Devir düzensizliği acil yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Devir düzensizliği acil yardım

İleti SKDFORMAN » 17 Şub 2016, 12:51

yasinacikyer yazdı:şöyle açıklayayım ev elektrikçisi olarak
çok düşük bi elektrik yükü var üzerinde
he yine de korkan olursa üzerini izole bantla kapatıp garantiye alabilir.
yapılan işlem kesinlikle yanlış bana göre ama :!:
lpg ustası bi tanıdığımın kaçak kontrolunü çakmakla yaptığını bilirim. :)
kısacası lpg hemen patlayacak bi sistem değil bana göre benzinden daha zararsız.


Abi bi elektrikçi olarak ilk dersi kaçırmışsın anlaşılan. "ÖNCE GÜVENLİK"

Çok düşük bi elektrik yükü : yanlış hatırlamıyorsam 10.000 (onbin volt) civarı Hakikaten cok düşük.

İzole bantla 10.000 V izole etmek ??

Yapılan işlem size göre de yanlışsa zaten tartışmaya gerek bile yok.

Lpg ustası bi tanıdığınızın çakmakla kaçak kontrolü: Allah aşkına usta demeyin böyle adamlara

LPG hemen patlayacak bi sistem değil, benzinden daha zararsız; evet doğru ama LPG hemen parlayacak bi sistem bana göre. Üstelik aracınız hem benzin hem LPG li. İki risk söz konusu. Benzin kaçağı hiçte zor bişey değil. Heran heryerden benzin kaçağı olabilir.

Ayrıca resimde göründüğü kadarıyla uygulamanız direk LPG ile oksijeninin karıştığı mikser diye tabir edilen bölümle temas halinde, arada bi hava filtresi var. Üstelik siz o bölümüde kağıt bantla izole etmişsiniz. Kalbiratörlü araçlarda nadirde olsa görünebilen geri tepme olayı gerçekleştiğinde direkt gazla temas haline gelir.

Yani yanlış yanlış üstüne "AMAN DİYİM"
 
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti yasinacikyer » 17 Şub 2016, 13:21

SKDFORMAN yazdı:
yasinacikyer yazdı:şöyle açıklayayım ev elektrikçisi olarak
çok düşük bi elektrik yükü var üzerinde
he yine de korkan olursa üzerini izole bantla kapatıp garantiye alabilir.
yapılan işlem kesinlikle yanlış bana göre ama :!:
lpg ustası bi tanıdığımın kaçak kontrolunü çakmakla yaptığını bilirim. :)
kısacası lpg hemen patlayacak bi sistem değil bana göre benzinden daha zararsız.


Abi bi elektrikçi olarak ilk dersi kaçırmışsın anlaşılan. "ÖNCE GÜVENLİK"

Çok düşük bi elektrik yükü : yanlış hatırlamıyorsam 10.000 (onbin volt) civarı Hakikaten cok düşük.

İzole bantla 10.000 V izole etmek ??

Yapılan işlem size göre de yanlışsa zaten tartışmaya gerek bile yok.

Lpg ustası bi tanıdığınızın çakmakla kaçak kontrolü: Allah aşkına usta demeyin böyle adamlara

LPG hemen patlayacak bi sistem değil, benzinden daha zararsız; evet doğru ama LPG hemen parlayacak bi sistem bana göre. Üstelik aracınız hem benzin hem LPG li. İki risk söz konusu. Benzin kaçağı hiçte zor bişey değil. Heran heryerden benzin kaçağı olabilir.

Ayrıca resimde göründüğü kadarıyla uygulamanız direk LPG ile oksijeninin karıştığı mikser diye tabir edilen bölümle temas halinde, arada bi hava filtresi var. Üstelik siz o bölümüde kağıt bantla izole etmişsiniz. Kalbiratörlü araçlarda nadirde olsa görünebilen geri tepme olayı gerçekleştiğinde direkt gazla temas haline gelir.

Yani yanlış yanlış üstüne "AMAN DİYİM"
MUSTAFA KARDEŞİM SANIRIM TAM İFADE EDEMEDİM BENİM SARDIĞIM BAKIR TELİN İÇERİYE TEMASI YOK SOYLEMİŞ OLDUĞUN VOLTAJLA DEDİĞİN DOĞRU AMA ARABAYI ÇALIŞTIRIP SARDIĞIM BAKIR TELE ELİMİ DOKUNABİLİRİM O KADAR AZ HATTA PARMAK UCUYLA ANLAŞILMIYOR BİLE ELEKTRİK GEÇİŞİ, BEN ELİMİN TERSİYLE KONTROL ETTİM DAHA HASSAS OLDUĞU İÇİN.YANİ O TELLERDE TAKRİBİ 1,5-2 BİLEMEDİN 3 VOLT ÖLÇMEDİM AMA ELİMİN TERSİNE GÜVENİYORUM FAZLA ŞAŞMAZ. ESKİ ARAÇLARDA UYGULAYANIDA ÇOK GÖRDÜM TABİ HERKEZİN FİKRİNE SAYGIM VAR KİMSEYE İLLA YAPIN DEMİYORUM DİLEYEN OTO ELEKTRİKÇİ USTALARA SORUP TEYİT EDEBİLİR. FORUMDA DA SAİNZ İSİMLİ ARKADAŞ YAZMIŞTI BU KONUYU BENDE KAYINPEDERİN ARABASINA AYNI UYGULAMA YAPILDIĞINDA ÖĞRENMİŞTİM. AMA LPG - USTA KONULARINA KATILIYORUM ZATEN BELİRTTİM OLAY YERİNDE DURMADIĞIMI ;) BU ARADA MUSTAFA KARDEŞİM ŞUNU SÖYLEMEDEN EDEMİCEM CHP GİBİSİN FORUMUN Bİ ÇOK KONUSUNDA RASTLADIM :) YANLIŞ ANLAMA GÜÇLÜ MUHALEFET HER ZAMAN ÜLKENİN REFAH SEVİYESİNİ ARTTIRIR. SENİN MUHALEFETİN DE İNSANLARIN BİLGİYİ DETAYLI ÖĞRENMESİNE YARIYOR. SAYGILAR.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti tolga06 » 17 Şub 2016, 22:38

yasinacikyer yazdı:Resimler bunlar bantladığım yerler eklem yerleri dikkate alma.


kardesim bu ise yariyormu acaba. benim aractada devir sabit degil sogukken dusuk isininca yukseliyo .
tolga06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 04 Oca 2016, 16:30
Ad Soyad: tolga ünal
Nereden: Ankara
Arabanız: skoda favorit

İleti yasinacikyer » 18 Şub 2016, 08:13

Hocam bu anlattığınız olay normal bir durum gibi geldi bana zira motor soğukken motor yağı tam kıvamına gelmediği için bi miktar devir düşüklüğü yapar önemli olan ısındıktan sonra devir düşmesi veya yükselmesi gibi olaylar oluyor mu olmuyorsa sıkıntı yoktur arabanda bana göre. Ama tabi denemek istersen maliyetli bir iş değil.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sainz » 18 Şub 2016, 12:33

yasinacikyer yazdı:...FORUMDA DA SAİNZ İSİMLİ ARKADAŞ YAZMIŞTI BU KONUYU...

Ben böyle bir uygulama ne yaptım ne de yapın diye tavsiye ettim.

Bu yaptığınız uygulama ne işe yarıyor tam olarak?
yasinacikyer yazdı:Çekoslavakya hava koşullarına göre yapılan ve bana göre çok işe yarar bir sistem ama Çekoslavakya da ülkemizde de doğu da kışların çok çetin geçtiği yerlerde kullanılabilir ama İzmir için hiç gerek yok İzmir de 1 sene kaldım Buca da oranın kışı Ankara nın baharı gibi :) Tabi yine size kalmış benimkiler sadece tavsiye.

Sistemin yapılış amacı çok mantıklı ancak aradaki termostat maalesef bozuluyor ve açıkıl kapanma işlevini yerine getiremiyor. O nedenle çoğu Favorit' te belki de hepsinde motor ısındıktan sonra da manifold çevresindeki sıcak havayı çekmeye devam ediyor. Ben de Favorit aracımda iptal ederek, sadece soğuk hava almasını sağlamıştım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti SKDFORMAN » 18 Şub 2016, 13:53

tolga06 yazdı:
yasinacikyer yazdı:Resimler bunlar bantladığım yerler eklem yerleri dikkate alma.


kardesim bu ise yariyormu acaba. benim aractada devir sabit degil sogukken dusuk isininca yukseliyo .


Şimdi bu arkadaşın sorusuna ve benzer yorumlara cvp yazmıyoruz artık. Çünkü biraz araştırsa forumda tonlarca bilgi mevcut. Bizler defalarca yorumlaya yorumlaya yorulduk aynı konuları.

Bu sebepten katılmadığımız veya yeni keşfettiğimiz, öğrendiğimiz, tecrübelendiğimiz bilgileri paylaşmaya çalışıyoruz ki birilerinin işine yarar umuduyla. İşte bu düşüncemiz muhalif gibi algılanmamıza sebep olabilir

Hadi yine Arkadaşın sorusuna cvp vermeye çalışayım, arkadaşın belliki jiglesi arızalı. Aracın motoru soğukken rolantinin düşük, ısınınınca ise normalleşmesini bi problem olarak görüyor. Biz bu arkadaşa şu uygulamaya yap dersek yanlış olur değilmi.

Sizin uygulamanızı resime bakarak yorumladım, yanlış anlaşılma olmuş. Lakin elektronikçi olarak yapılan işin mantığını bende anlamadım. Uğur abinin dediği gibi böyle bi uygulama ilk kez gördüm. Buji kabloları arızalandığında set olarak değiştirilir ve sorun düzelir diye biliyorum. İlginçmiş
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti yasinacikyer » 18 Şub 2016, 14:58

sainz yazdı:
yasinacikyer yazdı:...FORUMDA DA SAİNZ İSİMLİ ARKADAŞ YAZMIŞTI BU KONUYU...

Ben böyle bir uygulama ne yaptım ne de yapın diye tavsiye ettim.

Bu yaptığınız uygulama ne işe yarıyor tam olarak?
yasinacikyer yazdı:Çekoslavakya hava koşullarına göre yapılan ve bana göre çok işe yarar bir sistem ama Çekoslavakya da ülkemizde de doğu da kışların çok çetin geçtiği yerlerde kullanılabilir ama İzmir için hiç gerek yok İzmir de 1 sene kaldım Buca da oranın kışı Ankara nın baharı gibi :) Tabi yine size kalmış benimkiler sadece tavsiye.

Sistemin yapılış amacı çok mantıklı ancak aradaki termostat maalesef bozuluyor ve açıkıl kapanma işlevini yerine getiremiyor. O nedenle çoğu Favorit' te belki de hepsinde motor ısındıktan sonra da manifold çevresindeki sıcak havayı çekmeye devam ediyor. Ben de Favorit aracımda iptal ederek, sadece soğuk hava almasını sağlamıştım.

VALLA ÇOK ÖZÜR DİLİYORUM SİZİN İSMİNİZ AKLIMDA KALMIŞ İSMİNİZ ÇOK GEÇTİĞİNDEN OLSA GEREK :) YAZINIZI OKUDUKTAN SONRA OKUDUĞUM YAZIYI ARADIM BULAMADIM İLGİNÇ YAZIYI YANLIŞ ANLAMADIYSAM DİSTRİBÜTÖR ÜN İÇİNDE PARAZİT KONDANSATÖR (PARAZİT FİLTRESİ) İŞLEVİ GÖREN Bİ PARÇA VAR BU PARÇANIN İŞLEVİ DÜZENSİZ GELEN ELEKTRİK AKIMINI SABİTLEMEK BU PARÇA ARIZA YAPTIĞINDA AKIM DÜZENSİZ GELİR VE ATEŞLEME DÜZENİNİ DE ETKİLER BÖYLELİKLE RÖLANTİDE SAPMAYA NEDEN OLUR. BENİM ANLADIĞIM BU. (PARAZİT KONDANSATÖR ÇAMAŞIRMAKİNASINDAKİ İSMİ)
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti yasinacikyer » 18 Şub 2016, 15:04

SKDFORMAN yazdı:Sizin uygulamanızı resime bakarak yorumladım, yanlış anlaşılma olmuş. Lakin elektronikçi olarak yapılan işin mantığını bende anlamadım. Uğur abinin dediği gibi böyle bi uygulama ilk kez gördüm. Buji kabloları arızalandığında set olarak değiştirilir ve sorun düzelir diye biliyorum. İlginçmiş

BURDA Bİ DÜZELTME YAPMAK İSTERİM ARIZALANAN KABLOLAR DEĞİL DİSTRİBÜTÖR İÇERİSİNDE Bİ PARÇA.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sainz » 18 Şub 2016, 19:41

yasinacikyer yazdı:
SKDFORMAN yazdı:Sizin uygulamanızı resime bakarak yorumladım, yanlış anlaşılma olmuş. Lakin elektronikçi olarak yapılan işin mantığını bende anlamadım. Uğur abinin dediği gibi böyle bi uygulama ilk kez gördüm. Buji kabloları arızalandığında set olarak değiştirilir ve sorun düzelir diye biliyorum. İlginçmiş

BURDA Bİ DÜZELTME YAPMAK İSTERİM ARIZALANAN KABLOLAR DEĞİL DİSTRİBÜTÖR İÇERİSİNDE Bİ PARÇA.

Distribütörün içinde ustaların ve tamircilerin beyin dedikleri, aslında bobin olan ve üzeri çok ince bakır telle kaplı makaradan oluşan bir parçadır. Bana kalırsa, bu tarz bir uygulama yapmak yerine o parçayı değiştirin ki kafanız iyice rahat olsun. Hatırladığım kadarıyla parça 25-30TL gibi bir şey idi; işçiliğine de 30-40TL en fazla alırlar.
Yalnız takılırken o makaradaki tellerin hiçbirinini tornavida darbesi, sürtme, ... vs. gibi bir sebeple hasar almaması gerekiyor. Bu tarz bir hasar alırsa, kısa sürede aynı durum nükseder.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti yasinacikyer » 19 Şub 2016, 08:36

sainz yazdı:Distribütörün içinde ustaların ve tamircilerin beyin dedikleri, aslında bobin olan ve üzeri çok ince bakır telle kaplı makaradan oluşan bir parçadır. Bana kalırsa, bu tarz bir uygulama yapmak yerine o parçayı değiştirin ki kafanız iyice rahat olsun. Hatırladığım kadarıyla parça 25-30TL gibi bir şey idi; işçiliğine de 30-40TL en fazla alırlar.
Yalnız takılırken o makaradaki tellerin hiçbirinini tornavida darbesi, sürtme, ... vs. gibi bir sebeple hasar almaması gerekiyor. Bu tarz bir hasar alırsa, kısa sürede aynı durum nükseder.

Ben böyle bi uygulama yaptım ama benim arabamda bi düzelme olmadı bunu da belirtmek isterim sebebi de bu parçada bi sıkıntı olmaması zira distribütör ü 1 yıl önce Hanhart marka olarak yeniledim benim sıkıntım ayarlarla alakalıydı sanırım ayar yapıldıktan sonra düzene girdi. Yakın zamanda bu teli sökerek kontrol edicem eğer sıkıntı olmazsa kullanmayı düşünmüyorum. Diğer konuda da, 30 parça + 30 işçilik =60 tl Malum bu aracı kullananlar belli gelir düzeyinde insanlar zaman geliyor 60 değil 6 lira bile çıkmıyor cepten. Bu tekniklerde zaten parasızlıktan bulunmuş tekniklerdir para olsa kimse uğraşmaz yeniler geçer. ;) Mesela ben kuyruğu düzeltirsem hayalim olan Honda Accord u almayı düşünüyorum. :)
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti yasinacikyer » 02 Mar 2016, 08:30

Arkadaşlar tekrar konuya dönmek durumunda kaldım 2 haftadır rölanti ayarım öyle güzeldi ki tam istediğim ayar 900-800 demiştim ama 2 gün önce yine eskiye döndüm rölanti 500 e kadar düşüyor havalar sıcak olduğu için stop etme durumu yok ama ben bu problemden çok sıkıldım. Bu arada yapmış olduğum bakır kabloyu söktüm , söktükten sonra yaklaşık 5-6 gün sıkıntısız çalıştı sanırım ondan da değil yardımlarınızı bekliyorum. :S
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sainz » 02 Mar 2016, 13:50

yasinacikyer yazdı:Arkadaşlar tekrar konuya dönmek durumunda kaldım 2 haftadır rölanti ayarım öyle güzeldi ki tam istediğim ayar 900-800 demiştim ama 2 gün önce yine eskiye döndüm rölanti 500 e kadar düşüyor havalar sıcak olduğu için stop etme durumu yok ama ben bu problemden çok sıkıldım. Bu arada yapmış olduğum bakır kabloyu söktüm , söktükten sonra yaklaşık 5-6 gün sıkıntısız çalıştı sanırım ondan da değil yardımlarınızı bekliyorum. :S

Arabanın rölanti düzensiz iken aşağıdaki resimde işaretlediğim, avans otomatiğinin arkasında kalan kablonun distribütör girişini ufak ufak oynatınca rölantide değişiklik oluyor mu? Eğer oluyorsa o parçanın değişmesi gerek. SAKIN ÇOK FAZLA İTİP KAKTIRMA KABLOYU! NAZİKTİR SAĞLAMSA DA BOZULUR! ÇOK UFAK UFAK OYNATMAN LAZIM!
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti yasinacikyer » 03 Mar 2016, 11:41

sainz yazdı:
yasinacikyer yazdı:Arkadaşlar tekrar konuya dönmek durumunda kaldım 2 haftadır rölanti ayarım öyle güzeldi ki tam istediğim ayar 900-800 demiştim ama 2 gün önce yine eskiye döndüm rölanti 500 e kadar düşüyor havalar sıcak olduğu için stop etme durumu yok ama ben bu problemden çok sıkıldım. Bu arada yapmış olduğum bakır kabloyu söktüm , söktükten sonra yaklaşık 5-6 gün sıkıntısız çalıştı sanırım ondan da değil yardımlarınızı bekliyorum. :S

