çekiş, yakıt ve hız sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

çekiş, yakıt ve hız sorunu

İleti Derdiyok » 22 Tem 2016, 16:52

Selam Aleyküm Arkadaşlar

94 forman lx kullanıcısıyım. Genel olarak aracımdan memnunum.Aracımı önceden İzmir de kullanıyordum şu an Erzurum da kullanıyorum.İzmir de 30 litre lpg ile 300 km yi çok rahat geçebiliyordum, hatta trafik yoğunluğuna göre 320 km leri görmüşlüğüm vardır. Erzurum'a geldim çekiş düştü yakıt anormal arttı. Avans ayarı yaptırdım lpg ayarı yaptırdım çekiş % 50 arttı ama yakıt halen fazla. Rolantı da çalışırken avans vuruyor egzoza. 30 litre lpg ile 270 km yapabiliyorum. Bu derece düşmesi normal mi (Trafik yoğunluğu İzmirin 4 te 1 i ).

Birde 3. ve 5. viteslerde çekiş çok düşük, araç bağırıyor ama gitmiyor resmen. Örneğin düz yolda 4. vitesle 110 km hızda 5 e atıyorum tork sıfır. Hızlanmayı bıraktım ibre yol durumuna göre 90 a kadar düşüyor veya yine 100- 110 arası sabit kalıyor artış yok.(Motor 30.000 km önce komple sıfırlandı - üfleme yağ yakma yok )

Yardımcı olursanız çok makbule geçer. Şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Bilmiyorsun, bilmediğini de bilmiyorsun, bilmediğini bilmekte istemiyorsun...
Kullanıcı avatarı
Derdiyok
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 19 Oca 2016, 09:03
Ad Soyad: Ömer ÇELİKOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: FORMAN

İleti sainz » 22 Tem 2016, 19:29

Derdiyok yazdı:Selam Aleyküm Arkadaşlar

...

Birde 3. ve 5. viteslerde çekiş çok düşük, araç bağırıyor ama gitmiyor resmen. Örneğin düz yolda 4. vitesle 110 km hızda 5 e atıyorum tork sıfır. Hızlanmayı bıraktım ibre yol durumuna göre 90 a kadar düşüyor veya yine 100- 110 arası sabit kalıyor artış yok...


Aleyküm Selam.
Baskı-balatanın sağlıklı çalıştığına emin misiniz?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 22 Tem 2016, 21:29

Rakim 1800 kusur sorun burda.
Ayar yapilmali ki yaptirmişsiniz, Izmir verimi alamazsiniz.

Rakimi yuksek yerlerde turbo beslemeli araclar verimlidir.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Derdiyok » 25 Tem 2016, 07:16

sainz yazdı:
Derdiyok yazdı:Selam Aleyküm Arkadaşlar

...

Birde 3. ve 5. viteslerde çekiş çok düşük, araç bağırıyor ama gitmiyor resmen. Örneğin düz yolda 4. vitesle 110 km hızda 5 e atıyorum tork sıfır. Hızlanmayı bıraktım ibre yol durumuna göre 90 a kadar düşüyor veya yine 100- 110 arası sabit kalıyor artış yok...


Aleyküm Selam.
Baskı-balatanın sağlıklı çalıştığına emin misiniz?




Baskı balata motor sıfırlarken değişti. 30.000 km de sorun çıkarır mı bilemedim.
Markasını hatırlayamıyorum açıkçası.
Bilmiyorsun, bilmediğini de bilmiyorsun, bilmediğini bilmekte istemiyorsun...
Kullanıcı avatarı
Derdiyok
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 19 Oca 2016, 09:03
Ad Soyad: Ömer ÇELİKOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: FORMAN

İleti ruzgarnufel » 25 Tem 2016, 08:20

Hocam sübap ayarlarına bir baktırmanızı öneriyorum. Sübaplar sıkmış olabilir. bu araçlarda 5-10 bin km arasında mutlaka kontrol ettirmek gerekli. bilen bir usta ile motoru iyice soğuttuktan sonra 20/25 yada 25/25 ayarlatırsanız motor sesinin tokluğu da artacaktır.
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti Derdiyok » 27 Tem 2016, 09:37

ruzgarnufel yazdı:Hocam sübap ayarlarına bir baktırmanızı öneriyorum. Sübaplar sıkmış olabilir. bu araçlarda 5-10 bin km arasında mutlaka kontrol ettirmek gerekli. bilen bir usta ile motoru iyice soğuttuktan sonra 20/25 yada 25/25 ayarlatırsanız motor sesinin tokluğu da artacaktır.



Haklısın kardeşim. Motor yapıldıktan kısa süre sonra 1 defa subap ayarı yapıldı. Ondan sonra hiç yaptırmadım.Kontrol ettirsem iyi olacak. Subap ayarı çekişi ve yakıtı etkiler mi ?
Bilmiyorsun, bilmediğini de bilmiyorsun, bilmediğini bilmekte istemiyorsun...
Kullanıcı avatarı
Derdiyok
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 19 Oca 2016, 09:03
Ad Soyad: Ömer ÇELİKOĞLU
Nereden: Erzurum
Arabanız: FORMAN

İleti ruzgarnufel » 28 Tem 2016, 10:01

Hemde nasıl etkiler. 70krş yakıyordum ayardan once. benim de sizin gibi conta yapıldıktan sonra 2 kez subap ayarı yapıldı. ustune istanbula geldik araba git gide gucten dustu. en son bi usta baktı. 1. pistona 10 sentil girmiyordu.
Bu araçların piyano takımı sıkıntılı. hava değişimlerine karşı hassas. Piyasada gordugum skodaların sesi benim arabanın eski hali gibi. tangır tangır. yanlış anlaşılmasın zincir sesinden bahsetmiyorum.

Bilrisiniz her motorun bir çalışma sesi vardır kendine özgü. Örneğin renault'ların alüminyum şıkırtısı gibi...Bizim araçlar da eğer motor çalışırken düz bir ton vermiyor ise bilin ki bir ayarsızlık var. Belki ben müzisyen oldugumdan takılıyorum ses tonuna. en azından boyle oldugunu dusunuyorum.

Düzgün sübap,gaz ve karb. ayarı yapılmış ve sağlıklı bir skodanın sesi enjeksiyonlu doğan gibi çıkıyor. Düz ve boguk bir tonda.

ben önceleri 1 vitese düştüğüm rampada 3'le cıkıorm. Yalan değil. video atacağım ama ofiste int. kısıtlı ve evde net yok.

Soguk halde motora 20-20 / 20-25 yada 25-25 olarak ayar çektirin. Fazlası benzinde subap şıkırtısı yapıyor.

Subap ayarını yaptırdıktan sonra gerisi aracın gaz yeme durumuna göre gaz ayarı yaptırmak size kalmış.
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 92
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir