Favorit 1 Hafta Geçmeden Conta Yaktık

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Favorit 1 Hafta Geçmeden Conta Yaktık

İleti stracor » 02 Ekm 2016, 03:58

Öncelikle herkese merhaba.
Araç parçalarından tamirinden pek anlamam henüz araba alalı 6 ay gibi bi süre oldu. Aracımı bayramdan 2-3 gün önce acele ile üst kapak contasını yaptırdım. Distribütör'ün değişmesi dışında başka eksiğinin olmadığını söylediler. Çekişi filan gayet yükseldi çok memnun kalmıştım. Fakat araç rolantide çalışırken hararet yükseliyordu. Sürekli yağına suyuna baktığım halde hararet yükseliyordu. Araç hareket etmediği halde bile kırmızı çizgiye dayanıyordu. İzmir'den Ankara'ya yola çıktığımda yaklaşık 30km gittikten sonra aracım istop etti. Suyuna baktığımda tamamen bitmişti halbuki yola çıkmadan vardı. Suyu ekledim ve hemen motor suyun hepsini yuttu. Yağ çubuğunu çıkardığımda anladım. Yağ çok sıvılaşmış yere damlıyordu. Sizce bu durumda ne yapmalıyım. Aracı yeni yaptırdım ve 1 hafta içinde conta yakması mümkün mü? Ayrıca yağına suyuna sürekli baktığım halde. Öğrenciyim ve gurbetteyim yardım ve görüşlerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
 
stracor
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 02 Ekm 2016, 03:47
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit

İleti SKDFORMAN » 02 Ekm 2016, 14:16

Geçmiş olsun.
Bu araçlar contayı genelde müşür ve termostat arızalarından yakıyor. Conta değişiminde contanın neden yandığı konusunda inceleme ve test yapılmassa tekrar aynı sıkıntıyı yaşatır.
Bakın kendiniz diyorsunuz conta değişiminden sonra bile hararet kırmızıya dayanıyormuş. Belliki müşürlerin biri veya termostat veya fan arızalı idi. Bu parçalar test edilmediği için arıza tekrarladı.
Umarım kapak zarar görmemiştir. Ciddi masraf doğurabilir size.
Siz siz olun termostat ve müşürleri sık sık kontrol edin. Fanın düzgün çalıştığına emin olun.
Bu araç alüminyum blok olduğu için en ufak aksaklıkta çok hızlı şekilde motor ısınır. Bunlar aklınızda devamlı kalsın.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti stracor » 02 Ekm 2016, 17:05

SKDFORMAN yazdı:Geçmiş olsun.
Bu araçlar contayı genelde müşür ve termostat arızalarından yakıyor. Conta değişiminde contanın neden yandığı konusunda inceleme ve test yapılmassa tekrar aynı sıkıntıyı yaşatır.
Bakın kendiniz diyorsunuz conta değişiminden sonra bile hararet kırmızıya dayanıyormuş. Belliki müşürlerin biri veya termostat veya fan arızalı idi. Bu parçalar test edilmediği için arıza tekrarladı.
Umarım kapak zarar görmemiştir. Ciddi masraf doğurabilir size.
Siz siz olun termostat ve müşürleri sık sık kontrol edin. Fanın düzgün çalıştığına emin olun.
Bu araç alüminyum blok olduğu için en ufak aksaklıkta çok hızlı şekilde motor ısınır. Bunlar aklınızda devamlı kalsın.



cevabınız için teşekkürler. şu an aracımı dinlenme tesisinde bırakmak zorunda kaldım. son paramı tamirciye vermiştim. tekrardan para ister mi acaba yaptırmam için. eğer o parçalarda arızalı ise tahmini ne kadar işlem ücreti tutar bunlar hakkındada bilgi verirseniz sevinirim.
stracor
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 02 Ekm 2016, 03:47
Nereden: Aydın
Arabanız: Favorit

İleti favocu41 » 02 Ekm 2016, 17:23

bu favoritler sulu geçme gömlek olduğu için çok bela bi motor yapısına sahip.aslında ufak ama çok can alıcı detaylar var. Sizin motoru yapan usta gömlekleri ölçtümü gömlekler aşağıda kaldıysa sıfır kapakta contada koysan gene aynısı olur.eğer bunların haricinde hiçbir sıkıntın yoksa silindir kapak contan değişir ayrıyetten kapağıda ölçmeye götürüp baktırın ki taşlama durumu varmı kapak kurtarıyomu
Benim şahsi fikrim motoru yaptırırken garanti ve kafan rahat olması açısından termostat ve müşürü değiş
Skoda Das Auto Fakurun Arabasi
Kullanıcı avatarı
favocu41
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 67
Kayıt: 21 Kas 2012, 05:35
Ad Soyad: cenk giray
Nereden: Kocaeli
Arabanız: Green fog


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir