otomatık jıgle sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

otomatık jıgle sorunu

İleti uçurum » 17 Ekm 2007, 12:48

benım favo brc gazlı km 250  yakmaya basladı goturdum brc servısıne orda usta jıgleden dedı cok gec kapatıyo dedı benım ev ısyerıne cok yakın 3 km 4 km kadar kapanma suresı nedır sızce jıglenın ısyerıne gelene kadar kapanmıyor  sonra aksam eve gelene kadar calıstırmıyorum arabayı
aksam gene jıgle calısıyor  usta bunun ıcın cok yakıyor dedı ama ben pek tatmın olmadım arkadaslar ıcınızde bılgısı olan arkadaslar varsa lutfen yardımcı olsunlar  sımdıden tesekkurler  jıgle ayarı dusermı bıraz acemıyım ogrenecegız buarada favoyu yenı aldım aranıza yenı katıldım ama bu kararı bu sıte verdırdı almadan once yazılarınızı okudum sonra aldım favo yu sonra resımlerını koyarım bakarız Clap
 
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti sainz » 17 Ekm 2007, 13:03

Aşağıdaki linki incelerseniz belki sizin sorununuzla aynıdır sorun. Bence sorun aynı.

 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti uçurum » 17 Ekm 2007, 14:26

benım jıgle calısıyor ama mars bastıgım zaman hemen calısıyor  potlama  falan yok hararet ıbresının ortasına gelınce rolantı dusuyor tamamda bunun calısmasını dusurebılırmıyız oyle bır ayar varmı  onu merak ettım cunku usta bana gec kapanıyor dedı gazcı ama motor ustası hayır normal dedı bunlar ıkı kademelı su ısınana kadar tek tek duser dedı jıgle dedıgı gıbı gosterge ortaya gelınce  rolantı dusuyor calısıyor dogrusu buysa tabı ama gaz 250 ykr  yakıyor ne yapcam sasırdım valla hangısıne ınanıyım ne yapayım bılmıyorum oyle kullanıyom ne olcak bakalım motor ustası bugun otomatık jıgle calısmasını dusurelım  bıraz dedı ama ondan olmadıgını savunuyor gazcıda jıgle gec kapanıyor dıyor ortada kaldım o yuzden sıze danısmak ıstedım cvp tskurler Cry
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti sainz » 17 Ekm 2007, 14:34

Bu kısmı okudunuz mu peki? Benim Favorit' in jiklesi de geç kapanırdı.
 

...Bir ekleme daha yapayım. Radyatörden gelen, motor bloğunun alt tarafından geçip, jikle tertibatına, kalorifere ve motor bloğuna su taşıyan metal bir boru var. Eksantrik zincirini değiştirirken bu boru yerinden çıkartılırken kırıldı. Yenisini taktık. Sanırım jiklenin açılıp kapanmasının iyileşmesinin de bununla yakın ilgisi var. Çünkü borunun içi kireç, pas, ...vb. şeylerle tıkanmış ve jikle tertibatına giden kısım da daha dar olduğu için jikle zembereği yeteri kadar ısınamadığı için jikle geç kapanıyordu. Artık hararet göstergesinin başladığı yere gelir gelmez hemen kapanıyor ve normal rölanti devrine dönüyor...
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 17 Ekm 2007, 14:34

Bir de bu kısım çok önemli. Tekrar edeyim dedim:


 

...Bir kere daha aman diyeyim ki Favorit karbüratörünü, özellikle de jikle tertibatını anlamayan, bilmeyen kimselere elletmeyin. Ben mecbur kaldığım için karbüratörü başka bir yerde temizletmiştim ve bildiğini zanneden usta (!), hiç alakası olmadığı halde jikleyi de sökmüştü ve o günden sonra jikle hiç doğru çalışmadı. İnşaallah sizin de başınıza böyle birşey gelmez. Gelirse de aklınızın bir köşesinde olsun.
Kazasız ve arızasız sürüşler herkese...
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti uçurum » 17 Ekm 2007, 16:38

tekrar tesekkur ederım sınırden kafam almadı son bırsey soracagım benım ılk arabam oldugu ıcın soruyorum jıgle nezaman kapatması lazım normalı nedır hararet gostergesının tam ortasımıdır cvp ve ılgın ıcın tskurler
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti sainz » 17 Ekm 2007, 18:45

[quote="uçurum"]tekrar tesekkur ederım sınırden kafam almadı son bırsey soracagım benım ılk arabam oldugu ıcın soruyorum jıgle nezaman kapatması lazım normalı nedır hararet gostergesının tam ortasımıdır cvp ve ılgın ıcın tskurler[/QUOTE]

 

Hararet göstergesinin en alttaki beyaz kutucuğunun başladığı yere gelir gelmez ibre, jikle kapanıp rölantiye dönüyor motor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti uçurum » 18 Ekm 2007, 11:11

dun usta jıgle rolantı sını dusurdu bakalım yakması dusucekmı ılgın ıcın tskur  dun aksam bır arkadasım benım gıbı ılk arabasını almıs adama kanka senın arabanın motoru bıtmıs olmasın demezmı conta yakmıs dedı ondan boyle cok yakıyor  dahada yakacak dedı ben bıttım  dumur bır arkadasını favo su varmıs onun basına gelmıs 400ykr kadar cıkmıs ama arabası 80 uzerı cıkmıyormus benım araba canavargıbı masallah allah nazardan saklasın motor bıtıkse bende bıterım evdekıler benı oldurur vallah dogruluk payı nedır sızce nedusunuyorsunuz
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti sainz » 18 Ekm 2007, 13:06

Motorun bitik olduğuna dair çeşitli ibareleri vardır. Yağ yakar, çok yakıt tüketir ama gitmez, ...vs. gibi nedenleri vardır. Öncelikle bunun gibi ibarelere bakılmalıdır. Eğer şüpheler varsa, kompresyon testi gibi çeşitli testlerle problemi ortaya çıkacaktır.
 

Favorit' in contası yanmasa da ısınıp soğumaktan dolayı özelliğini kaybedebiliyor. Motora yağ ikmâli yapılan kapağı açın ve içine bakın. Eğer krem peynir renk ve kıvamında bir tabaka varsa kapağın iç kısmında, silindir kapak contası değişimi şart olmuştur. Genleşme kabının içine bakın. Soğutma sıvısında köpürme, üzerinde yağ tabakası gibi bir şey gözlemliyorsanız silindir kapak contası değişimi şart olmuştur.

Eğer ki motor bitik değilse gerçekten ve başka da bir problemi yoksa, fazla yakıt tüketiminin nedeni geç kapanan jikle sistemi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim zira Eyüp' ten neredeyse Eminönü' ye gelene kadar jikle kapanmıyordu benim Favorit' te. Kırmızı ışıkta 800 d/d ile beklemekle 1500-2000 d/d ile beklemek arasında da takdir edersiniz ki epey bir tüketim farkı vardır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti uçurum » 18 Ekm 2007, 13:44

cok tesekkur ederım gercekten rahatladım genlesme kabı cıllop gıbı
motor yag kapagındada krem peynır gıbı bırsey yok oda cıllop gıbı  kompresyon da ıyı onuda denedım sımdılık bırsey yok gıbı jıgle harıc ama motor olsaydı kotu olurdu vallah bıllah evdekıler oyardı  senınde basını agrıtıyoruz ama  hanı etrafında olurya bı kulp bulan  sımdıde katkı maddesı koymustur aldıgın adam dedıler kafam ona takıldı yemın ederım bu 2 el araba almak kotu bırsey mıs hemde paran azsa ancak buna yetıyordu ne yapıyım bıde skodanın seklı cok guzel cok begenerek aldım motor bıtse cok mu tutar ucretı herkes motordan cok korkuyor nedır yanı yaptırırım gene senelerce bınılmezmı motor bozulunca herkez elınde cıkarmaya calısıyor ne bılım anlamadım cok mu pahalı bu motor yaptırmak bu konudada yardımcı olabılırmısın  sımdıden tesekkurler ıyı gunler
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti sainz » 18 Ekm 2007, 13:50

Katkı maddesi bir yere kadar idare eder. İllaki bir yerde o da yetersiz gelecektir.
Favorit' e komple motor yaptırsanız 1.000-1.200 lira gibi bir şey tutuyor hatırladığım kadarıyla ve hemen tüm parçalarını yenileyerek.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti pinti_72 » 18 Ekm 2007, 22:58

Hemşerim ben size başka bir şey söyleyim şaşıracaksınız benim favoritin ciklesi bozuk yani cikle hiç açılmıyor.... kışın o soğuklarda gazla çatır çatır çalışıyor hiç teklemiyor....
 

Ayrıca karbüratöre giren ve çıkan sıcak su hortumlarınıda iptal ettim karbüratör susuz çalışıyor hemde mükemmel hiç sorun yok

 

bence arkadaş cikleyi tümden iptal etsin cikleye gerek yok favoritte....

 

 

Ayrıca motor yaptırmakta o kadar sorun değil eğer tanıdığın bir usta varsa en fazla 400-500 civarına en ala motor yaptırırsın...
pinti_72
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 13:29

İleti uçurum » 19 Ekm 2007, 10:52

herkeze tesekkurler ayrı ayrı rahatladım valla jıgle ıptalını burda arkadasımda tavsıye ettı aslıda bakalım bıraz dusurduk jıgle ayarını bakalım yakıs neolucak  sonra sonucuda yazarım karbo gıden sıcak su hortumlarımı karbo sumu gıdıyo onuda mı ıptal edelımbı sorım ustama
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33

İleti sainz » 19 Ekm 2007, 13:30

[quote="pinti_72"]Hemşerim ben size başka bir şey söyleyim şaşıracaksınız benim favoritin ciklesi bozuk yani cikle hiç açılmıyor.... kışın o soğuklarda gazla çatır çatır çalışıyor hiç teklemiyor...[/QUOTE]

 

Zaten jikle hiç devreye girmezken öyle bir problem olmaz ki. Jikle devreye giriyorsa ama ayarları bozulmuşsa, işte o zaman soğukta marşa bastığınızda potlaya potlaya çalışır.

Tekrar edeyim. Aman dikkat! Favorit' in jiklesini işinin ehli olmayanlara elletmeyin. Favorit' in jikle sistemi karmaşıktır ve herkes anlamıyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti uçurum » 19 Ekm 2007, 14:02

eee nasıl anlayacagız ıyı usta kotu usta  sans ısı yada  ıst varmı bılınen usta
uçurum
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 16:33


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 14 misafir