Arabanın rölanti düzensiz iken aşağıdaki resimde işaretlediğim, avans otomatiğinin arkasında kalan kablonun distribütör girişini ufak ufak oynatınca rölantide değişiklik oluyor mu? Eğer oluyorsa o parçanın değişmesi gerek. SAKIN ÇOK FAZLA İTİP KAKTIRMA KABLOYU! NAZİKTİR SAĞLAMSA DA BOZULUR! ÇOK UFAK UFAK OYNATMAN LAZIM!
:( SONUÇ NEGATİF DÜN AYRICA BENZİNDE DE KONTROL ETTİM VE ARABAMIN BENZİNDE HİÇ GİTMEZ OLDUĞUNU GÖRDÜM KALKIŞLARDA GAZA BASINCA GAZ YEMİYO ÖNCE Bİ TEKLER GİBİ YAPIYO SONRA DÜZELİYO VE AYNI DEVİR DÜŞMESİNİ BENZİNDE DE YAPTIĞINI GÖRDÜM VE AKLIMA KARBÜRATÖR Ü SÖKMEDEN ÜSTTEN TEMİZLEDİĞİM AKLIMA GELDİ PROBLEM BUNDAN OLABİLİRMİ? BUGÜN BİRDE BUJİLERİNİ KONTROL ETCEM DAHA DA ÇÖZEMEZSEM KENDİLİĞİNDEN DÜZELMESİNİ BEKLİCEM. İŞİN GARİP TARAFI ARABANIN GİDİŞİ BU SIKINTIYI YAŞADIĞIMDAN BERİ ESKİSİNDEN DAHA İYİ :)
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sainz » 03 Mar 2016, 12:15

yasinacikyer yazdı::( SONUÇ NEGATİF DÜN AYRICA BENZİNDE DE KONTROL ETTİM VE ARABAMIN BENZİNDE HİÇ GİTMEZ OLDUĞUNU GÖRDÜM KALKIŞLARDA GAZA BASINCA GAZ YEMİYO ÖNCE Bİ TEKLER GİBİ YAPIYO SONRA DÜZELİYO VE AYNI DEVİR DÜŞMESİNİ BENZİNDE DE YAPTIĞINI GÖRDÜM VE AKLIMA KARBÜRATÖR Ü SÖKMEDEN ÜSTTEN TEMİZLEDİĞİM AKLIMA GELDİ PROBLEM BUNDAN OLABİLİRMİ? BUGÜN BİRDE BUJİLERİNİ KONTROL ETCEM DAHA DA ÇÖZEMEZSEM KENDİLİĞİNDEN DÜZELMESİNİ BEKLİCEM. İŞİN GARİP TARAFI ARABANIN GİDİŞİ BU SIKINTIYI YAŞADIĞIMDAN BERİ ESKİSİNDEN DAHA İYİ :)

Aklıma başka da bir kontrol gelmiyor maalesef.
Bir de distribütör kapağını çıkartıp içindeki kontak yerlerinin ve tevzi makarasının ucunun oksitlenip oksitlenmediğini kontrol edebilir misin? Hatta bazan hava durumuna bağlı olarak distribütör kapağının içi nemlenip ateşlemede sıkıntı çıkartabiliyor.
Bir de pahalı bir parça değildir, tevzi makarasında rezistans vardır. Rezistans bozulduysa -ki düşük bir ihtimaldir- yapabilir. Yeni bir tevzi makarası ile denenebilir.
Karbüratörün üstten temizliği sonrası böyle bir durum olduğuna göre de, üstten kalkan kir gidip olmayacak bir yeri tıkamış da olabilir. Daha önceki mesajlarda da yazdığımız gibi maliyetli olacak biraz ancak en kısa sürede karbüratörü -tabii ki bu karbüratörden iyi anlayan birisine- söküp dağıttırarak komple temizlik yaptırmakta fayda var bana kalırsa.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti yasinacikyer » 03 Mar 2016, 13:13

:( dediğin gibi fazla bi sebep kalmadı distribütör çok düşük bi ihtimal geliyor çünkü 1 sene önce Hanhart marka distribütör ile değiştirdim eskisi de elimde hatta elimde sıfır tevzi makarası da var bide bunları deneyelim olmazsa iş karbüratör temizliğine kalıyor ozan tavşan diye bi arkadaş yanlış hatırlamıyorsam bu işlemi kendisi yapmış ve tüm detaylarını paylaşmıştı benimde elim yatkındır, bu işe el atmayı planlıyorum en kötü ihtimalle yapamazsam sanayi 6 km çekeriz. Sonucu da buradan paylaşıcam.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

İleti sainz » 04 Mar 2016, 12:20

yasinacikyer yazdı::( dediğin gibi fazla bi sebep kalmadı distribütör çok düşük bi ihtimal geliyor çünkü 1 sene önce Hanhart marka distribütör ile değiştirdim eskisi de elimde hatta elimde sıfır tevzi makarası da var bide bunları deneyelim olmazsa iş karbüratör temizliğine kalıyor ozan tavşan diye bi arkadaş yanlış hatırlamıyorsam bu işlemi kendisi yapmış ve tüm detaylarını paylaşmıştı benimde elim yatkındır, bu işe el atmayı planlıyorum en kötü ihtimalle yapamazsam sanayi 6 km çekeriz. Sonucu da buradan paylaşıcam.

Şimdiden kolay gelsin.

Aklıma şimdi gelen bir şey daha var. Buji kablolarının, özellikle de bobin-distribütör arasındaki ara kablonun durumunu da kontrol ettin mi? Buji kablolarını yeni almış olabilirsin ama onlarda da sıkıntı çıkabilir. Askerden önce kullandığım 136L' de ara kablonun altta kalan ve yukarıdan bakınca hiç fark edilemeyen kısmı bıçakla alınmışçasına yanmıştı. Kabloları set halinde değiştirince motorun çalışması inanılmaz değişmişti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti blues84 » 04 Mar 2016, 19:30

Beyine distiribütörden gelen ve beyinden 1.indüksiyon bobinine 2.gösterge paneline giden kablolar da çok önemli.
Özellikle beyine distiribütörden gelen toplama bobini kablosu, örgülüdür, canlı ucu (İÇ kablo) beyaz, ince fişli, şase kalın fişlidir. Bunlarda pas, kopuk vs olmamalı..
Geçen gün bu beyine gelen canlı uç benim araçta da kopmuş, tesadüfen değiyormuş. Sabah eve gelirken biraz sallandı filan gazdan da oluyor diye önemsemedim akşam giderken sarsıntı arttı, sanki motor yerinden fırlayacak gibi, devir saati de yükselip alçlaıyor.
Distiribütörü zımparalayıp kapattım. Çalıştırmaya gerek görmedim.. Sonra işe gidecez, marşa bastım almıyor, ateşleme yok, devir saati SIFIR.. İlk oraya baktım elimle koymuş gibi buldum, daha önce görmüştüm kopmaya yakınlamıştı ama bir türlü fırsat olmamıştı oraya dönmeye..Cumartesi akşamı, elimde ince fiş de yok, bir gecelik bağladım. Halen çalışıyor..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti yasinacikyer » 07 Mar 2016, 08:35

:) sorun bilipte bilmezden geldiğim bi yerden çıktı yani bujilerden bujilerimin değişim zamanının geldiğini biliyordum hatta biraz geçirdim 15000 km kadar :shock: kaçtır kontrol etcem diyodum en sonunda dün baktım ve miadını doldurduğunu gördüm bosch aldım 1 takım taktım ve sonuç olarak 600 devir olan saat 1100 e çıktı :) bi ayar yaptım 900 e sabitledim gaza basarak bi iki kontrol ettim sonuç süper. Bugün e kadar ertelememin sebebi ise böyle bi sıkıntı yaratacağını bilememem, buji en fazla çekişi etkiler birazda yakıtı arttırır diyodum fakat durum böyle değilmiş bundan sonra ateşleme sistemini hafife almıcam. Bu başlık ta ateşleme ile ilgili neredeyse tüm konuları irdeledik umarım okuyanlara yardımı dokunur. Desteklerinden dolayı yorumlayan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Kullanıcı avatarı
yasinacikyer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 73
Kayıt: 05 Nis 2015, 12:54
Ad Soyad: Yasin acikyer
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 136L

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir