Üst kapak contası değişimi (Bilgi - Döküman istek)

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Üst kapak contası değişimi (Bilgi - Döküman istek)

İleti Yalta » 21 Haz 2016, 14:38

Merhaba arkadaşlar;
Uzun zamandır üst kapak contamda ufak kaçaklar olduğunu biliyordum. Geçen gün gaz ayarı yapmak için araç ile uğraşırken 3000 d/dk'da sabit tutayım derken araca hararet yaptırdım ve conta tamamen yandı. Şimdi su takviye kapına doldurduğum su direkt olarak karter'e doluyor. Aracı sanayiye götürmek için 300 TL talep ediyorlar ki bu para benim tamir masrafımın yarısından fazla. Ben de işten vakit buldukça motoru dağıtıp/indirip gerekli işleri kendim yapmayı düşünüyorum.

Ben gemi makineleri mezunuyum. Lise döneminde de yazları bir motorcunun yanında çıraklık yapıyordum. Uzun zamandır bu şekilde bir işe girişmemiştim tabiki.

Şayet var ise elinizdeki tüm dökümanlara ve pratik bilgilerinize ihtiyacım var. Bana yardımcı olur musunuz?
 
Yalta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 24 Oca 2012, 13:05
Ad Soyad: İsmail
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 93 Skoda Favorit 135 LX - LPG

İleti AhmetH » 21 Haz 2016, 19:34

Oluruz tabi ben 2 kere yaptim olayi.
Size 1/2 lik orta karar bir lokma takimi
Silindir saplamalari sokmek icin allen10 yada 11 di onun soketi gerek ama iyi marka izeltaş falan alin tekli
Birde tork anahtarina ihtiyaciniz var

Gerisi icin wd40 pas cozuculer temizlik icin balata spreyi ivir zivir lazim.
Kabaca size gerek olan malzemeler soyle ;

Manifolt icin gozluk conta
Silindir kapak contasi(victor reinz alin)
Motor yaği/yağ filitresi
Antifriz.

Elbet detay gerekler cikacaktir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti jawacı » 21 Haz 2016, 19:41

bu işlem için tork anahtarına ihtiyaç var. tabii bunun yanındaki diğer normal anahtarları saymaya gerek yok. tork anahtarı olmazsa saplamaları sökemezsın demiyeyim ama zor sökersın. ama sıkarken ne kadar sıktığını ve eşit sıktığını bilemezsin. o yüzden tork anahtarı bulamazsan bu işe girme.

saplamaları 3 aşamada sık.
1) el ile boşluklarını al
2) 50 nm ile sık
3)70 nm ile sık

silindir kapağını da mutlaka taşlat. kapak kalınlık ölçüsü 98,2 ile 96,5 mm arasında olmalı. daha önceden taşlandıysa ve alt ölçüyü geçerse hiç uğraşma kapağı değiştir.

taşlamadan sonra sübap ayarı %90 değişir yeniden sübap ayarı şarttır.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti jawacı » 21 Haz 2016, 19:45

ben yazarken Ahmet benden hızlı davranmış, bazı yerler birbirine yakın olmuş. Artık bilgi derlemesi yaparsınız.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
Kullanıcı avatarı
jawacı
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit lx

İleti Yalta » 21 Haz 2016, 21:48

Teşekkür ederim Ahmet ve Murat beyler. Mesajlarınınızın arasından püf noktaları alıyorum :) Ör: kapak kalınlık ölçüsü gibi. Sabahtan beri Haynes tamir kitapçığının tam sürümünü arıyorum. Satın almayı bile düşündüm ama Tr'ye gönderi bulamadım. Haynes'in kendi sitesinden de Skoda'yı kaldırmışlar sanırım bulamadım.
Yalta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 24 Oca 2012, 13:05
Ad Soyad: İsmail
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 93 Skoda Favorit 135 LX - LPG

İleti AhmetH » 21 Haz 2016, 23:46

Haynes bende var 90tl gibi bir rakama 3 haftada gelmişti ancak inanin yol gösterme dişinda pek detay faydasi yok.

Kapagi sokerken duzenli calisinca ne nerden sokuldu derli toplu dizince korkulacak yer yok.

Karburatoru ayirmadan mesela sadece egzoz manifoldunu ayirmistim ben silindir kapagi emme manifoldu ve karburatorle beraber geliyor.

Ayrica motorda calisirken karsidan bakinca sol ust kisimdaki saplma digerlerinden kisa. Kisa saplamayi soktugunuz koseyi unutmazsaniz basiniza bela acmazsiniz dalginlikla uzunu takip silindir blok çatlatanlari duydum.

Sizin temiz ve düzenli çalişip kafanizin kariştiği yerde foruma yazmaktan baska olayiniz yok.

Ancak aracin yasindan dolayi sok tak isinde elbet el atmaniz gereken yerler cikar ve goreceksiniz bunlari atlamayin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Yalta » 22 Haz 2016, 19:40

Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim Ahmet bey.
Yalta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 24 Oca 2012, 13:05
Ad Soyad: İsmail
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 93 Skoda Favorit 135 LX - LPG

İleti sainz » 29 Haz 2016, 09:46

Üstâdların dediklerine ekleyebilecek bir şeyim yok ancak yaptığınız işleri aşama aşama fotoğraflayıp buradan bizlere de gösterirseniz çok seviniriz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Yalta » 05 Eyl 2016, 16:43

Ne yazık ki kendim yapamadım. Çocuk rahatsızlanınca arabaya ihtiyacım doğdu bende çekici çağırıp aynı gün yaptırmak zorunda kaldım aracı.
Yalta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 24 Oca 2012, 13:05
Ad Soyad: İsmail
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 93 Skoda Favorit 135 LX - LPG

İleti Derdiyok » 12 Eyl 2016, 10:44

Yalta yazdı:Ne yazık ki kendim yapamadım. Çocuk rahatsızlanınca arabaya ihtiyacım doğdu bende çekici çağırıp aynı gün yaptırmak zorunda kaldım aracı.



Şu an aynı olay benim başıma geldi kardeş. İşçilik malzeme ne kadara mal oldu. Benim araçta farklı bir durumda söz konusu 2. bujinin alt hizasından contanın oradan su sızıyor. Acaba kapak mı çatladı ? Ortalama maliyeti nedir conta yakmanın ?
Bilmiyorsun, bilmediğini de bilmiyorsun, bilmediğini bilmekte istemiyorsun...
Kullanıcı avatarı
Derdiyok
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 19 Oca 2016, 09:03
Ad Soyad: Ömer ÇELİKOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: FORMAN


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir