Skoda Favorit 136L aracım kmde 60krş yakıyor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Favorit 136L aracım kmde 60krş yakıyor

İleti sinanadsoy » 23 Şub 2016, 22:49

Aynen ne cektim ben bu arabadan Ateşleme sistemi zaten neredeyse komple değişti bi ateşleme beyni kaldı. Sorunda distiribütör kapağının kömürü patlamış o yüzden arıza yapmış yaptırdım inşallah başka sorunlarla karşılaşmam. Bu arada arabamın yakıtı hala aynı benzinde km 60krş lpgde kmde 40 krş yakıyor. Yakıtı 1krş düşüremedim Nabcam bilemedim bu arabanın yakıtı benim ocagımı söndürdü yakıt yetiştiremiyorum.
 
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti yasinacikyer » 24 Şub 2016, 09:29

yakıt konusu gerçekten çok garip ama içimden bir his senin problem karbüratör den çözülecek diyor hiç temizlettin mi yada baktırdın mı ?
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti SKDFORMAN » 25 Şub 2016, 00:01

Yalnızca benzinde olsa kalbiratörden şüphelenilebilir belki ama LPG de kalbiratörün pek bi önemi yok bana göre yakıt işinde. LPG de kalbiratörün gaz kelebekleri ve jigle görev görüyor. Diğer bölümlerin pek önemi kalmıyor diye düşünüyorum.

Hava filresinin olduğu bölümde mikser ile karıştırılan LPG-Oksijen karışımı gaz kelebeklerinin açılmasıyla doğrudan silindirlere iletiliyor. Gaza ne kadar basarsak o kadar açılıyor bu kelebekler ve karışımı, açıldığı düzeyde iletiyor motora.

Daha önce yazmıştım galiba bu konu başlığında da. Arkadaş aslında bi bilgisayarlı gaz ayarı yapan biyer bulabilse sorunu çözülür. Bahsettiğim cihaz motordaki tüm arızaları gösteriyor. Egzozdaki ufak bi deliği bile tespit ediyordu.
Eğer bahsettiğim cihaza girip sorun bulunamadıysa aktarma organları gözden geçirilmelidir diye düşünüyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti yasinacikyer » 25 Şub 2016, 08:17

SKDFORMAN yazdı:Yalnızca benzinde olsa kalbiratörden şüphelenilebilir belki ama LPG de kalbiratörün pek bi önemi yok bana göre yakıt işinde. LPG de kalbiratörün gaz kelebekleri ve jigle görev görüyor. Diğer bölümlerin pek önemi kalmıyor diye düşünüyorum.

Hava filresinin olduğu bölümde mikser ile karıştırılan LPG-Oksijen karışımı gaz kelebeklerinin açılmasıyla doğrudan silindirlere iletiliyor. Gaza ne kadar basarsak o kadar açılıyor bu kelebekler ve karışımı, açıldığı düzeyde iletiyor motora.

Daha önce yazmıştım galiba bu konu başlığında da. Arkadaş aslında bi bilgisayarlı gaz ayarı yapan biyer bulabilse sorunu çözülür. Bahsettiğim cihaz motordaki tüm arızaları gösteriyor. Egzozdaki ufak bi deliği bile tespit ediyordu.
Eğer bahsettiğim cihaza girip sorun bulunamadıysa aktarma organları gözden geçirilmelidir diye düşünüyorum.

Konuyu biraz unutmuşsun galiba arkadaşın arabaya benzinde çok yakıyor diye lpg takılmıştı. Uyarmıştık ama !!! Yani sorun benzinde de gazda da oluyor. İnşallah çözülür çok can sıkıcı bir durum hele de favo da !
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sinanadsoy » 25 Şub 2016, 18:15

Karbüratöre hiç baktırmadım. Arac sabit benzin 60krs lpg 40krş yakıyor. Şimdi benim bildiğim karbüratör benzin yakıtını etkiler mesela oldu da sorun karbüratördeyse temizletsem benzin düşse gazda neden çok yakıyor? Yada gaz ayarını bilgisayarda yaptırsam lpg yakıtı 20krş a düşse bu seferde yakıt oranı anormalleşecek benzin 60krş lpg 20krş. Benim tahminim 2 ihtimal var ya hem karbüratörde sorun var hemde gaz ayarında veya Piston yuvası aşındı yakıtın yarısı boşa gidiyor. Son gösterdiğim usta orjinal distiribütör al takalım yakıtın düzelir diyor. Bir distribütör değişimi yakıtı ne kadar etkiler?
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti blues84 » 25 Şub 2016, 19:00

Bilgisayarda lpg ayarı yaptırdığınızda otomatikman hava ayarı da benzin ayarı da yapılmış oluyor.
İkisi arasında dağlar kadar FARK OLMAZ, mesela 100km de 10LT benzin yakıyorsa 12 LT civarı da LPG yakar, belki ikisini de kafa kafaya getirebilen vardır ama pratikte böyle.
Ateşleme sistemi kusursuz değilse yakıt artar ve çekiş-son hız düşer. Distiribütör ve ayarlı olması tabii ki önemli.. Ben bu aralar kendim avans tabancası yapmayı bile düşünüyorum.

Ön taraftan gelen zıngırtı sesi üzerine avansa da bakın dedim ama yok şarj dinamosu yok karter yamuk diye dikkati başka yere verdiler, gaz ayarını düzgün yaptırınca o ses biraz azaldı ve sonra kaorifer peteğinde kaçak gördüm, muhtemelen ordan geliyor.

Rölanti ve jigle rölantisi kaç devir sizin araçta, bunlar çok önemli, gaz ayarı yapayım derken benim araçta jigleyi çok yükseltmişlerdi, benzinde UÇAK gibi çalışıyordu araba ve helalinden 15LT benzin yakıyordu 100 km de...
Mutlaka iki yakıtın birbirine yakın olması gerek yoksa ayar değil, ayarsızlık var demektir.
Bir de gaz ayarınız düzgün yapılmışsa benzinden GAZ'a geçerken mutlaka benzini karburatörde tamamen bitirdikten sonra geçebildiğinize dikkat edin.
Bunun nedeni karburatörde kalan benzinin gaza ilave olmasıyla hava-yakıt karışımının ÇOK ZENGİN olması ve motoru boğmasıdır
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti yasinacikyer » 26 Şub 2016, 08:55

sinanadsoy yazdı:Karbüratöre hiç baktırmadım. Arac sabit benzin 60krs lpg 40krş yakıyor. Şimdi benim bildiğim karbüratör benzin yakıtını etkiler mesela oldu da sorun karbüratördeyse temizletsem benzin düşse gazda neden çok yakıyor? Yada gaz ayarını bilgisayarda yaptırsam lpg yakıtı 20krş a düşse bu seferde yakıt oranı anormalleşecek benzin 60krş lpg 20krş. Benim tahminim 2 ihtimal var ya hem karbüratörde sorun var hemde gaz ayarında veya Piston yuvası aşındı yakıtın yarısı boşa gidiyor. Son gösterdiğim usta orjinal distiribütör al takalım yakıtın düzelir diyor. Bir distribütör değişimi yakıtı ne kadar etkiler?


Benzini sağlıklı yakmayan gazı da yakamaz karbüratör temizliğinden sonra, benim ki sadece yüzeysel açmadan temizlikti çekişim çok hissedilir derecede arttı, lpg de ve bunu söyleyen çok insan var. RAHAT ÇALIŞAN MOTOR YAKITI DA DAHA SAĞLIKLI YAKAR.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sinanadsoy » 26 Şub 2016, 20:21

Arabamın çekişi distribütör ayarından sonra çok iyi hale geldi. Önceden araba hafif sarsıntılı calısıyordu hatta yolda giderken yekeleme bile yapıyordu. Şimdi motor çok düzgün calışıyor. Arabanın içindeyken motorun sarsıntısını hiç hissetmiyorum bile ayrıca yekeleme olayı ve cekiş olayıda düzeldi. Ah birde yakıt olayını düşürebilsem değmeyim benim keyfime.
sinanadsoy
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 26
Kayıt: 21 Arl 2015, 19:28
Ad Soyad: Sinan Adsoy
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Skoda Favorit 136L

İleti sainz » 26 Şub 2016, 22:46

Başka başka başlıklarda da "LPG' de karbüratörün önemi yok" düşüncesi hakimdi.
ozantavsan nickli arkadaşımız da her ihtimale karşı karbüratörü de temizleyeyim demişti ve temizlikten sonra hiç bir ayar yapmamış olmasına rağmen hem çekişin arttığını hem de tüketimin düştüğünü söylemişti. Sonrasında ayarları da titizlikle yapılınca çok memnun kalmıştı. Hani sizlerin dediği, gaz benzinin yolundan gelmediği için mantıklı geliyor ancak böyle de bir durum var maalesef.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 27 Şub 2016, 19:23

sainz yazdı:Başka başka başlıklarda da "LPG' de karbüratörün önemi yok" düşüncesi hakimdi.
ozantavsan nickli arkadaşımız da her ihtimale karşı karbüratörü de temizleyeyim demişti ve temizlikten sonra hiç bir ayar yapmamış olmasına rağmen hem çekişin arttığını hem de tüketimin düştüğünü söylemişti. Sonrasında ayarları da titizlikle yapılınca çok memnun kalmıştı. Hani sizlerin dediği, gaz benzinin yolundan gelmediği için mantıklı geliyor ancak böyle de bir durum var maalesef.


Abi işte bende o hakim düşünceye katılanlardanım.
Benzinle - LPG de kalbiratör cok farklı.
Örn. benzinde karbüratörün çok büyük önemi vardır. Bende geçmişte bi kaç karbüratör söküp incelemiş temizlemiştim. Ama LPG ye geçince işler tamamen değişti.
LPG de karbüratör benzinde yaptığı işlemlerin hiçbirini yapmıyor.
LPG de karbüratörün üstüne lpg mikseri monte ediliyor. Ordanda gaz-boğaz kelebeklerinden silindirlere aktarılıyor. Hangi silindir emme yapıyorsa mevcut hava-oksijen karışımını çekip sıkıştırıp patlatıyor.
Bu durumda karbüratördeki tek mevzu gaz-boğaz kelebeklerinin düzgün çalışması. Tabiyki birde jigle var.
Bunun dışınde yanıldığımı düşünen arkadaşlar varsa karbüratörlerin LPG kullanımında bilmediğimiz hangi bölümünün kullandığını yazarlarsa öğrenmiş oluruz. (contalar-takozlar vs. aşınma durumları, bakımları, bunları yazmaya gerek duymadım)

Ozan abi karbüratör temizlediğinde aracında olumlu bi değişim olduğunu yazmış ve yakıtının düşeceğini düşündüğünü yazmıştı. Fakat daha sonra başka bi konuda yakıtında bi düşüş olmadığı gibi LPG de bi değişiklikten cok benzinde kullanımda değişiklik hissediliyor diye iletmişti diye hatırlıyorum. O zaman bende kendisine katılmadığım noktaları iletmiştim.

Bu nedenden LPG kullanımında fazla yakıt probleminin bizzat karbüratör arızası olabileceğini düşünmüyorum.

Ayrıca ben LPG kullanımına başlandığında benzinde yaşanan bi çok probleminde ortadan kalktığını düşünüyorum ve bu olayı geçmiş araçlarımda bizzat yaşadım. (sensör arızaları, boğaz kelebeği veya karbüratör arızaları vb. gibi)

Konu uzun, uzatmak istemiyorum. Test ettiğim, gözlemlediğim daha bi çok durum söz konusu. Yeri gelince paylaşır tartışırız.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 29 Şub 2016, 11:04

SKDFORMAN yazdı:
sainz yazdı:Başka başka başlıklarda da "LPG' de karbüratörün önemi yok" düşüncesi hakimdi.
ozantavsan nickli arkadaşımız da her ihtimale karşı karbüratörü de temizleyeyim demişti ve temizlikten sonra hiç bir ayar yapmamış olmasına rağmen hem çekişin arttığını hem de tüketimin düştüğünü söylemişti. Sonrasında ayarları da titizlikle yapılınca çok memnun kalmıştı. Hani sizlerin dediği, gaz benzinin yolundan gelmediği için mantıklı geliyor ancak böyle de bir durum var maalesef.


Abi işte bende o hakim düşünceye katılanlardanım.
Benzinle - LPG de kalbiratör cok farklı.
Örn. benzinde karbüratörün çok büyük önemi vardır. Bende geçmişte bi kaç karbüratör söküp incelemiş temizlemiştim. Ama LPG ye geçince işler tamamen değişti.
LPG de karbüratör benzinde yaptığı işlemlerin hiçbirini yapmıyor...

Yakıt düştü-düşmedi kısmını hatırlamıyorum ama LPG' de bile olsa motorun çalışmasının farklılaştığını yazmıştı Ozan diye hatırlıyorum.
Karbüratör hava ile yakıtı karışım yaparak silindirlere gönderen bir mekanizma. İç kısımlarda veya kapağı açınca görülen üst kısımlarda belki de havayı farklı şekillerde boğaza püskürten aparatları olup onların temizliğinin faydası görülüyor olabilir.
Yoksa düz mantık düşününce ben de seninle aynı fikirdeyim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Korkusuz ve 9 misafir