94 favorit acayip hararet sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

94 favorit acayip hararet sorunu

İleti tarikkuscu » 09 Oca 2008, 03:08

akşam üzeri gittim ustanın yanına araba ondaydı. bindik beraber baya bi dolandık. ve kendiside gördü sorunu. bana dediği iki şeyden olabilir dedi.
1. devirdaim motorunda arıza olabilir dedi.

2. hepinizin dediği gibi silindir contasında var bi arıza dedi.

sonra dükkana döndük ve hemen devirdaim motorunu sökyü bu sağlam dedi. ve sabah silindir contasına söyüp bakacak. eğer silindir contasındaysa arıza sorunu giderecek. ama gömlek seviyelerinde bi düşüklük varda ondan yapıyorsa ona ne yapacak bilemiyorum. yani şimdilik teşhis olarak silindir contası dendi. bakalım yarın ikindin güya alacam arabayı. işallah halleder de kurtulurum şu dertten. yarın akşam yazacam buradan sonucu. hepinize saygılar.
 
tarikkuscu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 19:08

İleti AhmetH » 09 Oca 2008, 03:52

şim le  ayar  yapılıyor  gömleklere  yanlış  anımsamıyorsam..
 

ama  onların  ayarından  ziyade  hararetten  sonra üst kapak   eğilmemiş  olsa  keşke..

 

eğer  öyleyse  biraz  işlem görmesi lazım makinada
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti kobli » 09 Oca 2008, 05:10

Selam,
Benzeri sorunu Brava' da yaşamıştım. Sorun havalar soğuduğunda kaloriferin ilk çalışmasıyla ortaya çıktı. Aynı zamanda çamlarda aşırı nemlenme oluyor ve kalorifer nemi azaltamıyordu. Kalorifer peteğinde yada hortumlarda kaçak olabileceği ihtimali üzerinde duruduk.

 

Soğutma suyuna radyötör onarıcı toz kattım.( motor sıcakken katılıyor) .15-20 dakika motoru soğutmadan kaloriferde açıkken turladım.  Soğutma suyuna katılan toz suyla birlikte delikten sızdığında sertleşiyormuş. Başka hiçbirşey yapmadım ve sorunum çözüldü.O kış birdaha problem yaşamadım. Tabi bu çözüm küçük kaçaklarda geçerli olabiliyor.

 

Paylaşayım dedim.
kobli
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 07:06

İleti tarikkuscu » 10 Oca 2008, 15:08

evet. arabamı bu sabah aldım. sabah tekrardan ustayla denedik ve bir problem çıkmadı. arızanın asıl sebebi çoğunuzun dediği gibi silindir contasıyla alakalı imiş. silindir kapağı üzerindeki civatanın sıkılmasından dolayı yiv attığı ve o yüzden olduğunu anlamış. contayı yenilemiş, o civatayı değiştirmiş. ayrıca hararet müşirini de değiştirmiş. ve araba normale döndü. çok şükür kavuştum favoma. hepinize yardım ve destekleriniz teşekkürederim arkadaşlar. bu da favoritin hararet problemi ile ilgili ayrı bir tecrübe oldu. allaha emanet olun.

tarikkuscu
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Oca 2008, 19:08

İleti eren_kirdim » 02 Şub 2008, 16:42

slm kardeş bende de 93 model favorit lx var.benimde çok haralet problemim vardı.hatta conta dahi yaktım.problem termostat ta çıktı.ısıyı fan müşürüne iletemediginden fan açmıyor ve haralet yükleliyor.teşekkürler.Smile
eren_kirdim
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 00:12

İleti sainz » 02 Şub 2008, 16:51

[quote="eren_kirdim"]slm kardeş bende de 93 model favorit lx var.benimde çok haralet problemim vardı.hatta conta dahi yaktım.problem termostat ta çıktı.ısıyı fan müşürüne iletemediginden fan açmıyor ve haralet yükleliyor.teşekkürler.Smile[/QUOTE]

 

Termostat ısıyı fan müşirine iletmez ki.Confused Motorun çabuk ısınması için su devir daimini belli bir sıcaklığa kadar kısıtlar, sonrasında normal haline döndürür devir daimi. Isıyı algılayıp da fan moturunu çalıştıracak olan fan müşirinin kendisidir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti EFOROTOSKODA » 12 Şub 2008, 19:00

o arabayı bize getirir birde biz kontor edersek size yardımcı olabiliriz.
EFOROTOSKODA
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Şub 2008, 11:47

İleti undergroundgang » 14 Şub 2008, 16:22

reis bizdede o sorun vardı boyna harareti çıkıyordu meğer bizim arabanın motorunu rektefiye eden tamirci motor bloğunu fazla yonturmuş pistonlarda motor bloğuna sürte sürte hararetini çıkarıyomuş sonra biz motor bloğunu komple değiştirdik oldu şimdi araba saat gibi tam olarak blmiyorum ama tahminimce senin skodada ondan hararet yapıyodur.
undergroundgang
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Şub 2008, 13:31

İleti sainz » 14 Şub 2008, 16:31

Motor bloğunu değil de silindir kapağını değiştirmişsinizdir.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti liderskoda05 » 25 Şub 2008, 03:01

favolar da soğutma sisteminde hava alma olayı yoktur.o sadece sistemle alaklı bi yer söküldüğünde yani su komple aktığında bi kereye mahsus havası alınır öle kalır su bitmediği sürece hava yapmaz...radyatör ek deposundaki kapak termostatlı kapaktır zaten sistem buharını sıkışan havayı o kapak sayesinde atar fazla sıkıldığı zaman hortum lar sertleşir.tam tur sıkılıp yarım geri açılması gerek termostat arızalı olsa açmaz yani motor sıcaktan yanar radyatör buz gibi olur ısınmaz dereceyle o kadar alakası yok şişedeki suyu kaynatmaz yani kalorifer peteği tıkalı olsa ilk sıcak sonra soğuk üfler.radyatör tıkalı olsa fan açmayabilir.hararet musuru arızalı olsa hararet sadece göstergede oynar seni yanıltır motorda sorun olmaz kaynatma gibi kapak toleransı ve saplama yerleri nasıldı onu bilmek lazım kapakta az bi eğrilik olur şişeye kompresyon basar sen kaynatıyo zannedersin ama kabartır sadece veya yapan arkadaşla konusmak lazım......
liderskoda05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Şub 2008, 16:38

İleti lazoli55 » 02 Ağu 2008, 19:03

120 L LERİN HARERET SORUNUNA KESİN ÇÖZÜM .BEN HARARET SORUNUNDAN KURTULDUM
120 L CİLER  SİZLERDE KURTULUN.

lazoli55
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2008, 18:57

İleti lazoli55 » 02 Ağu 2008, 19:05

FAWORİTLERDE HARARET SORUNU BAŞ GÖSTERİYORSA ÖNCE RADYATÖR KAPAGINI DEGİŞTİRİN WE ARACINIZI TEKRAR BİR DENEYİN. AYNI SORUN ARKADAŞIMIN BAŞINA GELDİ 
lazoli55
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2008, 18:57

İleti sainz » 02 Ağu 2008, 19:34

[quote="lazoli55"]FAWORİTLERDE HARARET SORUNU BAŞ GÖSTERİYORSA ÖNCE RADYATÖR KAPAGINI DEGİŞTİRİN WE ARACINIZI TEKRAR BİR DENEYİN. AYNI SORUN ARKADAŞIMIN BAŞINA GELDİ  [/QUOTE]

 

"Radyatör kapağı" derken?Confused
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti onur21 » 02 Ağu 2008, 20:12

kardeşim başıma bi olay gelmişti anlatayım mercedes 124 kasa 200 vardı sürekli hararet yapıyordu hiç kimse bulamadı sorunu bi gün dedim şunun radyatör kapagını degiştirim öylesine aklıma esti bi baktım hareret bitti megerse kapagın içindeki yay basınc kaybediyormuş tabi bunu akıl edene kadar lpg beyni bi sürü para tuzagı bi dene sende belki kapakta vardır problem basit görünüyor ama böyle bişey geldi başıma
onur21
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 01 Tem 2008, 14:15

İleti sainz » 02 Ağu 2008, 20:17

[quote="onur21"]kardeşim başıma bi olay gelmişti anlatayım mercedes 124 kasa 200 vardı sürekli hararet yapıyordu hiç kimse bulamadı sorunu bi gün dedim şunun radyatör kapagını degiştirim öylesine aklıma esti bi baktım hareret bitti megerse kapagın içindeki yay basınc kaybediyormuş tabi bunu akıl edene kadar lpg beyni bi sürü para tuzagı bi dene sende belki kapakta vardır problem basit görünüyor ama böyle bişey geldi başıma [/QUOTE]

 

Favorit' te radyatörde kapak yoktur. Bahsettiğiniz kapak genleşme kabı veya yedek su deposu denilen kısımda vardır. Radyatör kapağı deyince bir an radyatörün neresinde kapak var diye düşündüm. Acaba bilmediğim bir şey mi var diye de sordum. Teşekkürler.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti lazoli55 » 02 Ağu 2008, 20:19

 suyu nereden koyuyorsan o kapagı birader.onu degiştir o kapagın içinde basınç çalışan sistem war arıza edince fazla basınç çıkamayınca hararet yaptırıyor.
lazoli55
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 02 Ağu 2008, 18:57

İleti rather86 » 09 Ağu 2008, 22:05

[quote="tarikkuscu"][quote="silverlinemania"]hava yapıyo bi yerden kim söylemişse doğru söylemiş çok çok iyi bi ustanın elinden geçmesi gerekiyo bizde reno vardı durmadan hava yapardı ve bi türlü o hava yapan yeri bulamadılar ve sattık bizden sonra alan sahibide hava yaptığı yeri bulamayıp motoru yakmış sonrada araba hurdalığına gitmiş araba hiç uğraşma bence biraz para biriktir sat onu başka bi araba al onun çözümü biraz zor çünkü ben böyle şeyler yazdım ama moralin bozulmasın belki sorunun iyi bi ustanın elinde çözülür [/QUOTE]
 

kardeş forumdaki diğer hararet sorunlarını okudumda. bazıları devirdaim motoruna baktır demiş bazıları lpg beynine baktır demiş. şimdi bende çok anlamma bunlardan. daha ayrıntılı bir cevap verecek arkadaşı bekliyorum.
[/QUOTE] Kardeş seni en iyi ben anlarım bende 91 135 L vardı 1 ay öncesine kadar 2000 ytl paramı yedi motor aynen hava yapıyo ben 3 kere conta yaktım sonunda üst kapak değişti sorun kalmadı dedik yine conta yaktı canıma tak etti götürdüm attım galeriye arabayı bide ayrıca 6 7 kerede radyatör hortumu patlattı şimdi tipom var ona biniyorum ama yinede bence ya değiştir yada temizini bul derim arabadan hayır gelmez yaparım derler yapamazlar benden demesi ii usta zor bu devirde boluda skoda servisi var ama nasıl gidecen bilmiyom on numara pahalıda değil bi düşün....karar senin
rather86
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 04 Şub 2008, 15:05

İleti demir_01 » 09 Ağu 2008, 22:34

neden cogunlukla favolarda hararet sorunu var ben anlamıs degılım ben arabayı ılk aldıgımda sadece radyatorde delık  vardı yaptırdım 1,5 senedır sorunsuz hatta fan bıle devreye gırmıyor
demir_01
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 10 Kas 2007, 20:19

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir