Favorit'i kışın zor çalıştıranlar....

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit'i kışın zor çalıştıranlar....

İleti Gencebay » 01 Oca 2016, 23:16

Arkadaşlar merhaba.

Soğuklar başladıktan sonra gaz ayarı, ve buji değişimi yapıldığı halde favo çok aşırı geç çalışıyordu.
Aşağı yukarı bir haftadır 2 günde bir akşamları çalıştırıyorum. Artık tek marşta alıyor.

*Benim yöntem: Kontağı çalıştırma yönünde çeviriyorum. (Marşa basmadan). Kontak açıkken gaz pedalına 2-3 kez basıyorum. Aynı şekilde marşa basmadan bunu 6-7 kez tekrarladıktan sonra kontağı çevirir çevirmez (Gazdan tık sesini duymadan) kontağa basıyorum. Tek marşta alıyor. Tabi araç 3-5 dk ısınmadan hareket edince STOP ediyor. :) oda LPG li araçların standart sıkıntısı gibi...

Bunu çözdüm ( en azından ben öyle düşünüyorum ) ama petekler resmen buz üflüyor :) Sanırım termostat takılı değil. Hararet göstergesi kesik çizgide tıkanıp kalıyor. Termostatı Kendimiz takabilir miyiz yada en azından termostatın olup olmadığını nereden anlarız ?
 
Gencebay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 14 Haz 2015, 20:10
Konum: Kys
Ad Soyad: Y.KAYA
Nereden: Kayseri
Arabanız: Favorit LX 1995

İleti teksamet » 01 Oca 2016, 23:36

öncelikle kendin çözmüşsün, ne güzel bir duygudur.

aracında termostat yok, taktırman gerekiyor. kendin takabilirsin eğer teknik becerin varsa,

eğer yoksa hiç uğraşmadan bir termostat taktır, aracın içinde mont ve şapka ile gezme,
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti Gencebay » 01 Oca 2016, 23:42

teksamet yazdı:öncelikle kendin çözmüşsün, ne güzel bir duygudur.

aracında termostat yok, taktırman gerekiyor. kendin takabilirsin eğer teknik becerin varsa,

eğer yoksa hiç uğraşmadan bir termostat taktır, aracın içinde mont ve şapka ile gezme,



Görmüş gibi konuştun :) Eyvallah.
Gencebay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 14 Haz 2015, 20:10
Konum: Kys
Ad Soyad: Y.KAYA
Nereden: Kayseri
Arabanız: Favorit LX 1995

İleti teksamet » 02 Oca 2016, 00:24

bende fabia vardı, benzin lpg o zaman çok iyidi, araç çabucak ısınıyor,

şimdi dizel araç aldım, almaz olaydım, araç ısınana kadar aynen bende içerde mont ve şapka, görenlerde doğalgaz kesik sanır.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti AhmetH » 02 Oca 2016, 03:12

Favorit felicia gibi 1.3 motorlu eski teknoloji skodalar cabucak isinirlar bunda motorun islak gomlek silindir tasarimi cok etkilidir. Ilk isinan su jikle ve kalorifere gelir. Termostat yoksa ve su hep devir daim ediyorsa gec isinir ama isindigini elbet belli edecek kadar ilik havanin gelmesi gerek.
Termostat degisiminde pek buyuk bir durum soz konusu degil favorit ve formanlarin termostat yuvasi bir tik farkli ama ozu ayni. Sokerseniz bir kisim sogutma sivisini kaybedeceksiniz bunu tamamlayip kullaniyorsaniz antifrizinizi ayarlayip bir sure genlesme kabinin kapagi acik , icerideki sicaklik ayari sicak tarafta havasini cikarana kadar motoru calistirirsaniz islem tamamdir.

Ekstra olarak belki biraz sivi contaya ihtiyac duyulabilir. Yada biraz idare etsin ugrasmayalim derseniz uygun bir karton yada mukavva ile radyatorun onunu simdilik kapatin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kdr7 » 02 Oca 2016, 16:01

arkadaşlar benim favorit de bugün çalışmadı. aküyü bitirdim çalıştırmaya çalışırken. takviye yapıp çalıştırdım artık. direk sanayiye gittim aküde sıkıntı yok dedi. ama kalorifer buz gibi üflüyor. dışarıdan alıp içeri veriyor resmen. ustaya sordum temizleyeceğiz mecburen kaloriferi dedi. fiyat sordum 70 dedi makineyle kaloriferi temizlemeye. Sizce ne yapmalıyım temizleteyim mi bu fiyata yoksa alternatifim var mı?
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 02 Oca 2016, 19:32

kdr7 yazdı:arkadaşlar benim favorit de bugün çalışmadı. aküyü bitirdim çalıştırmaya çalışırken. takviye yapıp çalıştırdım artık. direk sanayiye gittim aküde sıkıntı yok dedi. ama kalorifer buz gibi üflüyor. dışarıdan alıp içeri veriyor resmen. ustaya sordum temizleyeceğiz mecburen kaloriferi dedi. fiyat sordum 70 dedi makineyle kaloriferi temizlemeye. Sizce ne yapmalıyım temizleteyim mi bu fiyata yoksa alternatifim var mı?


Kadir abi geçmiş olsun.
Öncelikle aracın çalışmadığı içinmi yoksa kalorifer içinmi yorum yapalım bilemedim.
Çalıştırmak için defalarca marşa basıp aküyü bitirmiş ve sanayiye gitmişsin ve usta akünde sıkııntı yok demiş. Bu kış mevsiminde böyle ustanın gözünden öperim ben. Ankarada olsan kime gitsen daha bakmadan akü satmaya çalışırdı çakallar.

Kalorifer işine yaşadığın şehir adına ustalara laf etmiyorum. Belki parça sıkıntısı vardır. Kalorifer peteğinin sıfırı 35 tl idi ama oda görmeyeli çok artmış herşey gibi. İnt. baktım sizin için 50tl ile 70tl arası değişiyor şuan kalorifer peteğinin sıfırı. Takması sökmeside oldukça basit. O yüzden sakın ha temizletme yoluna gitmeyin.

Bu araçlar sibirya kurdu gibi kışı oldukça sever. Kaloriferini ve çalıştırma işini çözün ve tadını çıkarın bu mevsimde çok keyifli olur. Kalorifer alev üfler resmen. Evde üşümektense araçta yaşamayı ister insan
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti lestat » 02 Oca 2016, 19:55

teksamet yazdı:bende fabia vardı, benzin lpg o zaman çok iyidi, araç çabucak ısınıyor,

şimdi dizel araç aldım, almaz olaydım, araç ısınana kadar aynen bende içerde mont ve şapka, görenlerde doğalgaz kesik sanır.


fabiaların benzimlileri alüminyun alaşım blok kullanır. Alüminyum yapısı gereği iyi bir ısı iletkenidir. Çabuk ısınır çabuk soğur. Fakat yüksek sıkıştırma oranına ve yüksek kmlere pek dayanmazlar en azından döküm bloklar kadar. gerçi günümüzde alaşım teklonojisi bayağı gelişti yavaş yavaş alüminyum alaşım dizeller görmeye başladık mazda skyactive gibi; ama döküm blok kötü bir ısı iletkenidir. Dolayısıyla döküm blok motorda su alüminyumdaki kadar hızlı ısınmaz.
Artı bir arıza falan yoksa durum normal yani yapıcak çok ta bir şey yok; ama uygun fiyata satılan koltuk ısıtma padleri var direk çakmaktan çalışıyor. Bu durumdan çok muzdarip iseniz bir göz atmanızı öneririm. En azında motor ısınana kadar sizi donmaktan kurtarır.
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti kdr7 » 02 Oca 2016, 20:39

SKDFORMAN yazdı:
kdr7 yazdı:arkadaşlar benim favorit de bugün çalışmadı. aküyü bitirdim çalıştırmaya çalışırken. takviye yapıp çalıştırdım artık. direk sanayiye gittim aküde sıkıntı yok dedi. ama kalorifer buz gibi üflüyor. dışarıdan alıp içeri veriyor resmen. ustaya sordum temizleyeceğiz mecburen kaloriferi dedi. fiyat sordum 70 dedi makineyle kaloriferi temizlemeye. Sizce ne yapmalıyım temizleteyim mi bu fiyata yoksa alternatifim var mı?


Kadir abi geçmiş olsun.
Öncelikle aracın çalışmadığı içinmi yoksa kalorifer içinmi yorum yapalım bilemedim.
Çalıştırmak için defalarca marşa basıp aküyü bitirmiş ve sanayiye gitmişsin ve usta akünde sıkııntı yok demiş. Bu kış mevsiminde böyle ustanın gözünden öperim ben. Ankarada olsan kime gitsen daha bakmadan akü satmaya çalışırdı çakallar.

Kalorifer işine yaşadığın şehir adına ustalara laf etmiyorum. Belki parça sıkıntısı vardır. Kalorifer peteğinin sıfırı 35 tl idi ama oda görmeyeli çok artmış herşey gibi. İnt. baktım sizin için 50tl ile 70tl arası değişiyor şuan kalorifer peteğinin sıfırı. Takması sökmeside oldukça basit. O yüzden sakın ha temizletme yoluna gitmeyin.

Bu araçlar sibirya kurdu gibi kışı oldukça sever. Kaloriferini ve çalıştırma işini çözün ve tadını çıkarın bu mevsimde çok keyifli olur. Kalorifer alev üfler resmen. Evde üşümektense araçta yaşamayı ister insan






Mustafa abi eyvAllah sağolasın. bişey soracağım bu kalorifer peteğini alsam kendim monte edebilir miyim? kolay mı zor mu. elimden az çok gelir tornavida vs. bir de arabada kalorifer peteği hangisi oluyor bi resimle gösterir misiniz resim atacam şimdi.
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti kdr7 » 02 Oca 2016, 20:50

Kaloriferle ilgili parçaları gösterebilir misiniz size zahmet
Eklentiler
P_20151231_154827.jpg
kalorifer parçaları hangileri
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti sainz » 02 Oca 2016, 20:57

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kdr7 » 02 Oca 2016, 21:01

peki bunları çıkarıp yerlerine yenisini taktık mı sorun düzelir mi acaba. şu an kalorifer üflüyor fakat soğuk üflüyor.
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 02 Oca 2016, 21:30

ABİ resimde kırmızı ile işaretlediğim yerde petek. Aküyü söküp sarı ile işaretlediğim boruları sökeceksin. Daha sonra peteki kaset gibi söküp alacaksın. Sora yenisini takıp bağlantısını aynen söktüğün gibi yapacaksın. Sökerken foto çekersen takarken şöylemiydi böylemiydi diye düşünmessin.

Termostatıt 88C ise dediğim gibi alev gibi üflemesi lazım. 74C ve daha düşükse ıkık üfler.
Eklentiler
P_20151231_154827.jpg
P_20151231_154827.jpg (96.63 KiB) 1261 defa görüntülendi
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti kdr7 » 02 Oca 2016, 21:38

EyvAllah sağolun varolun. son bir sorum olacaktı. Termostat nerde? resimde gösterir misiniz? söküp kaçlık olduğuna bakacağım.
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 02 Oca 2016, 21:54

Maviyle işaretlediğim yerde termostat. 3 vidası var kapağı söküp termostata ulaşıyoruz.
Petek ve termostata işlem yaptığınızda sistemin havasını almayı unutmayın. (yedek su- genleşme bidonunun kapağını açın ve eksilen sıvıyı yerine koyun)
Eklentiler
P_20151231_154827.jpg
P_20151231_154827.jpg (96.98 KiB) 1250 defa görüntülendi
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti kdr7 » 02 Oca 2016, 21:56

EyvAllah Mustafa abi sağolasın :)
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 02 Oca 2016, 22:01

Ne demek abi, takıldığın biyer olursa sor elimizden geldiğince bende arkadaşlarda cvplamaya çalışırlar.
syglar..
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Gencebay » 03 Oca 2016, 00:44

Merhaba arkadaşlar. Çalışma ile alakalı sorunu hallettik ancak termostat sorunundan bahsetmiştim.
Bugün 88 derece termostat aldım.(25 TL) Usta değiştirdi. Hararet artık tam ortada (normalde hep alttaydı) ama dahada soğuk üfürmeye başladı. Resmen yukarıda arkadaşın birisi demiş, dışardaki soğuğu içeri veriyor Hararet cayır cayır sıcak olmasına rağmen artık sorun petektedir büyük ihtimal dedi. Akşam vakit geç olduğu için makina ile temizletme uzun sürer dedi. Artık haftaya kaldı. Yani donmaya devam...
Gencebay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 14 Haz 2015, 20:10
Konum: Kys
Ad Soyad: Y.KAYA
Nereden: Kayseri
Arabanız: Favorit LX 1995

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir