Soğutma sistemi yıkama ve kırmızı antifriz buluşma..

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Soğutma sistemi yıkama ve kırmızı antifriz buluşma..

İleti Kutluay » 11 Oca 2016, 04:59

Selam arkadaşlar,

Yaptığım bir işlemi ve arabaya dair danışacaklarımı buradan sizlere aktarmak isterim.Sabrınız fikirleriniz ve paylaşacağınız bilgiler için şimdiden teşekkür ederim.


Aracımı 2 ay evvel aldım. Soğutma sistemini 2 kere limon tuzu katarak 1 saat rölanti ve yüksek devirler çevirterek temizledim.Radyatör hararet müşüründen su tahliyesini yaptırarak temizledim. 2 çevrimde de çıkan su sadece pas ve kireç lekelerinden oluşuyordu..

Şu anda tertemiz bir genleşme depom var ve berrak gezinen soğutma suyu ile çalışıyor arabam...

1.Sizce yanlışmı yaptım.Bir zarar görürmü motor veya radyatörüm.

2.3 litre PO kırmızı antifriz soğutma sıvısı için fazlamıdır ?

3.10 gün evvel yaptım işlemi ve herhangi bir sızıntı yada sıvıda eksilme gözlemlemedim.

4.Arabanın rölanti sesi değişti.Soğutma sıvısında yapılan bu değişim bu kadar etkilermi?

5.Aldığımda egzostan beyaz duman atıyordu. Bir miktar azalma oldu normalmidir?

6.Yağ kapağını açtığımda yaşını ve km bilgisini (206000) haklı çıkartırcasına bir miktar üfleme var ve egzos gazı gibi kokmakta normalmidir?

7.Yağ olarak forumda okuduklarımdan sonra ikilemde kaldım. 10/40 veya 20/50 arasında kaldım.Aracın yaşınıda göz önüne alınca hangisini önerirsiniz.

8.LPG için hangisini önerirsiniz. Atiker, BRC, ZAVOLİ vs...


Sabrınız ve cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim...
 
Kutluay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 04 Kas 2015, 14:17
Ad Soyad: Tolga Kutluay
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit 135LX

İleti hetepe » 11 Oca 2016, 08:40

Kutluay yazdı:................................

1.Sizce yanlışmı yaptım.Bir zarar görürmü motor veya radyatörüm.

2.3 litre PO kırmızı antifriz soğutma sıvısı için fazlamıdır ?

3.10 gün evvel yaptım işlemi ve herhangi bir sızıntı yada sıvıda eksilme gözlemlemedim.

4.Arabanın rölanti sesi değişti.Soğutma sıvısında yapılan bu değişim bu kadar etkilermi?

5.Aldığımda egzostan beyaz duman atıyordu. Bir miktar azalma oldu normalmidir?

6.Yağ kapağını açtığımda yaşını ve km bilgisini (206000) haklı çıkartırcasına bir miktar üfleme var ve egzos gazı gibi kokmakta normalmidir?

7.Yağ olarak forumda okuduklarımdan sonra ikilemde kaldım. 10/40 veya 20/50 arasında kaldım.Aracın yaşınıda göz önüne alınca hangisini önerirsiniz.

8.LPG için hangisini önerirsiniz. Atiker, BRC, ZAVOLİ vs...


..............

1- 1 hafta içinde sızıntı, akıntı, kaçak olmadıysa yanlış bir iş yapmışsınız diyemem, zira bu karışımın radyatöre, hortumlara ve contalara etkisini bilmiyorum, hiç denemedim, en azından çokan tortulardan, çözücü özelliği olduğu anlaşılıyor.

2- fazla değildir, 5-6 litre civarında olması lazım toplam kapasitenin, yani en az yarısının antifriz olması iyidir.

3- bu durumda 1. madde geçerli, yanlış bir durum olmadığını gösterir.

4- Etkiler tabii, düzgün bir soğutma sistemi, motor sıcaklığını stabil tutar ve motorun çalışma devri, sesi, tüketimi, olması gerektiği gibi olur. (termostatın da sağlıklı olduğunu varsayarsak tabii)

5- Belli km deki orta ömürde olan motor, ilk çalışma ve ısınana kadar beyaz duman atabilir, normal çalışma sıcaklığına çabuk erişiyorsa beyaz duman da buna paralel olarak azalır, normal.

6- 200K üzeri olduğuna göre sübaplarda kaçak olması normaldir, bu durumda yağ buharına olan kaçak nedeniyle egzoz gazı kokusu olabilir.

7- kesinlikle 20w50 dışına çıkmayın.

8- Atiker iyidir, parça, servis ve fiyatı nedeniyle.

Güle güle kullanın.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti blues84 » 11 Oca 2016, 09:53

Soğutma suyu kapasitesi 6 litre ama radyatör alt hortumundan bile boşaltsanız bir miktar kalı blokta. LPG de varsa 1 lt de ona ilave derseniz 7 litredir ama 5.5 lt gibi koyduğunuzda dolduğunu göreceksiniz. Bu suya ilave ettiğiniz antifiriz DONMA sıcaklığını düşürecektir. Ne kadar koyarsanız o kadar zor donar. Kalörifer performansını da bir miktar arttıracağını ve kaynama noktasını da düşüreceğini gözönünde tutun.
Motor üfleme yağ kapağından anlaşılmaz, hepsi yağ kapağından hava kaçırır, çünkü burası piyano takımına açılıyor.. :)
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti yasinacikyer » 11 Oca 2016, 14:35

Motor üfleme yağ kapağından anlaşılmaz, hepsi yağ kapağından hava kaçırır, çünkü burası piyano takımına açılıyor.. :)BENİM BİLDİĞİM KADARIYLA YAĞ KAPAĞINDAN ANLAŞILIYO AMA ÜFLEMESİ DEMEK HAVA ÇIKMASI DEMEK DEĞİLMİŞ HAVAYLA BERABER NEM,BUHAR ÇIKMASI İMİŞ BENDE ÖYLE BİLEREK 2-3 TANE ARABAYI ELEDİM MALESEF. ARAÇ ÇALIŞIRKEN(ISINDIKTAN SONRA) MOTOR YAĞ KAPAGINI AÇTINIZ AVCUNUZU TUTTUĞUNUZDA AVUÇ İÇİNİZDE NEMLENME ISLAKLIK OLUYORSA UFLÜYOR DEMEKMİŞ.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti kdr7 » 11 Oca 2016, 16:59

kardeş limon tuzunu hangi miktarda koydun ve koyduktan sonra aracı çalıştırıp öyle mi devirdaim yaptırdın. yoksa elektrikçilerdeki makineyle mi devirdaim yaptırdın. yardımcı olursan sevinirim.
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti blues84 » 11 Oca 2016, 17:46

yasinacikyer yazdı:Motor üfleme yağ kapağından anlaşılmaz, hepsi yağ kapağından hava kaçırır, çünkü burası piyano takımına açılıyor.. :)BENİM BİLDİĞİM KADARIYLA YAĞ KAPAĞINDAN ANLAŞILIYO AMA ÜFLEMESİ DEMEK HAVA ÇIKMASI DEMEK DEĞİLMİŞ HAVAYLA BERABER NEM,BUHAR ÇIKMASI İMİŞ BENDE ÖYLE BİLEREK 2-3 TANE ARABAYI ELEDİM MALESEF. ARAÇ ÇALIŞIRKEN(ISINDIKTAN SONRA) MOTOR YAĞ KAPAGINI AÇTINIZ AVCUNUZU TUTTUĞUNUZDA AVUÇ İÇİNİZDE NEMLENME ISLAKLIK OLUYORSA UFLÜYOR DEMEKMİŞ.


Eeee.... YAĞ ÇUBUĞUNUN takıldığı yer diyelim, pratik olarak kapak değil burası..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti yasinacikyer » 12 Oca 2016, 08:25

:idea: evet o zaman işler değişir
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti Kutluay » 20 Oca 2016, 02:12

Koyduğum limon tozu yaklaşık 400 gramdı.Motor normal hararetine ulaştıktan sonra uyguladım. Takriben 1 saat çalıştırdım.Rölanti ve hızlı dolaşım sağlamak için arasıra 3000-4000 devirlere kadar çıktım.Suyu boşalttım ve 1 kere daha uygulama yapıp tesisatı komple boşalttım.3 tur soğutma suyunu yeniledim. 3. seferde suda tortu kalmayınca ve berrak hale gelince son kez boşaltıp önce antifrizi ve sonrasında suyu ekleyip işlemi bitirdim...


Evinizde kullandığınız inox yada çelik çaydanlığınız varsa ve dibi kireç tuttuysa bir avuç atıp kaynatın tertemiz yapıyor. İşlem bitince çok çok iyi çalkalamanız gerektiğini hatırlatmama gerek yok sanırım. O işlemden aklıma geldi..
Geç cevap için kusura bakmayın..
Kutluay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 04 Kas 2015, 14:17
Ad Soyad: Tolga Kutluay
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit 135LX

İleti AhmetH » 20 Oca 2016, 11:35

Limon tuzu iyi numara bende kettle falan temizlemek icin kullaniyorum. Geceden biraksanizda hasar acmayacak kadar zayif bir asittir.
PO pembe antifriz cok iyi bir urun bende kullaniyorum isitici peteginin icinde de su kaliyor kaloriferin sicak tarafta olmasi suyun burdanda gecmesini saglayacaktir.

Herhangi bir sizinti damlama yoksa guzel bir islem olmustur gecmis olsun.

Yag kapagindan genelde hepsi ufler bunu kafaya takmaya degmez. Bu motorun ufurmesinden degil piston haraketinin karterde olusturdugu hava cikisidir. Eger segmanlar kacirip motor gercekten ufluyor olsaydi ic basinc yukseldiginden kecelerden yag atar.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Kutluay » 20 Oca 2016, 16:46

Soğutma sistemi yıkanırken her yıkayışımda arabaya en az 3 defa fan açtırdım ve petektende geçtiğine emin oldum.

Adı üstünde limon tuzu yani sitrik asit... :D

Önümüzdeki günlerde izne çıkacağım ve detaylı motor yıkatacağım ve kaçakları gözlemleyeceğim. Karter korumanın üstü kurumuş yağ tabakasıyla kaplı... Yıkama sonrası taze sızıntı arayacağım zira krank keçeleri ve karter kapağındanda şüpheliyim.

Önümüzdeki günlerde Carbon Cleanda uygulanacak motora ve ardından performansı gözlemleyeceğim...
Kutluay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 04 Kas 2015, 14:17
Ad Soyad: Tolga Kutluay
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit 135LX

İleti kdr7 » 20 Oca 2016, 18:55

ustam emeğine sağlık benim aklımda bir soru var limon tuzunu koyduktan sonra arabayı kullanmaya devam etsek herhangi bir sıkıntı olur mu? limon tuzunu koysam 1 saat kullansam arabayı sonra suyunu değiştirip antifriz koysak bir problem olur mu?
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 20 Oca 2016, 19:23

Kutluay yazdı: kaçakları gözlemleyeceğim. Yıkama sonrası taze sızıntı arayacağım zira krank keçeleri ve karter kapağındanda şüpheliyim.


krank keçelerini nasıl gözlemliyceksiniz.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Kutluay » 20 Oca 2016, 20:26

Yeni sızıntı alttan ve üstten yıkanmış motorda 10-15 gün içinde ben buradayım der gibi kendini belli edicektir kardeşim...
Kutluay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 04 Kas 2015, 14:17
Ad Soyad: Tolga Kutluay
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit 135LX

İleti SKDFORMAN » 20 Oca 2016, 23:40

Kutluay yazdı:Yeni sızıntı alttan ve üstten yıkanmış motorda 10-15 gün içinde ben buradayım der gibi kendini belli edicektir kardeşim...


krank keçesi neresini yıkatırsan yıkat kendini belli etmez-görünecek biyerde değil kardeşim, onu demek istedim

Ayrıca ben motor yıkatmaya karşıyım. Kaçak yoksa sorunda yok. Bi elektronik atş. beyin yansa uğraş dur. Masraf arıyorsanız bilemem
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti AhmetH » 21 Oca 2016, 10:00

alt dirsek su borusu vardır 1.3 motorlarda karterin tam köşesinden dönen bütün pislik burda toplanır. kece kaçırıyorsa damlamasından tutun eksiltmesine kendini belli eder. bence üst "Skoda" yazan külbütör kapak contası ve yan kapak dedikleri piyano kapağından sızıntı yoksa keçelere bakmaya şimdilik gerek yoktur.

eskiden sıcak basınçlı su ve mazotla şahane motor yıkatırdım şimdi işler kimyasala döndü ne sıcak basınçlı bulabiliyorsun ne bişey.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Kutluay » 24 Nis 2016, 18:08

Uzun süre geçti ve sonuç aktarmak istedim arkadaşlar...

Soğutma sistemim canavar gibi işliyor.Kaçak yok bilgilerinize sunulur... :D
Kutluay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 04 Kas 2015, 14:17
Ad Soyad: Tolga Kutluay
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit 135LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir