favo yla başım belada lütfen yardım.conta komple motor gidik

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

favo yla başım belada lütfen yardım.conta komple motor gidik

İleti antlyorhngdk » 24 Mar 2016, 17:13

selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım.
93 model bi favorite sahibim.aracımda tekleme sorunu yığılma gaz yememe gibi problemler var araç lpgli. beyaz duman veriyor ama yağına bakmadım . resmen gitmemek için direniyor. ucuz bi fiyata aldım . ama masraf yaparsam çok mu tutar bilmiyorum sizlerden yardım istiyorum.
büyük ihtimal; distribütör hava filtresi yağ filtresi buji buji kablosu avans ayarı regülatör motor sentesi şarj dinamosu yapılacak. tabi bunlardan forumdan aldığım bilgiler sanayiye götüremedim daha .büyük ihtimal contada yakmış. pırıl pırıl sıkıntısız bir motor yaptırmak istiyorum antalyada iyi ve uygun yapan bir usta var mı ? ne kadar zamanda tamir olur? bu conta ve diğer işlemler ne kadar tutar? yolda kaplumbağa gibi ve endişe ile gitmekten yoruldum. yorum ve bilgilerinizi bekliyorum .lütfen acil yardım.
 
antlyorhngdk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 24 Mar 2016, 17:02
Ad Soyad: orhan gedik
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda favorit

İleti blues84 » 24 Mar 2016, 18:07

Ufak tefeğine zor baktırıyoruz. Öööööle baştan aşağı bakabilecek yer varsa biz de gidelim..
Eliniz alet edevat tutuyorsa ve motorda ağır problem yoksa distirbütör + buji kabloları + Bujiler + su hortumları + motor suyu havası + beyne gelen kablolar gibi şeylere kendiniz bakabilirsiniz. Yerleri kolay ulaşılabilir, kolayca sökülebilir ve değiştirilebilir parçalar bunlar.. Fazla bir meblağ da tutmuyor. Onun için eğer elinizden geliyorsa bujilerden başlayın derim. Sonra kablolar ve distributör kapağına bakım yapınca büyük bir ihtimalle sorunların yarısı çözülür... Suyuna yağına da bakın. Bunlara zaten arada bakmanız gerekiyor... Gerekiyor ama kullanıcıların çoğu yolda kalıncaya kadar bakmaz .. Aracınızda 15-20 senedir el değmemiş yerler vardır, arıza da genelde bu yerlerden çıkar..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti SKDFORMAN » 24 Mar 2016, 21:22

Ucuz fiyata aldıysanız giderlerinede katlanmak durumundasınız. Fazla masrafmı tutar sorunuza en doğru cevabı aracı gören fiyat aldığınız bi kaç skoda ustası verebilir size. Aracın durumuna göre 1000-1500 tutacağı gibi 3000-4000 de tutabilir.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti antlyorhngdk » 25 Mar 2016, 10:21

yani bazı şeylerini değiştirebilirim belki ayarda yapılırsa biraz daha düzelir diye düşünüyorum ama rektefiye yapan veya bunları toplaya bilecek bildiğiniz bi usata varmı acaba antalyaya yeni geldim sanayiyi bilmiyorum yorumlarınız için teşekkürler.
antlyorhngdk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 24 Mar 2016, 17:02
Ad Soyad: orhan gedik
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda favorit

İleti antlyorhngdk » 25 Mar 2016, 10:27

aracı 4bin liraya aldım . sadece motor yapılması gerekiyor şuan gidiyor bi problem yok ama dediğim gibi tekleme ve yığılma var.ilk marşta alıyorr gazıda 30krş yakıyor .sesi dizel araç gibi . sorunları büyümeden yaptırmak istiyorum.
antlyorhngdk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 24 Mar 2016, 17:02
Ad Soyad: orhan gedik
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda favorit

İleti antlyorhngdk » 25 Mar 2016, 11:03

rektefiyede hangi parçalar değişir ?
antlyorhngdk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 24 Mar 2016, 17:02
Ad Soyad: orhan gedik
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda favorit

İleti AhmetH » 25 Mar 2016, 13:04

1.3 motorlu skodalarda yani favorit felicia formanlarda rektefiye nispeten kolaydır.
Silindirler ıslak gömlek olduğundan ve çıkabildiğinden silindir piston segman kiti 200 liradan biraz pahalı olarak alınabilir.
3 ana yatak vardır krank için 4 tanede kol yatağı bunlarda pahalı değildir.
gerisi kapak işidir. Kapak dolu halde 500 lira civarlarında çin malı mevcut biliyorum. yağ pompası dişlileri ve süzgeci değişir genelde geriside duruma göre bakılır.

rektefiye için toplam malzeme 1000 tl yi bulmaz.Gerisi işçilik sarf malzemeler conta takımları vs derken 1500 diye yuvarlanabilir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti antlyorhngdk » 25 Mar 2016, 14:29

teşekkürler AhmetH abi. şimdi sanayide bi ustaya gösterdim conta yanmış 150 tl işçilik alırım parça hariç bakmamız lazım ona dedi conta yandığında hangi parçalar değişir ? çıkması bulunur mu bu parçaların ?
antlyorhngdk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 24 Mar 2016, 17:02
Ad Soyad: orhan gedik
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda favorit

İleti blues84 » 25 Mar 2016, 15:28

O kadarsa ucuza kurtulmuşsunuz..


conta:

Çıkması olmaz, bu işlemde kullanılan malzeme 1 defa kullanılır..
Kullanıcı avatarı
blues84
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 225
Kayıt: 13 Nis 2012, 10:08
Nereden: Edirne
Arabanız: Favorit 135 L

İleti antlyorhngdk » 25 Mar 2016, 15:48

doğru valla şimdi değişebilecek muhtemel parçaların listesini aldım. gerekebilecek tüm malzemeler 300 tl tutuyor eğer önmli parçalar değişecekse 480 lira tutarmış.aşağı yukarı işçlik ile 500 civarı tutar dedi. elektrik aksamı da buji+buji kablosu +distribütör kapağı+tevzi makarası+yıpranmış kablolar+şasi yapan bir kaç yerle 200 tl dedi. bence gayet uygun . skoda parçasının bu kadar ucuz olduğunu bilmezdim işçilikte çok abartı değilmiş gözümü korkutmuşlar sağolun abiler :D
antlyorhngdk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 24 Mar 2016, 17:02
Ad Soyad: orhan gedik
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda favorit

İleti fthpl » 25 Mar 2016, 16:13

antlyorhngdk yazdı:doğru valla şimdi değişebilecek muhtemel parçaların listesini aldım. gerekebilecek tüm malzemeler 300 tl tutuyor eğer önmli parçalar değişecekse 480 lira tutarmış.aşağı yukarı işçlik ile 500 civarı tutar dedi. elektrik aksamı da buji+buji kablosu +distribütör kapağı+tevzi makarası+yıpranmış kablolar+şasi yapan bir kaç yerle 200 tl dedi. bence gayet uygun . skoda parçasının bu kadar ucuz olduğunu bilmezdim işçilikte çok abartı değilmiş gözümü korkutmuşlar sağolun abiler :D


bende ufak tefek giriş ve yola devam et :) eli yatkın herkes bu araçta çoğu şeyi yapar.. kolay gelsin,yola devam
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti furkannur13 » 26 Mar 2016, 14:29

selamun aleyküm.akadaşlar bendede sıkıntılar var sanırım bu sıkıntıların önemli sebebi iyi bir usta bulamamak.benim forman da conta çürümüş dün ustayla beraber açtık baktık.mazemeleri aldım en iyilerinden.ama sıkıntı devam ediyor gibi geldi bana su eksiltme sorunu var.çekiş sornu var ve aracın sesi de iyi değil.ne yapacağımı bilmiyorum.yardım ve çözüm istiyorum.saygılarımla..
furkannur13
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Mar 2016, 13:49
Ad Soyad: mehmet emin inal
Nereden: Aydın
Arabanız: skoda forman

İleti ubabubab » 27 Mar 2016, 15:39

yedek depoyu bitirmiyorsa normal her skoda biraz su eksiltir(90-94) çekiş yoksa yüzde yüz yanma odası ve tahliye de kurum var demektir tek çaresi aracı 4ooo de vites değiştirip içinde kurumu dışarı attırmak durduk yerde değil hareket halinde ve motor sıcakken 20 gün dene 21 gün buradan herkese sende tavsiyede bulucan-- motora ağda yaptırın diye--
DEVİRLİ KULLANMANIN FAYDALARI....
3000-4000 vites değiştiren motorda kurum tutunamaz
yağlama ve radyatör rüzgar işbirliği ile hararet yapamaz(durduk yerde değil hareket halinde deviri 5000 görsün bak bakalım bronşların da bir şey kalıyormu
20 gün sonra gaz vermeye çekinir hale gelecen skodacılar
.............biliyorsan paylaş bilelim bilmiyorsan öğren öğretelim........... :evil:
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 85
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti furkannur13 » 27 Mar 2016, 21:42

tavsiyen için sağol kardeş deneyip sonucu buraya yazarım.
furkannur13
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Mar 2016, 13:49
Ad Soyad: mehmet emin inal
Nereden: Aydın
Arabanız: skoda forman

İleti efekentli » 06 Nis 2016, 01:21

Furkannur Sen beni ararsan yardımcı olurum.0 543 205 00 85
efekentli
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Oca 2011, 17:53
Ad Soyad: Mehmet Akduman
Nereden: Aydın
Arabanız: forman

İleti furkannur13 » 14 May 2016, 13:44

Tamam numaranızı kaydettim ararım inşallah
furkannur13
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 26 Mar 2016, 13:49
Ad Soyad: mehmet emin inal
Nereden: Aydın
Arabanız: skoda forman

İleti phenomx3 » 22 May 2016, 01:39

kapakta eğilme çatlak falan yoksa taşlama payı da varsa tabikide kapak orjinal ise o kapağı yaptırın. çin malı almayın. piston segman gömlek seti alırsanız da YENMAK alın. Ben daha yeni conta değiştirttim Ustamın söylediğini aktarıyorum. Gerçek skoda ustasıdır. Taşlama yapılırsa contayı 2 mm lik almanız gerekebilir Victor Reinz 2mm kullanın 1,6mm kullanacaksanız Temac kullanın. benim ustada orjinal conta da mevcuttu WV-AUDİ-SKODA amblemli alman malı ama 2mm lik olmadığı için kullanamamıştık.

Komple motor yaptıracaksan aşağıdaki parçalar lazım olacak. eksiğim varsa bilenler tamamlasın;

Piston Sekman Gömlek Kiti
Conta Takımı Komple Keçeli
Eksantirik Zincir Seti
Ana ve Kol Yatak + Transyatak Gez Ayı
V Kayışı
Hava Filtresi
Yağ Filtresi
Motor Yağı
Yağ Pompa Dişli Seti
Buji Tk
Silindir Kapak Saplama Seti
Sıvı Conta
sübap lastikleri
devirdaim
antifiriz
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 509
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 22 misafir