DEBRİYAJ BALATASI BİRDEN BİRE BİTER Mİ?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

DEBRİYAJ BALATASI BİRDEN BİRE BİTER Mİ?

İleti SKDFORMAN » 13 Oca 2016, 14:30

sainz yazdı:Böylelikle gelmiş geçmiş olsun İnşaallah.
Yazmamışsın ama keşke debriyaj kovanının iç kısmını da balata temizleme spreyi ile güzzelce temizletseydin.


Eyvallah abi saolasın. Abi çok detaylı yazamadım. Balata spreyiyle temizlendi dediğin bölüm.
Bazı arkadaşlar cok tutmuş gibide düşünebilir ama işte böyle ucuza kaçmadan ne var ne yok dört dörtlük yapılsın istedim. Her zaman şanzuman inmiyo. Örneğin İnincede akslar sökülüyor. Aks körükleri muhtemelen patlak veya deforme olmuş cıkıyor. Şimdi böyle şeyleri yaptırmasak yaptığımız iş bi işe benzemez. Şanzumanı indirmişken şanzuman yağını değiştirmeyelim mi veya keçeleri vs. bi çok detay ıvır zıvır cıkıyor.

Abi o değilde baskı balata değiştiren herkesde titreme mevcut. En az 10 kişiyle karşılaştım. Bende başka marka araçları değiştirmiştim onlarda titriyor ve çözüm bulamamıştık. Usta bu titremeyi önlemek için bu markayı önermiş. Bakalım benimkide titriyecekmi
Bi kaç ustayla konuştum, yakın zamanda balatalarda ciddi sıkıntı olmaya başladı ve neredeyse değişim yapılmış tüm araçlarda bu titremeler mevcut diyorlar. Hatta bazı ustalar baskı balata değişiminden bu sorundan dolayı kaçınmaya başlamış. Çünkü ciddi başları ağrıyor müşteriler geri geliyormuş.

Valla abi durum bu şekilde. Sadece skodalara has bişi değil yani bu titreme mevzuları
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti aslan_1960 » 14 Oca 2016, 22:17

SKDFORMAN yazdı:Evet arkadaşlar sorunun cevabını bulduk. Bizlerde tahmin ettiğimiz gibi debriyaj balatası birden bire bitmez. Peki ne olmuş. Baskı balata değiştirilirlen baskı revizyon yapılıp takılmış. Yani sorun baskıdan kaynaklanmış. Balatada ayrı satılıyor çakılıyor vs. vs. bi çok yöntemi var biliosunuz. yani ucuza kaçılmaya çalışılmış bizde de patlamış ;)

Şimdi araca neler yapıldı;
Şanzuman indi baskı balata söküldü volant taşlandı
Vites demirinin yanındaki ufak körük ve keçeler değişti. (yazın şanzuman yağı kaçırıyordu)
Uğur abinin ısrarlı uyarıları sonucu krank keçeleri titizlikle kontrol edildi. (ugur abi saolsun)
Şanzumanın üzerindeki debriyaj demiri sökülük yağlanıp bakımı yapıldı
Yine şanzuman üzerinde vites demirinin olduğu körüğün altındaki mil sökülüp yağlanıp bakımı yapıldı.
Vites demiri çekiçlenip bakımı yapılıp sorunsuz hale getirildi.
Vites demiri üzerindeki hasarlı burçlar, vidalar değiştirildi (vites geçişleri süper oldu. Boşluk sallanma neredeyse sıfırlandı)
Sachs marka baskı balata set montajı yapıldı (20 yıllık usta başka marka takmayı kabul etmedi)
Sökmüşken iç-dış aks körükleri en kaliteli olanlarıyla değişti (kalite farkı olarak et kalınlığında ciddi fark var)
En son toplanıp en kalitelisinden 3 lt şanzuman yağı konuldu.
5-10 km test ettim şimdilik sorun yok. 10 numara oldu gibi. Debiryaj oldukça hafif ve tamda istenilen yerde kavrıyor. Vites geçişleri sorunsuz. Araç giderken motor sesi ciddi oranda azaldı. (bu yakıtada yansıyacaktır)
Ve belki unuttuğum bi kaç ufak şey kontrol vs.

Gelelim fiyata;
Malzeme toplam 360 tl civarı tuttu.(parçacım saolsun hem usta tavsiyesi hemde parça tavsiyesi ve indirimiyle yardımcı oldu)
İşçilik 150 tl (ustam saolsun çok iyi fiyata yaptı)
Torna:30 tl (vida felanda yaptırdım)
Ufak tefek vida gres yağ ıvır zıvır ile toplamda 600 tl civarına halletmiş olduk.

Benim araç biraz toplu olduğu için ekstra fazla cıkmadı. Duruma göre 700-800tl yi bulabileceği gibi ucuz ve kalitesiz iş ve malzeme ile 300-350 tl ye kadarda çekilebilir ama randuman alınabileceğini hiç sanmıyorum.
Ustalarla ilk konuştuğumda bana sachs marka olmassa değiştirmiyecelerini söylediklerinde pek anlam verememekle daha sonra gün içinde diğer markalarla sıkıntı yaşayanları görünce neden böyle bişey dediklerini anladım.
Tabiyki karar sizin. Diğer markayı taktıracak bi usta bulabilirsiniz ve taktırabilirsiniz.

Uzun vadede kullanım ve test gözlemlerimi olumlu-olumsuz buradan paylaşırım.

Detaylı fiyat bilgisi usta tavsiyesi vs. için özelden yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım. Burda reklam olmasın.

Umarım birilerinin işine yarar.




Mustafa kardeşim geçmiş olsun,ALLAH kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti aslan_1960 » 14 Oca 2016, 22:22

Geçmiş olsun Mustafa kardeşim,ALLAH kazasız belasız binmeyi nasip etsin.
aslan_1960
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 184
Kayıt: 15 Haz 2012, 20:50
Ad Soyad: Sarper Yalçınkaya
Nereden: Aydın
Arabanız: Skoda forman glx

İleti SKDFORMAN » 15 Oca 2016, 00:41

Eywallah abi çok saol.
Birilerinin işine yarar belki diye detaylıca paylaşmaya çalıştım.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fthpl » 15 Oca 2016, 07:55

Teşekkürler.Gelmiş,geçmiş olsun diyelim. Titremesinde keyifle binesin İnşaAllah :) Biz hala takur tukur
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti SKDFORMAN » 15 Oca 2016, 18:11

Cok saolun iyi dilekleriniz için arkadaşlar

Toplamda 100 km civarı bi test etme şansım oldu. Sonuçlar ise şöyle; (eski ayarları değiştirmedim)

Eskiden zorlandığı rampalarda şimdi biraz daha iyi. (gaz ayarıyla oynamadım. yokuşlarda yarım vites diyelim daha aktif)
İlk kalkışta bariz derecede iyi.
Debriyaj hissiyatı muhteşem (uğur abinin dediği gibi fren pedalıyla aynı seviyede ve tamda istenilen yerde kavrıyor)
Vites geçişleri hiç abartmıyorum tek parmakla geçiyor. Sallanma boşluk hırıltı tıkırtı sıfır.
Motorun şanzumana ve lastiklere aktardığı gücü sorunsuz olduğunu hissediyorsunuz. Bu güzel bi duygu.
Motorun sesi viteste iken daha az ve tatlı cıkıyor. (bu yakıta kesin etki edecektir)
Eskiden şanzuman yağ kaçağı vardı. Aracı park ettiğim yerde yağ olurdu şimdi yok. (devamlı yağ takviyesi yapardım-kurtuldum)
Bunlar neticesinde; ben aracımı cok seviyordum, şimdi kullanırken daha fazla zevk aldım.
Olumsuz olarak ise : Araç tam kavrama noktasında titremiyor ama hızlanmaya başlayıp vites büyültmeye yakın bi yerde titreme oluyor. Bunu vitesin titremesinden anlayabiliyorum. Eskiden böyle bişey olmadığı için farkedilebiliyor ama cok rahatsız edici boyutta değil. Bununda yakın zamanda geçeceğini ve sistemin alışacağına inanıyorum. Zaten cok cok dikkat etmelisinizki farkedesiniz. Tolere edilebilir durumda yani
Zaten titremese şaşardım :)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Safariali » 16 Oca 2016, 15:35

Takozlar ve kulaklar saglamsa problem olmaz ama günden güne titreşim artarsa baktir usta takarken şanzıman i resimdeki yere de kontrol yaptimi
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti sainz » 16 Oca 2016, 15:42

SKDFORMAN yazdı:...Araç tam kavrama noktasında titremiyor ama hızlanmaya başlayıp vites büyültmeye yakın bi yerde titreme oluyor...

Bence bu normal zira birincisi aracın yaşı ikincisi de artan motor devriyle birlikte her ne kadar yenilense de eski teknoloji kalan motor ve şanzıman kulaklarının titreşimi tam oalrak absorbe edememesi.
Güle güle kullan.
Kazasız belasız İnşaallah.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 18 misafir