Hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hararet

İleti malkoçoğlu » 31 Oca 2016, 22:40

Formanim conta yaktı ustam. Contayi değiştirdi fakat su kabı fokur fokur. Su kaynatiyor kapağın kenarından buhar çıkıyor istop ediyorum kapağı yavaş yavaş adıyorum. İçinden hava çıkıyor .acaba havasi ni tam alamadığı usta su kabinin kapağını açtım rolantide çalıştırdıktan su yine fokur fokur kayıyor devir daim den gelen küçük bodrumdan su atıyor su kabına fakat tüp beyni istop ettiğimde buz gibi dışı resmen elim yapışacak beyne buzdan sıcak su dokuyorum beyne buraya. Calistiriyorum beyne giren hortum sıcak fakat çıkış hortumu buz gibi termostatik soktum acıyo termostat servisine goturdum usta conta yanmış diyo . yeni değiştirdi m dedim .contayi değiştirdiğim ustaya yoğurdun yok öyle bisey diyor. Ustalar neden yapıyor acaba acil yardim
 
malkoçoğlu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 01 Arl 2014, 21:19
Ad Soyad: erdoğan malkoçoğlu
Nereden: Zonguldak
Arabanız: forman 93

İleti SKDFORMAN » 31 Oca 2016, 23:07

1-usta contayı hatalı yapmış olabilir. (üst kapak ölçümleri yapıldımı, belki taşlama gerekecekti. Tork değerlerine uyuldumu vs. vs.) , (ayrıca yeni yapılan conda hemencicik bidaha yanmaz. Çok zor bi ihtimal bence o)

2-Contayı geçmişte ne şekide yaktığınıza bağlı devirdaim mekanizmanız arızalanmış ve sistem devirdaimi yetersiz olabilir.

3- sistemin havası düzgünce alınmalı. Özellikle LPG beyni bazı araçlarda yedek su deposununda üst seviyesine takılıyor. Bu durumda LPG beyni hava yapar. Soğuk olan su borusu sökülüp havası alınmalı muhakkak.

NOT: Termostattan yedek su deposuna gelen ufak hortumdan su gelmesi normal. Gelmemesi anormal. Bu devirdaiminizin düzgün çalıştığınında göstergesi. Ayrıca sistemde hava varsa havayı atarken fokurdar, siz bunu kaynatıyo olarak algılayabilirsiniz.
Yok eğer su kaynatıyorsa skodadan anlayan bi ustaya göstermenizi öneririm. Unutmayın her aracın ustası farklıdır.

Aşağıdaki resme bi bak. Örneğin LPG beyni genelde 12 ila 13 nolu yere bağlı oluyor. LPG beyni hava yaparsa dolayısıyla 12-13 arası devirdaimde olmaz. Resimde nereden su geliyor, ne yöne gidiyor hepsi gözüküyor. İnceleyin.
Eklentiler
FB_IMG_1453039568593.jpg
FB_IMG_1453039568593.jpg (30.96 KiB) 1836 defa görüntülendi
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti AhmetH » 01 Şub 2016, 10:36

Conta yaktiysa yag falan suya karisiyor. Bunun temizligi cok zor.
Hadi 10 numara yag ile motoru calistirip isitip o yagi degistiriyorsun motor temizleniyor ama eger o bulamac radyatore oraya buraya gittiyse tikamistir biyeri. Musurlerin ustune sivaniyor.devirdaimin zayif oldugu dar yerlerde ise camurlasip tikiyor. Emme manifoldunu sokturup temizletirseniz ben en cok tikanikligin burda yasandigini tecrube ettim.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti malkoçoğlu » 01 Şub 2016, 14:51

ustalar verdiginiz bilgilere tesekur bu gun gazciya gittim beyin donuyor diye beyine giden hortumlari cikardi ufledi beyin tikanmis dedi ee ne olacak dedim beyin sokulup temizlen mez mi dedim yok dedi olmaz kac pata beyin 180 tl atiker su an ustimde okadar para yok deyip biara gelerim dedim.acaba gercekten beyin temizliyerek acilmaz mi yenisini satmak icin mi dediki acaba benim sorun beyin tikali oldugu icin mi yapiyor .bilgolerinize ihtiyacim var
malkoçoğlu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 01 Arl 2014, 21:19
Ad Soyad: erdoğan malkoçoğlu
Nereden: Zonguldak
Arabanız: forman 93

İleti malkoçoğlu » 01 Şub 2016, 14:53

ustalar verdiginiz bilgilere tesekur bu gun gazciya gittim beyin donuyor diye beyine giden hortumlari cikardi ufledi beyin tikanmis dedi ee ne olacak dedim beyin sokulup temizlen mez mi dedim yok dedi olmaz kac pata beyin 180 tl atiker su an ustimde okadar para yok deyip biara gelerim dedim.acaba gercekten beyin temizliyerek acilmaz mi yenisini satmak icin mi dediki acaba benim sorun beyin tikali oldugu icin mi yapiyor .bilgolerinize ihtiyacim var
malkoçoğlu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 01 Arl 2014, 21:19
Ad Soyad: erdoğan malkoçoğlu
Nereden: Zonguldak
Arabanız: forman 93

İleti erender » 01 Şub 2016, 19:23

bence ustanız lpg beyni için fazla fiyat vermiş şurda şöyle bir fiyat var http://www.lpgyedekparca.com/atiker-beyin
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti phenomx3 » 07 Şub 2016, 08:09

erender yazdı:bence ustanız lpg beyni için fazla fiyat vermiş şurda şöyle bir fiyat var http://www.lpgyedekparca.com/atiker-beyin



AYNEN KAPTIRIYORLAR. BEYİNLERİN DİYAFRAM CONTA TAMİR TAKIMLARI VAR TEMİZLENİP DİĞŞTİRLİYORLAR AMA TAMİR SETİNİ BULMAK GEREKLİ.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti malkoçoğlu » 20 Şub 2016, 12:48

arkadaşlar işin içinden çıkamadım ikin ci kez contayı değiştik kapağı düzcede taşlattı usta taşlayan kişi kapaakta çatlak görünmüyo demiş .usta gaz beyini arızalandığı için motora su gitmediği için cconta yakmış dedi topladı arabayı istanbula gittim 600km yaptım yine hararet dengesiz dengesiz çıkaya başladı bi anda çıkıyo bi anda iniyo yolda giderken su kapagından fıs diye ses geliyo su kaynatıyor yağ cubugunu cektim yag beyazımsı olmuş yine tahminen conta yaktı galiba a ustalar neden conta yaktı acaba a termostat açıo hararet musuru acıyo acaba devir daim yapıyo acaba arızalan dıda devir daimi az yapıyorda ondan mı conta yakı ....acil bilgilerinize ihtıyacım var ustalar..
malkoçoğlu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 01 Arl 2014, 21:19
Ad Soyad: erdoğan malkoçoğlu
Nereden: Zonguldak
Arabanız: forman 93

İleti sainz » 22 Şub 2016, 14:05

Silindir kapağı daha öncesinde fazlaca taşlanıp artık pay kalmamış olabilir.
Silindir kapağının haddinden fazla taşlanması demek sıkıştırma oranının da artması demek. Bu durumda da hararet maalesef sıkıntı oluyor. Bana kalırsa silindir kapağının yenisiyle değişmesi gerekiyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 22 Şub 2016, 14:32

sainz yazdı:Silindir kapağı daha öncesinde fazlaca taşlanıp artık pay kalmamış olabilir.
Silindir kapağının haddinden fazla taşlanması demek sıkıştırma oranının da artması demek. Bu durumda da hararet maalesef sıkıntı oluyor. Bana kalırsa silindir kapağının yenisiyle değişmesi gerekiyor.


Aslında anlamadığım konu, bu taşlama işlemini gerçekleştiren kişiler bu işlerin ehli. Bi kapağın ne kadar taşlanması gerektiğini, kurtarıp kurtarmıyacağını, randuman alınıp alınamayacağını biliyor olmalılar.

Eminim ki zaman içinde bu araçların kapakları konusunda oldukça tecrübe kazanmışlardır. Örn. kia-mazda gibi daha az ve seyrek gelen kapak revizyonlarını bile oldukça başarılı yapabiliyorlar. Bu böyleyken skoda gibi bi araçta nasıl böyle bi hataya düşüyorlar anlamıyorum.

Skoda ustası olmayan bi usta kapağın vidalarken tort değerlerinde hata yapabilir. Ama her ne olursa olsun bu conta olayı kolay bozulacak yanacak bi olay değil. Ben contayı inceledim. Kaynar suyun içinde atıp 1 saat kaynatsak yinede kolay kolay yanacak bi malzemeye benzemiyor. Bu durumda yeni takılan bi conta kısa zamanda nasıl yanabiliyor anlamış değilim.

Geçenlerde ustalarla da konuştum. Bu araçlarda conta zaman içinde yavaş yavaş özelliğini yitirir. Tam bu zamanda arıza tespiti yapılıp müdahale edilirse kapakta zarar görmeden problem çözülür demişlerdi. Bu araçların hararet dalgalanması motorun doğası gereği mevcut. Contada bu dalgalanmayı tolere edebiliyor. Yani benim anladığım bu conta daha cok hararet kaynaklı değilde zamanla aşınma durumunda özelliğini kaybediyor.

Tüm bu bilgiler eşliğinde aracınızda bu kadar çabuk ve sık nasıl conta yanıyor bende merak ediyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 23 Şub 2016, 12:21

SKDFORMAN yazdı:...Bu araçlarda conta zaman içinde yavaş yavaş özelliğini yitirir. Tam bu zamanda arıza tespiti yapılıp müdahale edilirse kapakta zarar görmeden problem çözülür demişlerdi.

Favorit' imin silindir kapak contasını değiştirdiğimde hiç yüksek hararet görmemişti ancak zamanla ısın-soğu-ısın-soğu derken özelliğini kaybedip yağa su karıştırmaya başlamıştı. Hatta arabayı ustama bıraktım ve işe gittim. Ne denli cins olduğumu bildiği için eski contayı kenara ayırmıştı ve suyun geçtiği kanallara yakın bir yerden bildiğin çürüyüp suyu yağa karıştırmaya başladığı net olarak görülüyordu. Eski conta kalıntısı olmaması için çok az bir miktar yine de taşlanmıştı silindir kapağı.
SKDFORMAN yazdı:Bu araçların hararet dalgalanması motorun doğası gereği mevcut. Contada bu dalgalanmayı tolere edebiliyor. Yani benim anladığım bu conta daha cok hararet kaynaklı değilde zamanla aşınma durumunda özelliğini kaybediyor...

Yüksek ve ani hararette de özelliğini yitiriyor. Yüksek ve ani hararette bir nevî kavruluyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti cetins » 20 Mar 2016, 21:09

Merhaba Yıllarca favorit kullanmış birisi , ve az çok anayan birisi larak yorumluyorum, Konu biraz eski ama genede birinin işine yarar belki,

1- Anlattıklarına göre ya bir yer tıkalı yada DevirDaim arızalı
2- Devirdaim dediğin olay rolanti hızına göre dönen dış tarafı yani milin ka kalın tarafı V kayışına bağlı iç tarafı bir pervaneden ibaret. O pervane suyun sıcaklığna göre davranabiliyor. ( İnce bir ayrıntı ) Yani su soğukken devir daim yapıyor su ısındığında pervane genleşmeyle milden çok az ayrılıyor bu sefer devir daimi ya çok çok az yada hiç yapamıyor, (devir Daimi bu arabalarda her hararet yaptığında değiştirmek en mantıklı olanı.

3- V kağışı gerginliği yeter limi ? yüksek devirlerde sıyırıyor olabilir mi ?

4- Su tesisatı kontrol edildimi ? ( kalorifer ve Radyatör Dahil ) Elin azcık anahtar tuturyosa kaloriferdeki 2 hortumuda sök başka bir hortum aracılığıyla üfle. zaten anlarsın tıkalımı değil mi?

5- ve en öncemlisi Radyatör. Radyatör tıkalı olabilir mi ? Onu söküp bir baktırman gerek en kötü temizlemiş olur.
6- Us
Dediklerim dışında Başka bir sebepten çıkacağını sanmıyorum

Tecrübe & Bilgi.

Saygılar..
cetins
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 60
Kayıt: 21 Nis 2015, 15:15
Ad Soyad: Çetin SARITAŞ
Nereden: İzmir
Arabanız: Skoda Favorit

İleti yusuftunel » 21 Mar 2016, 11:21

merhaba Arkadaşlar,

19.03.2016 tarihinde sakarya sanayisinde kazım usta diye biriyle tanıştım 43 yıllık skoda ustası ve skodanın piri kaputu açmasıyla demeden anlayan bir usta istanbulda yaşıyorum bir tavsiye üzerine gittim istanbula göre fiyatları uygun favorit forman felicia bu arabaların herşeyini ama herşeyini biliyor ve dükkanı 43 yıllık olduğu o kadar belli ki piyasada para ile bulamayacağınız parçalar var elinde ben çok memnum kaldım kazım usta 54 yaşında isteyene numarasını verebilirim keşke böyle adamlar istanbulda da olsa keşke.
yusuftunel
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 16 Mar 2016, 12:44
Ad Soyad: EMİN YUSUF TÜNEL
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: FELİCİA 1998 1.3 GLX

İleti Ozkan7 » 23 Mar 2016, 10:20

Hararet bu arabaların tamamının sorunu termostatı çıkartın demişlerdi bana da havalar ısındığı zaman konuyu çözünce bizimle paylaşırsan çok iyi olur
Ozkan7
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 23 Mar 2016, 10:09
Ad Soyad: Ahmet Özkan
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman

İleti phenomx3 » 24 Mar 2016, 06:17

Ozkan7 yazdı:Hararet bu arabaların tamamının sorunu termostatı çıkartın demişlerdi bana da havalar ısındığı zaman konuyu çözünce bizimle paylaşırsan çok iyi olur



Size katılmıyorum. hararete müsait oldukları doğru ama soğutma sisteminiz doğru çalışıyor ve antifiriz kullanıyorsanız sıkıntı çıkmıyor. önceki aracımın termostatını aracı aldıktan 4 sene sonra söktüm baktım 88 derecelik. 4 sene boyunca yaz kış hiç sıkıntı yaşamadım. haa hararetten çekiniyorsanız 88 kullanmazsınız yazın 74 kışın 80 lik takarsınız ve hararet müşürünü de bunlara uygun takarsınız riske atmamış olursunuz. ama araçta hararete etki eden başka sıkıntılar yoksa.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti SKDFORMAN » 24 Mar 2016, 21:16

Ozkan7 yazdı:Hararet bu arabaların tamamının sorunu termostatı çıkartın demişlerdi bana da havalar ısındığı zaman konuyu çözünce bizimle paylaşırsan çok iyi olur


Aslında ben hem katılıyor hem katılmıyorum. Şimdi hararet deyince ne anladığımızla alakalı bi durum. Elimden 2-3 tane bu araçlardan geçmiş biri olarak, hararet deyince motor su sıcaklığının dalgalanmasından bahsediyorsak bu doğru. Kesinlikle dalgalı bi hararet grafiğine sahip bu araç. Ama devamlı yüksek ısıda 120-140C derecelerde dolanan bi su sıcaklığından bahsediyorsak buna katılamam. Düzgün çalışan bi su sisteminde bu pek mümkün deil.
Lakin dalgalanmaya bağlı olarak su sistemindeki en ufak arıza-problem halinde hararetin tavan yapmasıda kaçınılmaz diye düşünüyorum.
Ben yukarda anlattığım olayı bu araçların soğuk iklim araçları ve üretiminin o ülkelerde yapıldığına bağlıyorum.
Aynı model yılındaki bi japon aracını uzun yıllar kullandıktan sonra fanının sigortasının atık olduğunu tesadüfen farketmiştik. Onca yıl yaz-kış fan çalışmadan kullanmışız. Hararette tek bir kez 100C aşmıştı. Genelde 80-90C arası sabit dururdu :) Aynı olay bizim araçların başına gelse cok yakın sürede su kaynatacağını düşünüyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 25 Mar 2016, 15:46

SKDFORMAN yazdı:....Kesinlikle dalgalı bi hararet grafiğine sahip bu araç....

Çünkü elektronik olarak motor su sıcaklığı kontrol edilmiyor. Biraz sıkıştırma veya sıkışık trafik veya yüksek devirde rampa çıkışı harareti arttırır ve bu da hararet göstergesinden hemen izlenebilir.
SKDFORMAN yazdı:....japon aracını uzun yıllar kullandıktan sonra fanının sigortasının atık olduğunu tesadüfen farketmiştik. Onca yıl yaz-kış fan çalışmadan kullanmışız. Hararette tek bir kez 100C aşmıştı. Genelde 80-90C arası sabit dururdu :) Aynı olay bizim araçların başına gelse cok yakın sürede su kaynatacağını düşünüyorum.

Favorit aracımın fan motoru şase bağlantısını takmamışlar ve açık trafikte 10-15 kilometre kadar yol aldım. Trafik açık olunca aracı da sıkıştırmayınca hararet hiç oynamamıştı yerinden.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti efekentli » 06 Nis 2016, 01:35

fan motoru şasi kablosu takılmadan 160 km yol yaptım bişrey olmadı.
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir