Kalorifer Fanı

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Kalorifer Fanı

İleti driver » 09 Arl 2007, 02:14

Merhaba dostlar,
 

Pek şikayet edeni duymadığım için problem olduğunu düşünmeye başladım.

 

Benim 94 model favoritte kalöriferi açtığımda fan 3ncü kademede olduğu halde yeterli üflemeyi sağlamıyor.

Özellikle yağmurlu günde buğulanan camı açması 40 dakikayı bulabiiyor.diğer tüm panelleri kapatım tüm havanın cama üflemesini sağlasam da tatminkar bir hava üflenmiyor.

Isıtmasında ise problem yok.Sıcaklık gayet normal.

 

Birkaç yere sordum motoruna baktılar fanın normal diyip geçiştirdiler, birisi kalörifer radyatörünü şişletmemi söyledi, başka bir usta ise onu ısıtmadığı durumlarda yapabileceğimi, fakat üflemenin sadece motorla ilgili olabileceğini belirtti.

 

Yeni bir motor alsam, yada farklı bir şey yapsam düzelirmi sizce? ne önerirsiniz
 
driver
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Şub 2007, 13:16

İleti AhmetH » 09 Arl 2007, 02:25

benim  feliciadaki   rezil bi  sürtme  sesi  yapıyordu..
 

söktüm baktım  küresel  bir  bilya  var  mil  içinde  dönüyor  enteresan  birsistem..

 

neyse  bu  sıkışmış  yerini hafif  genişletmiş.  mil  bilyayla  beraber  dönüyor..

 

biraz  wd-40  çözdü  bunu..   genişlettiği  yeride  kibarca  ezdim  kıstırdım  bilyasını..  sonra  yağlayıp  topladım..

 

ses  gitti  deviride  farketti..

 

siz bence   onu  sökün  inceleyin  kesin  yağlanması  gerekiyordur..

 

yerinde en  az  10  yıldır   rahatsız  edilmediği  belli..  LOL

 

pislik  tutmuştur  kesin..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti derude » 09 Arl 2007, 02:34

fan birinci etken ama fan da sorun olmadığını düşünüyorsanız şunu denemelisiniz. fanı hem soğuk konumda hemde sıcak konumda çalıştırın. ikisi arasında üfleme olarak bariz bir fark varsa o zaman kalorifer peteğinden geçen hava fazla tutuluyodur. bu toz kir yada diğer etmenlerle oluşmuş olabilir. kalorifer peteği,  radyatör peteğine benzer ve daha küçüktür, dolaysıyla düğme sıcak konumda iken, petek içinden geçen hava ısınırak araç içine ulaşır.  soğuk hava konumunda iken ise direkt ulaşır.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti driver » 09 Arl 2007, 02:40

soğuk kısma aldığımda çok az farkediyor yani üfleme yine güçlü değil.Merak ettiğim diğer tüm skodalar mı böyle yoksa benimkimi sorunlu onu anlayamadım.
Favoriti olan bir yakınım olsa binip bakıcam onunki nasıl üflüyor diye.bir de birisi çorum kalöriferi taktır demişti ama nedir ne değildir bilmiyorum :)
driver
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Şub 2007, 13:16

İleti derude » 09 Arl 2007, 03:05

eğer farketmiyorsa kardeşim, o zaman kalorifer peteği ile alakalı değil. kesinlikle fanla alakalı. çok ufak bir ihtimal ise havanın aktığı yollarda bi dar boğaz olması. kağıt, yaprak gibi, ama dediğim gibi çok uçuk bi ihtimal...
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti erali » 09 Arl 2007, 22:35

hava giriş kanalında filtre varsa tıkanmıştır onu temizle işlem tamamdır :)
erali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Şub 2007, 10:47

İleti AhmetH » 09 Arl 2007, 22:42

filitre falan  yok  boş petek  kutu..  altıda  tahliye  amaçlı açık  ..  plastik  bir yapı  var..
 

ben  onu  temizlerken  resmen  9  senenin  pisliğini  çıkardım..  tabaka  oluşmuş Smile

 

 

demek  istedim  tıkanmadan olmaz o sorun.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti sainz » 10 Arl 2007, 14:29


Maviyle işaretli kısma toz, yaprak, ...vb. çok dolar. Kırmızıyla işaretlediğim yerdeki klipsten kurtararak açıp en azından temizleyebilirsin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti driver » 13 Arl 2007, 08:49

Benim fanın bulunduğu plastik kutunun üzerinde gergin bir siyah tül var,sanırım içeriye pislik dolmaması için konulmuş, yardımcı olacak yorumlarınızdan sonra bunu çıkarıp denemeyi düşünüyorum.sabahın ilk ışıkları ile birlikte yapacağım,
fakat Aküm yine boşalmış, araç çalışmıyor önce yedekte bulunan tam şarjlı aküyü takıp,bunu deneyeceğim

Yardımlarınız ve emeğiniz için sonsuz teşekkürler...
driver
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 Şub 2007, 13:16

İleti weyis » 15 Arl 2007, 00:48

evet pislik girmesin diye bir süzgeç işe yarıyo
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti sainz » 15 Arl 2007, 13:16

[quote="driver"]Benim fanın bulunduğu plastik kutunun üzerinde gergin bir siyah tül var...[/QUOTE]

 

Bayan çorabıdır o büyük bir ihtimalle. Wink Eskimişse bir çift alıp birini takıp diğerini de yedek olarak kullanabilirsiniz. Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tedirgin35 » 15 Arl 2007, 23:49

arkadaşlar, o bayan çorabının içine(üst tarafa)2 tane aspiratör filtresini yanyana diktirip içine hava filtresi gibi kıvrımlı bir şekilde(plastik eleğin hertarafını kaplayacak şekilde) koyun içeriye daha temiz hava alırsınız
  yalnız aspiratör filtresigözenekli tipte olsun. 2 tam parça koyma sebebi de geçecek hava akım direncini azaltmak için,

        saygılar herkese 
tedirgin35
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 May 2006, 01:18

İleti sainz » 17 Arl 2007, 18:17

[quote="tedirgin35"]arkadaşlar, o bayan çorabının içine(üst tarafa)2 tane aspiratör filtresini yanyana diktirip içine hava filtresi gibi kıvrımlı bir şekilde(plastik eleğin hertarafını kaplayacak şekilde) koyun içeriye daha temiz hava alırsınız
  yalnız aspiratör filtresigözenekli tipte olsun. 2 tam parça koyma sebebi de geçecek hava akım direncini azaltmak için,

        saygılar herkese 
[/QUOTE]

 

O kadar fazla şey koyduğunuzda da içeriye düzgün üflemiyor. Sadece çorap yeterli bence.

Bir anımı anlatayım bu arada.

Servisteyim. Bir pick-up geldi, kaloriferin ısındığından ama üflemediğinden şikayetçi. Neyse usta kalorifer fanını açtı baktı. Fan çalışıyor ama üçeriye hiç hava girmiyor. Usta bana baktı ve şöyle dedi "acaba kaloriferin oraya kuş falan mı kaçtı?" Kaputu kaldırdığımızda gördüğümüz manzara çok komikti. Araç sahibini biraz sıkıştırınca (!) her şeyi anlattı. Motor hararet yapmasın diye termostadı çıkartmış ama kalorifer ısıtsın diye de kaloriferin üst kısmıne epeyce kalın bir karton koymuştu. Kalorifer fanı üflüyordu ama rahat hava alamadığı için içeriye gerektiği gibi üfleyemiyordu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti turgut10 » 17 Arl 2007, 18:35

arkadaşlar o bayan çorabını niçin ve nereye koymamız gerekiyor 93 favorit
turgut10
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2007, 18:07

İleti jambuzz » 26 May 2014, 07:32

Değerli arkadaşım aynı sorun bende de mevcut ama şu olayı anlamadım termostAtı çıkarınca araç nasıl hararet yapmıyor anlamadım???
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti hetepe » 26 May 2014, 13:12

Termostat yoksa soğutma sıvısı devamlı uzun devrede geziyor, bu durumda radyatör, kaloriferden de geçiyor, fan normal olduğu sürece hararet yapmıyor ama uzun yolda ısınmıyor da...

Tabii ki sabit sıcaklık sağlanamadığı için yakıt tüketimi fazla, güç, verim ise az oluyor.

Termostat takılıyken ilk çalıştırmada soğutma sıvısı sadece blok içinde geziyor, yeterli sıcaklığa ulaşıldığında termostat açılıp, uzun devrede gezdiriyor, sıcaklık daha da çıktığında fan motoru devreye girip, sıvıyı soğutuyor.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti jambuzz » 26 May 2014, 20:21

aslında gözün sıcaklıkta olsun istemiyorsan iyi bişey ama yakıtta bir o kadar artacaksa bu durum düşündürücü tabii
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT

İleti jambuzz » 26 May 2014, 20:21

aslında gözün sıcaklıkta olsun istemiyorsan iyi bişey ama yakıtta bir o kadar artacaksa bu durum düşündürücü tabii
jambuzz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 18 May 2014, 08:05
Ad Soyad: FERHAT BALDAN
Nereden: Ankara
Arabanız: FAVORİT


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir