motor rektefesi yardım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

motor rektefesi yardım

İleti Medcezir » 29 Mar 2008, 13:49

[quote="favoritrally"]Silindir kapağının durumu iyi ise kullan derim ben . [/QUOTE]
 

anladım rekteviyeci motor söküldükden sonra bakacak ozman kapakla ilgili yorumunuda yapar ona göre hateket ederiz olurmu?
 
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti sainz » 29 Mar 2008, 13:53

Daha önce silindir kapağı taşlanmışsa ve artık payı kalmamışsa ve üstü düz olan 136L pistonu kullanılırsa, pistonların silindir kapağına çarpması sorunu yaşanıyor.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kale » 29 Mar 2008, 13:58

[quote="sainz"]Daha önce silindir kapağı taşlanmışsa ve artık payı kalmamışsa ve üstü düz olan 136L pistonu kullanılırsa, pistonların silindir kapağına çarpması sorunu yaşanıyor.Wink [/QUOTE]
 sainz pek bir bilgim olmadığı için öğrenmek amaçlı soruyorum; kapak taşlandığı zaman pistonlarla arasındaki boşluk artacağından çarpma riski daha az olmazmı?
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti sainz » 29 Mar 2008, 14:03

[quote="kale"] sainz pek bir bilgim olmadığı için öğrenmek amaçlı soruyorum; kapak taşlandığı zaman pistonlarla arasındaki boşluk artacağından çarpma riski daha az olmazmı?[/QUOTE]

 

Kapak taşlandığında var olan metal biraz daha incelecektir.Wink Bu da kapağın pistonlara göre olan yüksekliğinin azalmasına neden olacaktır. Taşlama denilen işlem nihayetinde metali aşındırmaktır. Bir masanın ayaklarını 3' er cm. kestiğinizi düşünün. Masanın yer ile arasındaki mesafe artmaz azalır.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Medcezir » 29 Mar 2008, 14:07

[quote="sainz"]Daha önce silindir kapağı taşlanmışsa ve artık payı kalmamışsa ve üstü düz olan 136L pistonu kullanılırsa, pistonların silindir kapağına çarpması sorunu yaşanıyor.Wink [/QUOTE]
 

kapak taslanmayan skodamı kaldı üstatLOL valla benimde ilk aldıgımda bir taslama işlemi gördü bakalım kurtaracakmı valla bazaen diyorum ne masraf edip duruyon sat favoyu al sorunsuzluguyla kendini ispatlamış bi araba otur.... babamda mazda var peryodik bakımdan baska sanayi görmüyo araba, yıldada yaklasık 25-30 bin km yol yapıyo bildigimiz klasik giderlerinden baska arıza yapmış degil 97 model araba yaw......  bak simdi yine sinir oldum biz vay kapakdı yok devirdaimdi masrjdı sarzdı aküydü sekmandı motordu derken vakit para herseyden zarar ediyoruz Censored neyse ben bi balkona filan cıkıp hava alayım sinir katsayım yükseldi bi su filan içiyim yahuLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Medcezir
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Kas 2007, 00:13

İleti kale » 29 Mar 2008, 14:09

[quote="sainz"][quote="kale"] sainz pek bir bilgim olmadığı için öğrenmek amaçlı soruyorum; kapak taşlandığı zaman pistonlarla arasındaki boşluk artacağından çarpma riski daha az olmazmı?[/QUOTE]

 

Kapak taşlandığında var olan metal biraz daha incelecektir.Wink Bu da kapağın pistonlara göre olan yüksekliğinin azalmasına neden olacaktır. Taşlama denilen işlem nihayetinde metali aşındırmaktır. Bir masanın ayaklarını 3' er cm. kestiğinizi düşünün. Masanın yer ile arasındaki mesafe artmaz azalır.Wink
[/QUOTE]
 

anladım masa örneği iyi olmuş ben masanın ayaklarının değilde düz zemininin taşlanacağını zannediyordumTongue sağol açıkladığın için Wink
kale
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 09 Şub 2008, 14:52

İleti AhmetH » 29 Mar 2008, 16:30

benim  98  felicianın   motoruna  anahtar  değmedi  daha..


 

araç  155.000km  de yaklaşık (sayacım  bozuk eksik  kaldı)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti AhmetH » 29 Mar 2008, 16:31

motor  rektifiyesinden  sonra   rodaj  çok  çok  önemlidir..
 

doğru  rodajı  araştırmanız  lazım.  rodaj    sakin  gidip  parça  alıştırma  değildir
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Önceki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: style ve 17 misafir