Yolda Kaldım

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yolda Kaldım

İleti green_island » 11 Arl 2007, 02:50

Geçenlerde otoparktan çıkarken direksiyonu çevirdiğimde sağ tekerden takırtılar geldi. sesin ne olduğunu anlamaya  çalışırken yavaş yavaş ilerlemeye devam ettim. aracı durdurup dışdan şöyle bi baktım görünürde bi şey yok. fakat o da ne en son büyük bi takırtı ve araba çalışıyor fakat tekerlere hareket gitmiyor. dış aks kafasının değişmesi gerektiği söylendi. başına daha önce benzer bir şey gelen oldu mu ya da her hangi bir fikri olan var mı? ya yolda kalmak ne kötü bir şey Dead
 
green_island
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 May 2007, 00:47

İleti favo29 » 11 Arl 2007, 02:57

Aynısı oldu.Sol ön tekerlek.Aks lalesi(ıstavroz)değişecek .orj:70 YTL
Bazı arızalara çok dikkat etmek gerekiyor.Allah korusun ya 90 km hızla giderken olsaydı.
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti silverlinemania » 11 Arl 2007, 03:03

dediği gibi arabada hiç haraket yok ama vitese takıldığında sanki haraket ediyomuş gibi ses çıkarıp hız saatinde ibre yukarı dğru çıkıyosa ıstavroz değişicek bnm başımada geldi o olay ama çok tutmuyo korkma
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti sainz » 11 Arl 2007, 13:24

Arabayı rölantide ve boş viteste bırak, kaputu aç ve sağ-ön aks miline bak. Eğer aks mili ufak ufak da olsa dönmeye çalışıyorsa, aks lalesi denilen parça artık miadını doldurmuş ve tekerleğe bağlandığı yerden çıkmış, boşa dönüyor demektir. Aks lalesini değiştirince sorun kalmayacaktır.
3-4 ay kadar önce aynısı başıma geldi. Gerçi bu hale gelmeden önce ufak ufak takırdamalarla kendini belli ediyor. Ben biraz daha gider diye düşünmüştüm ama gidememişti. Bu arada özellikle önden çekişli otomobillerde ve arka aksları mafsallı arkadan itişli otomobillerde, aks körüklerini sık sık kontrol etmeniz gerekir. Körükler yırtılmışsa, su, toz, tuz, ... gibi şeyler yırtık kısımdan içeriye girip oradaki tertibatın paslanmasına yol açıyor. Bir süre sonra da tamamen işlevini yitiriyor.

Tekrar geçmiş olsun.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti liderskoda05 » 27 Şub 2008, 02:04

sainzinde dediği gibi veya aks körüğünü dıştan tut anlarsın sadece aks kafasıyla mili tutan bir segman çıkmış kırılmış olabilir eğer öyleyse aks kafasını değişmeye gerek yok sadece segmanla kurtarırsın dış ve iç içinde geçerli iki taraftada segman var..
liderskoda05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Şub 2008, 16:38

İleti 34SCU59 » 27 Şub 2008, 02:07

[quote="sainz"]Arabayı rölantide ve boş viteste bırak, kaputu aç ve sağ-ön aks miline bak. Eğer aks mili ufak ufak da olsa dönmeye çalışıyorsa, aks lalesi denilen parça artık miadını doldurmuş ve tekerleğe bağlandığı yerden çıkmış, boşa dönüyor demektir. Aks lalesini değiştirince sorun kalmayacaktır.
3-4 ay kadar önce aynısı başıma geldi. Gerçi bu hale gelmeden önce ufak ufak takırdamalarla kendini belli ediyor. Ben biraz daha gider diye düşünmüştüm ama gidememişti. Bu arada özellikle önden çekişli otomobillerde ve arka aksları mafsallı arkadan itişli otomobillerde, aks körüklerini sık sık kontrol etmeniz gerekir. Körükler yırtılmışsa, su, toz, tuz, ... şeyler yırtık kısımdan içeriye girip oradaki tertibatın paslanmasına yol açıyor. Bir süre sonra da tamamen işlevini yitiriyor.

Tekrar geçmiş olsun.
[/QUOTE]
 

 

sadece bu uygulamayı yapın arkadaslar teşekkürler sainz bu doğru aynısını alwaysolere anlattım ondada bu dert var hatta aksmı diye konu açtı
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti alwaysloser » 27 Şub 2008, 02:08

yaw banada bi yardımcı olursanız sevinirim başlık açtım askmı takoz mu diye
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti sainz » 27 Şub 2008, 12:55

[quote="alwaysloser"]yaw banada bi yardımcı olursanız sevinirim başlık açtım askmı takoz mu diye[/QUOTE]

 

Açtığın diğer başlıkta "araba giderken" diyorsun. Eğer sorun buradaki gibiyse arabanın yerinden hiç kıpırdamaması gerekir. Senin sorun büyük ihtimalle salıncak burçları. Eğer salıncak burçları değiştirilirken başında durabilirsen eskileri sökerken dikkat et çok kolay çıkarlar ama yenileri takılırken biraz uğraşılır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BlueVRS » 27 Şub 2008, 13:36

aks kafası birden bozulan bir parça değil aslında tamamen dağılmadan yolda bırakmaz..önce uğultu yada direksiyon tam sağ yada tam sol da viraja girerken ses uğultu tıkırtı vs yapar..yani önce bozulduğunu belli eder değişimi yapılmazsa tamamen dağılır ve yolda bırakır..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti rather86 » 27 Şub 2008, 13:52

[quote="98Pickup"]aks kafası birden bozulan bir parça değil aslında tamamen dağılmadan yolda bırakmaz..önce uğultu yada direksiyon tam sağ yada tam sol da viraja girerken ses uğultu tıkırtı vs yapar..yani önce bozulduğunu belli eder değişimi yapılmazsa tamamen dağılır ve yolda bırakır..[/QUOTE] bendede tam sağa yada sola kırınca tık diye ses geliyo ama bi usta baktı dediki rot başları bide direksiyon kutusu yeni takılmıştı bide muhafaza bi yere sürtüyo diye göstermeye gittik adam rot başının bişeyini takmamışlar dedi tam aklımda kalmadı akslere baktı bunlar iyi dedi çünkü uzun yola Çıkacaktık bundaki sorun ne acaba bilen varmı???? sanayideyken bundada sorun varsa yaptıralım
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti sainz » 27 Şub 2008, 13:55

[quote="98Pickup"]aks kafası birden bozulan bir parça değil aslında tamamen dağılmadan yolda bırakmaz..önce uğultu yada direksiyon tam sağ yada tam sol da viraja girerken ses uğultu tıkırtı vs yapar..yani önce bozulduğunu belli eder değişimi yapılmazsa tamamen dağılır ve yolda bırakır..[/QUOTE]

 

Diğer başlıkta "patinajla kalkarken geliyor o tak sesi" diyor arkadaş.Confused Sorunun aklarda olması kuvvetle muhtemel bence.Wink

 


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti Aykan DURAN » 27 Şub 2008, 14:00

Geçmiş Olsun.
Aykan DURAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti rather86 » 27 Şub 2008, 14:07

[quote="rather86"][quote="98Pickup"]aks kafası birden bozulan bir parça değil aslında tamamen dağılmadan yolda bırakmaz..önce uğultu yada direksiyon tam sağ yada tam sol da viraja girerken ses uğultu tıkırtı vs yapar..yani önce bozulduğunu belli eder değişimi yapılmazsa tamamen dağılır ve yolda bırakır..[/QUOTE] bendede tam sağa yada sola kırınca tık diye ses geliyo ama bi usta baktı dediki rot başları bide direksiyon kutusu yeni takılmıştı bide muhafaza bi yere sürtüyo diye göstermeye gittik adam rot başının bişeyini takmamışlar dedi tam aklımda kalmadı akslere baktı bunlar iyi dedi çünkü uzun yola Çıkacaktık bundaki sorun ne acaba bilen varmı???? sanayideyken bundada sorun varsa yaptıralım[/QUOTE]
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti BlueVRS » 27 Şub 2008, 14:11

[quote="rather86"][quote="rather86"][quote="98Pickup"]aks kafası birden bozulan bir parça değil aslında tamamen dağılmadan yolda bırakmaz..önce uğultu yada direksiyon tam sağ yada tam sol da viraja girerken ses uğultu tıkırtı vs yapar..yani önce bozulduğunu belli eder değişimi yapılmazsa tamamen dağılır ve yolda bırakır..[/QUOTE] bendede tam sağa yada sola kırınca tık diye ses geliyo ama bi usta baktı dediki rot başları bide direksiyon kutusu yeni takılmıştı bide muhafaza bi yere sürtüyo diye göstermeye gittik adam rot başının bişeyini takmamışlar dedi tam aklımda kalmadı akslere baktı bunlar iyi dedi çünkü uzun yola Çıkacaktık bundaki sorun ne acaba bilen varmı???? sanayideyken bundada sorun varsa yaptıralım[/QUOTE] [/QUOTE]
 

Madem sanayidesin baktır tabiki kardeş rotbaşı bozulduğunda direksiyona (simide) yansıyan tıkırtılar artar sesi çok fazla rahatsız edici değildir..ama aks bozulduğunda değirmen taşlarının arasına demir koyup öğütmeye çalışıyormuş gibi çok rahatsız edici sesler gelir aha arabanın biryerleri kopacak şimdi dedirtir zaten..ne benzetmeler yaptım yaa..Wink,LOL

 

Direksiyonu tam sağa yada tam sola kırıp hareket ediyormusun yoksa durduğu yerdemi onu tam anlamadım gerçi..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti erol parlak » 27 Şub 2008, 14:22

ama yinede en güzeli dış aks körük lastiklrini sürekli kontrol altında tutmak gerekir çünkü aks lalelerinin çabuk bozulma sebeplerinin başında körük lastikleri yırtık ise bundan dolayı toz ve su girer bu sebeple aks lalesi daha çabuk bozulur
erol parlak
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 Şub 2008, 14:10

İleti reprisal_hunter » 27 Şub 2008, 14:30

akisten ses geldiginde hemen yaptıman gerekirdi. yaptırmazsan yollda kalacagına hazırlıklı olman lazım LOL
Kullanıcı avatarı
reprisal_hunter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 04 Tem 2007, 20:35

İleti rather86 » 27 Şub 2008, 14:32

sanayideki adama kaldıysak onlar arabayı baştan alakasız yerleri değiştirir vrir ben en iyi yöntemi buldum sorunu kendim bulmaya çalışıyorum ondan sonra burayı değiştirin diyorum en iyisi bu arabayı tam sağ yada sola durduğu yerdede yapıyo bazen ama kalkarken kesin yapıyo tam sağ yada solda bide conta yandığı zaman değişmesi gereken şeylerin listesini yazarmısınız bilen varsa pick up 98 sen bu işlerden iyi anlıyosun ne iş yapıyosun
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir