94 favorit acayip hararet sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

94 favorit acayip hararet sorunu

İleti tarikkuscu » 07 Oca 2008, 19:22

merhaba sevgili favorit dostları.
 

kardeşlerim bilgisi olan dostlarımdan favoritimin hararet sorunu için bir çözüm yolu istiyorum. sorun şu:

 

araba sabah ve akşam yani soğukken bu anlattığım sorunu yapıyor. arabayı herzaman 3 5 dakka belki daha fazla ısıtırım yürümeden önce. araba 3 5 dakka ısındıktan sonra yoluma devam ederken kaloriferi açtığımda normal motor ısınma seviyesine göre ılıktan sıcağa doğru bir hava üflüyo. fakat sonra hararet birden yükseliyor ve göstergede kırmızıyı vuruyor. kaloriferden buz gibi hava geliyo. hemen kenara çekiyorum bi bakıyorum. su deposundaki su seviyesi kapağa kadar gelmiş hatta kapağın kenarından suyu dışarı atmış. sonra termostatın takılı olduğu yerden radyatöre giden kalın hortumu elimle sıkıştırdırğımda fıs fıs diye ses geliyo. yani radyatörde su yokmuş gibi. hatta o hortum basınçtan iyice sertleşmiş bi vaziyette oluyor. deponun kapağını açtığımda da aşırı bi basıçla ya hava çıkıyor yada havayla beraber içindeki antifirizi dışarı fışkırtıyor. sonra su seviyesi düşüyor ve hararette normale iniyor. bir süre yola devam ettikten sonra ya tekrarlıyor yada düzgün şekilde devam ediyor arabanın harareti. kaloriferde sıcak üflemeye başlıyor. ustalar bi çözüm bulamadılar. birisi araba biyerden hava yapıyor dedi ama. ben anlayamadım. sinirimden arabaya benzin döküp yakasım geliyor. arkadaşlar lütfen bildikleriniz doğrultusunda bi yardım edin bana. arabadaki yapılan tamiratlar ise şöyle:

 

1- eylül ayında orjinal radyatörünün hortum bağlantısı kırıldığı için silindir kapak contası yandı ve değiştirildi.
2- radyatör değiştirildi.
3- kalorifer peteği temizletildi.
4- 80 derecelik yeni termostad takıldı.
5- antifiriz değiştirildi

6- arabada lavato gaz mevcuttur.

bu sorunu hem benzinde hem gazda yapmaktadır.


 
 
tarikkuscu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 19:08

İleti ZAMBOĞLU » 07 Oca 2008, 19:27

Allah yardımcın olsun
ZAMBOĞLU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 12:16

İleti tarikkuscu » 07 Oca 2008, 19:28

kardeşim valla kafayı yiyecem yaw. para da yok ki değiştirelim arabayı. bilen bi dostumun cevabını bekliyorum
tarikkuscu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 19:08

İleti silverlinemania » 07 Oca 2008, 19:38

hava yapıyo bi yerden kim söylemişse doğru söylemiş çok çok iyi bi ustanın elinden geçmesi gerekiyo bizde reno vardı durmadan hava yapardı ve bi türlü o hava yapan yeri bulamadılar ve sattık bizden sonra alan sahibide hava yaptığı yeri bulamayıp motoru yakmış sonrada araba hurdalığına gitmiş araba hiç uğraşma bence biraz para biriktir sat onu başka bi araba al onun çözümü biraz zor çünkü ben böyle şeyler yazdım ama moralin bozulmasın belki sorunun iyi bi ustanın elinde çözülür
silverlinemania
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 20:08

İleti tarikkuscu » 07 Oca 2008, 19:45

[quote="silverlinemania"]hava yapıyo bi yerden kim söylemişse doğru söylemiş çok çok iyi bi ustanın elinden geçmesi gerekiyo bizde reno vardı durmadan hava yapardı ve bi türlü o hava yapan yeri bulamadılar ve sattık bizden sonra alan sahibide hava yaptığı yeri bulamayıp motoru yakmış sonrada araba hurdalığına gitmiş araba hiç uğraşma bence biraz para biriktir sat onu başka bi araba al onun çözümü biraz zor çünkü ben böyle şeyler yazdım ama moralin bozulmasın belki sorunun iyi bi ustanın elinde çözülür [/QUOTE]
 

kardeş forumdaki diğer hararet sorunlarını okudumda. bazıları devirdaim motoruna baktır demiş bazıları lpg beynine baktır demiş. şimdi bende çok anlamma bunlardan. daha ayrıntılı bir cevap verecek arkadaşı bekliyorum.
tarikkuscu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 19:08

İleti favo29 » 07 Oca 2008, 21:52

Biraz sabırlı ol ustalardan cevap gelir sana.Wink
Benimki bir kez su kaynattı termostadı değiştirdik halloldu.Çok zorladığım zamanlarda bile hararet yapmıyor.
favo29
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Arl 2007, 17:36

İleti Aykan DURAN » 08 Oca 2008, 00:02

Bu Sorunun Cevabını VerebiLecek Bir Usta Bulamadım Ben Bu Güne Kadar. Sorunun Aynısını Ben Yaşadım ve Kısmende Olsa Hala Yaşamaktayım. Benimde 90 Model Bir Favoritim Var ve Aldığımdan Beri Bu Sorunla Uğraşıyorum. Araçta Değişmeyen Parça Kalmadı. Radyatörüne, Hatta Hortumuna Varana Kadar Değiştirdim ve tam 1.500 YTL Para Harcadım Ama Çözümü Tam Olarak Bulamadılar. Şu Anda Hararet Yükselmiyo Ama Motorun Suyunu Koyduğumuz Su Kabındaki Suyu Kaynatıyo. Bir Usta Bilmemneresinde Gizli Bir Çatlak Vardır Diyo, Başka Bir Usta, Bu Kesinlikle Tüpün Beynindendir Onun Değişmesi Gerek Diyo. En Son Çare Olarak Tüpün Beynini Değiştiricem Bende. Allah Sana Sabır Versin.
Aykan DURAN
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti alwaysloser » 08 Oca 2008, 00:15

termostat kaçlık bi bak bakalım belki ondandır belkide bozulmuştur
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti tarikkuscu » 08 Oca 2008, 01:06

[quote="alwaysloser"]termostat kaçlık bi bak bakalım belki ondandır belkide bozulmuştur [/QUOTE]
 

kardeş termostatı geçen hafta değiştirttim. daha yeni. 80 lik termostat var. değişimden önceki termostat sökülünce usta termostatın üzerinde bi sibob mu ne varmış. o yok dedi. o yüzden motor ısıtmaz dedi. ve yenisiyle değiştirdi. 10 milyonluk bi termostad taktık işte.
tarikkuscu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 19:08

İleti nolies » 08 Oca 2008, 12:01

arkadaşım bende skoda favoritin bakım ve tamir kitabı var bak orada hararet sorunu olası nedenleri için ne demiş, belki bir faydası olabilir:
 



1. soğutma sisteminde yeteri kadar sıvı olmaması

2. şarj dinamosu kayışını gevşek veya hatalı olması

3. arızalı termostat

4. radyatörün tıkanmış olması

5. fanın veya fan müşürünün arızalı olması

6. su haznesinin kapağının arızalı olması

7. avans ayarının bozuk olması/ ateşleme sisteminde hata

8. yakıt karışımının çok fakir olması

9. hatalı hararet müşürü

10. soğutma sisteminin hava yapmış olması

 

bunları da göz önünde bulundurduğumuzda sanki senin sorun yedek su haznesinin kapağından veya sistemde hava yapmasından kaynaklanıyormuş gibi geliyor bana.

 

neden hava yaptığı konusu ise kitapta şu şekilde anlatılmış:

eğer soğutma sıvısını değiştirmeden önce olmayan bir hararet sorunu ortaya çıkmışsa bunu sebebi sistemde hava sıkışmasıdır ki sebebi sistemin sıvı ile çok hızlı doldurulmasıdır. sıkışan hava yedek su haznesinin kapağı açıkken hortumları sıkıştırırarak veya hortumlara hafif hafif vurarak çıkartılabilir.

 

inşallah bunlar bir çözüm olur. kolay gelsin.
nolies
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Tem 2006, 13:53

İleti erali » 08 Oca 2008, 12:49

geçmiş olsun araba conta yakmış tecrübe ile sabit  bu arada yağ konulan kapağa bak orda kremsi bir şey varmı yada su ama benim başıma geldi bunlar olmamasına rağmen kısmi conta yanmasında hararet yapıyordu
ama illede yok conta yanmadı sağlam diyorsan fan müşürüne bak oda sağlamsa kalorifer sistemini temizlettir soğutma sistemindeki havayı almanın bir başka yoluda termostatın ordan yedek su deposuna gelen hortumu çıkar ve yedek depodan motor çalışırken su ilave et kolay gelsin
erali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Şub 2007, 10:47

İleti tarikkuscu » 08 Oca 2008, 13:07

arabayı bugün ustaya bıraktım. eylül ayında araba contayı yakmıştı. değiştirmişlerdi contayı. 280 milyon masraf edip yaptırmıştım. aynı ustaya tekrar götürdüm. bakalım ne yapacak. yine düzelmezse ustayı değiştirecem artık.

tarikkuscu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 19:08

İleti erali » 08 Oca 2008, 13:14

ben usta geçinen adama bu araba conta yaktı diyorum o hala yok bu araba conta yakmamış diyor en sonunda ustayı değiştirdim arabaya taktığı parçaların hiç birinin hayrını görmedim oda benden aldığı paraların hayrını görmesin İnşallah
erali
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Şub 2007, 10:47

İleti sainz » 08 Oca 2008, 13:30

Sorun kesinlikle soğutma sisteminde hava kalması problemi zira "daha sonrasında bazan yapıyor bazan da yapmıyor" diyorsunuz. Demek ki bazan o havayı almış oluyorsunuz bazan da alamamış oluyorsunuz.
Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.


Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediği genleşme deposu kapağını açın ve fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin.

 

Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.

 

Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devirdaim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.

 

Silindir kapak contasının değiştiğini belirtmişsiniz ve ustanız da "bir yerlerden hava yapıyor" demiş. Ben de ustamı aradım ve sordum. "Kaynak yapılması gerekiyordur yapılmamış veye düzgün yapılamamış olabilir; gömlekler aşağı seviyede kalmıştır; conta düzgün monte edilememiştir; silindir kapağı civataları doğru torklanmadan sıkılmıştır; bu nedenlerle de sistem hava alıyor ve hava yapıyor olabilir" şeklinde görüşünü belirtti.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tarikkuscu » 08 Oca 2008, 14:55

sainz kardeşim. verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim. senin yazını yazıcıdan çıktı alığ ustaya gösterecem. akşam gidecem ustanın yanına arabayı oraya bıraktım. işte soğuduğunda yapıyor bu sorunu. akşam ben gelemden çalıştırıp bakma dedim. akşam gidecem yanına beraber bakacaz. ama ustadan hiç memnun değilim. sanki sallıyor gibi geliyor bana. daha olmazsa alacam arabnamı ondan dediklerini uygularım. yine olmadı başka bi skoda bayisi var konya da. oraya götürüp masrafı neyse yaptıracam artık. çok sağolun valla. çok yardımcı oldunuz bana.
tarikkuscu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 19:08

İleti sainz » 08 Oca 2008, 19:34

[quote="tarikkuscu"]
...1- eylül ayında orjinal radyatörünün hortum bağlantısı kırıldığı için silindir kapak contası yandı ve değiştirildi.
2- radyatör değiştirildi.
3- kalorifer peteği temizletildi.
4- 80 derecelik yeni termostad takıldı.
5- antifiriz değiştirildi

6- arabada lavato gaz mevcuttur.

bu sorunu hem benzinde hem gazda yapmaktadır.[/QUOTE]

 

Favorit' in fabrika çıkışı termostat değeri 88°C' liktir. Fan müşiri ise 87-92°C' liktir.

Belirtmeden geçemedim.Embarrassed
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti weyis » 08 Oca 2008, 19:47

aynı sorunu ben formanda 3 defa yaşadım silindir kapak contasını ve devirdaim  pompasını değiştirdim sorun ortadan kalktı
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti kobra 1 » 09 Oca 2008, 00:51

arkadaşlar ben böyle sorunu önceki aracım SKODA 120 L de yaşadım ustam ilk götürdüğüm de baktı araştırdı ve devir daimin kenarında çok belirsiz bir delik buldu onarımını yaptıktan sonra sorun çözülmüştü sizin sorununuz da böyle ufak bir sorun olabilir skodanın üstünde eğitim alan usta sorunu halleder sanıyorum
kobra 1
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Arl 2007, 00:57

Sonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir