egzantrik zinciri (ses)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

egzantrik zinciri (ses)

İleti Kıvanç » 12 Ekm 2007, 16:48

 Arkadaşlar bayramınız mübarek olsun.Benim 94 favo da motordan cok ses gelmeye başladı.Danıştıklarım egzantirik zincirinden kaynaklandığını sölediler.Ama doyurucu ve sağlam bi bilgi alamadım.Bu konuda bilgisi olan başından geçen varsa cevaplarsa sevinirim.
 
Kıvanç
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Eyl 2007, 20:58

İleti skodacı » 12 Ekm 2007, 16:56

ses şakırtı türünden bir ses mi?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti Kıvanç » 14 Ekm 2007, 03:33

evet şakırtı türünde bi ses
Kıvanç
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Eyl 2007, 20:58

İleti skodacı » 14 Ekm 2007, 13:24

eksantrik zincirinin değişim zamanı gelmiş...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti sainz » 15 Ekm 2007, 13:53

Eksantrik zincirinin değişim zamanının geldiğini nasıl anlarım?


 


Eksantrik zinciri veya eksantrik kayışı, krank milinden aldığı hareketle eksantrik milinin dönmesini, dolayısıyla da supapların açılmasını sağlar. Kranktan alınan hareket, bazı motorlarda bir kayışla, bazı motorlarda ise zincirle eksantrik milini döndürmektedir. Triger zinciri olarak da tabir edilir.


Eksantrik zincirinin bollaşması, supapların açılmasına kumanda ettiği için, motorun sağlıklı çalışmasını engeller.


 


Peki Favorit, Forman, Felicia ve Fabia’nın 1.2HTP ve 1.4 68 HP motorlarında kullanılan motorlardaki eksantrik zincirinin bollaştığını nasıl anlarız?


Favorit, Forman ve Felicia’ da eksantrik zincirini gerecek herhangi bir mekanizma yoktur. Krank milinde bir adet, eksantrik milinde bir adet dişli vardır ve eksantrik zinciri de bu dişliler üzerinde sarılı vaziyettedir. Bu nedenle de eksantrik zincirindeki bollaşmalar hemen hissedilebilir. Fabia 1.4 68HP motorların yapısını tam olarak bilemiyorum ama forumda ‘’Favorit motorunun hacminin 1.4’ e çıkarılmış halidir’’ şeklinde yapılan yorumlardan yola çıkarak, bunların da bu şekilde olduğunu tahmin ediyorum. 1.2HTP motorlar daha farklı bir yapıda oldukları için eksantrik zinciri gergi mekanizması olacağını tahmin ediyorum. Eksantrik zinciri bollaştıkça bu gergi, zinciri gerer ancak bunun da belli bir toleransı olduğunu düşünüyorum. Yani belli bir zamandan sonra gergi, zinciri boşluk yapmayacak şekilde geremeyecektir.


Favorit’ te eksantrik zincirinin bollaşmış olduğunu nasıl anlarız?


1-     Motor, özellikle normal çalışma sıcaklığına ulaşmış ve jikle tertibatı tamamen devreden çıkmış vaziyette, yani rölanti devrinde olmalıdır.


2-    

İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Kıvanç » 21 Ekm 2007, 01:45

sainz bu ayrıntılı ve özenle verilmiş cevabından ötürü sana cok teşekkür ediyorum.Şakırtı hat safada .En kısa sürede değiştiricem fiyat aldım bi kaç yerden 60 70 gibi bi fiyat ortada.
Kıvanç
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Eyl 2007, 20:58

İleti loveskoda » 21 Ekm 2007, 01:48

Valla abi bizim favomuz varken yetkili servis önerisiyle aldık, başka bi yetkili servis "boşuna almışsınız" dedi... İyice emin olun değişmesi gerektiğine....
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti reprisal_hunter » 07 Kas 2007, 17:18

slm arkadaslar ben sanayide sordum Eksantrik zincirini yenide almıs olsan bir süre sonra oda ses yapıyormus


Kullanıcı avatarı
reprisal_hunter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 04 Tem 2007, 20:35

İleti derude » 07 Kas 2007, 18:52

[quote="reprisal_hunter"]

slm arkadaslar ben sanayide sordum Eksantrik zincirini yenide almıs olsan bir süre sonra oda ses yapıyormus


[/QUOTE]



 

"bir süre "nin süresi oldukça önemli kanımca Wink
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti sainz » 07 Kas 2007, 19:55

Arkadaşımın 135L' sinin eksantrik zincirini bizzat ben yaptırdım. Sert kullandığı ve motoru hırpaladığı için 5.000 km. sonra tekrar o şakırtı sesi gelmeye başlamıştı.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mustafakurt34 » 26 Oca 2008, 02:51

ben yeni zincirini aldım 35 yt birde arada değişen bir şey daha var 5 ytl de ona verdim ustaf 80 ytl ye değiştiririm dedi.daha değiştirmedim.yani 120 ytl gerekli fakat skodanın değişşimini yapan usta olmalıymış bir ayarı varmış  onu her usta bilmez miş sıkıntı çekmemek için skodacı usta gerekliymiş.
mustafakurt34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Arl 2007, 03:37

İleti sazlıdere » 26 Oca 2008, 10:40

[quote="mustafakurt34"]ben yeni zincirini aldım 35 yt birde arada değişen bir şey daha var 5 ytl de ona verdim ustaf 80 ytl ye değiştiririm dedi.daha değiştirmedim.yani 120 ytl gerekli fakat skodanın değişşimini yapan usta olmalıymış bir ayarı varmış  onu her usta bilmez miş sıkıntı çekmemek için skodacı usta gerekliymiş.[/QUOTE] kardeşim benim 135L ye 800 YTL masraf ettim bunların içinde egzantrik zinciride var.senin dediğin sente ayarı zincirin gerginliği ile alakalı .Neden bu ayar bu kadar zor, çünkü bu araçların ayarı tofaş renoult grubu ile ustalarca karıştırılıyor.Kendine özgü zincir gerginlik yani sente ayarı var.Benim ustayı tavsiye ederim.İstanbulda oturan arkadaşlar, iyi ustaya ihtiyacınız varsa skoda servisinden çıraklıktan yetişmiş işinin ehli,özellikle skoda-vw grubu araçlarda 1 numara yeri küçük ama yaptığı iş kaliteli.Bana mesaj yazan arkadaşlara numarasını verebilirim. 
sazlıdere
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Oca 2008, 22:45

İleti Aykan DURAN » 28 Oca 2008, 17:32

Motor Soğukken O Şakırtının geLmesi NormaL Midir?
Aykan DURAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti parsanoto » 28 Oca 2008, 17:52

eksantirik zincirinin orjinalini takarsanız 30,000 km yol rahat yaparsınız..eks.zinciri çok önemli bi parça bozuk olduğu zaman eksantirikle çalışna diğer parçalarada zarar veriyor..bunlar nelerdir distiribitör,eks dişlisi,dist.bağl.braketi..vb
parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir