92 Model Favorit LX aracım hakkındaki sorularım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

92 Model Favorit LX aracım hakkındaki sorularım

İleti Shou » 07 Tem 2016, 12:07

Merhaba bu faydalı forumu yeni keşfettim . İlk arabam olduğu için biraz bilgisizim :( bir kaç soru ile başınızı ağrıtmak istiyorum :)

1. Sinyal verip döndükten sonra sinyal kolu kendiliğinden orta konuma gelmiyor. Bu modellerdemi böyle yoksa benim aracımdaki bir sorunmu ?

2. Dörtlüleri yaktığımda daha tam sönmeden tekrar yanıyor, yani işlemi biraz hızlı yapıyor kontrol ettiğimde kesik ampül göremedim. Sorun nereden kaynaklıdır ?

3. Bazen giderken 1-2-3. viteslerde öne doğru atıp sanki geri çekiyormuş gibi tekleme yapıyor sebebi ne olabilir ?

4. Aracımı lpg de kullanıyorum benzine geçirme işi biraz zor oluyor ,düğmeyi benzin konumuna getirince stop ediyor . Nasıl çözebilirim?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Shou
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 04 Tem 2016, 21:26
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti fthpl » 07 Tem 2016, 12:51

merhaba hoşgeldiniz.

1= sinyal kolu üzerinde iki adet beyaz parça var bunlar ya kırıktır ki genelde kırılır yada direksiyon mafsalındaki yuvasından çıkmıştır. direksiyon alt plastiğini çıkarıp kontrol ediceksiniz. Sinyal kolu plastikleri yoksa,kırıksa bir tane kol alıp ona aktarabilirsiniz, orjinal bulursanız onu takarsınız. Zor değil, sadece bir kaç kere pratik yapınca kolay geliyor.

2=4lü flaşörü bozulmuş, Göğüste orta kalorifer üfleme kısmının arkasında bulunur. Onu muadil ile yada tofaşın ki ile değiştiriseniz büyük ihtimalle sorun çözülür. Bendede kısmen hızlı ama sizin dediğiniz kadar değil..

3=Tekleme sebepi, ateşleme sistemi bütünü (bujiler, kabloları, tevzi makarası, distiribütr , dist.kapağı, bobin, ateşleme beyni) ile ilgili herhangi bir noktadan yapabilir. Kontrol yapılıp, uygun görülenler değiştirilmeli...Yada basitce gaz ayarı, karbüratör ayarı dengesizce yapılmışssa ondanda yapabilir ,patlamalar yapar, ara sıra tekleme yapar..

4=Benzine her araçta zor geçer. Takribi 3. seferde geçiyor bende. Gazda çalıştırıyorum, 2500 devir boşta, önce benzine alıyorum çalışmıyor,gaz benzin gaz benzin , 3.seferde çalışıyor. Bir kaç sefer gaz-benzin tusunu değiştirin gaz pomplayın stop etmez...

Burada benzin pompasının zayıflaması,filtre ve karbüratörü yakıtla doldurmak için geçn zaman buna sebep oluyor.. Bu sizlik birşey değil geneldir.


Hayırlı günler.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti Shou » 07 Tem 2016, 14:40

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim Fatih bey , tatil bitişi sanayi yolu görünüyor anlaşılan :)
Shou
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 04 Tem 2016, 21:26
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti SKDFORMAN » 07 Tem 2016, 19:06

Fatih arkadaş noktayı koymuş. Sizden başka kullanıcılarında yararlanacağı bilgileri ayrıntılı şekilde cevaplamış. Klavyesine-parmaklarına sağlık olsun.

Ama siz cevabı cok yanlış anlamışsınız. Size sanayiye gidin dememiş.

Bakın yukarda fatih arkadaş sorunların çözümünü ayrıntılı şekilde yazmış. Alın elinize bi düz bi yıldız tornavida girişin. Evinizde priz değiştirebiliyorsanız bunuda yaparsınız. Çok zor değil, göreceksiniz. Bindiğiniz aracın derdi sıkıntısı bitmez bilesiniz. Eğer saydığınız ufak tefek problemlere dahi müdahale edemiyorsanız sanayiden hiç çıkamassınız diye düşünüyorum.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti Shou » 07 Tem 2016, 22:20

Haklısınız Mustafa bey ancak sinyal kolu flaşör gibi şeyleri sanırım değiştirebilirim distribitör buji ile alakalı olanlar hakkında hiç bi bilgi sahibi değilim bir kere nasıl yapıldığını görsem çözerim sanırım :)
Shou
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 04 Tem 2016, 21:26
Nereden: Tekirdağ
Arabanız: Favorit 135 LX

İleti fthpl » 08 Tem 2016, 09:01

Shou yazdı:Haklısınız Mustafa bey ancak sinyal kolu flaşör gibi şeyleri sanırım değiştirebilirim distribitör buji ile alakalı olanlar hakkında hiç bi bilgi sahibi değilim bir kere nasıl yapıldığını görsem çözerim sanırım :)



Yaparsınız, bir kaç kere sanayiye gitmekten zarar çıkmaz ama orada biraz dikkat edin. Mustafa dostumun dediği gibi illaki bu araçlarda elimiz tornavida tutmalı. Bir yerde aksi bişy çıkabiliyor.

Distribtör , buji işlerini erteleyin, yapılırken görürsünüz, bilen biri yaparken bakarsınız olur biter. Çok teferuatlı işler değiller.

Kolay gelsin..
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 178
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir