Hararet

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hararet

İleti babacan34 » 07 Nis 2016, 23:33

1- hararret çabuk gerçekleşiyorsa müşür arızalanmış olabilir uygunuyla değiştirmeyi deni ya da çıkarttır kışın takarsın tekrar
2- komik ama termostat kapağı tam kapanmıyorsa hararet yapar kapağı değiştirmeyi dene
 
babacan34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 07 Nis 2016, 23:29
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: skoda forman

İleti fthpl » 08 Nis 2016, 07:21

yan sanayi hararet müşürü aracın üzerindeki orjinal hararet müşüründen düşük gösteriyor haberiniz olsun. (conta yakmalara , hasara en büyük etken bunlar bence)



benim 135 l ' de orjinal müşür ile baktıgımda beyaz dolu çizgi kitapçıkta 85-120 yada 85-110(tam hatırlayamadım) arası göstermekte , termostat açış, fan açış değerlerini takip ediyorum ve dogruluyorum .

lakin geçenlerde değiştireyim dedim en az 20 derece eksik gösteriyor.

Forumda genelde araçların hararet göstergeleri 88lik termostat takmalarına ragmen hep alt çizgilerde . Böyle olmaması lazım .88 lik bir termostat ile hararet tam orta çizgide seyretmeli.

bende kısmen böyle seyrediyor. yazın veya trafikte aynı termostat değerleri ile çizgiler çok hafif yukarıda seyredip ,işlemler gerçekleşebiliyor.

Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti sainz » 08 Nis 2016, 08:52

fthpl yazdı:yan sanayi hararet müşürü aracın üzerindeki orjinal hararet müşüründen düşük gösteriyor haberiniz olsun. (conta yakmalara , hasara en büyük etken bunlar bence)



benim 135 l ' de orjinal müşür ile baktıgımda beyaz dolu çizgi kitapçıkta 85-120 yada 85-110(tam hatırlayamadım) arası göstermekte , termostat açış, fan açış değerlerini takip ediyorum ve dogruluyorum .

lakin geçenlerde değiştireyim dedim en az 20 derece eksik gösteriyor.

Forumda genelde araçların hararet göstergeleri 88lik termostat takmalarına ragmen hep alt çizgilerde . Böyle olmaması lazım .88 lik bir termostat ile hararet tam orta çizgide seyretmeli.

bende kısmen böyle seyrediyor. yazın veya trafikte aynı termostat değerleri ile çizgiler çok hafif yukarıda seyredip ,işlemler gerçekleşebiliyor.


LX serisinin göstergesi biraz farklı çalışıyor L serisine göre.

İbre 1 ile işaretli yere ulaştığında jikle kapanmalı; düz yol-açık trafik-sabit hızda 2 ile işaretli yerde sabit durur; 3 ile işaretli yerde ise fan açar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fthpl » 08 Nis 2016, 17:29

Anladım abi , olabilir.

Uğur abi , l serisinde genellikle dediğim gibi oluyor , ortada sabit ve az yukarıda seyredince fan açıyor. Bunda hem fikiriz değil mi ?
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti sainz » 11 Nis 2016, 08:45

fthpl yazdı:Anladım abi , olabilir.

Uğur abi , l serisinde genellikle dediğim gibi oluyor , ortada sabit ve az yukarıda seyredince fan açıyor. Bunda hem fikiriz değil mi ?

L serisinde kırmızıya yakınken açıyor fan. Arkadaşımın L serisi Favorit' inin termostatını, müşirini, antifrizini, ...vs. kendim değiştirtmiştim hararet yüksek diye yine aynısı olmuştu. L serisinde Blues84' ün paylaştığı kısımda açıyor fan. Açık yol-sabir hızlarda ilerlerken de beyaz bölgenin hemen başlangıcında sabit kalıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fthpl » 11 Nis 2016, 10:21

sainz yazdı:
fthpl yazdı:Anladım abi , olabilir.

Uğur abi , l serisinde genellikle dediğim gibi oluyor , ortada sabit ve az yukarıda seyredince fan açıyor. Bunda hem fikiriz değil mi ?

L serisinde kırmızıya yakınken açıyor fan. Arkadaşımın L serisi Favorit' inin termostatını, müşirini, antifrizini, ...vs. kendim değiştirtmiştim hararet yüksek diye yine aynısı olmuştu. L serisinde Blues84' ün paylaştığı kısımda açıyor fan. Açık yol-sabir hızlarda ilerlerken de beyaz bölgenin hemen başlangıcında sabit kalıyor.


Açık yol-sabir hızlarda ilerlerken de beyaz bölgenin hemen başlangıcında sabit kalıyor.



bendede aynı, açık yol sabit hızda dediğin gibi beyaz bölge başlangıcında kalıyor , iki adet fan müşürü denedim 92-87 lik ikiside hemen beyaz çizgi başlangıcı 1-2 mm sonra açıyorlar, aracı ilk aldıgımda kırmızıya yakın olmasada neredeyse blues84'ünkü gibi açıyordu. Bozuldu..

Birgün hiç açmamaya basladı , ilk aldıgım fan müşürü çok yüksekte açınca bidaha aldım 2 tane , onlarda ortada açıyor.

O zaman ilk aldıgım yüksekte ,yani blues84 ünkü gibi açan fan müşürü dogru, şuan bendeki takılı olan fanı erken açıyor..
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti SKDFORMAN » 11 Nis 2016, 13:01

Sevgili dostlar, bu paylaşılan resim benim aracımdandı. Düzgün çalışan 88C termostat ve muadili fan müşürü ile resimdeki gibi sabit duruyordu hararet (3 nolu yerde). Sonra ben 74C termostat ve muadili fan müşürüne geçtim. Bu sefer 2-3 arası sabit durdu. Fan açım değeride buna göre değişti.
Yani hararet göstergesinin tutumu kullanılan müşür değerlerine ve müşür kalite-sorunsuzluğuna göre değişiyor.
diye düşünüyorum ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fthpl » 11 Nis 2016, 19:00

SKDFORMAN yazdı:Sevgili dostlar, bu paylaşılan resim benim aracımdandı. Düzgün çalışan 88C termostat ve muadili fan müşürü ile resimdeki gibi sabit duruyordu hararet (3 nolu yerde). Sonra ben 74C termostat ve muadili fan müşürüne geçtim. Bu sefer 2-3 arası sabit durdu. Fan açım değeride buna göre değişti.
Yani hararet göstergesinin tutumu kullanılan müşür değerlerine ve müşür kalite-sorunsuzluğuna göre değişiyor.
diye düşünüyorum ;)


bana kırmızıya yakın fan açması mantıksız geliyor. Kırmızı bölge 110 üstü yada 120 neyse işte tehlikeli yani. Farzetki çok basit bir hata oldu. Müşür kablosu koptu, fan motoru yandı, dalgındın , bu şekilde çat diye kırmızıya vurur ki geri dönüşü olmaz.

Bence en azında ortalarda dursa,az yükselince fan açsa yada en azından %70 gibi yukarıya dogru kalsa, ve fan açsa sıkıntı anına gelmeden müdahale şansı dogar. Bu şekilde çok riskli..
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti sainz » 14 Nis 2016, 09:41

fthpl yazdı:bana kırmızıya yakın fan açması mantıksız geliyor. Kırmızı bölge 110 üstü yada 120 neyse işte tehlikeli yani. Farzetki çok basit bir hata oldu. Müşür kablosu koptu, fan motoru yandı, dalgındın , bu şekilde çat diye kırmızıya vurur ki geri dönüşü olmaz.

Bence en azında ortalarda dursa,az yükselince fan açsa yada en azından %70 gibi yukarıya dogru kalsa, ve fan açsa sıkıntı anına gelmeden müdahale şansı dogar. Bu şekilde çok riskli..


Blok alüminyum olduğu için; herhangi bir aksaklık olduğunda, LX göstergesinde ilk çentikten kırmızıya dayanması o kadar kısa süre alıyor ki.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fthpl » 14 Nis 2016, 15:37

sainz yazdı:
fthpl yazdı:bana kırmızıya yakın fan açması mantıksız geliyor. Kırmızı bölge 110 üstü yada 120 neyse işte tehlikeli yani. Farzetki çok basit bir hata oldu. Müşür kablosu koptu, fan motoru yandı, dalgındın , bu şekilde çat diye kırmızıya vurur ki geri dönüşü olmaz.

Bence en azında ortalarda dursa,az yükselince fan açsa yada en azından %70 gibi yukarıya dogru kalsa, ve fan açsa sıkıntı anına gelmeden müdahale şansı dogar. Bu şekilde çok riskli..


Blok alüminyum olduğu için; herhangi bir aksaklık olduğunda, LX göstergesinde ilk çentikten kırmızıya dayanması o kadar kısa süre alıyor ki.


Ben görmedim , Allah da cümlemize göstermesin ne diyeyim :)

Ben ortada tutayım da gene neme lazım, can çıkar huy çıkmaz mı , varsın 2-3 krş fazla yaksın..
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti SKDFORMAN » 14 Nis 2016, 16:06

sainz yazdı:
Blok alüminyum olduğu için; herhangi bir aksaklık olduğunda, LX göstergesinde ilk çentikten kırmızıya dayanması o kadar kısa süre alıyor ki.



Aynen katılıyorum
Aslında aracı uzun süre kullanmayı düşünenler başka bi aracın daha büyük bi radyatörünü yine garanti olsun diye çift fanlı taktırabilir. O zaman garantili olarak çözer. Bildiğim kadarıyla çift fanlı büyük radyatörlerde vardı çıkmacılarda vs.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 15 Nis 2016, 13:10

SKDFORMAN yazdı:
sainz yazdı:
Blok alüminyum olduğu için; herhangi bir aksaklık olduğunda, LX göstergesinde ilk çentikten kırmızıya dayanması o kadar kısa süre alıyor ki.



Aynen katılıyorum
Aslında aracı uzun süre kullanmayı düşünenler başka bi aracın daha büyük bi radyatörünü yine garanti olsun diye çift fanlı taktırabilir. O zaman garantili olarak çözer. Bildiğim kadarıyla çift fanlı büyük radyatörlerde vardı çıkmacılarda vs.

Bu kesin çözüm değil.
Mesela termostat kapalı kaldıysa dört radyatörlü, sekiz fanlı sistem bile kurtaramaz.:)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 15 Nis 2016, 16:13

Abi olaya olumsuz bakarsak zaten hiç kontağı çevirmeyelim :)
Termostat açmassa
Radyatör patlarsa
Borular çatlarsa
Devirdaim cortlarsa

Bu listeyi daha uzatabiliriz sanırım
Saygılarımla ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fthpl » 15 Nis 2016, 16:27

benim üstündeki 88lik termostat gibi bir tane daha bulamadım. bulduklarım ya yukarıda açıyor ya açmıyor. belki 100 lira harcadım sırf termostat bulmak için sonuç gene eldeki .

arada otobanda giderken rüzgar yiyince ortanın altına düşüyor ama varsın düşssün.


termostat için aslında matkapla bi ince delik delicen ne olur ne olmaz diye. kurtarır hesabı.

fan a gerek yok bence. şu mevsimde bile sabah akşam otobandan gidip geliyorum fan açmıyor. yazında 3-4 kere açardı.

doğan slx davlunbazlı fanı yeterli gelir bence 3lü 5li ye gerenk yok :)

velhasıl kelam bugün bi baktım hararet biraz yukarda seyrediyor, lastikler inmişti petrole girdim açtım kaputu ne görem marş motoru altına su inmiş, yedek su kabı alt hortumu gevşemiş , lıkır lıkır su atıyor..Ben zannettim su birikintisinden geçtim , antifrizli su belli oluyor şase üstünde :D Neyse sıktım ,su ekledim sabitledim.

Termostat filan hikaye bomba üstüne gidiyoz heran bişeyler çuflaya bilir. Bunada şükür...
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti Safariali » 15 Nis 2016, 16:33

babacan34 yazdı:1- hararret çabuk gerçekleşiyorsa müşür arızalanmış olabilir uygunuyla değiştirmeyi deni ya da çıkarttır kışın takarsın tekrar
2- komik ama termostat kapağı tam kapanmıyorsa hararet yapar kapağı değiştirmeyi dene



Termostat kapağı ve conta çok mühim termostat açma ve kapama işlev ini tam yapıyorsa sikinti olmaz kapattiginda da tam kapatma li ve radyatör böylelikle istenilen sıcaklığı peteklerinde korumalı termostat sağlam monte edilmesi ise fan devamlı çalışır ama nafile divane m döner ha döner
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti fthpl » 15 Nis 2016, 17:45

Safariali yazdı:
babacan34 yazdı:1- hararret çabuk gerçekleşiyorsa müşür arızalanmış olabilir uygunuyla değiştirmeyi deni ya da çıkarttır kışın takarsın tekrar
2- komik ama termostat kapağı tam kapanmıyorsa hararet yapar kapağı değiştirmeyi dene



Termostat kapağı ve conta çok mühim termostat açma ve kapama işlev ini tam yapıyorsa sikinti olmaz kapattiginda da tam kapatma li ve radyatör böylelikle istenilen sıcaklığı peteklerinde korumalı termostat sağlam monte edilmesi ise fan devamlı çalışır ama nafile divane m döner ha döner



Merhaba, sağlam montaj dan kasıt nedir ? ben üç defan kendim söküp , taktım. Üçündede normal şekilde contayı kullandım ve az bi sıvı conta ile sabitleme ve termostatı kapağa sabitleme için kullandım.

Her seferindede kapadı ve açtı . Yani açtığında yedek su kabına su geliyor, kapatınca bariz su kesiliyor farkediyorsun.

var mı bir püf noktası , o na göre takalım ? Yada yeni termostat kapağı alalım.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti Safariali » 19 Nis 2016, 07:43

Benim bildiğim su deposuna gelen iınce hortumdan devamlı suyun gelmesi lazım termostatin kapattığını o şekil anlamak olmaz motor çalışıp isindiktan sonra sirkülasyonu n kesintisiz devam etmesi gerekli
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti fthpl » 19 Nis 2016, 10:47

Safariali yazdı:Benim bildiğim su deposuna gelen iınce hortumdan devamlı suyun gelmesi lazım termostatin kapattığını o şekil anlamak olmaz motor çalışıp isindiktan sonra sirkülasyonu n kesintisiz devam etmesi gerekli


bunda hemfikiriz. motor ısınır ,termostat ayıkır , termostat açar ve yedek su kabına devir daim ile gelen su akışı baslar. Motor su sıcaklığı termostat altına düşünce su gelmeyi bırakması lazım. Mantıken böyle.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 24 misafir