaşamayacağından tüketim ve motorda aşınma artar zira motor yağları 85°C ilâ 95°C aralığında azamî yağlama özelliği gösterirler.
yozlasdas yazdı:2.sorum: Arabam benzinde çalışmıyor. Hava soğuk olsa bile gazla tek marşta alıyor. Fakat benzine aldıktan sonra 5-6 kere kontağı açıp gıy gıy yapıp kapatıyorum tekrar deniyorum yani 5-6. sefere anca almış oluyor. Birde çalıştıktan sonra gaz vermeyi kesersem istop ediyor. Bi 20 sn'yede motora tam benzin gelmiyor. 20 saniye sonra tam pompalanıyor yani hissediyorsun devri artıyor tamam hazır diyiyorsun. Bu yüzden ben hep gazda çalıştırıyorum. Ne yapmalıyım? Gazla çalıştırmaya devam mı etmeliyim yoksa bu sorunu gidermeli miyim?

Eğer uzun süreler benzinde çalıştırmıyorsanız, karbüratördeki benzin buharlaşarak karbüratör boşalır ve tekrar benzinle dolması zaman alır. Bir de karbüratör içerisindeki diyafram vs. gibi parçalar uzun süre benzinle temas etmediği için kuruyuo görevlerini yapamamaya başlarlar.
yozlasdas yazdı:3.sorum: Resimde gördüğünüz gibi o hava giren yer kapalı. Forumda gördüm benzinde açıyorlarmış. Bende benzinle gideceğim zaman bunu açmalı mıyım? 100 Km'ye yakın benzinle de gittim arabada her hangi bir şey yoktu. Onu açarsam performans farkı gösterir mi?

Hava filtre kazanının ucundaki kısımda bir ilavesi daha olmalı ve sağ farın altına kadar uzanmalı. Orijinal hali böyle olmalıdır. Bu haliyle motor bölümündeki sıcak havayı silindirlere göndereceğinden performans düşüklüğü ve tüketim artışı gözlenmesi olasıdır.
yozlasdas yazdı:4.sorum: Bu resimde gördüğünüz yakıt filtresi galiba. Çok eski duruyor sizde onu değiştirmeli miyim? Teşekkürler.

Son resimdeki yağ filtresidir. Yağ değişim periyodlarında yağ ile birlikte değiştirilmesinde fayda vardır.
Bahsettiğiniz her iki tarafına hortum bağlanmış olan parça ise benzin pompasıdır. Arıza hali dışında değişimi yapılmaz. Öncesi ve sonrasında benzin filtreleri zaten mevcuttur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 27 Kas 2015, 00:11

Muayneden gecerken hem benzinde hem gazda calisiyor olmasini istiyorlar sikinti olabilir.

Birde gazdan benzine gecerken haraket halinde iken anahtari benzine cekmek daha avantajli mars motorunu yemene degmez

Yolda degil durdugun yerde benzine gecerkende gazda yuksek devirlerde aragaz verirken anahtari benzine at ama benzin gelirken devrin dusmesine musade etme hemen gaza geri al. Bunu seri halde yaparken benzini daha rahat aldigini goreceksin. Benzinden gaza geri donerkende orta kademeye alip benzin bittiginde gaza gecin
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yozlasdas » 27 Kas 2015, 18:37

Vallahi çok sağolun her yazdığınız uygulayacağım faydalı bilgiler olmuş.

Son olarak kafamdaki soru işaretleri bunlar:
sainz yazdı:Hava filtre kazanının ucundaki kısımda bir ilavesi daha olmalı ve sağ farın altına kadar uzanmalı. Orijinal hali böyle olmalıdır. Bu haliyle motor bölümündeki sıcak havayı silindirlere göndereceğinden performans düşüklüğü ve tüketim artışı gözlenmesi olasıdır.
Orijinal hali böyle de bu adamlar bu resimdeki gibi (resim1resim2) motordan gelen bir ek boru eklemişler galiba boru sonradan ekleme gibi geldi. Burada motordan hava mı almışlar. Birde o giriş yerini kapatınca araba istop ediyor benzinde etmiyor. Şimdi ben bu düzeneğe el atmalı mıyım yoksa bu olması gereken mi?

Birde bugün 2.ye hesaplamış oldum arabam km'de 0,315 kuruş yakıyor. Gaz ayarına soktuğum yerde adamda bunlar 20-22kr yakıyor dedi. İdeal yakıt tutarı kaç kuruş olmalı? Ve eğer fazlaysa sorun her şeyden kaynaklanıyor olabilir mi yoksa aklınıza ''ha şundandır'' diye bir şey geliyor mu? Cevaplarınız için teşekkürler.
yozlasdas
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 26 Kas 2015, 13:26
Ad Soyad: Alper ÜZÜM
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Favorit lx

İleti AhmetH » 27 Kas 2015, 18:50

Motorun yagini filitresini degistirin
Temiz hava filitresi alin takmayin.
Yeni benzin filitresi alin takmayin

Bulmak zor ama karburatorunuzu sokup dagitip guzelce temizleyecek bir usta bulun karburatoru sokup dagitip temizletip degismesi geren kucuk diyafram vs lerini degistirin.
Lpg mikserini takmadan yeni benzin filitresini takip benzinde calisacak sekilde guzelce ayarlatin 2. Bogaz acilmali vakum hortumlari catlak cikik olmamali distributor vakum avansi yapabilmeli ve tabanca ile guzelce ayarlanmali. (Bujiler para etmiyorsa bu noktada degismeli)

benzinde duzgun calisiyor sekile sokmus oldugunuz araca mikserinizi ve temiz hava filitresini takip sagini solunu tikamadan duzen tutacak sekilde lpg ayari yaptirin. Fotoda motordan gelen hortum orijinaldir zamanla catladigindan olsa gerek sarmislar. Ancak borunun geri kalani farin oralara dogru uzanmali.

En nihayet hem benzinde hem lpg de guzelce giden bir araciniz olur.

Ancak bu yolda distributor buji kablolari zincir degisimi gibi ek masraflar gelebilir. Elinizen gelse ve ugrasirim deseniz pek masraf yokta bu isleri yaptirmak size 300-400tl civarina kadar masraf getirebilir
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yozlasdas » 28 Kas 2015, 23:42

Cevap için çok sağolasın. Dayıma okuttum bu işlerden anlıyor zamanı olsa yada kendi arabası olsa:) kendi söküp dağıtır temizlerde tanıdık var dedi haftaya uraşacağız. Yol göstermen çok iyi oldu. Sonuçları paylaşacağım.
yozlasdas
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 26 Kas 2015, 13:26
Ad Soyad: Alper ÜZÜM
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Favorit lx

İleti ubabubab » 02 Arl 2015, 11:13

2 YILDIR FORMAN KULLANICISIYIM sana tavsiyem
( skoda vikipedia) yaz net"te karşına çıkacak ne yapman gereken ben buna uyarak sorunsuz biniyorum ne yaptığıma gelince anlatayım ilk aldığımdan itibaren
1-ateşleme sıfırlandı yani distiribitör(vika)+buji brisk tırnak 0.6 aralık + buji kablosu +lpg ayar
geri kalan yürürü o da sana kalmış 2 yıldır benzin iptal lpg de devam sorun yok mayısta termostat çıkarırım kasımda takarım kışın hava filtresi havayı manifolttan yazın ön den aldırırm şimdi o öyle olurmu diyenler çıkar benzin otamatiği bozulur 50 tl bozulsun hortumu çatlar çatlasın 5 tl metresi benzine bulaşma alıştımı lpg ye devam motorun ömrüne zararı varmış olsun(benzin lpg derken sistem şaşırıyor) benlemi yaşayacak satarsın o zamana kadar başka model alırsın nasıl çekiyor biliyormusun beygir şahlanıyor ama vikipedia oku uygula buraya bakma aracını gerektiğinde devirli kullan bu aracı zamanın amcaları kullanmış aman fazla yakmasın aç ciğerlerini motorun birde yağ konusu 3.75 lt 20*50 +250 grm 90 numara koy yağ filtresini yenile kedi gibi mırıl
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti SKDFORMAN » 02 Arl 2015, 15:55

ubabubab yazdı:2 YILDIR FORMAN KULLANICISIYIM sana tavsiyem
( skoda vikipedia) yaz net"te karşına çıkacak ne yapman gereken ben buna uyarak sorunsuz biniyorum ne yaptığıma gelince anlatayım ilk aldığımdan itibaren
1-ateşleme sıfırlandı yani distiribitör(vika)+buji brisk tırnak 0.6 aralık + buji kablosu +lpg ayar
geri kalan yürürü o da sana kalmış 2 yıldır benzin iptal lpg de devam sorun yok mayısta termostat çıkarırım kasımda takarım kışın hava filtresi havayı manifolttan yazın ön den aldırırm şimdi o öyle olurmu diyenler çıkar benzin otamatiği bozulur 50 tl bozulsun hortumu çatlar çatlasın 5 tl metresi benzine bulaşma alıştımı lpg ye devam motorun ömrüne zararı varmış olsun(benzin lpg derken sistem şaşırıyor) benlemi yaşayacak satarsın o zamana kadar başka model alırsın nasıl çekiyor biliyormusun beygir şahlanıyor ama vikipedia oku uygula buraya bakma aracını gerektiğinde devirli kullan bu aracı zamanın amcaları kullanmış aman fazla yakmasın aç ciğerlerini motorun birde yağ konusu 3.75 lt 20*50 +250 grm 90 numara koy yağ filtresini yenile kedi gibi mırıl


Abi vikipedia bilgi hatalı. Oraya uyarsan yanlış yaparsın.
Buji tırnak aralığın yanlış. Orj brisk tırnak aralığını koru, yakıt ve çekiş konusunu tekrar gözle ve bidaha yorum yap.
Benzini iptal edemessin. Böyle bi ihtimalin yok. Muayenede öperler görürsün :)
(Benimde benzin iptal. Benzin otomatiği devamlı arızalanıyor devamlı çalıştığı için. Muayenede öpecekler benide :)
Sıcak hava soğuk hava tercihi size kalmış. (sıcak havada oksijen miktarı azdır) Ayrıca yaz kış, yazlık-kışlık termostat kullanmayı öneriyorum. Termostatsız kullanmak yazında olsa iyi bişey değil.
Ben kılavuzda 4 lt yağ kullanmalı yazıyo olsada maxsimum 3.5 lt yağ koyuyorum.(fazla yağ motora ciddi zararlı) 15/40 tan cok memnunum.
Kışın 20/50 de motor zor çalışır. Hele 90 numara yağ kesinlikle önermem. 20/50 zaten kalın dahada kalın olur.
Motorunuz yağ eksiltiyor vs. diye kalın yağ tercih ediyorsanız bilemem.
Ben aracı aldığımda 20/50 kullanmış ve yağ eksiltiğini söylüyolardı. Bana geçinde direk 15/40 attım 3.5lt. 10bin km yaptım. bu sırada geri kalan yarım lt ilave ettim. Neredeyse hiç eksiltmedi.
Yani benim araçta 20/50 uygulanırsa motor yağ eksiltiyo. Ama tabi tercih sizin. Bütün motor ayarlarınız ve ateşlemeniz düzgün çalışıyor ve aracınız kışın 2-3 ve daha fazla marşta calışıyorsa bu yanlış yağ seçiminizden olur. Ben yaz kış hep tek marş ve bi kaç saniyede çalıştırırım. Böylelikle marş dinamomda hiç bi sıkıntı yaşamam.

Benim yorumum gözlemim ve tecrübelerim böyle...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 02 Arl 2015, 20:59

SKDFORMAN yazdı:...kılavuzda 4 lt yağ kullanmalı yazıyo olsada maxsimum 3.5 lt yağ koyuyorum...

Motorun içerisinde devir daim olan yağ miktarı 3,5 litre, yağ filtresinin içerisinde sürekli duran 0,5 litre. Filtre de değiştirildiyse 4 litre yağ konulmlaı motora.
SKDFORMAN yazdı:Bana geçinde direk 15/40 attım 3.5lt. 10bin km yaptım. bu sırada geri kalan yarım lt ilave ettim. Neredeyse hiç eksiltmedi...

Hiç eksiltmediyse kalan yarım litreyi niye ilave ettiniz?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 02 Arl 2015, 23:01

sainz yazdı:Motorun içerisinde devir daim olan yağ miktarı 3,5 litre, yağ filtresinin içerisinde sürekli duran 0,5 litre. Filtre de değiştirildiyse 4 litre yağ konulmlaı motora.

Hiç eksiltmediyse kalan yarım litreyi niye ilave ettiniz?


Doğrudur abi klavuzda da dediğin gibi yazıyo. Ben 1.6 aracımada 4 lt koyuyodum. 1.3 motora 4 lt fazla gelir düşüncesiyle çekiniyorum. Çünkü yağ çubuğuna bakılınca 3 lt de max. gösteriyo. hadi bi yarım lt daha tolere edilir diye düşünüp 4 lt koymaktan korkuyorum.

yarım lt yi kullandığım 10bin km içinde ilave ettim. Zaten cümlemde de "neredeyse" demiştim.
10bin km de yarım lt yağ eksilmesi normal diye düşünüyorum bu yaştaki araçların.
Gözle görünür bi eksilme göremesemde ustamın tavsiyesi üzerine "5bin km yi geçince koyarsın kalan yağı" demesi üzerine ilave etmiştim.
Şükür olsun aracımın motorundan cok memnunum.

Peki diğer tespitlerime katılıyor musunuz?

syglar...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 03 Arl 2015, 11:49

SKDFORMAN yazdı:Doğrudur abi klavuzda da dediğin gibi yazıyo. Ben 1.6 aracımada 4 lt koyuyodum. 1.3 motora 4 lt fazla gelir düşüncesiyle çekiniyorum. Çünkü yağ çubuğuna bakılınca 3 lt de max. gösteriyo. hadi bi yarım lt daha tolere edilir diye düşünüp 4 lt koymaktan korkuyorum.

Bu biraz hüsnü kuruntu olmuş.:) Motor yağının miktarını belirlerlerken karterin kapasitesi, yağ pompasının kapasitesi, aracın düşük devirde ve yüksek devirde çalışması, ...vs. bir çok kriter gözetiliyor. Sen sadece yağ çubuğundaki kriteri baz alarak yağ eksik veya fazla diyorsun. Yüksek devirde giderken belki de karterde daha çok yağ kalmalı, bunu son kullanıcı olarak bilebilmemiz pek mümkün değil.
SKDFORMAN yazdı:yarım lt yi kullandığım 10bin km içinde ilave ettim. Zaten cümlemde de "neredeyse" demiştim.
10bin km de yarım lt yağ eksilmesi normal diye düşünüyorum bu yaştaki araçların.

Ben 10 bin km kısmını atlayarak okumuşum demek ki hemen yağ ekledin gibi anlamışım orasını.
SKDFORMAN yazdı:Gözle görünür bi eksilme göremesemde ustamın tavsiyesi üzerine "5bin km yi geçince koyarsın kalan yağı" demesi üzerine ilave etmiştim...

E yine fazla yağ koymuş oldun motora.;) Gözle kontrol sonucuna göre koymaman gerekiyordu.;) Usta kuvvetle muhtemel yağ eksilteceğini hesap ederek koymanı istedi.
Gerekenden fazla yağ Favorit-Forman motoruna gerçekten zararlı. Keçelerden, contalardan atıyor fazlasını. Motor vıcık vıcık olabiliyor.
SKDFORMAN yazdı:Peki diğer tespitlerime katılıyor musunuz?...

Termostat konusuna katılmıyorum. 16 yıl Favorit kullandım ve içeride fan için manuel kumanda da yoktu ve sürekli aynı termostat değeriyle (88°C) kullandım. Bir kere yüksek hararet yaptırıp conta yakmıştım onda da fan motoru bozulduğu için sıkışık trafikte yapacak pek fazla bir şeyim olmamıştı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 03 Arl 2015, 16:06

sainz yazdı:Termostat konusuna katılmıyorum. 16 yıl Favorit kullandım ve içeride fan için manuel kumanda da yoktu ve sürekli aynı termostat değeriyle (88°C) kullandım. Bir kere yüksek hararet yaptırıp conta yakmıştım onda da fan motoru bozulduğu için sıkışık trafikte yapacak pek fazla bir şeyim olmamıştı.


Benzinliyken ve kaliteli termostatda dediğiniz gibiydi.
LPG de durum değişti. Ayrıca düzgün çalışan termostat bulamadım. Benim 74C termostat 90C gibi çalışmaya başladı yine :)
Fan müşürü ve hararet müşürümde çok doğru çalıştığını sanmıyorum :)
müşürlerimiz doğru düzgün çalışsa dediğiniz uygulanır çokta güzel olur ama artık cok zor düzgün çalışan müşür bulmak.
Bide LPG de motor daha fazla ısınır o yüzden dediler.
Hüsnü Kuruntu konusunda haklı olabilirsiniz Ama ben yinede 3,5 lt + kullanım esnasında 0,5lt devam
syglar...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 03 Arl 2015, 19:10

SKDFORMAN yazdı:...düzgün çalışan termostat bulamadım. Benim 74C termostat 90C gibi çalışmaya başladı yine :)
Fan müşürü ve hararet müşürümde çok doğru çalıştığını sanmıyorum :)...

Bunların Alman malı olanları vardı. Hep o markadan alırdım ama markasını hatırlamıyorum maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir