Devir düzensizliği acil yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Devir düzensizliği acil yardım

İleti phenomx3 » 13 Şub 2016, 01:35

HAKLISINIZ DA RAMPA AŞAĞIYA İNERKEN UZUN SÜRE FRENE BASMAK ZORUNDA KALINCA BİRSÜRE SONRA FREN BOŞALIR GİBİ OLUYOR POMPALAYARAK DURUMU KURTARMAYA ÇALIŞIYORUM. KURTARACAK DURUMUN OLMADIĞINDA NE OLUR DÜŞÜNMEK İSTEMİYORUM. ROLANTİ SAPMASINI İDARE EDİYORSUNUZ DA BAZEN EN OLMADIK YERDE STOP EDEBİLİYOR O DA TEHLİKE YARATIYOR. BEN ARACI 1 SENEDİR BÖYLE İDARE ETTİM FRENCİ ÇOK ÖNEMLİ DEĞİL İDARE EDER DEMİŞTİ AMA ARTIK SIKINTI BÜYÜMEYE BAŞLADI. ÇİN MALI TAKMAKTANSA ÖNCE ORJİNALİNİ TAMİR YOLUNU DENEMEKTEN YANAYIM OLMADI SON ÇARE ÇAN ÇİN ÇON... BENDE FRENE BASINCA TISLAMA YOK. ARACI STOP ETTİĞİMDE 10-20 SANİYE SONRA WESTİNGHAUSE TAN GELEN TISSS SESİ KESİLİYOR.
 
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti SKDFORMAN » 13 Şub 2016, 13:51

phenomx3 yazdı:HAKLISINIZ DA RAMPA AŞAĞIYA İNERKEN UZUN SÜRE FRENE BASMAK ZORUNDA KALINCA BİRSÜRE SONRA FREN BOŞALIR GİBİ OLUYOR POMPALAYARAK DURUMU KURTARMAYA ÇALIŞIYORUM. BENDE FRENE BASINCA TISLAMA YOK. ARACI STOP ETTİĞİMDE 10-20 SANİYE SONRA WESTİNGHAUSE TAN GELEN TISSS SESİ KESİLİYOR.


Sizin arıza fren merkezini de işaret ediyor. Frene basınca tıss lama yoksa westinghause sağlam olabilir. Hele fren boşalır gibi oluyorsa ilk bakılması gereken yer fren merkezidir bana göre. westinghausenin frenin boşalmasıyla ilgisi yok bildiğim kadarıyla. Onun görevi manifolttan aldığı havayla freni yumuşatmak. Ben şahsen bu konuda çok bilgi sahibi olmamakla birlikte frencilerin bana söylediklerini aktarıyorum.

Ama üste yazan diğer arkadaşların yorumuna da bakılırsa fren merkezide aklınızda olsun.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 13 Şub 2016, 14:51

SKDFORMAN yazdı:...westinghausenin frenin boşalmasıyla ilgisi yok bildiğim kadarıyla. Onun görevi manifolttan aldığı havayla freni yumuşatmak...

Olur mu öyle şey. Nedeni freni yumuşatmanın dışında fren basıncı sağlamak. Westinghouse devrede olmadığında frenin taş gibi olmasının sebebi ayağınızla yeterli basınç oluşturamamandır. Wwestinghouse o hava basıncını oluşturarak frene daha kuvvetli basmış olmayı sağlar. VW Kaplumbağa' nın frenleri vakum takviyeli yani westinghouselu değildir. Kontağı kapatsanda fren performansı aynıdır. Yalnız uzun rampa inişlerinde epey zorlar bacağı.

Bu arada Çin malı olanları alırken mutlaka ustanızla konuşun zira tecrübeleri vardır ve sizi Çin malı da olsa kaliteli olanlarına yönlendirebilirler. Tabii ki ustanıza güveniyorsanız.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti phenomx3 » 14 Şub 2016, 07:55

açıkçası konu fren olduğundan elletmeye de korkuyorum. bir şeyi atlamışım fren zaman zaman da sertleşiyor.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti yasinacikyer » 15 Şub 2016, 09:01

ARKADAŞLAR SORUN ÇÖZÜLDÜ.BİRAZ UĞRAŞTIK AMA HAFTASONU HİÇ STOP ETMEDİ VE DEVİR SAATİ ELEKTRİK AKSAMLARI AÇIKKEN BİLE ÇOK AZ ETKİLENDİ. YANİ NORMALE DÖNDÜ. BENİM TAHMİNİM SIKINTI DİSTRİBÜTÖR DEN ÇÜNKÜ ONUN DIŞINDA HİÇ BİR PARÇADA İŞLEM YAPMADIM SADECE DİSTRİBÜTÖRE ELEKTRİK VEREN KABLONUN DIŞINA BAKIR KABLO SARDIM SONRADA GAZ VE ROLANTİ AYARINI HER ZAMAN AYARLATTIRDIĞIM GAZCIYA AYARLATTIM VE 3 GÜNDÜR HİÇ SIKINTI KALMADI HATTA SABAHLARI ÇALIŞTIRIRKEN HİÇ GAZ PEDALINA DOKUNMUYORUM ADAM ÖYLE AYARLAMIŞ. :) SON OLARAK YAZILANLAR VE KENDİ KONTROLLERİM NETİCESİNDE FRENLERİMDE SIKINTI OLMADIĞI SONUCUNA ULAŞTIM ÇÜNKÜ FRENE BASTIĞIMDA PEDAL Bİ YERDEN SONRA KALIYOR VE DAHA AŞAĞIYA BEKLESEM BİLE İNMİYOR STOP ETTİĞİMDE TISS LAMA YOK SADECE BASIP ÇEKTİĞİMDE FISIRDIYO ODA NORMALMİŞ BEN O KONUYU YANLIŞ ANLAMIŞIM GALİBA :) KONU FREN OLUNCADA phenomx3 İSİMLİ ARKADAŞIMIZA TAVSİYEM AMAN USTAM FRENİ HAFİFE ALMA. BENİM BABAM DOLMUŞ ŞOFÖRÜDÜR VE YAKLAŞIK 30-35 SENESİNİ VERMİŞTİR BU MESLEĞE ESKİ ENTER DİYE GEÇEN DOLMUŞLARDA EL FREDİ YOKTU VE BABAMIN 2 KAZASI VAR İKİSİDE FREN PATLAMASI SONUCU OLMUŞTUR. KISSADAN HİSSE
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti fthpl » 15 Şub 2016, 10:10

bendede stop etme sorunu tekrar baş gösterdi. karbüratör bakımı,gaz benzin ayarından sonra 1 hafta içinde yine stop etmeye basladı. benim sorun egzoz manifoldundan hava filtresine giren hortum agzında yada manifoldda büyük ihtimalle.

ama distiribitör ü de bir kontrol edeyim.

yine usta yolu gözüktü
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti yasinacikyer » 15 Şub 2016, 10:20

fthpl yazdı:bendede stop etme sorunu tekrar baş gösterdi. karbüratör bakımı,gaz benzin ayarından sonra 1 hafta içinde yine stop etmeye basladı. benim sorun egzoz manifoldundan hava filtresine giren hortum agzında yada manifoldda büyük ihtimalle.

ama distiribitör ü de bir kontrol edeyim.

yine usta yolu gözüktü

Eğer biraz eliniz yatkınsa benim yaptığımı bi yapın derim ayarları bozmadan önce.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti fthpl » 15 Şub 2016, 16:38

yasinacikyer yazdı:
fthpl yazdı:bendede stop etme sorunu tekrar baş gösterdi. karbüratör bakımı,gaz benzin ayarından sonra 1 hafta içinde yine stop etmeye basladı. benim sorun egzoz manifoldundan hava filtresine giren hortum agzında yada manifoldda büyük ihtimalle.

ama distiribitör ü de bir kontrol edeyim.

yine usta yolu gözüktü

Eğer biraz eliniz yatkınsa benim yaptığımı bi yapın derim ayarları bozmadan önce.


dediğiniz işlemi anlatabilir misiniz ? yeni kablo mu çektiniz paralel olarak,yoksa direk sargı mı yaptınız olan kabloya. yaparım çok zor değildir. elim yatkın.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti yasinacikyer » 15 Şub 2016, 16:50

EVET EVET ZOR DEĞİL O KABLONUN DIŞINA BAKIR KABLO SARIYORSUNUZ BUJİ KABLOSUNUN KAFA PLASTİĞİNİN BİTTİ YERDEN BAŞLAYIP DİĞER UCA KADAR. (BEN ÜÇLÜ PRİZİN İÇİNDEN SÖKÜP ALDIM BAKIR KABLOYU.) İSTERSENİZ YARIN Bİ RESİM ÇEKER ATARIM.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti fthpl » 15 Şub 2016, 16:57

yasinacikyer yazdı:EVET EVET ZOR DEĞİL O KABLONUN DIŞINA BAKIR KABLO SARIYORSUNUZ BUJİ KABLOSUNUN KAFA PLASTİĞİNİN BİTTİ YERDEN BAŞLAYIP DİĞER UCA KADAR. (BEN ÜÇLÜ PRİZİN İÇİNDEN SÖKÜP ALDIM BAKIR KABLOYU.) İSTERSENİZ YARIN Bİ RESİM ÇEKER ATARIM.


teşekkürler,yarın paylaşırsınız bende yaparım . araba ofisin önünde kaldı zaten,kıyamadım öyle binmeye
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti yasinacikyer » 16 Şub 2016, 08:16

Resimler bunlar bantladığım yerler eklem yerleri dikkate alma.
Eklentiler
P_20160215_170110_1_p.jpg
P_20160215_170107_1_p.jpg
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti fthpl » 16 Şub 2016, 11:32

anladım usta. sağol. deniyeceğim.

önce hırdavatcıdan akordiyon boru ve kelepçe alıp şu manilfold - hava filtre tası arasını saglamlıyayım. daha sonra buji kablolarını kontrol edeyim.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti yasinacikyer » 16 Şub 2016, 12:49

HAVA FİLTRESİNDE Kİ SICAKTAN SOĞUĞA GEÇİŞ YAPAN MEKANİZMA HALA ÇALIŞIYORMU ?
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti fthpl » 16 Şub 2016, 14:20

yasinacikyer yazdı:HAVA FİLTRESİNDE Kİ SICAKTAN SOĞUĞA GEÇİŞ YAPAN MEKANİZMA HALA ÇALIŞIYORMU ?


üzgünüm ki çalışıyor :) çünkü araç ısınınca önden alıyor , soğuyup istop edince arkaya geçip manifolddan alıyor. sorunlar başlıyor :) en olmadı o kısmı iptal edip düz önden alıcam.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti Safariali » 16 Şub 2016, 16:18

Bakır sargı biraz tehlikeli bi işlem gibi göründü bana gaz kacaklarında alev alma riski yok mu sizce
Safariali
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 261
Kayıt: 21 Arl 2009, 19:57
Ad Soyad: Ali desidero
Nereden: Aydın
Arabanız: Seat cordoba vario

İleti SKDFORMAN » 16 Şub 2016, 20:29

kizilcalihoca yazdı:Bakır sargı biraz tehlikeli bi işlem gibi göründü bana gaz kacaklarında alev alma riski yok mu sizce


Katılıyorum, cok yanlış bi uygulama. Sadece gaz kaçaklarında deil herzaman tehlike. Elektrik herzaman heryere atlayabilir. Orada cok yüksek elektrik var. İnsanı bile çarpar. Kolu felç eder Araç yanar Allah korusun.

Benim araçta böyle bişey olsa marşa dokunmaya bile korkarım...
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti yasinacikyer » 17 Şub 2016, 08:50

şöyle açıklayayım ev elektrikçisi olarak naçizane o bakır kabloların buji kablosunun içiyle bir bağlantı yeri olsaydı dediğiniz doğruydu ama yok yani çok düşük bi elektrik yükü var üzerinde he yine de korkan olursa üzerini izole bantla kapatıp garantiye alabilir. Şöylede bi örnek vereyim :!: yapılan işlem kesinlikle yanlış bana göre ama :!: lpg ustası bi tanıdığımın kaçak kontrolunü çakmakla yaptığını bilirim. Tabi ben olay yerinden kaçarak uzaklaşmıştım :) kısacası lpg hemen patlayacak bi sistem değil bana göre benzinden daha zararsız.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti yasinacikyer » 17 Şub 2016, 09:04

fthpl yazdı:
yasinacikyer yazdı:HAVA FİLTRESİNDE Kİ SICAKTAN SOĞUĞA GEÇİŞ YAPAN MEKANİZMA HALA ÇALIŞIYORMU ?


üzgünüm ki çalışıyor :) çünkü araç ısınınca önden alıyor , soğuyup istop edince arkaya geçip manifolddan alıyor. sorunlar başlıyor :) en olmadı o kısmı iptal edip düz önden alıcam.

Çekoslavakya hava koşullarına göre yapılan ve bana göre çok işe yarar bir sistem ama Çekoslavakya da ülkemizde de doğu da kışların çok çetin geçtiği yerlerde kullanılabilir ama İzmir için hiç gerek yok İzmir de 1 sene kaldım Buca da oranın kışı Ankara nın baharı gibi :) Tabi yine size kalmış benimkiler sadece tavsiye.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir