motor rektefesi yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor rektefesi yardım

İleti erdostin » 17 Eyl 2006, 00:05

merhaba arkadaşlar bende 92 model 135 l var
1 ay kadar önce hararetten su kaynattı ama ben gezmeye devam ettim

neyse zaman zaman hararet yine yükseldi ama düştü sonradan su eksiltmeye başlayınca tamirciye götürdüm actılar baktılar gömlek piston felanda zarar görmüş ama benim arabada coktandır sorun vardı sonuna kadar bassan 100 geçmiyordu simdi fuul motor yapalım diyorlar 1 milyarı bulurmuş yaptırıyım diyorum sizce motor yaptırırken nelere dikkat etmeliyim ekstra birseyler yaptırırsam dahada iyi performas alabilirmiyim sizden tavsiye bekliyorum arkadaşlar
 
erdostin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 16 Eyl 2006, 23:57

İleti yonetici » 17 Eyl 2006, 01:15

Arabaya en az 1 sene daha binmeye niyetiniz varsa ve arabanın motoru eğer o kadar hırpalnmışsa artık bir motor yaptırmanın zamanı gelmiştir. Ekstra olarak silindir kapağı birkaç milimetre daha fazladan taşlanarak forman ve favoritte performans artışı sağlanabiliyor. Fakat rektifiyeyi işin gerçek anlamda ustasına yaptırmanız lazım çünkü yapılan işlemlerin bir kısmı çok hassas milimetrik hesaplar istiyor. Düzgün bir rektifiye yapılırsa motor neredeyse ilk günkü gibi olur ama kötü rektifiye yapılırsa iflah olmaz sorunları çıkabilir.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti felicia » 06 Ekm 2006, 05:04

geçmiş olsun. admin çok güzel söylemiş.
 

ek olarak bende sana birkaç ayrıntı vereyim.

 

sana bazı fiyatlar vereceğim.

 

silindir kapak taşla ücreti 35 ytl

 

silindir kapak contası, egzos manifold contası ve üst kapak contası toplam 20 ytl

 

üst kapak sökme takma işçiliği 80ytl

 

yeni üst kapak alayım dersen 150-200 ytl arasında. bu kapaklarda 1mm lik taşlama mesafesi var. daha önce tamir görmüş ve 2 kere taşlanmışsa 3.nü taşlamayıda muhtemelen yapabilirler ama 4.ncü taşlama mümkün değildir.

 

yukardakiler motor açıldığında kesinlikle yapılacak şeylerdir. bununla birlikte araç su eksiltirken kullanmaya devam ettiyseniz ve conta yanığı sebebiyle motor yağına su karıştıysa seğman+gömlek honlama+krank taşlama çok büyük ihtimalle gerekecek. bunları yapmışken pistonları ve biyel kollarını deiştirmemek pek mantıklı değil. ayrıca sübopların da değişmesi ve kapakta alıştırm ayapılması kaçınılmazdır. size tavsiyem iyi bir usta bulun ve ustayı sıkıştırmadan işini yapmasına izin verin. 1000 ytl parçalar dahil komple motor için çok kötü değil ama komple motor için 200-300 ytl işçilikle 700 ytl parça şeklinde düşünürseniz parçaları kendiniz aldığınızda pazarlık edebilir ve epey bir tasarruf sağlayabilirsiniz. istanbuldaysanız skopar dan iyi fiyatlara parça alabilirsiniz, hatta eğer avcılardaysanız hakan oto çok iyi fiyatlar verebilir.

 

tekrar geçmiş olsun
felicia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Mar 2006, 00:20

İleti black » 08 Ekm 2006, 22:34

geçen sene favomun motoru yağ yakmaya başlamıştı ustama gittim sekmanların değişeceğini söyledi ama başka şeylerde cıkabilir dedi neyse motoru açctık silindir kapağı uzerinde deformelerde oluşmuş silindir kapğını düzeltildi taşlandı contalar yenilendi karbüratör temizlendi supaplar pistonlar gömlekler piston kol burçlarınıda değiştirdik parçalar orijinal alman malı olarak değişti 2 gün aarabam tamirhanede kaldı ve ben bu işlemlere toplam geçen yıl 650-700 ytl ödedim parçalarıda kredi kartına taksit yaptırdım birsene oldu motor kız gibi suan  memnunum gayet sağlıklı çalışıyor benzin sarfiyatıda düştü


sana tavsiyem işini iyi bilen bi ustada orjinal parça kullanarak yaptır ve aracın başında işlemler yapılırken bekle...kolaygelsin
black
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 08 Ekm 2006, 21:38

İleti kırmızılım » 27 Mar 2008, 22:36

ben 2 ay önce yaptırdım. ustanın ii olması şart bi kere. benimki 1250 ytl yi buldu . ama degdi maasallah 140 ı gördüm bassan daha istiyo o derece yani. tavsiye ederim. zaten bu aracların artık arıza dönemi basladı 15 seneyi gecti normal yani. gecmiş olsun arkadasım.
kırmızılım
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Mar 2008, 01:46

İleti weyis » 27 Mar 2008, 22:40

[quote="?"]

Arabaya en az 1 sene daha binmeye niyetiniz varsa ve arabanın motoru eğer o kadar hırpalnmışsa artık bir motor yaptırmanın zamanı gelmiştir. Ekstra olarak silindir kapağı birkaç milimetre daha fazladan taşlanarak forman ve favoritte performans artışı sağlanabiliyor. Fakat rektifiyeyi işin gerçek anlamda ustasına yaptırmanız lazım çünkü yapılan işlemlerin bir kısmı çok hassas milimetrik hesaplar istiyor. Düzgün bir rektifiye yapılırsa motor neredeyse ilk günkü gibi olur ama kötü rektifiye yapılırsa iflah olmaz sorunları çıkabilir.

[/QUOTE] silindir kapak contası taşlanmakla ne gibi performans sağlanabiliyor
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti KATARİN » 28 Mar 2008, 01:09

SIKIŞTIRMA ARTIYOR YANİ PATLAMANIN OLDUĞU YERDEKİ ALAN DARALDIĞI İÇİN DAHA FAZLA BASINÇ OLUYOR.DİYE BİLİYORUM.Stern%20Smile
KATARİN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Şub 2008, 22:45

İleti 34SCU59 » 28 Mar 2008, 05:18

vala bu arabalar da hararret olunca randuman vermiyor ne yaparsan yap baska arızalarla patlak verir
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti sainz » 28 Mar 2008, 13:15

[quote="KATARİN"]SIKIŞTIRMA ARTIYOR YANİ PATLAMANIN OLDUĞU YERDEKİ ALAN DARALDIĞI İÇİN DAHA FAZLA BASINÇ OLUYOR.DİYE BİLİYORUM.Stern%20Smile[/QUOTE]

 

Aynen öyle ama biraz riskli bir işlem bence. 135L ve 135LX' lere motor yaptırırken üst kısmı düz olan 136L pistonlarından kullanıldığında zaten sıkıştırma oranını arttırmış olursunuz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Medcezir » 28 Mar 2008, 14:14

[quote="sainz"][quote="KATARİN"]SIKIŞTIRMA ARTIYOR YANİ PATLAMANIN OLDUĞU YERDEKİ ALAN DARALDIĞI İÇİN DAHA FAZLA BASINÇ OLUYOR.DİYE BİLİYORUM.Stern%20Smile[/QUOTE]

 

Aynen öyle ama biraz riskli bir işlem bence. 135L ve 135LX' lere motor yaptırırken üst kısmı düz olan 136L pistonlarından kullanıldığında zaten sıkıştırma oranını arttırmış olursunuz.
[/QUOTE]
 

bunu bende duymuştum hatta yenmak marka pistonun böyle bir cesidi var parcacı tavsiye etmişti üstü düz diye...
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti hhakan » 28 Mar 2008, 14:49

Pistonun üstü düz takıldığı zaman silindir içersinde gazların sirlülasyonu tam olmadığı için yanmayan gazlar dışarıya atılıyor. Buda fazla yakıt harcamasına neden oluyor.Model arabaların hepsinin pistonun üst ksımları girintilidir(Belli bir kavis öle silindire giren gazın pistona çarpıp yandıktan sonra egzsoz olarak çıkışını kolaylaştırır)
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti sainz » 28 Mar 2008, 14:56

[quote="hhakan"]Pistonun üstü düz takıldığı zaman silindir içersinde gazların sirlülasyonu tam olmadığı için yanmayan gazlar dışarıya atılıyor. Buda fazla yakıt harcamasına neden oluyor.Model arabaların hepsinin pistonun üst ksımları girintilidir(Belli bir kavis öle silindire giren gazın pistona çarpıp yandıktan sonra egzsoz olarak çıkışını kolaylaştırır) [/QUOTE]

 

Yalnız Škoda Auto, Türkiye Distribütörünün kalitesiz yakıt nedeniyle garanti işlemlerinde sorun yaşaması üzerine böyle bir uygulamaya gitti diye biliyorum ben.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hhakan » 28 Mar 2008, 16:15

[quote="sainz"][quote="hhakan"]Pistonun üstü düz takıldığı zaman silindir içersinde gazların sirlülasyonu tam olmadığı için yanmayan gazlar dışarıya atılıyor. Buda fazla yakıt harcamasına neden oluyor.Model arabaların hepsinin pistonun üst ksımları girintilidir(Belli bir kavis öle silindire giren gazın pistona çarpıp yandıktan sonra egzsoz olarak çıkışını kolaylaştırır) [/QUOTE]

 

Yalnız Škoda Auto, Türkiye Distribütörünün kalitesiz yakıt nedeniyle garanti işlmlerinde sorun yaşaması üzerine böyle bir uygulamaya gitti diye biliyorum ben.
[/QUOTE]
 

Pistonun üst profili dümdüz olduğu durumlarda yanma odasına giren gazların tamamının yanmadığı okuldaki hocam sölemişti Sainz abi.
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti sainz » 28 Mar 2008, 16:41

[quote="hhakan"]...Pistonun üst profili dümdüz olduğu durumlarda yanma odasına giren gazların tamamının yanmadığı okuldaki hocam sölemişti Sainz abi.[/QUOTE]

 

Yüce' nin bunu düşünerek yaptırdığını zannetmiyorum ben.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti hhakan » 28 Mar 2008, 16:53

[quote="sainz"][quote="hhakan"]...Pistonun üst profili dümdüz olduğu durumlarda yanma odasına giren gazların tamamının yanmadığı okuldaki hocam sölemişti Sainz abi.[/QUOTE]

 

Yüce' nin bunu düşünerek yaptırdığını zannetmiyorum ben.Wink
[/QUOTE]
 

Herhangi bir değişimin tek sebebi olmayabilir sainz abi. Onlarında bir bildiği vardır Wink
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti favoritrally » 28 Mar 2008, 17:52

Valla ordaki basınç okadar yüksek ki hertürlü gaz yanma odasından rahat rahat atılır bence


favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti Medcezir » 29 Mar 2008, 13:37

üstatlar karar versin motor yaptırırken 136l pistonu kullanalımmı, kullanmayalımmı? lakin ben iki aya kadar motoru indirticem ufaktan parcaları almaya basladım...
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti favoritrally » 29 Mar 2008, 13:41

Silindir kapağının durumu iyi ise kullan derim ben .
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir