Merkezi kilit

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Merkezi kilit

İleti aslan_1960 » 05 Oca 2016, 19:28

Selamınaleyküm arkadaşlar,Benim faforitin merkezi kilitlerini bozulmuştu değiştirme işine kalkıştım.Mfk marka kumandalı kilit aldım.Motorları kapılara monte ettim,sağ kapıların kablolarını çektim şöför tarafının eski kablolarını sökmek için direksiyonu ve gösterge tablosunu sökmek zorunda kaldım.Beyinden gelen kablolar gösterge banelinin orda soketle bir kutuya girip ordan şöför tarafındaki kapılara gidiyordu.Eskiden alarm olduğunu ve o kutunun alarmın kutusu olduğunu düşünerek kabloları ordan iptal acaba doğrumu yaptım?Beyinden gelen kabloları şöför tarafındaki kapılara getirdim.Gösterge tablosunun arkasındaki kutu alarmın kutusumudur iptal etmekle doğrumu yaptım?Beyine artı ve eksi uc bağlamam yeterlimi?başka bir kablo bağlantısı yapmam gerekiyormu?Bu konuda bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum
 
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti abdLh » 06 Oca 2016, 09:44

aslan_1960 yazdı:Selamınaleyküm arkadaşlar,Benim faforitin merkezi kilitlerini bozulmuştu değiştirme işine kalkıştım.Mfk marka kumandalı kilit aldım.Motorları kapılara monte ettim,sağ kapıların kablolarını çektim şöför tarafının eski kablolarını sökmek için direksiyonu ve gösterge tablosunu sökmek zorunda kaldım.Beyinden gelen kablolar gösterge banelinin orda soketle bir kutuya girip ordan şöför tarafındaki kapılara gidiyordu.Eskiden alarm olduğunu ve o kutunun alarmın kutusu olduğunu düşünerek kabloları ordan iptal acaba doğrumu yaptım?Beyinden gelen kabloları şöför tarafındaki kapılara getirdim.Gösterge tablosunun arkasındaki kutu alarmın kutusumudur iptal etmekle doğrumu yaptım?Beyine artı ve eksi uc bağlamam yeterlimi?başka bir kablo bağlantısı yapmam gerekiyormu?Bu konuda bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum



A.slm. Benim favonun merkezi kiliti vardı uzaktan kumanda yok die alarmlı uzaktan kumandalı birşey aldım netden elektirikçiye bağlattım ve merkezi sistemi sökmeden aldığım cihazı ona bağladı bende bu herhalde uğraşmak istemedi motorları yeni aldığıma bağlamayla uğraşmamak için die eskisini söktüm yenisini takmak için uğraştım ama meğersem o eski merkezi kilit olmadan olmuyormuş ve kestiğim kabloları tekrar ekleyerek ustanın yaptığını tekrar yaptım. yani şuan merkezi kilit ayrı bi kutu ve alarm uzaktan kumanda için bir kutu var. sizin yazdıklarınızı okudum ama tam bir bilgim olmadığı için başıma gelen olayı anlatmak istedim belki işinize yarar birde resim koysaydınız o kutuların belki daha faydalı olurdu.
abdLh
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 Oca 2016, 11:26
Ad Soyad: Abdullah
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: favorit 135lx 94

İleti aslan_1960 » 06 Oca 2016, 20:56

Selamün aleyküm abdullah kardeşim,Dün kimseden yardım gelmediği için bugün kumandaya artı ve eksi ucları bağladım merkezi kilit çalıştı fakat kırmızıya basınca kilitlemesi lazımken açıyor,açık konumuna basınca kitliyor?Kablo uclarını rengi rengine taktım yanlışlık nerede bilemiyorum?Birde farlara veya sinyallere bağlanan kablo ucları var onları nereye bağlayacağımı bilmediğim için bağlamadım.Yardımcı olacak bir arkadaş olursa onlarıda bağlarım .Benim iptal ettiğim kutu sanırım alarmın kutusu,merkezi kilit çalıştığı için yaptım bu yorumu tabiki.Belkide sinyal veya far bağlantısını oradan alıyordu.İlgin için teşekkür ederim.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti aslan_1960 » 07 Oca 2016, 20:52

Hayret bu konuda bilgisi olan arkadaşlar foruma girmiyormu?İki gündür yardım gelmedi.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti SKDFORMAN » 07 Oca 2016, 22:08

Kardeşim sinyal kablolarını sinyal kolundaki sinyal yolu (+) ya bağlaman gerek. 1 bağlantı yeter. 2 kablo varsa diğerini iptal edersin. Çift kablo varsa sinyal flaşörünede bağlayabilirsin. Oda orta konsolun içinde ama sinyal koluna bağlamak daha kolay ve pratik.
Dip not: Eğer 2 sinyalizasyon çıkışı varsa birini sinyal koluna diğerinide alarm hoparlörüne bağlarsanız hep sinyal hep ses elde edersiniz.

Kumanda düğmelerinin ters çalışmasına gelince hatırladığım kadarıyla roleye giden ana kabloyu devrenin şemasında her araca göre farklı kutuba bağlamanızı söylüyor. Sizde muhtemelen o tek bağlantıyı yanlış kutuba bağladınız.
(Devrenin ana bağlantısından bahsetmiyorum. Tek bi kablo olacak boşta. bağladıysanız hatırlarsınız)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti aslan_1960 » 07 Oca 2016, 23:20

Mustafa kardeşim önce yardımın için teşekkür ederim,mfk marka kumandalı merkezi kilit aldım.Red (kırmızı sigortalı olan ucu artıya)Blac(siyah ucuda şaseye bağladım)Bu bağlantı yanlışmı? Dırectıon lıght yazan iki uc sanırım sinyallere veya farlara bağlanacak uclar.Bunların bir tanesini sinyal koluna bağlayınca olacaksa yarın denerim.Yardımın için tekrar teşekkür ederim.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti SKDFORMAN » 08 Oca 2016, 00:04

Sarper abi mfk marka kumandalı merkezi kilit cok taktım ama unutuyor insan. Kırmızı sigortalı olan ucu (+), siyah uç (-)şase bu doğru bunu sakın değiştirme devreyi yakarsın. Bide iki tane turuncu kablo olması lazım veya sarıda olabilir tam hatırlamıyorum rengini. Onlar sinyallere işte. (farlara bağlamanı önermem)
bunlar dışında iki kablo daha var, 1 tanesi anten, 1 taneside roleye giden kablo. Bu roleye giden kabloyu (+) ya bağlarsan (+) tetikler, (-) ye bağlarsan eksi tetikler. Onu ters bağlamış olabilirsin belki. Oda kumandayı ters çalıştırır işte.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti aslan_1960 » 08 Oca 2016, 18:36

aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti aslan_1960 » 08 Oca 2016, 19:29

Arkadaşlar bu şemaya göre Red(kırmızı)+ uç Black(siyah)- uc olarak bağladım kapılar kapamada açıyor açmada kapıyor.Kablolar sokete hazır bağlı olarak geldi bu bağlantıya göre yanlışmı bağlamışım? Birde şemada solda tarafta olan Brown Kahverengi ve wıhıte Beyaz olan uçlar boşta kaldı.sağ tarafta olan dırectıon lıht yazan iki tane mor uc boşta kalıyor bu mor uçların sinyallere bağlanacağını tahmin ediyorum.Mustafa kardeşim bu uçlardan birini bağlarsan olur demişti foşörlere giden panoyu söktüm seyyar lambayla kırmızı be beyaz uçlara değdirince lamba yanıp sönüyordu.mor ucun birini bunlara değdirince kumandadan sinyaller yanıp sönmedi.Sanırım yanlış uca bağladım.Dikkaetimi çekenbir şeyde şemada Red (kırmızı)uç ikinci sokete Black (siyah)üçüncü sokete giriyor gözüküyor.Ama gelen cihazda kırmızı üçüncü sokete siyahta ikinci sokete giriyor?Kapıların ters açıp kapamasında bunun etkisi olabilirmi?Direksiyondan sinyal koluna bağlantı dahamı kolay olur.Her iki konu içinde yardımlarınızı bekliyorum.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti aslan_1960 » 09 Oca 2016, 21:04

Arkadaşlar merkezi kilit konusunda yardımcı olacak kimse girmiyormu forum,a?
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti blues84 » 10 Oca 2016, 10:48

Ters kilitleme olayını çözmek için motorların ortak ucu alan GREEN/BLUE kablolarını ters yüz edin yani yeşil/mavi yer değişecek. Modul kutusuna bağlanan soketten veya fişi bozmak istemezseniz kutu içinden bu uçlara gelen yolları maket bıçağı ile kesip, yine ters yüz edebilirsiniz. Kolayı soket kablolarının yeşi ve mavi olanlerı kesip, yeşili maviye-maviyi yeşile bağlamaktır.
Mor kabloları da her iki sinyal kablosuna bağlamanız gerekiyor.
Benim kilit kilitlendiğinde 1 kez, açıldığında 2 kez, açık iken açmaya veya kapalı iken kapamaya basınca 3 kez flaş yaptırıyor sinyallere..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti aslan_1960 » 13 Oca 2016, 22:05

Arkadaşlar kumandayı sinyallere bağlamayı hallettim yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ediyorum.Ama kapıların kumandadan ters kapayıp açmasını halledemedim.Dört kapıdanda uçları ters çevirdim kumandaya basınca şak şak yapıp ne kapadı nede açtı.yardımlarınızı bekliyorum.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti blues84 » 14 Oca 2016, 10:23

O zaman ön kapılardaki sviçler de ters kaldı şimdi. :)
Verdiğiniz şemada ön kapı motorlarına 5 tane kablo geldiğine dikkat ediniz. (drivers side yazanlar) Bu ekstra 3 hat ile kapı kilitli mi açık mı merkez onu da kontrol ediyor.
Ölçü aleti ile (Siyah/beyaz/kahverengi) (şemada black-white-brown yazanlar) kapı açık iken ve kilitli iken hangi uçların kontak halinde olduğuna bakınz.
Örneğin: kilitli iken siyah-beyaz, açık iken beyaz-kahve devre gösteriyorsa siyah ve kahverengiyi değişin.
Biri sabit, diğer ikisinden kilitli iken biri, açık iken diğeri bu sabite temas ediyor. Sadece bu ikisinin kablolarını merkezden ters yüz etmeniz yeterliymiş.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti aslan_1960 » 14 Oca 2016, 21:46

blues84 yazdı:O zaman ön kapılardaki sviçler de ters kaldı şimdi. :)
Verdiğiniz şemada ön kapı motorlarına 5 tane kablo geldiğine dikkat ediniz. (drivers side yazanlar) Bu ekstra 3 hat ile kapı kilitli mi açık mı merkez onu da kontrol ediyor.
Ölçü aleti ile (Siyah/beyaz/kahverengi) (şemada black-white-brown yazanlar) kapı açık iken ve kilitli iken hangi uçların kontak halinde olduğuna bakınz.
Örneğin: kilitli iken siyah-beyaz, açık iken beyaz-kahve devre gösteriyorsa siyah ve kahverengiyi değişin.
Biri sabit, diğer ikisinden kilitli iken biri, açık iken diğeri bu sabite temas ediyor. Sadece bu ikisinin kablolarını mer kez den ters yüz etmeniz yeterliymiş.



Sevgili blues 84 kardeşim ölçü aleti yok seyyar lambayla aynı işi yapabilirim sanırım.Tabiki anlayabildiğim kadarıyla,inşallah beceririm.Yarın sana bilgi vereceğim.Demir Kaynak işi, Dış cephe mantolama, Su tesisatı ,Ev elektriği işini yapıyorum ama iş elektronik ve araç elektriğine gelince tekliyorum.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti aslan_1960 » 16 Oca 2016, 22:03

Volt metre yok onun için beceremedim kapıların ters kapayıp açmasını.Ters kapayıp açarken düzetme şekli yokmu ?
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir