Gazı az verirsem stop editor

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Gazı az verirsem stop editor

İleti Ozkantnc » 08 Haz 2016, 19:17

Arkadaşlar merhaba ben 94 favorit blackline kullanıcısıyım geçen hafta aracım conta yaktı ve tamir edildi silindir kapak contası değişti su eksiltme vs sorunlar kalktı ama iki gün önce hava filtresini kontrol için kapağı açtığımda karbüratörün üzerindeki yuvarlak alüminyum parçanın altındaki siyah contanın yanmış ve bir kısmının eriyip yamulmuş olduğunu gördüm birde kırmızı plastik bi parça var pipet gibi oda aynı şekilde yanmış üst parçayı söktüm yanan contanın eriyip bozulan yerlerini bıçakla düzeltip tekrar taktım ama şimdide bir sorun hasıl oldu araba normal çalışıyor herşey güzel rölanti vs on numara fakat rölantide iken gaz pedalına çok hafif basarsam araba stop ediyor çok basarsam sıkıntı yok yani kalkışta yetecek kadar basarsam stop ediyor bunun nedeni nedir birde az önce bahsettiğim karbüratörün contası ve o kırmızı parça neden yanmıştır acaba conta yanıkken hararetten mi oldu yardımlarınızı bekliyorum burayada yeni uye oldum bi hatam okursa kusur yazmayın saygılar
 
Ozkantnc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Haz 2016, 18:48
Ad Soyad: Özkan tunç
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti SKDFORMAN » 08 Haz 2016, 20:09

Karbüratörün üzerindeki yuvarlak alüminyum parça diye tarif ettiğiniz parçanın adı "gaz mikseri". Alttaki siyah conta ise mikser contası. Bu conta yanmaz, deforme olur genelde.

Stop etmesi ise ; siz mikser ve mikser contasıyla oynadığınız için gaz ayarı bozulmuş muhtemelen. İyi bi LPG ustası bulup, bahsettiğiniz contayı ve mikseri düzgünce ayarlayıp en son gaz ayarı yapmasını isteyin.
Özetle: Stop etme sorununuz gaz ayarınızın bozulmuş olmasından kaynaklanıyor.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Ozkantnc » 08 Haz 2016, 20:38

İlginize teşekkür ederim ama bahsettiğim conta ve o kırmızı plastik bildiğiniz yanmış çakmakla yakmış gibi o conta tam izole işlevini yapmazsa hava alma felan olursa stop etmeye bi etkisi olabilirmi değişicektim ama parçacıda yokmuş
Ozkantnc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Haz 2016, 18:48
Ad Soyad: Özkan tunç
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti ruzgarnufel » 09 Haz 2016, 16:39

contası değişip gaz ayarı yapıldıktan sonra hala daha gaz pedalına 1cm kadar basınca araç stop ediyorsa bilin ki lpg regülatöründen.

Hararetten dolayı içindeki diyafram sünmüş ve belirli "gaz-su " oranına getirince gaz kısmını boguyor demektir.

Bu forumda bi abimizin yasadıgı bir durumdu. Aynısı benim de basıma geldi. suan idareten regülatördeki pirinç vida tamamen kapalı. araç normal.
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti Ozkantnc » 09 Haz 2016, 18:48

Şu anda anladımki tamamen karbüratörün hava alması ile alakalı bir durum araba çalışırken üstteki siyah plastik kapağı söktüm gaz mikserinde iki büyük iki küçük delik var bu deliklerin tamamına yakınını elimle kapatınca rölanti hafif yükseldi öyleyken elimle biraz gaz telini çektim stop etmedi yani herşey normaldi ama elimi çekipte rölanti normale dönünce gaz telini biraz çektim ve stop etti eskidende bu şekildeydi aslında yani hiçbir yerini tıkamadım yada açmadım aynen geri kapattım ama niye böyle oldu anlamadım birde gaz beynindeki siyah plastik vidayı sonuna kadar sıktım ama araba 5 10 dakika daha çalıştı stop etmedi bu vida işlevini yitirdimi acaba kafamda deli sorular öylece bırakıp eve çıktım
Ozkantnc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Haz 2016, 18:48
Ad Soyad: Özkan tunç
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti AhmetH » 09 Haz 2016, 20:04

bulaşık teli koli bandı furyasına katılmayın
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Ozkantnc » 09 Haz 2016, 21:42

Pardon ?
Ozkantnc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Haz 2016, 18:48
Ad Soyad: Özkan tunç
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti ruzgarnufel » 11 Haz 2016, 22:32

Genelde bu sekilde lpg ayari tutturamayanlar,
Hava girisini bantlayip yada havayi azaltici sunger,bulasik teli takanlar var :)))
Aman yapmayin :)

Ve buna cok guzel ornek vermisti biri. Burnunuzun bi tarafini tikayip kosun ayni sey diye:))

Gaz ayari yaptirirken dikkatli olmak gerek
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti ruzgarnufel » 11 Haz 2016, 22:39

Ozkantnc yazdı:Şu anda anladımki tamamen karbüratörün hava alması ile alakalı bir durum araba çalışırken üstteki siyah plastik kapağı söktüm gaz mikserinde iki büyük iki küçük delik var bu deliklerin tamamına yakınını elimle kapatınca rölanti hafif yükseldi öyleyken elimle biraz gaz telini çektim stop etmedi yani herşey normaldi ama elimi çekipte rölanti normale dönünce gaz telini biraz çektim ve stop etti eskidende bu şekildeydi aslında yani hiçbir yerini tıkamadım yada açmadım aynen geri kapattım ama niye böyle oldu anlamadım birde gaz beynindeki siyah plastik vidayı sonuna kadar sıktım ama araba 5 10 dakika daha çalıştı stop etmedi bu vida işlevini yitirdimi acaba kafamda deli sorular öylece bırakıp eve çıktım



Unutmadan ekleyeyim. Arac calisirken hava filtresi kapagini acip gaz verdgnzde zaten arac stop eder.
Cunku siz once kapagi actiginizda arac fakir karisima duser fazla hava ceker.
Yuk soz konusu olmadigindan arac calisir.
Fakat gaza bastginizda arac fazla hava + lpg karisimini ceker.
Biraktiginizda ise cok daha faZla hava ve rolantiye yetecek kadar gaz gelir ve arac stop eder.

Regulatorun ustundeki princ vida ve karburatorun arkasindaki rolanti ayar vidasi ile ayarlayin rolantinizi.
Fakat gaz aayari en kisktayken degil tabi. Once regulatorun ustundeki o plastik vidayi eski konumuna getirin.
Forumdan bakin gayet guzel anlatiliyor
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti Ozkantnc » 11 Haz 2016, 23:44

Ne rölantide ne çalışmada ne çekişinde hiçbir problem yok tek problem gaza 1 cm kadar basınca stop ediyor rölantiyi yükseltip denedim bu seferde tam stop edecek gibi olup titreye titreye çalışıyor gazı fazla verirsem canavar gibi hiç sorun yok kafayı sıyıracam araştırmaktan internetim bitti arabada bişey yoktu ne olduda böyle oldu
Ozkantnc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Haz 2016, 18:48
Ad Soyad: Özkan tunç
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti SKDFORMAN » 12 Haz 2016, 10:50

Kafayı sıyırcak ne var. Basit 5-10 tl bi gaz ayarı. Bu araç eski nesil. En ufak müdahalede gaz ayarı bozulur. Öyle araştırır int. bitirirsen kafanda motor indirmeye kadar gidersin
Gaz ayarı yaptır geç kafanıda fazla takma hasta olursun dostum☺
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Ozkantnc » 12 Haz 2016, 19:17

Gaz ayarı sıkıntı değil yaptırırım ama bu sorun gaz ayarındanmı kesin olarak onu bilmiyorum arabayı ilk aldığımda rölanti düşmüyodu 1500 lerde çalışıyodu araç sürekli gaz ayarına gittim usta benzine al dedi aldım benzinde çalışıyo fakat rölantide çalışmıyodu yan dükkanda karbüratöre baktır dedi yandaki ustada 300 lira masraf çıkardı arabaya 3 metre uzaktan bakarak bende gıcık oldum sarı vidadan rölantiyi kendim ayarladım herşey çok güzeldi keşke hava filtresini kontrol etmeseymişim herşey o andan sonra başladı kalkarken 3000 devir yapıp öyle kalkıyorum bazende pati çekiyo millet bana bakıyo çoluk çocuk panikliyo
Ozkantnc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Haz 2016, 18:48
Ad Soyad: Özkan tunç
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti SKDFORMAN » 12 Haz 2016, 22:16

Abi yaşadığın olayı tüm karbiratörlü ve LPG li araç sahipleri yaşamıştır. Bende belki yüzlerce defa yaşamışımdır. Yukarıda rüzgar nickli arkadaşta yazmış. Hava-Gaz karışımı bozulunca dediğin problem cıkar ortaya. Artık yaza yaza bıktık foruma. Kendin yap desek belliki yapamayacaksın. O yüzden götür bi LPG ustasına yaptır. Tabi bu zamanda büyükşehirde karbiratörlü LPG sistemleriyle uğraşan usta bulmakta sıkıntı.
Ayrıca sen problemin doğuşunu zaten yazıyosun. Problem senin miksere müdahalenle başlamış. Yani hava-gaz karışımı bozulmuş. Çözümünüde zaten sen tahmin etmelisin. Neden başka bişeyler arıyosun anlamıyorum
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ruzgarnufel » 12 Haz 2016, 22:17

Hocam once br ustaya lpg ayari cektirin.
1.500 rolantiyle yaptirmaya vereceginiz parayi yakita veriyorsunuz.
Eger usta yapamaz ise. saniyorum lpg regulatorunun diyaframi sunmus
Pirinc renkli vidayi sonuna kadar skin. Gaz ayarini acin rolantiyi karburatorden gazi plastik vidadan ayarlayin.
Gecici olarak idare eder sizi de benim gibi.
Regulator conta yakarken yuksek isiya maruz kaldigindan icindeki kaucuk diyafram ozelligini yitiriyor.
Cok sknti bir durum, fakat soz konusu olabilmesi icin benzinde yasanmamasi gerek
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti Ozkantnc » 12 Haz 2016, 23:12

Bizim burada bi ofgaz var meşhur biyer uzaktan bile gelenler oluyo oraya gittim ônce benzinde şıkır şıkır çalışsın diyo karburatörü yaptır diyo bu şekilde ayar olmaz diyo onada 300 kusur para vermek istemiyorum çünkü aldığımdada benzinle çalışmada sıkıntı vardı ama lpg de hiçbi sorun yoktu ben sistemi tamamen düzeltmek istemiyorum çok maliyetli sadece eski haline dönse yeter çünki çok memmundum yaz kış gazda duruyodu araba sabahları 1 saniyede çalışıyo benzini arasıra pompa vs bozulmasın diye kullanıyorum bnde artık lpg regülatöründen şüphelenmeye başladım dediğinizi yapıp sonucu yazacam buraya
Ozkantnc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Haz 2016, 18:48
Ad Soyad: Özkan tunç
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti Ozkantnc » 17 Haz 2016, 17:56

Eveet artık cevap yazabilirim 3 4 gündür özellikle bekledim emin olmak için benim favo inanması güç bi şekilde deyim yerindeyse kendi kendini tamir etti hiçbirşey yapmadım iyi bi karbüratörcü araştırıyordum birde baktım kendiliğinden düzeldi çok enteresan geldi bana şimdi arka sol amartisör tarafından gelen lok lok sesine baktırırsam arabam inşallah saz gibi olacak gerçi bayramdan sonra satıp 190 e alasım var ama bakarsın gücüm yetmez felicua alırım herkese teşekkür ederim
Ozkantnc
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 08 Haz 2016, 18:48
Ad Soyad: Özkan tunç
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda favorit

İleti SKDFORMAN » 18 Haz 2016, 12:45

Ozkantnc yazdı:Eveet artık cevap yazabilirim 3 4 gündür özellikle bekledim emin olmak için benim favo inanması güç bi şekilde deyim yerindeyse kendi kendini tamir etti


Havadaki oksijen miktarı değişikliği ve hava sıcaklık değişiklikleri ile gaz ayarınız tekrar değişti ve siz kendi kendine düzeldi sandınız :) Havalar soğumaya başlayıp oksijen miktarı arttıkça yine aynısı olacak. O yüzden sık sık gaz ayarı yapmak gerekiyor bu karadüzen LPG sistemlerinde

Bu arada bana göre aracınızın gaz ayarı halen bozuktur ve tüketim fazla olacaktır.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti AhmetH » 18 Haz 2016, 20:07

Sizin sorun vakum kaçaği
Genwlde karburator alt takozundan yapiyor uzun yillar keyfi yerinde olan yer conta yapmak icin sok tak yapilinca sizdirma baslamis zamanla yeniden oturmustur diyebilirsiniz.

Size tavsiyem araç benzinde saat gibi çalissin vakum sistemi kusursuz olsun 2. Bogazi falan sorunsuz açsin. Bu tuv muaynesi icinde faydali bisey hem benzin hem lpg calismasini gormek isterler.

Iste bundan sonra yapilacak bir gaz ayari cok verimli olacaktir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir