motor yağı ve marş basma ile ilgili

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor yağı ve marş basma ile ilgili

İleti ganery » 28 Eyl 2016, 13:28

Arkadaşlar öncelikle hepinize selamlar
Skoda formen xl 93 araca sahibim lpg takılı yeni aldım biraz da acemiyimskoda konusunda .
*10w40 yağ kullanıyorum yağ tavsiyeleriniz neler olur hangi marka ve model tavsiye edersiniz.Sizin kullandığınız nedir?
*İkinci sorum marş hemen almıyor.3 veya 4.marşta ancak alıyor bunun nedeni ne olabilir?
Tecrübeli arkadaşlardan cevap bekliyorum
 
ganery
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 28 Eyl 2016, 13:21
Ad Soyad: Murat Özkan
Nereden: Yozgat
Arabanız: Skoda Formen XL

İleti Gencebay » 28 Eyl 2016, 15:26

Merhaba
1.sorunuz: Geçen hafta ben 20W/40 koydum. Tabiki bir çok arkadaşımız farklı söylüyor. İncelik kalınlık yaz kış önemli imiş..

2.Sorunuz: Marş geç alma; Bende bu konuda çok sıkıntı yaşadım. Öncelikle beyin yenilendi, ataşleme beyni yenilendi ve marş otomatiği yenilendi. Şu anda tek tıkla alıyor. Ancak marş motorunun dişlisi volanta sürtüyor. Marş motoruna 1mm parça attık yine sürtme yaptı. Bu hafta 1mm daha ilave edeceğim. umarım düzelir.
Başka soru yada sorunların olursa msj denk gelirse ben yazarım anladığım kadarı ile yoksa sitede gayet prof arkadaşlar var. Yardımcı olurlar
Gencebay
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 14 Haz 2015, 20:10
Konum: Kys
Ad Soyad: Y.KAYA
Nereden: Kayseri
Arabanız: Favorit LX 1995

İleti ganery » 05 Ekm 2016, 17:51

Tesekkur ederim gencebay kardeşim çok açıklayıcı bilgi vermissiniz saolun.
ganery
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 28 Eyl 2016, 13:21
Ad Soyad: Murat Özkan
Nereden: Yozgat
Arabanız: Skoda Formen XL

İleti ruzgarnufel » 06 Ekm 2016, 14:38

Bende daha önce yaşamıştım. Yağ ile ilgili bir durum değil. Fazla eksiltmemesi ve aşınmaları hesaba katarak 90bin üstündeki motor için bence 20-50 yağ kullanın.

Marş durumu için öncelikle karbüratör hava ayarı ve gaz ayarınızı düzgün yaptırmanızı öneririm. Sağını solunu değiştirmekle sonuca vardığınızı düşünseniz bile aslolan takılan yeni parça ile düzgün ayar yapılmasıdır.
Ayrıca bobin çıkışını da bir kontrol ettirin. Çünkü 20 senelik bobin kullananlar var.

güzel bir sübap ayarı, karbüratör hava ve lpg ayarı ile tek marşta rahatlıkla çalışabilir.

benim de aracım her ne kadar yatsa da. 1 hafta yattıktan sonra 2. marşta. ve o çalışmadan sonra her marşta (yarım saniyelik) rahatlıkla çalışmakta.
ruzgarnufel
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 01 Şub 2015, 15:35
Ad Soyad: Ruzgar Nufel
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 94 favorit 135lx

İleti SKDFORMAN » 06 Ekm 2016, 17:38

1-Motor yağı önümüz kış. 10-40 iyidir. Kolay çalışır. Yağ ilk çalıştırmada önemlidir. Kışın kalın olursa zor çalışır.
Yazın ise eksiltme durumuna göre 20-50 tercih edilebilir.

2-Marş geç alma problemi genelde gaz beyni üzerindeki rolanti ayar vidasından kaynaklanır. Bu vidanın adı ne kadarda rolanti ayar vidası olsa da ilk çalıştırma ayarında püf noktadır. Kışın sola doğru açılır ve tek marşta çalışacak şekilde ayarlanır. Yazın ise kısabildiğiniz kadar sıkıp yine tek marş ayarlanmalıdır.
4-5 defa marş basmak marş dinamonuzu yakın zamanda bozar. -20 de bile tek marş çalışması lazım. Üstelik bi kaç sn'de. Bu araçların özelliğide budur zaten: Kolay çalışması.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: serkan_3838 ve 29 misafir