radyatördeki su klörifer ısıtması ne alaka

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

radyatördeki su klörifer ısıtması ne alaka

İleti alwaysloser » 04 Arl 2007, 01:47

yaw arkadaşlar 93 favomun kalörüferi 2-3 gündür ısıtmıyodu neden olduğunu anlamamıştım sorunsuz çalışır ve ısıtırdı kardeşimde 3 gündür ısıtmıyo diyodu zaten bugün radyatöre baktım hiç su yoktu nsl olmuşsa suyu doldurdum ısıtmaya başladı bunu kim açıklayabilir bide araç neden hararet yapmadı hiç su yokken cvplarınızı bekliyorum
 
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti sainz » 04 Arl 2007, 14:03

Aracın motorunun soğutulmasında kullanılan sıvı, aynı zamanda kaloriferin kabini ısıtmasında da kullanılır. Aracın radyatörünün benzeri fakat daha küçüğü, Favorit' te kalorifer kazanı denilen kısmın altında bulunur. Motoru soğutmak üzere devir daim edilen su aynı zamanda bu kalorifer radyatöründen de devir daim olur ve fanın üflemesiyle sıcak hava içeriye verilip yolcu kabini ısıtılır.
Eğer ki radyatörden veya bir başka yerden su kaçağı olmuşsa, kalorifer radyatörü motorun seviyesinden daha yukarıda olduğu için devir daim pompası kalorifer radyatörüne kadar suyu pompalayamayacağından, kalan su sadece motor bloğu ve radyatör içerisinde devir daim yapacaktır. Bu nedenle de kalorifer ısıtmayacaktır.

Sıkışık trafikte veya rampada ve çok fazla devirli kullanılmadıysa hararet yapmayabilir. Ben de aynı şekilde E-5 karayolunda, açık trafikte neredeyse 3 litre suyla servise kadar gitmiştim ancak sanayiye girince hızım düştü ve bir-iki dur-kalk yaptıktan sonra hararet göstergesi kırmızıya doğru hızla çıkışa geçmişti.

Sözün özü şanslıymışsınız.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti turgut10 » 04 Arl 2007, 18:09

arkadaşlar kalorifere ayrıca su konuyormu yanlışmı anladım acaba
turgut10
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2007, 18:07

İleti sainz » 04 Arl 2007, 20:02

[quote="turgut10"]arkadaşlar kalorifere ayrıca su konuyormu yanlışmı anladım acaba
[/QUOTE]

 

[quote="sainz"]...Motoru soğutmak üzere devir daim edilen su aynı zamanda bu kalorifer radyatöründen de devir daim olur ve fanın üflemesiyle sıcak hava içeriye verilip yolcu kabini ısıtılır...[/QUOTE]

 

Motora su ikmâli yapılan genleşme deposundan başka su koyulabilecek yer zaten yok.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti alwaysloser » 05 Arl 2007, 01:41

teşekkürler
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti 2007RS » 05 Arl 2007, 11:18

Ben şunu ilave etmek istiyorum,iyiki soğuk kış günü olmuş bu eğer yazın olsaydı hem kalorifer kullanmayacağın için farketmeyecektin hemde sıcak havada kısa sürede motor silindir kapağın çatlayacaktı hararetten..

2007RS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2007, 11:09


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir