Akü Şarj Lambası ve Çalışmama.

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Akü Şarj Lambası ve Çalışmama.

İleti ruzgarnufel » 31 Ağu 2016, 17:18

Merhabalar,

Bir aydır bana kafayı yedirten bir sorunla karşı karşıyayım. Sorun şu şekilde ve açıkçası hergün inceleyecek vaktim ve imkanım olmadığından araç yatıyor.

Aracın şarj lambası hiç yanmıyor kontak açtığımda da açlıştırdığımda da. torpidoyu ve gösterge panelini söktüm. kocaman bir taş direnç var. Ve bildiğim kadarı ile şarj voltajı gösterge üzerinden geçiyor. Ampulü değiştim.

Sigorta panosunda ve alternatör cıkısındaki kabloları kontrol ettim. hala aynı ışık yanmıyor. 5-6 marşa akü iptal.

2. sorun şu şekilde ki o daha acayip. aracı çalıştıramıyorum. mars basıyor ama hiç çalışıcakmış gibi değil. Benzinde denemedim benzin olmadığından.

Peki nasıl çalışıyor.?

Baska bir araçtan takviye halindeyken marsa 2 kez 4-5 sn bastıgınızda calısıyor (ilk çalıştırma). sonra kontagı kapatıp tekrar calıstırmayı denerseniz kibrit gibi çakıyor ve çalışıyor. takviyeyi iptal edip yola cıkıyorum. benzinlikte kapatıyorum ve haydaaa yine calısmıyor. gaz gelsin diye kontagı 4-5 kez kapatıp acıyorum ve sonra marsa basıorm güç bela çalışıyor. bir sonraki stop etmede daha geç calısıyor. sonra ise aynı yine hiç çalışmayan moduna geçiyor.

Lpg valfinden şüpheleniyorum.

Konuyu biraz dağınık anlatmış bulundum. Ama tecrübe edenler varsa yardımlarınızı rica ediyorum.
 
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti fthpl » 31 Ağu 2016, 17:42

geçmiş olsun. akü bitince araç saçmalıyor. geçen 2 kere komple bitti, debriyaja basıyorum ısıklar sönüyor vs. marş tık demiyordu. Işıklar saçma yanıyordu.

yakın zamanda akü değiştirdim ve alternatör bakımı yaptırdım. 1 hafta içinde 2 kere bir gün önce çalışan aracım ertesi sabaha kendini aküyü sıfırlıyordu. Akü 5 senelik, nitekim şarj deşarj ile ölmüş..

alternatör bakımı yapıldı. usta motor kısmına şase gelmiyor, zayıf diye oraya bir şase hattı çekti. hani akü kutubundan şaşeye bağlanan kabloya ek gibi. 2 aydır iyi maşallah tık demiyor,çalışıyor.

Sizde de alternatör problemi var olduğu kesin gibi. Ayrıca ateşleme yapıyor ama çalışmıyor diyorsunuz burdaki sıkıntı ise yakıt kaynaklı.(hava yakıt karışımı bozuk) bende bazen benzinde çalıştırmak istiyorum , sürekli benzinde kullandığımda dahil. Uzun marşta çalışıyor , boğuluyor. Ama onu el tekniğimle çözdüm hızlı marş basıyorum gaz vermeden alıyor tık diye. Yada sıcak motorda dip gaz ile marş tık alıyor.

Allah yardımcınız olsun, ateşleme sistemini gözden geçirin derim. en ucuz yollu değişen parçaları biliyorsunuzdur. Lpg beyninde sıkıntı olması da sanki muhtemel gibi.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti SKDFORMAN » 31 Ağu 2016, 19:49

Bu araçların şarj lambası adeta şarj olayının sigortası. Bu lamba hiç yanmassa problem - yansa problem. Normali ilk çalıştırmada yanıp gaza basınca sönmesi.
Şarjla ilgili problemin temeli bu lambadır. Bu lambayı öncelikle yaptırıp daha sonra başka problem var ise araştırılmalı.
Tekrarlıyorum; bu lamba problemliyse araç şarj etmiyor demektir.
Daha önce paylaşmıştım. Göstergeyi km sayacını yapmak için sökmüştüm. O şekilde parça ararken aküm bitmişti. Meğerse şarj göstergeler üzerinden oluyormuş. Mantığınıda anlamaya çalışmış fakat anlayamamıştık ;)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ruzgarnufel » 01 Eyl 2016, 14:58

Zaten çözemediğim bir diğer sorun. Şarj lambası uzun zamandır yanmıyor. ve nasıl şarj oluyor. acaba bi yerden kısa devre olup, devre kendini tamamlıyor ve bu sayede şarj mı oluyor yoksa neden calısmaz anlayamadım.

Şu valf ile lpg regulatorunu değiştirmem gerek sanıyorum. 80 liraya ufak atiker regulator alacagım sanırım. Çözemezsek bide akü alıcaz =)

Çunku uzerındekının diyafram bitik durumda oldugundan stabıl calısması ıcın, prinç renkli vida tamamen kapalı, rolantı karburatorden ayarlı durumda. Boğulma yok. tam tersi kontagı actıgımızda hava fıltresı kapagından lpg gelmiyor gibi. 5-6 kezden sonra belki biraz. ya regulatorde takılıyor. yada valfi bi kontrol etmek gerek.

Kaç paradır bu valf ben değiştirsem kaçak filan olur mu ki. bakır boru sonucta. yanmayalım ?
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti phenomx3 » 01 Eyl 2016, 21:27

Benzerini ben de yaşadım. aküyü ölçtürüyorum sağlam görünüyor. ama araç çalışmıyordu. takviye ile çalıştırdık 1-2 gün sonra yine yaptı. öncesinde trafikte durunca stop ediyordu bi daha çalışmıyordu. benzin kesici valfe tıkladım bir anahtarla bastım çalıştı. valften dedim yeni valf alıp taktım 3 gün falan sıkıntı olmadı sonra iş çıkışı bastım bastım çalışmadı. zaten 4-5 marştan sonra akü bitti. uzatmayayım elektrikçi arkadaşa gittim marşta mı sorun var alternatördemi nerde diye. aküdedir dedi. ölçüyoruz sağlam görünüyor dedim. o da ölçtü yine sağlam akü göstergesi yeşil renk. takviye yaptı ilk seferde aldı. akü gitmiş dedi. ben hala ısrar ettim niye sağlam görünüyor diye. söktü başka akü taktı defalarca bastık her seferinde aldı. benim aküyle denedik basmadı. en sonunda akünün bir tarafı arızalı o yüzden tam şarj gösteriyor ama şarj almıyor senin sıkıntı bundan dedi. yeni akü takıldı ve o günden beri sorun yok. aküye baktırın önce derim sonra diğer parçalara sırasıyla!!!!!
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 512
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti fthpl » 02 Eyl 2016, 11:00

phenomx3 yazdı:Benzerini ben de yaşadım. aküyü ölçtürüyorum sağlam görünüyor. ama araç çalışmıyordu. takviye ile çalıştırdık 1-2 gün sonra yine yaptı. öncesinde trafikte durunca stop ediyordu bi daha çalışmıyordu. benzin kesici valfe tıkladım bir anahtarla bastım çalıştı. valften dedim yeni valf alıp taktım 3 gün falan sıkıntı olmadı sonra iş çıkışı bastım bastım çalışmadı. zaten 4-5 marştan sonra akü bitti. uzatmayayım elektrikçi arkadaşa gittim marşta mı sorun var alternatördemi nerde diye. aküdedir dedi. ölçüyoruz sağlam görünüyor dedim. o da ölçtü yine sağlam akü göstergesi yeşil renk. takviye yaptı ilk seferde aldı. akü gitmiş dedi. ben hala ısrar ettim niye sağlam görünüyor diye. söktü başka akü taktı defalarca bastık her seferinde aldı. benim aküyle denedik basmadı. en sonunda akünün bir tarafı arızalı o yüzden tam şarj gösteriyor ama şarj almıyor senin sıkıntı bundan dedi. yeni akü takıldı ve o günden beri sorun yok. aküye baktırın önce derim sonra diğer parçalara sırasıyla!!!!!


yaklaşık 1 ay önce aynı durum basıma geldi. akü 2011 de alınmış . 5 senesiydi. Farlar canavar yanıyor, teyp 1 saat çalışır o derece ama marş basmıyordu.. Bir hafta içinde 2 kere tam deşarj olup şarj tutmadı. Neyse alternatör bakımı ve akü alarak sorunu hallettim. Bizim araçlarda akü önemli.. Cins sorunlar çıkabiliyor.
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti ruzgarnufel » 02 Eyl 2016, 19:09

Haklı olabilirsiniz.

Son zamanlarda göstergelerdeki dalgalanmalar ile ilgili de bir konu açmıştım. Sağlam bi akü ile denemek gerek önce aslında. ama öyle bi imkan yok ne yazıkki.

anlaşılan 1 ay daha yatacak.Yağ kaçaklarını ve alt motor takozunu yeni değiştirmiştim. Frenlerde yani yapıldı.

Daha baskı balata değişecek. yine bi 600 kafadan gider önümüzdeki ay.

Arabayı baştan yaptık zaten =)
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti fthpl » 02 Eyl 2016, 20:08

ah be ustam.. bir dokun bir ah işit. harcadığımız ne sen sor ne ben söyliyim. Bunada şükür , kapıda koydu ama yollarda koymadı favo'm.

Sabah farkettim direksyion körüğü delinmiş, al sana gene masraf. salıncak tablası kötü onlarda hazır kalkıcakken değişir. ön takıma hazırlanıyorum bende satamadım, satmadım bineyim bari
Kullanıcı avatarı
fthpl
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 179
Kayıt: 26 Oca 2015, 12:06
Ad Soyad: Fatih PALA
Nereden: İzmir
Arabanız: 93 Favorit 135l

İleti SKDFORMAN » 03 Eyl 2016, 16:34

Malesef bu direksiyon körükleri, aks körükleri, rulman sıkıntıları, fren diski vurması, balataların vıcı vıcı ses yapması vs. vs. bi çok kronik sorun var ön takımda. Bunlar yapılsada sık sık bozuluyor. Bi arkadaş ford escord körüğü takmıştı.
Sevgili dostlar aracınızı çok sevdiğinizi biliyorum ama nacizane bi tavsiyem var sizlere. Biliyorsunuz ticarilere ötv indirimi söz konusu. Fakat ticari sahipleri bu haktan yararlanmak için elindeki araçlarını satmak zorundalar şeklinde çıkmış yasa duyduğum kadarıyla. Aracınızı elden cıkarıp temiz, bakımlı bi yeni nesil motorlu ticari araç almak mantıklı olabilir. Örn. albea mjet, hyn acnt, fiat siena vs. vs. Bana göre inanın sizin araçlardan daha az sıkıntılı olur bakımlı bi ticari. Sizin araçların fiyatına bakımlı ticariler muhakkak düşecektir.
Bilmem ne dersiniz bu görüşüme?
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti erender » 04 Eyl 2016, 14:25

aynı sorunu bende yaşamıştım sırf bu yüzden gidip yeni şarj dinamosu bile alıp denedim, yağmurda çamurda akü bittiği için yolda kaldım. bu şarj edip etmeme olayının püf noktası araca harici ufak bir voltmetre takmak. ondan sonra şarj ettiğini her daim görüp kafa rahat gezmek.
Kullanıcı avatarı
erender
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 93
Kayıt: 13 Eyl 2014, 21:59
Ad Soyad: eren ender
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Favorit "94"

İleti ruzgarnufel » 05 Eyl 2016, 16:49

Pazar günü yine forddan takviye yaptım. Çalıştırdık. 1 saat gezdim yüksek devirde. kontagı kapadm zor calstı.

Sonra yine bi yarm saat kadar daha yuksek devirlerde gezdim. geldim parkettim.

3 saat sonra indim. tık yok =)

Desem ki şarj etmiyor. O zaman yolda kalmam lazım. forddan sarj ettiğim kadarıyla o kadar yolu gitmez diye düşünüyorum.

bi yerde kısa devre var sanırım. Sigorta panosundan sigortaları söküp kısa devre kontrolü yapsam anlasılır mı dersiniz ?. tecrube edeniniz varmı ?

Multimetrenin kabloları tutusmasın elimde _?
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti ruzgarnufel » 27 Eyl 2016, 14:49

Aküyü ön tarafta plaka ile birlikte tutan bir somun bulunmakta. Kaç anahtar ister acaba. Anahtar takımım ve kumpas yok.

13 anahtar olur gibi sanki.
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti serkan_3838 » 28 Eyl 2016, 21:50

benim de daha evvel yeni almış olduğum aküm bozulmuştu. aküyü değiştirdim. başka bir arıza için servise gittiğimde alternatörde problem olduğu söylendi. elektirkçiye gittim usta akü üstü sigortaların bulunduğu bölümdeki kapağı açtı. kablonun puntalanmış olduğu pul benzeri plakayı akü üstü sigorta kısmından sökerek zımparaladı tekrar taktı. akününolması gerkenden yüksek veya düşük amperli olması durumunda ya da alternatörden gelen gücün yetersiz olması durumunda aküyü öldürüyor. araç çalışır vaziyetteyken altörnatörden gelen güç yeterldiir araç ilerler problem yok ancak şarj konusunda problem çıkıyor. eğer sizde böyle bir problem varsa aküdeki plakalarda erime meydana gelmiş olabilir. derin deşarj sebebiyle. her iki durumda da akü değiştirmeniz gerekebilir ancak yeni aküyü de bozacaktır ömrü kısa olacktır. bu yüzden alternator ve akü arasındaki bağlantıları kontrol etmek lazm. oksit varsa törpüleyin. usta o kadar kendinden emindi ki oksiti temizledikten sonra kontrol dahi etmedi. sebep bu başka bişey olamaz dedi. tamir edildikten sonra servise götürdüğümde servisteki elektrikçi kontrol cihazından hatanın tekrar çıkmadığını söyledi.
serkan_3838
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 188
Kayıt: 17 Arl 2011, 21:24
Ad Soyad: serkan
Nereden: Kayseri
Arabanız: 2005 fabia elegance 1,4 16V 101 bg


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir