skoda favorit boğulma

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

skoda favorit boğulma

İleti cemturan » 02 Mar 2016, 15:18

arkadaşlar merhaba. 1994 model favorit kullanıcısıyım aracımı normalde çalıştırıp yürüdüğümde herhangi bir sıkıntım yok. lakin bir kaç kere arabayı belirli yerlerde stop edip çalıştırdığımda (alışveriş yaparken bi o mağaza bi bu mağaza) arabanın boğulduğunu ve bunun uzun süre sürdüğünü farkettim. birkaç saat araba çalışmadan duruncada sıkıntısız bir şekilde yoluma devam ediyorum. sizce sorun ne olabilir.
 
cemturan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 02 Oca 2015, 18:30
Ad Soyad: cem turan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda favorit

İleti sainz » 03 Mar 2016, 12:31

Soğuk motorla marşa basıp, motor henüz jikle aşamasında iken stop ediyorsanız, jikle aşamasında silindirlere sevk edilen zengin karışım nedeniyle bujiler ıslanarak ya çalışmaz ya da zorlanarak çalışır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti cemturan » 03 Mar 2016, 12:43

Öncelikle verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim. Jikle aşama süresi ne kadardır? Benim arabada jikle sistemi bulunmuyor aldığımda baktırdım iptal ettirmişler. birde araba o problemlerde yarım marşla bile çalışıyor sıkıntı yok, lakin yolda gitmiyor gaz yemiyor delirtecek beni.
cemturan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 02 Oca 2015, 18:30
Ad Soyad: cem turan
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda favorit

İleti SKDFORMAN » 03 Mar 2016, 14:14

Cem bey, araç boğuluyor dediğinizde aracınızın çalışmadığını anlamıştık. Çünkü Uğur abinin dediği gibi boğulan araç çalışmaz veya cok zorlanarak çalışır.
Ama sizin araç yarım marşta çalışıyorsa bu boğulma problemi olamaz. Aracınız LPG li ise LPG beyni soğuduğunda (ki bu kış aylarında yarım saat bile yeterlidir) aracınız bıraktığınız performası sunamaz size. Bunun için LPG beyninizin tekrardan ısınması gerekir.
Ayrıca bu benzin içinde geçerlidir aslında. Soğuk motordan pek fazla performans beklenmez.
Bu tüm motorlarda böyledir.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti blues84 » 03 Mar 2016, 16:58

Jigle süresi yok, sıcaklık belli bir değere (götergenin 1/2 ye yakın bir yeri) geldiğinde düşer. Dolayısıyla hava sıcaklığı, kaç devirde çalıştığı, ne kadar yüklendiği ve hangi yakıtla çalıştığına bağlıdır.
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti sainz » 04 Mar 2016, 12:18

blues84 yazdı:Jigle süresi yok, sıcaklık belli bir değere (götergenin 1/2 ye yakın bir yeri) geldiğinde düşer. Dolayısıyla hava sıcaklığı, kaç devirde çalıştığı, ne kadar yüklendiği ve hangi yakıtla çalıştığına bağlıdır.

+1
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti ubabubab » 07 Nis 2016, 21:06

böyle durumda ateşleme de sorun aranır
1-distiribitör milinde boşluk varmı yani kapağı açtığında tevzi sağa sola kısa mesafede olsa dönüyorsa ateşleme sırasını şaşırır(zaten sağa sola az da olsa dönüyorsa bir zaman sonra pim kırılıyor marş basar ama araba çalışmaz hale geliyor )
2-boşluk yok ise milin dibi 20-50 yağ ile 4-5 damla yağlanır bu yazın 40-50günde kışın 2-3 ayda bir yağlanır
3-tevzi makarası ucu hafif zımparalanır kapağın içi balata spreyi ile temizlenir tevzinin geçtiği milin altına 3-4 damla yağlanır
4-bujilerini beğenmemiş olabilir brisk olmalı ve tırnak aralığı 0,7 indirilmeli lpg ise kesinlikle
5-aracı zaman zaman devirli kullanmalı nedeni 2000 ve altında kullanıldığında aheste aheste yanma odasında yakıt yanacağı için subab lar kurum yapar hava yakıt karışımı yetersiz kalır öksüre öksüre gider halbuki devirli kullanıldığı zaman basınç oluşacağından kurum ne manifoltda ne de eğzosta tutunamaz ve ciğerleri açılır
bu tavsiyelerim uyup şifa bulanlardan allah razı olsunu bekliyorum hepinize kolay gelsin
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti blauzahn » 07 Nis 2016, 21:19

ubabubab yazdı:böyle durumda ateşleme de sorun aranır
1-distiribitör milinde boşluk varmı yani kapağı açtığında tevzi sağa sola kısa mesafede olsa dönüyorsa ateşleme sırasını şaşırır(zaten sağa sola az da olsa dönüyorsa bir zaman sonra pim kırılıyor marş basar ama araba çalışmaz hale geliyor )
2-boşluk yok ise milin dibi 20-50 yağ ile 4-5 damla yağlanır bu yazın 40-50günde kışın 2-3 ayda bir yağlanır
3-tevzi makarası ucu hafif zımparalanır kapağın içi balata spreyi ile temizlenir tevzinin geçtiği milin altına 3-4 damla yağlanır
4-bujilerini beğenmemiş olabilir brisk olmalı ve tırnak aralığı 0,7 indirilmeli lpg ise kesinlikle
5-aracı zaman zaman devirli kullanmalı nedeni 2000 ve altında kullanıldığında aheste aheste yanma odasında yakıt yanacağı için subab lar kurum yapar hava yakıt karışımı yetersiz kalır öksüre öksüre gider halbuki devirli kullanıldığı zaman basınç oluşacağından kurum ne manifoltda ne de eğzosta tutunamaz ve ciğerleri açılır
bu tavsiyelerim uyup şifa bulanlardan allah razı olsunu bekliyorum hepinize kolay gelsin



Anlatılanları her zaman uyguluyorum. Üstüne ek olarak sübap ayarı 0.20 bol 0.25 sıkı gelecek şekilde ayarlanır. Buji tırnak boşluğu 0.65 yapılabilir. 4 ve 5. vites az da olsa düşük devir kullanılabilir aşağısı zaten kaldırmaz. Tevzi makarasına zımpara çok işe yarıyor, ayna gibi parlaması lazım. Distribütör kapağındaki yaylı kömürün de zımparalanması gerekiyor.
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti ubabubab » 07 Nis 2016, 23:32

benim buji şuan 0,6 ya ayarlı süper ateşleme tavsiyemdir sadece lpg de kullanım
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti sainz » 08 Nis 2016, 08:42

blauzahn yazdı:...4 ve 5. vites az da olsa düşük devir kullanılabilir aşağısı zaten kaldırmaz...

Tam tersi.
4. ve 5. vitesi oranları uzun olduğundan düşük devirlerde bu viteslerde gidersen kurumlanma daha da fazla olacaktır.
1., 2. ve 3. viteslerin oranları daha kısa olduğundan motor daha rahat hareket edecektir.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir