DEBRİYAJ BALATASI BİRDEN BİRE BİTER Mİ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DEBRİYAJ BALATASI BİRDEN BİRE BİTER Mİ?

İleti SKDFORMAN » 07 Oca 2016, 17:51

Gün içinde aracı normal kullanırken birden bire vitese geçmedi. Daha sonra stop edip vitese geçirdik bu seferde debriyaj cok yukarda kavradı. Neredeyse son aşamada.

Sonuç ; şuan hem vites geçmiyo hemde cok yukarda kavrıyo.

Ben eskidende başıma geldiği için hemen teli kontrol ettim. Gevşettim-sıktım. Şuan debriyajı cok yukarda ayarlayarak (teli sıkarak) vites geçişlerini yapmayı başardım ama debriyaj cok yukarda kavrıyor. Neredeyse hiç kavramıyor.

Bu arızadan önce hiç bi belirti yoktu. Araç ne cok yakıyordu nede baskı-balata kaçırıyordu. Araç full bakımlı şanzuman yağı felan tam.

Ne olduysa hiç bi belirti olmadan birden bire oldu. Sizce debriyaj balatasımı bitti.

Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum.
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti abdLh » 07 Oca 2016, 19:14

SKDFORMAN yazdı:Gün içinde aracı normal kullanırken birden bire vitese geçmedi. Daha sonra stop edip vitese geçirdik bu seferde debriyaj cok yukarda kavradı. Neredeyse son aşamada.

Sonuç ; şuan hem vites geçmiyo hemde cok yukarda kavrıyo.

Ben eskidende başıma geldiği için hemen teli kontrol ettim. Gevşettim-sıktım. Şuan debriyajı cok yukarda ayarlayarak (teli sıkarak) vites geçişlerini yapmayı başardım ama debriyaj cok yukarda kavrıyor. Neredeyse hiç kavramıyor.

Bu arızadan önce hiç bi belirti yoktu. Araç ne cok yakıyordu nede baskı-balata kaçırıyordu. Araç full bakımlı şanzuman yağı felan tam.

Ne olduysa hiç bi belirti olmadan birden bire oldu. Sizce debriyaj balatasımı bitti.

Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum.



ben favoya 3 yıldır biniyorum geçen sene muayene için ilk defa sanayiye gittim ustaya alt takım felan yaptırtdım denemek için binince baska balatanın 2 ay ömrü kalmış dedi 1 yıl geçti halen daha aynı hep yukarıda kavrıyor çok gaza basınca devir artıyor araba gitmiyor ama viteslerimde daha hiç sorun yaşamadım. ama 2 aya kadar kesin değiştireceğim yakıtda çok düşük usta demişti bu çok yakıyordur die ama çok uğraşmama rağmen en gazla gaz 2.60 olduğu zamanlarda 22 kr şu geçmedi şehir içi sehir dışı 600 km 35 litre gaz 13 kuruş felan yaktı en son bendemi tuaflık arabadamı anlamadım baskı balatayı değiştirsem kaça düşcek bu meret ;)
abdLh
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 Oca 2016, 11:26
Ad Soyad: Abdullah
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: favorit 135lx 94

İleti sainz » 07 Oca 2016, 20:46

Favorit' in debriyajında otomatik ayarlama mekanizması yok, o nedenle bir an gelip bu sıkıntıyı göstermesi normal.
Debriyaj telini bir pense ile tutup vidayı sıkarak daha aşağıda kavramasını sağlayarak (ki debriyaj pedalı da biraz aşağıya inecek) bir müddet daha idare edilebilir. Ancak bu durumu yaptıysa, yakın zamanda değiştirmekte fayda var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 07 Oca 2016, 21:56

sainz yazdı:Favorit' in debriyajında otomatik ayarlama mekanizması yok, o nedenle bir an gelip bu sıkıntıyı göstermesi normal.
Debriyaj telini bir pense ile tutup vidayı sıkarak daha aşağıda kavramasını sağlayarak (ki debriyaj pedalı da biraz aşağıya inecek) bir müddet daha idare edilebilir. Ancak bu durumu yaptıysa, yakın zamanda değiştirmekte fayda var.


Zamanla ayarlanması gerektiğinide biliyorum ama benimki aniden oldu.
Şuan iki yönlü sıkıntı var. Ne vitese geçiyor nede doğru düzgün kavrıyor ve bunlar bi anda oldu. Yani debriyaja tam bassamda vites geçmio - tam bıraksamda kavramıyo. Bu cok ilginç değilmi
senelerdir şoförüm milyon km ler yapmışımdır böyle bişey ilk defa başıma geldi. Arkadaşın dediği gibi benim bildiğim balata yavaş yavaş biter belirti verir, hatta bi müddet idare bile edersin.

Bide benim araçta arkadaşın dediği gibi baskı balata kaçağı felan yoktu. Geçmişte balata bitiren biri olarak öyle bişey olsa anlardım.

Olayı şöyle antalayım. Yolda gidiyorum 1-2-3 vites daha sonra debriyaja bastım çok yumuşak geldi. Sanki tel koptu. Vites geçmedi. Zar zor vitesi geçirip kenara çekmeye çalışırken kavramadığınıda farkettim ve durmak zorunda kaldım. Sonra bahsettiğiniz teli sıktım vites geçişlerini sağladım ama kavrama debriyajın son noktasında. Şuan kaçırıyor muhtemelen
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Safariali » 07 Oca 2016, 22:37

Buyuk ihtimal debriyaj rulmanini ileri geri goturen catal sikintili sanziman inerse zaten belli olur
Yapacak bi şey yok aga
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti SKDFORMAN » 08 Oca 2016, 01:13

Buna benzer bi olayı eski formanimde de yaşamıştım. Ayağını debriyajın altına sokan bi cocuk debriyajı yukarı aşağı kaldıra kaldıra bu yaşadığımız olaya benzer bi hale getirmişti debriyajı. Daha sonra teli şanzuman üzerinden söküp mekanizmayla oynarken düzelmişti. Hocanın da dediği gibi balata anında bitmiş olamaz. Ufak bi sorun var çatalda veya başka yerde. Umarım şanzumanı indirmeden çözeriz ;)

Fikri olan varsa bekliyorum bu arada ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti hetepe » 08 Oca 2016, 08:38

Debriyaj balatası birden bire bitmez, arkadaşların da dediği gibi baskıda, debriyaj catalında bir sorun olmalı...bitmiş debriyaj kullandım, 1 e takarsınız, debriyajdan çekersiniz, arabadan inip gidersiniz, hâla yürümez araba, yokuş çıkmaz, stop etmez, son hızı 50 falan olur...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti sainz » 08 Oca 2016, 12:10

SKDFORMAN yazdı:... benim araçta arkadaşın dediği gibi baskı balata kaçağı felan yoktu. Geçmişte balata bitiren biri olarak öyle bişey olsa anlardım.

Olayı şöyle antalayım. Yolda gidiyorum 1-2-3 vites daha sonra debriyaja bastım çok yumuşak geldi. Sanki tel koptu. Vites geçmedi. Zar zor vitesi geçirip kenara çekmeye çalışırken kavramadığınıda farkettim ve durmak zorunda kaldım. Sonra bahsettiğiniz teli sıktım vites geçişlerini sağladım ama kavrama debriyajın son noktasında. Şuan kaçırıyor muhtemelen

O zaman ya çatalın bağlandığı bir yay vardır orada bir sıkıntı var ya baskı şemsiyelerinde sıkıntı var. Bir ihtimal de (başıma geldi) krank arka keçesi yağ kaçırıp balatayı yağladı. İlk yağlama yaptığı günlerde bende de vites geçmiyor, kavradı sanıyorsun kavramıyor, ...vs. bir sürü saçma sapan şeyler yapmıştı.
Peki ayar yapıp debriyaj pedalı aşağıda kaldığında da aynı şeyleri mi yapıyor?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Safariali » 08 Oca 2016, 13:23

Aydin nazilli ye yolunuz düşerse sanzimaninizi yaparım yalnız kebaplar sizden
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti SKDFORMAN » 08 Oca 2016, 17:05

kizilcalihoca yazdı:Aydin nazilli ye yolunuz düşerse sanzimaninizi yaparım yalnız kebaplar sizden


Hocam cok saol yaw, yaz olsa sırf size kabap ısmarlamak için gelirdim. İyi niyetiniz için sonsuz tşkler.

Arkadaşlar bugün kurcaladım tekrar. Teli biraz ayarladım ve debriyajı biraz aşağıda kavrayacak hale getirdim. Vitesler zor geçiyor ama.

Uğur abi çok ilginç ya. Debriyajı alta aldım halen kavramada sıkıntı var. Kaçırıyor balata. Yani şöyleki sanki debriyaj devre dışı kaldı. Nasıl ayarlarsak ayarlayalım vites geçişleride, kavramada sıkıntı. Debriyaj aşırı yukuşak durumda.

Artık şanzumanı indirmekten başka ihtimal kalmadı. Bu esnada ne var ne yok ön takım, şanzuman keçeleri, baskı balata, aks körükleri vs. eksiklikleri sorunsuz yaptırayım diyorum. Yazada satma niyetim vardı. Artık alan arkadaşa dört dörtlük bi araç teslim etmiş oluruz.

Arkadaşlar şimdi sizden ortalama bi işçilik fiyatı bekliyorum bu baskı balata değişimi için. Bi kaç yere soruyum kazıklanmayalım baskı balata marka önerisi ?
Bide Ankarada usta tavsiyesi olan varmı. Ben parçacının tavsiyesi üzerine hareket edeyim diyorum. Parçacının hemen yanında skodacılar var. Parça temini felanda kolay olur.

Değerli yorumlarınız için şimdiden çok tşkler...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti abdLh » 08 Oca 2016, 17:34

SKDFORMAN yazdı:
kizilcalihoca yazdı:Aydin nazilli ye yolunuz düşerse sanzimaninizi yaparım yalnız kebaplar sizden


Hocam cok saol yaw, yaz olsa sırf size kabap ısmarlamak için gelirdim. İyi niyetiniz için sonsuz tşkler.

Arkadaşlar bugün kurcaladım tekrar. Teli biraz ayarladım ve debriyajı biraz aşağıda kavrayacak hale getirdim. Vitesler zor geçiyor ama.

Uğur abi çok ilginç ya. Debriyajı alta aldım halen kavramada sıkıntı var. Kaçırıyor balata. Yani şöyleki sanki debriyaj devre dışı kaldı. Nasıl ayarlarsak ayarlayalım vites geçişleride, kavramada sıkıntı. Debriyaj aşırı yukuşak durumda.

Artık şanzumanı indirmekten başka ihtimal kalmadı. Bu esnada ne var ne yok ön takım, şanzuman keçeleri, baskı balata, aks körükleri vs. eksiklikleri sorunsuz yaptırayım diyorum. Yazada satma niyetim vardı. Artık alan arkadaşa dört dörtlük bi araç teslim etmiş oluruz.

Arkadaşlar şimdi sizden ortalama bi işçilik fiyatı bekliyorum bu baskı balata değişimi için. Bi kaç yere soruyum kazıklanmayalım baskı balata marka önerisi ?
Bide Ankarada usta tavsiyesi olan varmı. Ben parçacının tavsiyesi üzerine hareket edeyim diyorum. Parçacının hemen yanında skodacılar var. Parça temini felanda kolay olur.

Değerli yorumlarınız için şimdiden çok tşkler...



ben daha bugün baskı balata sordum afyonda bir parçacıya 170 mapa marka dedi özel servise gittim ama çakma servis işçiliğini beğenmediğim ve mecburiyetden gittiğim bir yer oradı hamers 180 mapa 210 sacs 240 parça fiyatı 130 işcilik 30 şanzıman yağı 180 hamersi öneririm dedi 340 hersey dahil hamer dedi bende çok dedimpazarlıj ettim en son 250 olur hamers dedi 200 yaparsan yap dedim olmaz dedi ankarada lojistiği duydum yolum 3 ay da bir ankaraya kesin düştüğü için telefonda sordum 125 dedi sadece işçilik parça bizde yok ama yakında parçacı var dedi oraya yaptırmayı düşünüyorum bizim afyondakinin işciliğini sevmedim sizde fiyat alınca yada yaptırınca haber ederseniz çok iyi olur Allah yardımcınız olsun sanayiye girince umuzlarıma bir yük miğdeme sancı girer oldu afyondamı böyle yoksa her sanayimi böyle bilmiyorum
abdLh
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 05 Oca 2016, 11:26
Ad Soyad: Abdullah
Nereden: Afyonkarahisar
Arabanız: favorit 135lx 94

İleti fthpl » 08 Oca 2016, 17:40

hamers i ben beğenmedim. 1 aydır kullanıyorum yumuşaklığına lafım yok ,vites geçişleri iyi ama eğer ustam montajda bir kusur etmediyse eskiye göre kalkışta çok titretiyor.. baskı balatanında hatalı olma oranı yüksek.

180 çok demişler izmirde ustam 140 a almış. Nette de gördüğüm kadarıyla 140-155 arası fiyatı var.



ama gel gelelim bir daha 300 500 verip şanzumanı indirmek istemiyorum. böyle devam ederim. insan sanayiye girince darlanıyor gerçekten. Sitres ömür törpüsü baska bişey değil.

nerde tırrak orda götürür elimle sachs yada luk alır. luk diye taktırırım.

hazır bu şanzuman inicekken size nacizane tavsiyem rulmanları ( prizdirek) hareketli parçaları iyi kontrol ettirin. Şanzuman takozu dahil takozları değiştittriin. Sonra benim gibi sabah çalıştırınca ses,titreme ıvır zıvır çıkar . üzülmeyin.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti Safariali » 08 Oca 2016, 18:02

Şimdi
images.jpg
images.jpg (24.97 KiB) 3477 defa görüntülendi
debriyaj değişimi esnasında sanziman yağı boşaltılacak ve resimde gorunen yer acik vaziyette yerine takilacak mil tam volantin göbeğine eksiksiz ve dahi acısız tatlı bir şekilde montelenmeli ve resimdeki yere plastik çekiç ile son bi oturtma daha yapılmalı

Unutmadan tüm bunlardan önce keceleri vs yağ kaçak kontrolü değişimi ve en önemlisi çatal debriyaj catalinin rulmani tutan dişler pek sağlık li değil onu da ayarlayın resimde ki yerdeki diş lileri söküp rulmanin etrafına kaynak percin yaparsanız daha da şanzıman uzmez sizi
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti erender » 08 Oca 2016, 20:09

bundan yaklaşık 6 ay önce aynı durum başıma geldi. ama süreç bende biraz daha yavaş işledi. önce 2-3 gün geri vitese zor geçmeye başladı. sonraki günler vites geçişinde zorluk yaşayınca aynen yaptığınız gibi debriyaj telini sıktım ancak 2 gün idare etti. arabayı 3. viteste kaldırıp sanayinin yolunu tuttum. 220 lira sachs marka debriyaj + 150 lira işçiliğe mal oldu.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti SKDFORMAN » 08 Oca 2016, 22:15

Anladım abi sachs marka veya muadilini tercih edeceğim.
Kızılcalıhoca kendim değiştirmiyceğim için bu dediklerin pek mümkün görünmüyor hocam. Ustanın ustalığına kaldık. Dediklerini ancak nazilliye gelip kebap yersek yaparız anca. Ama hava şartları malum ;)
Önümüzdeki hafta sanayideyim. Bu zamana kadar usta ve fiyat tavsiyesi alabilirim. Özelden de yazabilirsiniz.

Gelişmeleri buradan paylaşacağım
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 09 Oca 2016, 21:40

SKDFORMAN yazdı:... Uğur abi çok ilginç ya. Debriyajı alta aldım halen kavramada sıkıntı var. Kaçırıyor balata. Yani şöyleki sanki debriyaj devre dışı kaldı. Nasıl ayarlarsak ayarlayalım vites geçişleride, kavramada sıkıntı. Debriyaj aşırı yukuşak durumda ...

Sanki baskı şemsiyeleri gibi. Neyse sıkıntı ortaya çıkınca yaz da biz de bilelim ne olmuş. Kolay gelsin şimdiden.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 12 Oca 2016, 21:37

Evet arkadaşlar sorunun cevabını bulduk. Bizlerde tahmin ettiğimiz gibi debriyaj balatası birden bire bitmez. Peki ne olmuş. Baskı balata değiştirilirlen baskı revizyon yapılıp takılmış. Yani sorun baskıdan kaynaklanmış. Balatada ayrı satılıyor çakılıyor vs. vs. bi çok yöntemi var biliosunuz. yani ucuza kaçılmaya çalışılmış bizde de patlamış ;)

Şimdi araca neler yapıldı;
Şanzuman indi baskı balata söküldü volant taşlandı
Vites demirinin yanındaki ufak körük ve keçeler değişti. (yazın şanzuman yağı kaçırıyordu)
Uğur abinin ısrarlı uyarıları sonucu krank keçeleri titizlikle kontrol edildi. (ugur abi saolsun)
Şanzumanın üzerindeki debriyaj demiri sökülük yağlanıp bakımı yapıldı
Yine şanzuman üzerinde vites demirinin olduğu körüğün altındaki mil sökülüp yağlanıp bakımı yapıldı.
Vites demiri çekiçlenip bakımı yapılıp sorunsuz hale getirildi.
Vites demiri üzerindeki hasarlı burçlar, vidalar değiştirildi (vites geçişleri süper oldu. Boşluk sallanma neredeyse sıfırlandı)
Sachs marka baskı balata set montajı yapıldı (20 yıllık usta başka marka takmayı kabul etmedi)
Sökmüşken iç-dış aks körükleri en kaliteli olanlarıyla değişti (kalite farkı olarak et kalınlığında ciddi fark var)
En son toplanıp en kalitelisinden 3 lt şanzuman yağı konuldu.
5-10 km test ettim şimdilik sorun yok. 10 numara oldu gibi. Debiryaj oldukça hafif ve tamda istenilen yerde kavrıyor. Vites geçişleri sorunsuz. Araç giderken motor sesi ciddi oranda azaldı. (bu yakıtada yansıyacaktır)
Ve belki unuttuğum bi kaç ufak şey kontrol vs.

Gelelim fiyata;
Malzeme toplam 360 tl civarı tuttu.(parçacım saolsun hem usta tavsiyesi hemde parça tavsiyesi ve indirimiyle yardımcı oldu)
İşçilik 150 tl (ustam saolsun çok iyi fiyata yaptı)
Torna:30 tl (vida felanda yaptırdım)
Ufak tefek vida gres yağ ıvır zıvır ile toplamda 600 tl civarına halletmiş olduk.

Benim araç biraz toplu olduğu için ekstra fazla cıkmadı. Duruma göre 700-800tl yi bulabileceği gibi ucuz ve kalitesiz iş ve malzeme ile 300-350 tl ye kadarda çekilebilir ama randuman alınabileceğini hiç sanmıyorum.
Ustalarla ilk konuştuğumda bana sachs marka olmassa değiştirmiyecelerini söylediklerinde pek anlam verememekle daha sonra gün içinde diğer markalarla sıkıntı yaşayanları görünce neden böyle bişey dediklerini anladım.
Tabiyki karar sizin. Diğer markayı taktıracak bi usta bulabilirsiniz ve taktırabilirsiniz.

Uzun vadede kullanım ve test gözlemlerimi olumlu-olumsuz buradan paylaşırım.

Detaylı fiyat bilgisi usta tavsiyesi vs. için özelden yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Burda reklam olmasın.

Umarım birilerinin işine yarar.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 13 Oca 2016, 11:40

Böylelikle gelmiş geçmiş olsun İnşaallah.
Yazmamışsın ama keşke debriyaj kovanının iç kısmını da balata temizleme spreyi ile güzzelce temizletseydin.
Ben Favorit' i satmadan önce değiştirmiştim debriyaj setini ve Sachs almıştım. Eskisi yağlandığı için berbat çalışıyordu, yenisini takınca tüketim rahat %40 düşmüştü. O derece kötüydü. O kadar yağlanmayla nasıl gidebiliyordu hayret ederim hâlâ.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir