Devir düzensizliği acil yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Devir düzensizliği acil yardım

İleti yasinacikyer » 10 Şub 2016, 09:18

S.A. öncelikle bu konuyla ilgili forumu araştırdım. distribütör den bobin e giden kabloya bakır tel sarılması olayını duydum ama durum birebir aynı olmadığı için yazmak zorunda kaldım.
Yaptıklarım ; forumdan bakarak önce gaz beyninde biriken yağı temizledim daha sonra karbüratör ü sökmeden üstten diş fırçası ile temizleyerek kapattım hava filtresi aldım lpg ciye gittim bilgisayarlı bi ayar yaptırdım daha sonra ankara dan Karabük istikametine doğru yola çıktım. gişelere geldiğimde rölanti sapıttı (gittiğim yol yaklaşık 15 km) 1200-1500 lere çıktı sıcak motorda normalde 800-900 olması gerekirken neyse indim biraz bakındım ama hiç bir şey anlamadım yola devam etmek zorunda kaldım Karabük e vardığımda sorun ortadan kalktı gibi göründü ama yine de oynuyodu azda olsa. Sonuç Ankara ya geldim prinç vidadan ayarlamaya çalıştım olmadı ustaya elle (bilgisayarsız ayarlattırmaya çalıştım olmadı. örnek sabah arabayı çalıştırdım cikle açtı hararet ilk dişe geldiğinde gaza basıp devam ettim cikle kapandı yolda bide baktım akşam 900 olan devir 500 e indi devam ettim 7 km sonra hararet yarıya yakın iken devir tekrar 900 e çıktı. birde not olarak farı açınca 900 den 800 e kaloriferi de 2. devirde çalıştırırsam 700 lere düşüyor.
ZAHMET EDİP OKUYANLARA VE YARDIMCI OLMAYA ÇALIŞANLARA ŞİMDİDEN TEŞEKKUR EDİYORUM.
 
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti SKDFORMAN » 10 Şub 2016, 16:30

A.S. abi senin durum devirsaati arızasımı yoksa rolantimi gerçekten dalgalanıyor. Devirsaatin arızalıysa ve dalgalanıyorsa onu bilmiyorum.
Ama rolantin gerçekten dalgalanıyorsa, bizim araçlar mekanik biliosun. Hava şartlarından, soğuktan-sıcaktan, nemden-yağmurdan vs. vs. rolanti etkilenir. Herzaman sabit görmek zor. Bide LPG faktörü var. Hava girişindeki düzensizlik vs. rolantiyi etkiler. Mesela hava girişini bantla daraltıyoruz. Ama o bant açılıp kapanıyor, esniyor-oynuyor vs. Buda rolantiyi etkiler.
Gaz beyni üzerindeki rolanti ayar vidası diye geçen vida ne kadarda bu isimle anılsada bence rolantiyi bu vidadan ayarlamaya calışmak hata oluyor. Kalbiratör üzerinden rolantiyi ayarlayıp lpg üzerindeki vidayıda sabahları ilk çalıştırmada kolay çalışacak şekilde ayarlamak gerekiyor.
En son notunuza cevabende yoğun elektrik çeken donanımları kullandığımızda bir yük çekildiğinden rolantinin etkilenmesi söz konusu olabiliyor. Ama sizin verdiğiniz değerler biraz fazla gibi geldi bana. Yukarda da dediğiniz gibi belki devirsaatiniz tam göstermiyordur. Bu araçlarda devir saati pek düzgün çalışmıyor diyenler çoğunluktaydı.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti fthpl » 10 Şub 2016, 20:58

karbüratör bakımını en son ne zaman yaptırdınız ?

eğer yaptırmadıysanız yada 2 seneyi geçtiyse takozu,diyaframları,rölanti memesi,kapış dıyaframı vs çürüyor,çatlıyor ,bozulabiliyor.

en son benimde rölanti dalgalanmaya basladı , sonunda stop etmeye gitti iş. Güzel bir karbürtör bakımı ve ardından benzin,gaz ayarı ile şuan on numara sabit oldu.

Rölanti ayarı illaki bir miktar düşer. Benimde tüm donanımı açınca 800-850 civarına geliyor . Ama bence normal. Sonuçta sıfır aracın direksiyonunu çevirin elektrkli motoru oldugu için bir miktar düşer.

kolay gelsin. Varsa Bantı filan söküp attırın. İyi bir usta bantsızda on numara ayar yapar. Canavar gibi olur.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti yasinacikyer » 11 Şub 2016, 08:37

SKDFORMAN yazdı:A.S. abi senin durum devirsaati arızasımı yoksa rolantimi gerçekten dalgalanıyor. Devirsaatin arızalıysa ve dalgalanıyorsa onu bilmiyorum.
Ama rolantin gerçekten dalgalanıyorsa, bizim araçlar mekanik biliosun. Hava şartlarından, soğuktan-sıcaktan, nemden-yağmurdan vs. vs. rolanti etkilenir. Herzaman sabit görmek zor. Bide LPG faktörü var. Hava girişindeki düzensizlik vs. rolantiyi etkiler. Mesela hava girişini bantla daraltıyoruz. Ama o bant açılıp kapanıyor, esniyor-oynuyor vs. Buda rolantiyi etkiler.
Gaz beyni üzerindeki rolanti ayar vidası diye geçen vida ne kadarda bu isimle anılsada bence rolantiyi bu vidadan ayarlamaya calışmak hata oluyor. Kalbiratör üzerinden rolantiyi ayarlayıp lpg üzerindeki vidayıda sabahları ilk çalıştırmada kolay çalışacak şekilde ayarlamak gerekiyor.
En son notunuza cevabende yoğun elektrik çeken donanımları kullandığımızda bir yük çekildiğinden rolantinin etkilenmesi söz konusu olabiliyor. Ama sizin verdiğiniz değerler biraz fazla gibi geldi bana. Yukarda da dediğiniz gibi belki devirsaatiniz tam göstermiyordur. Bu araçlarda devir saati pek düzgün çalışmıyor diyenler çoğunluktaydı.

Bende devir saatinden şüphelenip kontrol ettim ama devir saati çok iyi durumda YAKLAŞIK 2 sene oldu alalı hiç böyle bi durumla karşılaşmamıştım. hava filtresinde bant kullanmıyorum tamponun içine kadar uzanıyor sıcak ta kapalı. gaz beyni üzerindeki rölanti ayar vidası konusuna kesinlikle katılıyorum oranın ayarını hiç bozmamak lazım zira ben bozdum sabahları 1 saniyede çalışan araba şimdi 4-5 saniye marş bastıktan sonra çalışıyor. saolun cvp için.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti yasinacikyer » 11 Şub 2016, 08:46

fthpl yazdı:karbüratör bakımını en son ne zaman yaptırdınız ?

eğer yaptırmadıysanız yada 2 seneyi geçtiyse takozu,diyaframları,rölanti memesi,kapış dıyaframı vs çürüyor,çatlıyor ,bozulabiliyor.

en son benimde rölanti dalgalanmaya basladı , sonunda stop etmeye gitti iş. Güzel bir karbürtör bakımı ve ardından benzin,gaz ayarı ile şuan on numara sabit oldu.

Rölanti ayarı illaki bir miktar düşer. Benimde tüm donanımı açınca 800-850 civarına geliyor . Ama bence normal. Sonuçta sıfır aracın direksiyonunu çevirin elektrkli motoru oldugu için bir miktar düşer.

kolay gelsin. Varsa Bantı filan söküp attırın. İyi bir usta bantsızda on numara ayar yapar. Canavar gibi olur.


Karbüratör bakımını 1 ay önce kendim yaptım. Yaptım derken yerinden sökmeden üstten WD40 la ve diş fırçası yardımıyla temizledim yüzeysel sıkıntı bundan sonra oldu zaten. :) Temizledim performans arttı rölanti bozuldu.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sainz » 11 Şub 2016, 14:02

Avans hortumunu da kontrol edin bence. Ufak bir çatlak, yarık, ...vs. gibi durumlar da çok etkiliyor rölantiyi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fthpl » 11 Şub 2016, 17:18

sainz yazdı:Avans hortumunu da kontrol edin bence. Ufak bir çatlak, yarık, ...vs. gibi durumlar da çok etkiliyor rölantiyi.


+1 Kesinlikle çok önemli. Muazzam katkısı var.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti yasinacikyer » 12 Şub 2016, 08:36

sainz yazdı:Avans hortumunu da kontrol edin bence. Ufak bir çatlak, yarık, ...vs. gibi durumlar da çok etkiliyor rölantiyi.

Avans hortumunun yerini bilmiyorum tarif ederseniz bakarım ama araçtaki son durum şu dün akşam motosiklet kullanırken ki ustamın yanına gittim yani motosiklet ustası !!! :) ayar yaptık beraber ve sonuç olarak devri tutturduk ama sabah çalıştırmaya çalıştığımda yine biraz zorladı yani ayarı tam olmamış, her neyse çalıştırdım tamam oldu sıkıntı yok derken ışıklara biraz hızlı girdim boşa attım denemek için ve frenledim. Sonuç stop etti, devir normal olmasına rağmen, ben elektrik sisteminden şüpheleniyorum ama bulamadım bi çözüm çokta pimpirikli bi insanım en ufak sorun dahi olsa çözülene kadar rahat edemiyorum. ALLAH (c.c.) rızası için bi yardım edin, beni sahte ustaların ocağına düşürmeyin.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti yasinacikyer » 12 Şub 2016, 08:44

Son olarak bujileri uzun zamandır kontrol etmiyorum yaklaşık 1 senedir. Aylık ortalama 400 km yol yapıyorum yani yıllık 4800-5000 km ona da bu akşam bakmayı planlıyorum. Bujilerden olma ihtimali var mıdır ?
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti yasinacikyer » 12 Şub 2016, 09:02

SKDFORMAN yazdı: (rolantiniz normalde stabil 800-900 devirde duruyor ani frenlerde düşüyorsa fren ana merkez hava kaçırıyor olabilir. Araç çalışırken durduğu yerde frene basın. tısss diye ses geliyomu bi inceleyin, motor ve iç taraftan)
Diğer açtığın kapak altı köpürmede yeni tartışılmış bir konuydu. O konuda da forumu incelersen yakın zamandaki yorumları görebilirsin.

Forumu hatmederken Mustafa arkadaşımızın yazdığı bi yazıyı buldum ve kesinlikle test edeceğim hatta şimdi gidiyorum.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti yasinacikyer » 12 Şub 2016, 09:11

Eveet sonuç frene basınca içeriden fıss fıss diye ses geliyor bize usta yolu gözüktü. frenler önemli !!! sonucu buradan yazarım. fazla öpülmemeye çalışcam, malum bizim Sincan sanayii deki ustalar sıkıntı.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti fthpl » 12 Şub 2016, 09:45

Rölanti hala ayarı düzgün değil bence. Karbüratör temizliği yaptır sen yinede. En azından üzerindeki ufak elemanları değiştirmediysen ,değiştir.

Fren merkezi bir miktar kaçırsa bile rölanti o kaçırmayı tolere edecek şekilde ayarlanırsa stop etme azalır. Tahminim bu yönde. Kolay gelsin.

Benzin ve gaz da aynı şekilde mi stop ediyor ?
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti SKDFORMAN » 12 Şub 2016, 11:24

fthpl yazdı:
Fren merkezi bir miktar kaçırsa bile rölanti o kaçırmayı tolere edecek şekilde ayarlanırsa stop etme azalır.


Bende kaçak cok fazla olmadığı için, arkadaşın dediği gibi tolere edilebilecek duruma getirdik. Tamirini yapan-uğraşan bulmak zor. Komple değiştirmek hem masraflı hemde kronik sorun olduğu için yeniden kaçırma ihtimali yüksek. Zaten bildiğim kadarıyla orjinalide yok.
Eğer sizinde kaçak tolere edilebilecek düzeydeyse boşa masraf yapmayın. Benim 3 frenciyle konuştuğumda tavsiyeleri bu yönde oldu.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti yasinacikyer » 12 Şub 2016, 13:11

SKDFORMAN yazdı:
fthpl yazdı:
Fren merkezi bir miktar kaçırsa bile rölanti o kaçırmayı tolere edecek şekilde ayarlanırsa stop etme azalır.


Bende kaçak cok fazla olmadığı için, arkadaşın dediği gibi tolere edilebilecek duruma getirdik. Tamirini yapan-uğraşan bulmak zor. Komple değiştirmek hem masraflı hemde kronik sorun olduğu için yeniden kaçırma ihtimali yüksek. Zaten bildiğim kadarıyla orjinalide yok.
Eğer sizinde kaçak tolere edilebilecek düzeydeyse boşa masraf yapmayın. Benim 3 frenciyle konuştuğumda tavsiyeleri bu yönde oldu.

Evet sonuç olarak bana da söylenen buna yakın sayılır. durumu anlattım tanıdık bir ustaya kendisi para canlısı ustalardan değildir. :) çalışma şekline baktı sorun yok, devir normal. Frenlerle alakalı olabilir mi forumda bazı arkadaşlar bu problemi yaşamış dedim yaklaşık 5 dakika frenleri yokladı filan ama frenlerde bir sıkıntı olmadığını söyledi sürekli yapıyor mu dedi hayır sadece araç ısınırken 1 kez yapıyor dedim oda her seferinde değil deyince durduk yere başına masraf çıkarma git gaz ayarını düzelttir rölantini ayarlattır sıklaşırsa veya frenlerde tutmama durumu olursa gel dedi fren merkezin arızalı olsaydı bastığım da aşağıya kadar inerdi diye ekledi güvendiğim bi usta olduğu için ikiletmedim gaz ayarını yaptırdım yapmışken sağolsun rölantiyi filanda ayarladı yarına görecez bakalım sorun bitecek mi yoksa devam edip beni çileden mi çıkaracak.:?:
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sainz » 12 Şub 2016, 14:52

yasinacikyer yazdı:...Avans hortumunun yerini bilmiyorum tarif ederseniz bakarım...

Distribütör avans otomatiği ile karbüratör arasındadır ancak karbüratörün neresindeydi an itibariyle tarif edemeyeceğim.
yasinacikyer yazdı:...fren merkezin arızalı olsaydı bastığım da aşağıya kadar inerdi diye ekledi güvendiğim bi usta olduğu için ikiletmedim gaz ayarını yaptırdım yapmışken sağolsun rölantiyi filanda ayarladı yarına görecez bakalım sorun bitecek mi yoksa devam edip beni çileden mi çıkaracak.:?:

Ana merkes arızalı olsa veya az bir miktar kaçırıyor olsa, fren pedalı yavaş yavaş da olsa dibe iner veya dibe doğru yaklaşır. O fıs sesi frenin standart sesi. Westinghouse denilen parça hava kaçırıyor olsa, motoru kapattıktan sonra motor bölümünde bariz bir fıslama duyman gerekirdi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti yasinacikyer » 12 Şub 2016, 15:30

sainz yazdı:Distribütör avans otomatiği ile karbüratör arasındadır ancak karbüratörün neresindeydi an itibariyle tarif edemeyeceğim.

Sanırım biliyorum dışı bez kaplı rölanti ayar yerinin oradan doğru gidiyordu. Bakalım devam ederse değiştiririz. Bu arada ben değiştirirsem bi sıkıntı olmaz yani ayarlarını filan kaçırmam değil mi ?
sainz yazdı:Ana merkes arızalı olsa veya az bir miktar kaçırıyor olsa, fren pedalı yavaş yavaş da olsa dibe iner veya dibe doğru yaklaşır. O fıs sesi frenin standart sesi. Westinghouse denilen parça hava kaçırıyor olsa, motoru kapattıktan sonra motor bölümünde bariz bir fıslama duyman gerekirdi.

Evet eğer dediğiniz gibiyse frende sıkıntı yok çünkü pedal aşağıya gitmiyor sadece ses var fısfıs. Bende bu sesin bütün arabalarda olduğunu sanıyordum ama işte işin içinde fren varsa temkinli olmakta fayda var kezza Mustafa arkadaşın dediği de mantıklı geldi çünkü rastlantı mıdır bilmem ama hep frene basarken stop etti. Neyse deneyelim görelim. Sonuçları paylaşırım belki birilerine faydası olur.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti phenomx3 » 12 Şub 2016, 18:38

Evet kardeşim senin sorunun büyük ihtimalle Westinhause hava kaçırıyor bu yüzden de manifolttan fazla hava çekiliyor bu yüzden rolanti düşüyor. Aynı sorun bende de var karbüratörcü ayar yaparken söylemişti. Westinhause tamir kitini bulup aldım frenciye gidip yaptıracağım fırsat bulunca ondan sonra gaz ayarına gideceğim. ona göre rölanti ayarını falan tekrardan yapmak gerekecek. seninde sıkıntın bu bence. Yeni Westinhause alayım desen orjinali yok çin mallarıyla da habire uğraşırsın demişti ustam.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti SKDFORMAN » 12 Şub 2016, 19:11

phenomx3 yazdı: Westinhause tamir kitini bulup aldım frenciye gidip yaptıracağım .


Forumdan "toyota" nick nameli arkadaşım yorumu şöyleydi : Siz siz olun kaliper tamir takımıymış yok westinghouse tamir takımıymış vs alıp uğraşmayın satılan tamir takımları çin mallarına göre orjinale uyum sağlamıyor bu da acı bir tecrübe oldu.

Benim tavsiyem cok fazla kaçak yoksa hiç dokunmayın. Çünkü yapılan işlem sonucu cok daha kötü sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. Daha öncede dediğim gibi bu araçlarda kronik bişey bu. Az cok hepsi kaçırıyor. Kullanımda vs. zaten hiçbi sıkıntı yok. Muayeneden sorunsuzca geçer. Tabi freni etkiliycek kadar cok cok fazla kaçak yoksa
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: asemihsahin ve 10 misafir