ARACIMIN BUJİLERİNİN DURUMU NEYİ İŞARET EDİYOR SİZCE

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ARACIMIN BUJİLERİNİN DURUMU NEYİ İŞARET EDİYOR SİZCE

İleti phenomx3 » 29 Şub 2016, 19:07

Arkadaşlar aracımın contasında sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Kaç sefer ustalara sordum conta yanmadan değiştirilmez dediler. ama aracım çekişten düşüyor, su eksiltiyor, genelde çift marşta çalışıyor, (yağ kapağında köpüklenme oluyor bu normaldir kışın olur diyorlardı.) sizin yorumlarınızı bekliyorum. conta yanması hiç başıma gelmedi bu konuda tecrübem yok. Bujilerimi değişeli 2-3 ay oldu bu arada.
 
Eklentiler
Fotoğraf-1921.jpg
Fotoğraf-1920.jpg
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti syf14 » 29 Şub 2016, 20:48

Bahs etmis olduğun sorunlar küçümsenecek bir sorun değil uzun yola cikmamani tavsiye ederim birde ustani değistirsen iyi olur bujiler resmen yağmurun altinda kalmis küflenmis gibi duruyor
syf14
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 11 Arl 2015, 09:42
Ad Soyad: seyfettin öztürk
Nereden: Bolu
Arabanız: favorit silverline

İleti SKDFORMAN » 29 Şub 2016, 22:45

Siz aracınızın contasında sıkıntı olduğunu düşünüyorsunuz ve bu sıkıntıyı ;

Aracınızın çekişten düşüşü

Su eksiltmesi

Genelde çift marşta çalışması

Yağ kapağında köpüklenme

durumlarına bağlıyorsunuz.

Aracınızın çekişten düşüşünün bi çok nedeni olabilir. Gaz ayarı bozulur, ateşleme ayarları bozulmuştur, bakım zamanı gelmiştir vs. vs.

Su eksiltmesi, evet conta yanınca araç su eksiltir ama zaman içinde bi miktar su buharlaşır. Ayrıca ufak tefek kaçaklar ile de su eksilebilir. Eğerki siz suyun silindirlere geldiğini düşünüyorsanız ekzozdan yoğun beyaz duman görmelisiniz, özelliklede ilk çalıştırmalarda. Yok eğer suyun motor yağına karıştığını düşünüyorsanız yağ çubuğundan tespiti oldukça kolay.

Genelde çift marşta çalışma, gaz ayarı gibi basit bi sorundan bile meydana gelebilir. Araç çift marş çalıştığı için conta yanmış diyemeyiz.

Yağ kapağında köpüklenmenin conta yanmasıyla alakası yok diyemem lakin contası sapa sağlam çok araç gördüm kapağı köpüklenen. Yani bu olayda kendi başına conta arızasını işaret etmiyor.

Siz en önemli unsur Hararet durumundan bahsetmemişsiniz ??

Resimdeki buji durumunuza 2-3 hafta önce değiştiği değilde kaç bin km yaptığınız önemli. Eğerki 10.000 km nin altında bi süre olduysa pek sağlıklı görünmüyor. Contanızdanda kaynaklanabilir, sbop ve sbop lastiklerinizden de veya başka bişeyden.
Ben manifolt contası yanık bi aracın bujilerini söktüğümde bujiler aynı bu resimdeki durumdaydı. Hatta ucundan su damlaları vardı. Daha sonra manifolt contasını yapıp bujileri değiştirdik. Bi problem kalmamıştı. Ama sizin bahsettiğiniz conta yine sağlamdı :) Bahsettiğim aracın 2 yıldır silindir contası ile ilgili bi problem halen yaşamadık :)

Bence conta problemini en iyi skoda ustası teşhis eder. Eğer usta sağlam diyorsa endişelenmenize gerek yok diye düşünüyorum.

Burdan kalkıp contanız yanık veya değil diye net bişey diyemeyiz, yanlış olur.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti sainz » 01 Mar 2016, 20:36

Mustafa' nın söylediklerine katılmakla beraber; contanın değişimi için illaki yanmasına gerek yok. Zamanla, özellikle suyun geçtiği kısımlar bildiğiniz çürüyebiliyor. Sonra da suyu yağa karıştırmaya başlıyor.
- Yağ kapağını temizleyip bir müddet sonra tekrar kontrol edin. Havalar çok soğuk değil artık. Sıkıntı yoksa o köpüklenmeyi yapmaz.
- Genleşme deposundaki suyu dikkatli inceleyin. Yüzeyinde yağ birikimleri var mı? Varsa yanmasa da conta değişmeli.
- Yağ çubuğundan bir damla yağı bir kağıt peçetenin üzerine dokundurun ve biraz bekleyin. Eğer yağa su karışıyorsa, damlanın çevresinde, kendisinden daha açık renkte hale şeklinde bir daire daha olur.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ubabubab » 27 Mar 2016, 10:14

Bu araçlar genelde az yaksın diye amcalar 2500 devirin altında hatta 2000 devirde vites değiştirirler yanan yakıt egzostan aheste çıkar ve manifoltan itibaren yanan yakıt acelesi olmadığı için oraya buraya kurumunu birakarak + yanma odası da dahil egzostan atılır bu kurum zaman içinde hava yakıt karışımı nı fakirleştirdiğinde tahliye yerlerinden kurum olduğunda verimolmaz mesela boğazınízda balgam var nasıl çıkarırsınız zorlayarak kabız oldunuz ıkınarak bu durumdan kurtulmak için aracı 3000 hatta 4000 de vites değiştirin 20 gün sonra bakın ne kabızlık ne boğazda balgam aracını taniyamazsin tabiki buji tırnak aralığını 0.7 yaptıracan hadi geçmiş ola beygirini şahlandır Allah razı olsun dilekleriniz kabulümdür
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti phenomx3 » 21 Nis 2016, 18:41

Evet arkadaşlar contada problem olduğuna kesin kanaat getirdim. Aracımın ön bilyasını değiştirirken ustaya sordum. su eksiltme var bujilerde bu durumda. ama en önemlisi yedek su kabından yaklaşık 1 haftadır su kaçırıyor dediğimde işte bu önemli contaya işaret ediyor dedi. sabahları çalışırken nasıl? rahat çalışıyor mu pır pır pır yapıyormu diye sordu. Çoğunlukla sıkıntılı çalışıyor pır pır çalışıyor dedim ve contan sıkıntılı kardeşim dedi. Aracımın çekişi de düşük. contayı değişmeye karar verdim. 2014 Kasımda aldım aracımı ve antifirizsiz kullanılmış ben antifirizle kullanmaya başladıktan sonra sanıyorum yavaş yavaş contanın hasarı oluştu çünkü hararet yaptırmadım ve son 6-8 ayda sıkıntılar yavaş yavaş arttı ve yedek su kabından taşmaya kadar gitti.

Sizden istediğim nelere dikkat etmeliyim. contayı aldım orj. Temac marka, saplama da aldım manifold, külbütör kapak contam ve eksoz boğaz contam da var. Başka neye ihtiyaç olacak. Ve tam olarak neler yapılacak bilgi verirseniz sevinirim. Şükür aracıma yapılan herşeyi hele bi de başında dururda gözlemlersem asla unutmam. Daha önce conta değişmediği için tecrübem yok. tecrübeli arkadaşlardan tavsiye bekliyorum.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti Sunaymutlu » 21 Nis 2016, 20:47

Pzrt. Bende conta değiştireceğim.ben silindir kapak aldim dolu ve conta takım olarak.kapak taşlama vs. Nerede ise yenikapak yari fiyatindan fazla. Benim tasfiyem.kulanılacak conta en kalitesi olması.ucuza kaçılmaması.arada bir haftalık sigara parası bir fark var.en önemlisi usta.iyi araştırıp iyi bir ustaya yaptırınız(bulabilirseniz)
Sunaymutlu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 21 Mar 2016, 21:42
Ad Soyad: Sunaymutlu
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Formen lx

İleti sainz » 22 Nis 2016, 08:55

phenomx3 yazdı:...contayı değişmeye karar verdim... ...Sizden istediğim nelere dikkat etmeliyim...

Ustanın silindir üst kapağı saplamalarını ezbere değil de olması gereken değerlerde torklamasına dikkat etmelisin ancak ne kadar torklanacağını da öğrenmen lazım. Kapak alüminyum olduğu için fazla veya az torklama yine sıkıntı çıkartabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti eskişehirskodaustası » 22 Nis 2016, 21:38

piyasada satılan kapaklar çin malıdır ve dayanıksızdır...aracın üzerindeki kapak daha önce değişmemiş ve orjinal kapağıysa kapağı iyi bir silindir kapakçısına revizyon ettirerek kullanmak yeni alacağınız çin malı kapaktan çok çok daha iyidir.benden size bu araçların ustası olarak nacizane tavsiyemdir.ve benden size conta tavsiyesi victor reinz...
eskişehirskodaustası
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 24 Eyl 2014, 23:09
Nereden: Eskişehir

İleti phenomx3 » 22 Nis 2016, 22:15

Ben Silindir kapak,manifolt,eksoz boğaz ve külbütör kapak contalarını, kısa,orta,uzun birer tane saplamayı,(herhangi birinden zarar görmüş elbet çıkar diye) motor yağını ve sübap lastiklerini alıp gittim. Aracı bıraktım işe dönecektim. 1-2 saat sonra usta aradı. kapağı söktüm rektefeciye taşlamaya göndereceğim sübap lastiklerini değiştirsinmi bayaa kurum yapmış deyince tamam dedim. ve işe dönmekten vazgeçip tekrar servise gittim. kapağı göndermişti. onu beklerken tıkırtı burcunu değiştirip bakım ve ayar yapılacağı için direksiyon kutusunu sökmüş yapıyordu. kutunun işi bittiğinde kapak geldi. payı varmış taşlanmış ama 2mm lik conta takın demiş rektefiyeci. Ben temac 2mm almıştım ama usta beğenmedi temac 2 mm üretmez 1,6mm üretir bu orjinal temac değil dediği için orjinal WW malı conta takacaktık ama o da 1,6mm lik olduğundan Victor Reinz 2mm lik aldık onu taktı. 1 saplama çürümüş onu yenisi ile değişti karbürarör alt flanşı da bozuktu onu da metal olanı ile değiştik. ama saat 19 olmuştu yarın bitecek inşaallah.

Usta konusunda hiç şüphem yok gözüm kapalı teslim ederim her konuda aracımı... . Çünkü Ustam 15 yaşından beri skoda yetkili servisinde çalışan birisi. o zamanlar favoritlerin sıfır olduğu dönemlerde 5 bin 10 bin bakımlarını yapardık diyor. şimdi özel kendi yerlerinde çalışıyorlar. maddiyat el verse idi piston gömlek segmanı da değişecektim ama olmadı.
Eklentiler
SP_A0016.jpg
SP_A0016.jpg (16.25 KiB) 848 defa görüntülendi
SP_A0011.jpg
SP_A0011.jpg (14.69 KiB) 848 defa görüntülendi
SP_A0009.jpg
SP_A0009.jpg (15.31 KiB) 848 defa görüntülendi
SP_A0015.jpg
SP_A0015.jpg (14.75 KiB) 848 defa görüntülendi
SP_A0014.jpg
SP_A0014.jpg (14.28 KiB) 848 defa görüntülendi
SP_A0012.jpg
SP_A0012.jpg (10.94 KiB) 848 defa görüntülendi
SP_A0008.jpg
SP_A0008.jpg (11.23 KiB) 848 defa görüntülendi
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti blauzahn » 23 Nis 2016, 09:19

Geçmiş olsun, yedek su deposuna orjinal sarı kapak almanızı tavsiye ederim.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti fthpl » 23 Nis 2016, 09:50

blauzahn yazdı:Geçmiş olsun, yedek su deposuna orjinal sarı kapak almanızı tavsiye ederim.


siyahda orijinal ama herhalde bulunmuyor pek..
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti SKDFORMAN » 23 Nis 2016, 12:09

Çok geçmiş olsun.
Burada başka model markadan bahsetmiycem ama muadili başka araçlar gözlemlediğim kadarıyla cok daha dayanıklı. Adamlar yaz kış kreçli sularla kullanıyor, kışın donuyo, yazın radyatörü patlatıyo, üstüne bide tıkayıcı atıp sözde kaçak önleyecekken tüm sistemi tıkayanlar vs. vs. tüm bu olumsuzluklara rağmen senelerdir ne kapağa ne contaya bişey olmuyor. Bizim araçlar bu konuda cok hassasmış diye düşünmeye başladım.
Aslında ben 2 tane favo-formen kullandım başıma böyle bişey gelmedi.
Yukarda ustanında dedigi gibi orj kapak öldüğü zaman işler daha da güç. Y. parcaların bi çoğu çin.
inş. yakın zamanda herkes yeni nesil ve teknolojik motorlu araçlara sahip olur. Bu araçlarda ne hararet ne de bizim araçlarda yaşadığımız bi cok sorun tarihe gömülmüş durumda. Sadece periyodik bakım yapıp senelerce size hizmet sunması güzel bi gelişme
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti HASSAN » 23 Nis 2016, 18:42

Erdal bey yaptırdığınız aracınızı kazasız belasız güle güle kullanın,yapılan işlerle maliyetide yazarsanız faydası olur diye düşünüyorum
RENORENORENORENO
Kullanıcı avatarı
HASSAN
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 207
Kayıt: 23 May 2007, 04:26
Ad Soyad: hasan
Nereden: İzmir
Arabanız: 1998 GLX FELİCİA

İleti phenomx3 » 23 Nis 2016, 22:04

Herkese teşekkürler
Aracımı bugün teslim aldım.
Yapılan işler;
Kapak taşlanması ve sübap lastiklerinin değişimi, silindir kapak contası,yağ filtresi,antifiriz,karbüratör alt flanşı,benzin dinlendirme ünitesi, direksiyon kutusunun sökülüp bakım-ayrının yapılması, rot ayarı, geri vites müşürü ile şanzıman yağının değişimi ve işçilik hepsi 600 TL ödedim.
motor yağı, şanzıman yağı, geri vites müşürü, bir adet saplama, manifolt ve eksoz boğaz contası,direksiyon kutusunun körük ve tıkırtı burcu. bende vardı onları kullandık.

Aracın motor sesi bayaa azalmış direksiyon kutusundaki boşluk çok rahatsız ediyordu o çok güzel olmuş araç yolda daha tok, daha stabil bir şekilde gidiyor. Yapan usta dediğim gibi bu araçları çok çok iyi tanıyor. orjinali adam etme taraftarı Çin malı kapak yeni kapak taksanda randımanı iyi değil diyor. Direksiyon kutusunu kaç yere gösterdiysem değişecek dediler. Adem ustaya göstermeden değiştirmeyi düşünmedim. Kutuya bakım yaparken yanındaydım. Şöyle dedi; Bunlarda(GLX leri kastetti) DAS marka alman kutu kullanılmış boşluğu alınıp ayar yapılabiliyor çek üretimi olanlarda tıkırtı burcu değişebiliyor ve yan sanayilerde bu da zor sök yenisini tak''

Yedek su kabının orjinal sarı olanı da var zaten bugün onu taktım tekrardan zaten mavi olanı da Topran markaydı su kabından su atmaya başlayınca acaba sarı kapata mı bişey var dedim maviyi takıp denemiştim ama ondan da atımaya başlayınca dedim artık CONTA ''ben bitiyorum seni yolda bırakırım'' diyor hemen değiştirdim....
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti fthpl » 23 Nis 2016, 22:23

hayırlı günlerde kullanın. kazasız , belasız.. Fiyatda uygun çıkmış :) İçinize sinsin..
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti phenomx3 » 23 Nis 2016, 22:43

fthpl yazdı:hayırlı günlerde kullanın. kazasız , belasız.. Fiyatda uygun çıkmış :) İçinize sinsin..



sağol kardeşim
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti sainz » 24 Nis 2016, 16:17

Erdal güla güle kullan.
Kazasız belasız İnşaallah.
Bu arada ustanın yaklaşık 1000km sonra tekrar supap ayarına çağırmış olması lazım; ncak bahsetmemişsin. Çağırmadı mı?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir

cron