FAVORİTİME NE OLDU?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

FAVORİTİME NE OLDU?

İleti kdr7 » 16 Oca 2016, 16:21

herkese hayırlı akşamlar. ben az önce başımdan geçeni sizle paylaşmak ve bilgi almak istiyorum. Favoritimin kalorifer sorunu vardı burada başlıkları okudum ve termostatının olmadığını anladım. bu sebeple bugün ustaya götürdüm termostat taksın diye. termostat takmak için söktü. termostatın olmadığını anladık. elinde termostat olmadığı için sipariş geçtik çarşamba takalım dedik. geri taktı parçaları suyunu doldurdu. araba biraz gittikten sonra ileri geri gitmeye başladı ve en sonunda da durdu.
tekrar çalıştırdık ama sürekli ileri geri yapıyor. gaza ne kadar bassam boş. almıyor gazı resmen. stop ede ede evin önüne kadar getirdim araba kaynıyordu su kaynattı. öylece bıraktım evin önünde yatıyor şimdi. sizce arabaya ne olmuş olabilir ve çözümü nedir yardımcı olursanız sevinirim.
 
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti blues84 » 16 Oca 2016, 19:18

Ya eksilen suyu tamamlayamamışsınız, eksik kalmış, yolda eksiltmiş...
ya da tamamlarken motorda hava yapmış, bloklar arasında su kanalları vardır, burası suzuz kalmış.
Suyu tamamladıktan sonra muhtemelen düzgün çalışmaya devam edecektir.
LPG yoksa 6 litre, varsa 6.5 ila 7 litre su alıyor sistemi.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti blauzahn » 16 Oca 2016, 20:15

Sistem hava yapmış ise genleşme deposunun kapağını açıp sistem bir iki kez fan açana kadar aracı rölantide çalıştırın bu arada depoda su eksilebilir o arada siz de tamamlarsınız. Böylelikle sistemde hava kalmaz. Tabi önce genleşme deposunda su hiç yok ise tamamlamayı unutmayın. Ustanız suyu tamamladıktan sonra bu işlemi yapmamış anlaşılan.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti Safariali » 16 Oca 2016, 20:50

Lpg beyin su ile gazı karıştırmış olabilir
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti kdr7 » 16 Oca 2016, 20:52

evin önünde yatıyor araba yarın gidip su ekleyip tekrar deneyecem. contayı yakmış olabilir miyim peki?
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti felicia560 » 16 Oca 2016, 23:47

Sadece hararet yapsa suda hava vardi diyecem ama ileri geri yapma.mevzusuna bakinca aklima tek gelen lpg adaptoru
Adaptor bi tarafindan sicak su gecer diger tarafindan sivi halde lpg gecer bu ikisinin arasindaki conta deforme oldugunda su ve lpg birbirine karisir.
Ya bu deformasyondan dolayi su ve lpg birvirine karisti ki bunu su deposunun kapagibi acip koklayarak anlatabilirsin.
Ya da su tesisatinda olusan havadan dolayi lpg regulatorune sicak su gitmedi ve isinip gaz haline gecemeyen lpg yanma odasina sivi halde geldi ve notoru bogdu.
Ben bu ikinci bahsettigim konudandir diye dusunuyorum.
felicia560
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 147
Kayıt: 03 Haz 2015, 08:00
Ad Soyad: erdem hakki bagama
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 1997 skoda felicia

İleti SKDFORMAN » 17 Oca 2016, 01:00

Geçmiş olsun. Elinde termostat olmadan termostat kapağını açan ustaya biraz kızdım abi kusura bakma. Skodalardan hiç anlamasa bile en kötü motor ustası neden yapar böyle bişey yahu. Belki içinden termostat çıkar ve tamir ederim diye düşündü sanırım ;)

Şimdi o kapağı sökünce bi miktar su boşaldı. Senin araçtada benim araçta olduğu gibi LPG beyni yukarı takıldıysa, tekrar su konulduğunda LPG beynine sıcak su gitmemiş ve hava yapmıştır. Dahası, siz böyle kullandığınız için LPG beyniniz dondu ve tekleme yaptı. LPG beynine su ileten hortumların bağlı olduğu yerde de hava yüzünden sirkülasyon olmadığı için araç su kaynattı. Tabi bu anlattığım olay bi olasılık ama LPG beyni yukardaysa kuvvetle muhtemel olasılık ;)
Motor contasına gelince, geçen ustalarlada konuştuğum kadarıyla bu conta kolay kolay yanmaz. Uzun süre su kaynatarak devam ederseniz contadan önce motora ciddi zararlar başlar. Bu durumda conta arızası en iyi ihtimal olur.

Siz ilk etapta su eksildiyse %50su-%50 antifiriz karışımıyla bu eksiği yerine koyun ama asla Max. ibaresini geçirmeyin.
Daha sonra LPG beyninin ısınıp ısınmadığını kontrol edin. Eğer ısınmıyorsa beynin havasını alın ve sirkülasyonu sağlayın.
Geçmiş olsun.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti kdr7 » 17 Oca 2016, 08:48

geçmiş olsun dilekleriniz ve yardımlarınız için teşekkürler. Evet benim lpg beyni biraz yukarıda. bugün kendim gidip suyunu dolduracam inşAllah. max geçmeyip deneyeyim. peki sistem hava yapıyorsa havayı nasıl alabilirim bu konuda ne yapabiliriz resimden anlatabilir misiniz acaba.
Eklentiler
P_20151231_154827.jpg
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti blauzahn » 17 Oca 2016, 10:31

Yukarıda da söylediğim gibi genleşme deposunun kapağını (sağdaki sarı kapak) açıp eksik varsa suyu tamamlayın, sonra çalıştırıp sistemdeki havanın boşalmasını bekleyin. Mustafa kardeşimizin dediği gibi de lpg beyninin ısınıp ısınmadığına bir bakın. Beyin şayet donup çözülmüş ise diyafram deforme olmuş olabilir ve Erdem kardeşimizin de dediği gibi su ve lpg birbirine karışmış olabilir. Bu ihtimaller dahilinde araca müdahale edebilirsiniz.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti kdr7 » 17 Oca 2016, 14:42

Şimdi arabadan geliyorum. Suyu bitmiş ılık su koydum max seviyeye kadar. Aracı çalıştırdım rölantide bekledim bi 10 dk kadar lpg beyni ısındı. Sonra kalkışa geçtim araç yine stop etti fakat bişey dikkatimi çekti araç geri viteste stop etmiyor. Ve ileri geri yapmıyor. Normal sürülüyor geri viteste. Ama 1e takıp kalkışa geçince dünki kadar olmasa da ileri geri yapıyor hala.
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit

İleti kdr7 » 17 Oca 2016, 16:19

blauzahn yazdı:Yukarıda da söylediğim gibi genleşme deposunun kapağını (sağdaki sarı kapak) açıp eksik varsa suyu tamamlayın, sonra çalıştırıp sistemdeki havanın boşalmasını bekleyin. Mustafa kardeşimizin dediği gibi de lpg beyninin ısınıp ısınmadığına bir bakın. Beyin şayet donup çözülmüş ise diyafram deforme olmuş olabilir ve Erdem kardeşimizin de dediği gibi su ve lpg birbirine karışmış olabilir. Bu ihtimaller dahilinde araca müdahale edebilirsiniz.



Ustam çok teşekkür ederim dediklerini yaptım araba düzeldi. Allah senden razı olsun büyüksün.
Ustaların yapamadığını sayende yaptım.
"94 Favorit GLX"
Konya - Şanlıurfa


Kullanıcı avatarı
kdr7
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 19 Kas 2015, 20:26
Ad Soyad: Kadir Karadağ
Nereden: Şanlıurfa
Arabanız: Favorit


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir