Ateşleme sistemi güçlendirme

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Ateşleme sistemi güçlendirme

İleti blauzahn » 11 Haz 2016, 22:32

Hava girişinde daralma var ise bir süre sonra araç istediği havayı alamayınca boğuluyor olabilir.
 
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 901
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti Kutluay » 12 Haz 2016, 19:58

Carbon Clean aracın yakıt hattına bağlanıyor.Benzin pompasının çıkışı özel makinasına bağlanıyor.Makinanın çıkışıda direkt olarak kabüratöre gidiyor. Takribi 35-40 dk içinde işlem bitiyor.Bu sırada araç rölantide çalışıyor.Arada tam gaz,yarım gaz vererek işlem devam ediyor.1.4 opel astrada 122.000 kmde uygulattım. Oldukça fark etti ancak sapla samanıda ayırmak lazım.. Arabanızda siboplarda yanık varsa ve sıkıştırma anında kompresyon kaçağı varsa faydasını göremezsiniz.Faydası özetle şu siboplarınızın manifolda temas ettiği noktalarda piston üstünde ve yanma odasında ciddi temizlik sağlıyor...

Motorda kurum birikimi benzinde gerçekleşir hele hele rölanti ve şehir içi kullanıyorsanız...

Kimi kullanıcılar ve ustalar faydalı kurumuda temizlediğini söylüyorlar.Ben faydasını gördüm.Sizin arabanızda fayda olurmu olmazmı bilemem. Firma tanıdığım değil reklam gibi bir niyetim yok.Ancak oldukça titiz (hatta kıl) bir kullanıcı olarak izlenimlerimi aktardım dilim döndüğünce...


Ayrıca 0-90 arası hızlanma iyi diyorsunuz.120 max hız diyorsunuz.Bence karbüratörünüzde 2. boğaz açmıyor veya emme manifoldunuzdan hidrovaka giden hortumda kaçak var..

Benim 93 skoda ki daha karbon temizliği yaptırmadım,Sadece motor yağı değiştirdim .Motorda duman lastikleri değişmedi.206.000 kmde 130-140 çok rahat görüyorum.Arabaya güvensem üstünede çıkarım...Bence ustanız motorun besleme sistemini komple elden geçirmeli..
Kutluay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 21
Kayıt: 04 Kas 2015, 14:17
Ad Soyad: Tolga Kutluay
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit 135LX

İleti ruzgarnufel » 14 Haz 2016, 12:48

aksam bir videosunu cekeyim atayım. belki benim hızlanma anlayışım farklı olabilir. video üzerinden tartısmak daha doğru olacaktır.
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti ruzgarnufel » 03 Ağu 2016, 17:10

İşyerimdeki internet heryere kapalı ve evde internet olmadığından henüz video atamadım tabi.

Bu süreçte sürekli araştırıyorum. Ateşlemenin güçlendirilmesinde motor sıkıştırma oranlarının önemli olduğunu

düşük sıkıştırma oranlarına sahip motorlarda yüksek voltajlı ateşlemelerin problem yaratacağını söylemekteler.

Buna karşılık tofaş forumda w124 bobini elektronik yada mekanik ateşlemeli araçlara uygulayıp gayet güzel sonuçlar aldıklarını belirtiyorlar.

Çünkü bu işi profesyonel olarak yapan 'Msd' gibi firmalar var. ve 1.3 escort yada 1.3 toyotalara dahi uyguluyorlar.

Birbirlerine yakın sıkıştırma oranına sahip motorlarda yine aynı değerlere yakın bobinler kullanılmakta

örneğin: Mercedes w124 kasa 2.0lt motor : 9.1/1 2.0 ford taunus : 9,2/1

2,3 V6 taunus: 8,8/1 tofaş : 9,2/1

favorit : 9,7/1 (alümünyum blok ile nasıl dayanıyor hala daha şaşkınım)

mercedese tofaş bobin takan favorite tofas bobin takan, taunusa takan.. bu insanlar farklılık da hissetmiyorlar güç düşüşü gibi.

cmt cıkma bi bobin bulabilirsem deneyeceğim.


gitmişken yağ kaçakları ve kalkısta motorun kasaya vurması gibi sıkıntılarım var onları da çözeceğiz inş.

araç şu an yatıyor. şanzumanda hiç yağ yok. motor sürekli yağ kaçırıyor, heryerinden. alternatörü de kontrol etmem gerekli sanıyorum. konjektör bitik olabilir. 4-5 marşa akü nalları dikiyor.

bunun gibi sürüyle sorun. on takımı 1 yıl once toplatmıstım, 5 ay once dıreksıyon kutusu tekrar değişti ve şu an yine darmadağın.

gaz beyninin değişmesi gerek diyafram sünmüş ve bitik halde. gidicem 80 liralık atiker küçük beyin alıcam. başka alacak durumum yok =)

Bu aracın bu yaptıklarına anlam vermek güç.

neyse yine sıkıntı bastı :D halkalı civarında skoda ustası bilmiyorum. araç uzak noktaya gidebilecek durumda değil.

bu yüzden sıradan bir ustaya gideceğim. sefaköyde. umarım sorunu çözeriz.

yorumlarınızı eksik etmeyin dostlar . desteğe ihtiyacımız var.
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti fthpl » 03 Ağu 2016, 20:02

kolay gelsin usta takipteyiz :) akıl sır ermedirmek zor... bizlerde de her gün ufak tefek şeyler çıkıyor.


Gene marş motorum takılıyor çok nadir de olsa, 1 sene oldu olmadı sıfır taktıydım. Marşa da çok basmam tık marşda alıyor vel hasıl bozulması yakındadır..

hepimizde bir şeyler oluyor, beterinden korusun Allah.

ateşleme çok önemli hele bizim araçlarda can damarı :) bul bir güzellik de şahlandıralım iyice
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir