Skoda Favorit 136L aracım kmde 60krş yakıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Favorit 136L aracım kmde 60krş yakıyor

İleti blauzahn » 16 Oca 2016, 10:32

Aslında sizlerin Ankara ya da Konya'ya yolu düşse tüm sıkıntılarınız çözülür de şu devirde vakti nereden bulunur.. Allah sabır versin diyorum..
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti sainz » 16 Oca 2016, 15:48

blues84 yazdı:Aynı problemleri başka şekilde anlatmışsınız.
Ayın birinde fullediğim benzin yarının altına düştü, ben de sizin gibi kısa mesafe kullanmaktayım, iklim de aşağı yukarı aynıdır.
LPG takılmadan önce en kötü en kötü ben acemiyim+bujilerden biri çalışmayıp istop ettire ettire 100KM de 13 litre benzin yaktırıyordum. (kışın)
Sonra lpg takıldı edildi, şehiriçi bu sefer lpg 100KMde 11-13 litre gibi bir değer yakaladık, çekiş de fena değildi.
Sonra ne olduysa birgün gazla çalışmaycam dedi birden, 4 aydır uğraşmaktayım.
LPGyi takan ustaya defaten gittik ayar çektirdik, bir de bilgisayarla filan bakıyor (şimdiş küfredicem)
Yok arkadaş, -15-20 derecelerde tek marşla ısıtmadan yerinden kalkıp giden araç sıcakken bile lpg ile gitmiyor.
Üstüne üstlük benzinde de tüketim 15 litrelere gelmiş, ki arada ufak ufak gazla da kullandım, hesaba dahil değil.
218 km de 34.6 LİTRE yaktırmışım.
Jigleyi 4 kere götürdük, anca biraz düşürdüler.
Avans hortumu yerinden çıkmış, gören usta denk gelmedi, kendim değiştim.
Aynı şekide jikle 2500-3000 devir yaptırıyor, şarj dinamosunun altından zırıl zırıl ses geliyor.
Çekiş bozuk ve motor da gürültülü çalışıyor ya ses de zincirin oralardan geliyor diye ben de öyle sanmıştım.
Avans tabancası ile baktıklarını bile sanmıyorum..
Ya dediler şarj dinamosundandır, gittik rulmanlar değişecek dediler, 2 senede rulman mı bozulur?
(taş çatlasa 30 bin km yapmamıştır)
Abi parçaları çok adi, naapalım?
Tamam değiştik gene aynı, üstelik motor korumasının ordan kartel kapağından geliyor, kapak yamulmuş filan da dediler, TRAŞ!
Birazcık ısınınca ses seda kalmıyor.!
Yok bana da öyle 500e hallolur, 1000e uçar filan deseler trınkadanak vericem parayı angutlara ama onu da diyen yok...
Birazcık izin alabilsem komple dalıcam motora o da yok, kış şimdi satsan satılmaz, hadi satıldı bu sefer alamazsın.
Ya ben bu cumartesi içip de salı gününe kadar ayılamayan ustaların var ya..

İstanbul' da olsanız ne yapılması gerektiğini anlatacak usta var da işte maalesef biraz uzaktasınız.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 17 Oca 2016, 01:22

Burdan teşhis koymak çok zor.
Araçta herhangi bi hava kaçağı varsa LPG ayarıda o kaçağa göre ayarlanmış, yani fazla açılmıştır.
Hava kaçağını test etme yolu hava hortumunu elinizle sıkmak. İlk başta aracın sesi değişmesi lazım daha sonra stop etmesi gerekiyor. Ama tabi sıcak hava soğuk hava olaylarıda var. Bunları bi araştırın forumdan. (sıcak hava açıksa, siz soğuğu sıksanız tepki vermez bu durumda)
Ayrıca hava girişinin standart mikserlerde biraz daraltılması gerekiyor, bant vs. yardımıyla. Eğer daraltılmadıysa hava girişi yine fazla olur ve LPG de ona göre açık ayarlanır.

Bi diğer olasılık ise baskı balata kaçırıyo ve siz günlük 10km lik kısa kullanım yapıyorsunuz. Özellikle kış aylarında en az 5km LPG beyni istenilen ısıya ulaşamıyor. Buda aracınızın çok yakmasına neden olur.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sinanadsoy » 23 Oca 2016, 12:09

Arkadaslar uzun arastirmalarim sonucunda Ozan Tavsan arkasimizin acmis oldugu termostat iptalini okudum aklima yatti termostadi dedigi sekilde iptal ettim takarken termostada takilan borunun agzinin yarisini bantlayip taktim arabanin cekisi inanilmaz sekilde degisti eskiden gaz yemiyordu simdi ucuyor yekeleme olayi bitti acaba diyorum bu olay yakiti düsürürmü arttirirmi?
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti blues84 » 23 Oca 2016, 12:15

Soğuk hava girişini mi iptal ettiniz?
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sinanadsoy » 23 Oca 2016, 12:17

Arkadaslar tahminim benim termostadim bozuktu sanirim yani sadece havayi egsozdan aliyordu soguk havaya hic gecmiyordu eger gecseydi araba isinica perfomansi düzelirdi ama hic düzelmiyordu termistat iptali sonrasi perfomansi baya degisti
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti sinanadsoy » 26 Oca 2016, 16:04

Arkadaşlar arabamın sorunları bitmek bilmiyor. Sabahları arabayı çalıştıramıyorum 4-5 kere kontak cevirsem akü bitiyor takviye yapsam yine değişen bir şey olmuyor arabayı bayır aşşağı vurdurmadan çalıştıramıyorum acaba sorun aküden mi marş motorundan mı yoksa başka bir yerinden mi kaynaklanıyordur?
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti SKDFORMAN » 26 Oca 2016, 16:27

Aküden olur, ateşlemeden olur, gaz ayarından olur.
Siz bu hava olayıyla oynayınca gaz ayarı bozulmuştur. Özelliklekle gaz beyni üzerindeki rolanti ayar vidası ilk çalıştırmada püf noktasıdır.
Tek seferde çalışması lazım. Ayrıca uzun marşta basmamanız lazım.
Tek sefer ve bi kaç sn. çalışması lazım. Ona göre ayarlanmalı bu rolanti ayar vidası.
4-5 defa uzun marş basarsanız akünüzde biter, marş motorunuzda bozulur. Vurdurmak ise tüm elektrik tesisatını riske atmak demektir.
Konu uzun, kontrol edilmesi gereken cok sey var.
Hiç olmassa akşamları benzinde bırakın, sabahta benzinde çalıştırın. En pratik çözüm bu olur sizin için.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 27 Oca 2016, 16:23

Vurdurarak çalıştırmaya çok sık başvurursanız, triger zincirinde bollaşma meydana gelir ve aracınız hem performanstan düşer hem de tüketimi artar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sinanadsoy » 28 Oca 2016, 15:08

Arabayı aldıgımdan beri yaklasık 5 kere felan vurdurmusumdur bu arada mars motorunun bakımını yaptırdım arac daha rahat çalışmaya başladı. Sanırsam zaten triger zincirim bollaşmıs arac rolentide çalışırken zincir sürtme gibi ses geliyor motordan herhalde bollaşmasıyla alakalı bu triger zincirini değiştirmek toplam ne kadara mal olur?
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti SKDFORMAN » 28 Oca 2016, 15:55

Zincir sürtünme gibi ses devirdaimden gelir. Zicrirden şakırdama benzeri ses gelir.
Zincirin ilk çalıştırmayla pek alakası olacağını düşünmüyorum.
Zincir cok boşalırsa uğur abinin dediği olur.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sinanadsoy » 14 Şub 2016, 12:16

Bu zamana kadar yaptırdıklarım;

-Karbüratör takozu değiştirildi
-Bütün benzim hortumları değiştirildi

-Karbüratör hava filitresi değistilirdi
-Bujileri ve kabloları değiştirildi

-Sübap ayarları yaptırıldı
-Bir çok kez gaz ayarı yapıldı
-Marş Otomatiği bakımı yaptırıldı.

Bunları yaptırdığıma rağmen aracımın yakıtı 1krş dahi düşmedi. Bu yakıtı düşürebilmek için daha ne yapabilirm?
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti yasinacikyer » 17 Şub 2016, 10:25

KARBÜRATÖR TEMİZLİĞİ; BEN YERİNDEN SÖKMEDEN YAPTIM AMA SANA TAVSİYEM SEN SÖKEREK YAP Kİ TAM OLSUN BEN ACAYİP ETKİSİNİ GÖRDÜM ÇEKİŞ MÜTHİŞ ARTTI. ELİN YATKINSA KENDİN YAPMAYA ÇALIŞ. EVİMİN ÖNÜNDE DİK Bİ RAMPA VAR ESKİDEN HIZLI GİRMEZSEM 1 DÜŞÜYORDUM ŞİMDİ RAMPANIN ORTASINDA DURSAM BİLE TEKRAR 2 Yİ İSTİYOR ARABA.
BİRDE ARABA İLK ÇALIŞIRKEN ZORLANIYORMU YOKSA HEMEN ALIYORMU ÇALIŞTIKTAN SONRA MOTORU Bİ DİNLEYİN DÜZENSİZLİK VARMI YOKSA DÜZ Bİ RİTİM HALİNDE ÇALIŞIYOR MU. EGZOZDAN ÇİĞ GAZ VEYA BENZİN ATIYOR MU. BU KONTROLLERİ YAPIP SONUÇLARI YAZABİLİRSENİZ ANLAYAN ARKADAŞLARDA BU KRİTERLERE GÖRE Bİ SONUCA VARMAYA ÇALIŞIR.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sinanadsoy » 19 Şub 2016, 19:36

Dün araba beni yine yolda bıraktı karbüratörden patlama sesleri geliyordu arabayı bıraktım oldugu yere 10km yolu yayan gitmek zorunda kaldım. Ertesi gün sanayiden oto elektrikcisi cağırdım distiributor kapagıyla tevzi makarasını değiştirdi patlama sesi baya azaldı gaz ayarını yaptır düzelir dedi. sanayiye götürdüm gaz ayarı yaptırdım düzeldi ama arabada tekleme sorunu vadı düzensiz calısıyordu cekisinden de pek memnun değildim araba yolda giderken tekliyo sarsılıyordu bi ustaya gösterdim tek tek bujileri ve kablolarını kontrol etti sübab ayarlarına baktı sorunu çözemedi beni skoda tamirci ustasına yolladı gittim usta baktı distiribitörü söktü başka taktı kontrol etti yine düzelmedi sonra tekrar eskisini taktı tekleme sorunu düzeldi distiribütörünü değiştirirsen yakıtın azalır dedi. Şimdilik böyle idare etsin çekişi baya arttı araba sanki rahatlamıs gibi oldu rolentisi felanda düzeldi şimdilik memnunum umarım yakıta da etkisi olur.
Bu arada;
-Çiğ gazı bilmem ama distiribütörü ayarlatmadan önce egzozdan çiğ benzin atıyordu şimdi düzeldi atmıyor sadece gazdayken su atıyor
-Araba calısırken hiç zorlanmıyor tek marsta rahat bir şekilde calısıyor
-Motorda Distiribütor ayarından önce çalışmasında bi düzensizlik vardı su an yok
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti sainz » 22 Şub 2016, 14:27

sinanadsoy yazdı:...usta baktı distiribitörü söktü başka taktı kontrol etti yine düzelmedi sonra tekrar eskisini taktı tekleme sorunu düzeldi distiribütörünü değiştirirsen yakıtın azalır dedi...

Distribütörü değil de içinde yer alan manyetik bobini değiştirerek başlayabilirsiniz. Belirttiğiniz sıkıntıları o bobinde problem olduğunda yapar. Bazan o bobini değiştirmek de çözüm olmuyor zira distribütör iyice eskimiş oluyor. Eğer o bobini değiştirmekle problem çözülmezse o zaman distribütöre yönelirsiniz bence. Bir de o bobinin yenisinin çok itinalı takılması gerekiyor. Eğer takarken üzerinde sarılı olan ince bakır tellere darbe vs. gelirse yine aynı sıkıntıları yapar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sinanadsoy » 22 Şub 2016, 21:25

Arkadaslar sanirim bu forumun en bahtsızı benim. Bugün arac yine bozuldu. Bu sefer yokda giderken patlama sesi geldi araba stop etti. Kenara cektim calistirmaya calisinca egzozdan duman cikiyor sonra patlama sesi cıkarıp ateş çıkarıyor ne yaptiysam calistiramadim arabayi oldugu yerde biraktim eve yine yürüyerek gittim bu sefer nesi var bu arabanin yav?
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti SKDFORMAN » 22 Şub 2016, 23:35

sinanadsoy yazdı:Arkadaslar sanirim bu forumun en bahtsızı benim. Bugün arac yine bozuldu. Bu sefer yokda giderken patlama sesi geldi araba stop etti. Kenara cektim calistirmaya calisinca egzozdan duman cikiyor sonra patlama sesi cıkarıp ateş çıkarıyor ne yaptiysam calistiramadim arabayi oldugu yerde biraktim eve yine yürüyerek gittim bu sefer nesi var bu arabanin yav?


Anlattığınız olay geri tepme olayıdır. 4 zamanlı çalışan motorda ateşleme zamanı çok önemlidir. Yanlış zamanda ateşleme yapıldığında yakıt yanamaz ve yanmamış yakıtı manifolttan atamadığı için geri teper. Araç kalbiratörlü olduğu için kalbiratör üstünden atar. Bu atma esnasında kalbiratörün üstüneki plastik kapak ve mikserde hasar görebilir.
Ayrıca yanmamış yakıt motor bölümüne salındığından tehlikede arzeder.

Bu problem genelde avans problemleri, buji kabloları, distribitör gibi ateşlemeyle ilgili bölümlerden meydana gelir.
Avans tabancasıyla ateşlemeniz ve zamanlama mevzu ayarlanmalıdır diye düşünüyorum.
Bildiğim kadarıyla avans tabancasında yanlış ateşleme zamanıda tespit edilebiliyor ve arıza buna göre tespit edilebiliyor.
Geçmiş olsun....
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti yasinacikyer » 23 Şub 2016, 09:10

Valla Sinan kardeşim ALLAH kutup ayısına rastlatmasın dicem tepkinden çekindim :D Ya arkadaş ne çektin be ... ama yalnız değilsin bende ilk aldığımda şarj dinamosu yüzünden 2-3 defa yolda kaldım. Ama ben şanslıydım eve hep arabamla döndüm. Senin probleme gelince ben olsaydım ne yapardım onu söyleyeyim, öncelikle motor bölümündeki bütün elektrik kablolarını kontrol edip temizleyip sıkılardım daha sonra distribütör - buji- buji kabloları vs gibi bütün ateşleme ekipmanlarını kontrol eder hala da çalışmıyorsa iyi bi usta bulmaya çalışırdım , illa skodacı olması şart değil işini dürüst yapsın parana değil soruna baksın yeter. Allah kolaylık versin.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir