94 favorit acayip hararet sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

94 favorit acayip hararet sorunu

İleti gokyuzu70 » 03 Mar 2010, 19:00

benım arabanında hararet sorunu bıtmedı ve bıtmeyecek devır daım yenı termostat yok sılındır kapagı ve contası sıfır radyotor sıfır fan sıfır sogutma sıstemı kople yenı anlamıyorum nıye bu sorun cozulmedı dınamado bır sorun vargıbı ya kayısı sıkıyor cunku ses gelıyor dınamodan bakalım ne olcak bu gıdısle
 
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti gokyuzu70 » 03 Mar 2010, 19:01

en sonunda ya satacam yada yakacam ben bu arabayı
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti gokyuzu70 » 05 Mar 2010, 20:21

bu hararet konusundan herkez bıkmıs :D
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti skodaizm » 05 Mar 2010, 21:57

  16 yaşında bir Forman im var. 11 yıldan beri de ben kullanıyorum 180.000 km civarı. 
  Şimdiye kadar 1 defa devirdaim, 2 defa radyatör,  2 defa da  conta değiştirdim.  Contaların birini segman zincir ve gömlek değişimini yaptırırken mecburen  100.000km dediğerini de  yandığından değil  eskiyip su sızdırmalarından ötürü değiştirdim.

 Araç ile  sürekli ailemi( 4kişi) taşıdığımdan hep yüklü olarak bu km leri yaptı.

 Bu arada arabanın neredeyse tamircilerden çok ustası oldum. Bu araçlar maalesef işten anlamayan usta kurbanı olmakta yoksa sorunları diğer arabalardan farklı değil. Ama genelde yaşlı araçlar olduğundan da artık ömürlerini tamamlamakta olduğunuda göz önünde tutmak lazım.

  Bence son bir defa adam gibi bir ustanın olduğu yere götürüp adamakıllı bir bakımını, ayarını yaptırın. Yaptığınız masraf ve yeni olan parçaları boşuna heba etmeyin.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1972
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti kayzer » 06 Mar 2010, 12:34

[quote="gokyuzu70"]en sonunda ya satacam yada yakacam ben bu arabayı [/QUOTE]

Bence yanmadan satın o aracı:))LOL
kayzer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Tem 2008, 18:38

İleti onurhan2006 » 06 Mar 2010, 15:06

[quote="skodaizm"]  16 yaşında bir Forman im var. 11 yıldan beri de ben kullanıyorum 180.000 km civarı. 
  Şimdiye kadar 1 defa devirdaim, 2 defa radyatör,  2 defa da  conta değiştirdim.  Contaların birini segman zincir ve gömlek değişimini yaptırırken mecburen  100.000km dediğerini de  yandığından değil  eskiyip su sızdırmalarından ötürü değiştirdim.

 Araç ile  sürekli ailemi( 4kişi) taşıdığımdan hep yüklü olarak bu km leri yaptı.

 Bu arada arabanın neredeyse tamircilerden çok ustası oldum. Bu araçlar maalesef işten anlamayan usta kurbanı olmakta yoksa sorunları diğer arabalardan farklı değil. Ama genelde yaşlı araçlar olduğundan da artık ömürlerini tamamlamakta olduğunuda göz önünde tutmak lazım.

  Bence son bir defa adam gibi bir ustanın olduğu yere götürüp adamakıllı bir bakımını, ayarını yaptırın. Yaptığınız masraf ve yeni olan parçaları boşuna heba etmeyin.

__Hakan Ün__
[/QUOTE]

Hakan abi gerçekten çok haklısın, bende yaklaşık  2 senedir favoma biniyorum ve 30000km den fazla yol yaptım.Bizim arabalar biraz eski olduğu için bakım aralığı kısa, benim tavsiyem 3000-3500km de bir bakımını yapmak, en azından yağını değiştirmek lazım.Periyodik olarak yapılan bakımlarda bir çok sorunun önüne geçilebiliyor ama bazı sorunlarda var ki bir türlü alt edemedim LOL mesela sağ aks kafası tekrar tıklamaya başladı, birde devirdayime bağlı motor kulağı tekrar ses yapmaya başladı
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti onurhan2006 » 06 Mar 2010, 15:07

Hararet konusuna gelince yapılması gereken şeyler yapıldıktan sonra motorun harareti düşmüyorsa yanlış ustayla çalışıyorsunuz demektir
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK

İleti Esmeralda » 06 Mar 2010, 15:54

Değerli arkadaşım aynı arabadan bende kullanmıştım,Bu arabalarda bu sorun hep vardır,en sorun olanıda termostattır.Bende ankaranın içinde yaşamıştım sana önerim arkadaşların dediği gibi termostat değiştir birde çıtçıt düğme yapmıştı usta devreye girmezse elle basıp devreye sokuyorsun,birde hararetti yüksek gördüğünde termostat devreye girmediyse,fanı çalıştır devreye sok o zaman normale döner.O zamanki servisten getirdiğimiz ustanın bize aktardıklarını bende sana aktarıyorum.selamlar.
Esmeralda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 06 Mar 2010, 15:37

İleti TTTANERRR » 07 Mar 2010, 03:07

selam arkadaşlar.aynı sorun bendede var 94 favorit contası yanmıştı yeni deiştirdim fakat gene hararet yapıyor motor aliminyum oldugundan çabuk ısınıyor yokuşlarda dahada artıyor conta termostat radyatör suyu v.s deiştirmeme rağmen sorun bir türlü çözülmedi Confused
TTTANERRR
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Oca 2008, 21:30

İleti ismail 06 » 07 Mar 2010, 12:29

bizde 92 model favorit var araç fabrika çıkışı bizde 2005 yılında fethiyeye giderken aracın su deposu sıcaktan delinmiş ve hararet ibresi yükselmişti aracın devirdaim pompasını hortumlarını su deposunu herşeyini değiştirdik ve 2008 yılına kadar hiç bi sorun çıkmadı 2008 de araç conta yaktı ve motor bloğu bile sıcaktan erimiş yaklaşık 1.5 milyar masraf açtı ama o gün bu gündürbir defa hararetin yükseldiğini görmedim
ismail 06
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Şub 2010, 21:29

İleti gokyuzu70 » 08 Mar 2010, 23:00

[quote="TTTANERRR"] selam arkadaşlar.aynı sorun bendede var 94 favorit contası yanmıştı yeni deiştirdim fakat gene hararet yapıyor motor aliminyum oldugundan çabuk ısınıyor yokuşlarda dahada artıyor conta termostat radyatör suyu v.s deiştirmeme rağmen sorun bir türlü çözülmedi Confused [/QUOTE] dayı sadece contamı degıstı kapak taslandımı
gokyuzu70
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Ekm 2008, 02:18

İleti yarisci25 » 08 Mar 2010, 23:24

kardeş araban comta yakmış  o detle 6 ay uğraştım 3 kere cınta yaktı araba devirdaim pompasını  değiştirdim contayı yeniledim slindir kapağını taşlattım ilk defa taşlandı olay çözüldü aslında tam çözülmedi neden dersen benim tüpü takan firma benzin hortumöuyla gaz hortumunun yerini karıştırıp ters takmı en sontayıda o yüsden yatım paso hararet yaptı onuda düselttikten sora  olay çözüldü yazın sıcağında bile süper arabna nazar değmesin
yarisci25
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Ağu 2007, 19:04

İleti hakan48 » 08 Mar 2010, 23:34

[quote="skodaizm"]  16 yaşında bir Forman im var. 11 yıldan beri de ben kullanıyorum 180.000 km civarı. 
  Şimdiye kadar 1 defa devirdaim, 2 defa radyatör,  2 defa da  conta değiştirdim.  Contaların birini segman zincir ve gömlek değişimini yaptırırken mecburen  100.000km dediğerini de  yandığından değil  eskiyip su sızdırmalarından ötürü değiştirdim.

 Araç ile  sürekli ailemi( 4kişi) taşıdığımdan hep yüklü olarak bu km leri yaptı.

 Bu arada arabanın neredeyse tamircilerden çok ustası oldum. Bu araçlar maalesef işten anlamayan usta kurbanı olmakta yoksa sorunları diğer arabalardan farklı değil. Ama genelde yaşlı araçlar olduğundan da artık ömürlerini tamamlamakta olduğunuda göz önünde tutmak lazım.

  Bence son bir defa adam gibi bir ustanın olduğu yere götürüp adamakıllı bir bakımını, ayarını yaptırın. Yaptığınız masraf ve yeni olan parçaları boşuna heba etmeyin.

__Hakan Ün__
[/QUOTE]
 

Clap
hakan48
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 689
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:23
Konum: www.otoyedekparcacim.net
Nereden: Muğla

İleti txsas » 23 Haz 2010, 23:38

slm öncelikle arkadaşım sana kolay gelsin bizim arabanın da proplemi bu iki hafta önce arıza gösterdi dir anda oldu bir hafta boyunca arızanın nerden olduğunu çözmeye başladım zira bizim arabanın parçaları nın yarısı eski ilk önce hortum sıktırmaları değiştirdim ve termostatı sküp çıkardım arıza burda mı acaba diye ama değilmiş velasın sıktırmalardan üç yerden hava alıyormuş ve müşür bozukmuş müşürden dolayı oluyor yanılta biliyor bazen çalışıyor bazen hiç yok radyötörü şişlettim içinde pislik varmış tıkamış güzelce temizlettim ama iş işten geçmiş bizim araba contayı yakmış su haznesinden ronaltta çalışıyorken hava kabarcığı verir se bilinki conta gitmiş demektir ama silindir üst kapağıda çatlamış bizimkinin ona rağmende çalışıyordu araba arkadaşın dediği gibi 100 metre gidiyor hararet çıkıyor zordüşürüyordum çünkü motora koyduğum su geri çıkıyordu öne radyatöre gitmiyordu şimdi silindir üst kapağı arıyorum taktıktan sonra uzun yola çıkacam araba rektefe olmuştu 7 sene garaja yatmıştı benzin pompası yüzünden epey bir para harçadım taş gibi oldu şimdi bu sorunuda yapacam bakalım nerden bir sorun çıkacak hodri meydan diyorum ben bu arabaya ben aşağı yukarı heryerini öğrendim bu merdedi çözdüm hoşçakalın
txsas
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 23 Haz 2010, 23:20
Ad Soyad: Akif çopur
Nereden: Karaman
Arabanız: skoda 120 l

İleti focus_6 » 25 Haz 2010, 23:04

bende 3 senedir var favorit 94 model hiç karşılaşmadım böyle bi sorunla ,ama usta var usta var unutmayın herhangibi arıza için götürürsünüz atıyorum aracın lpg beyini ayarsızdır usta denen kişi çok karekterli şahsiyet beyni değiştirelim der sizi masrafa sokar ben yaşadım :(
focus_6
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 25 Haz 2010, 22:30
Ad Soyad: batu
Nereden: Ankara
Arabanız: favorit 94

İleti Esmeralda » 08 Arl 2010, 15:07

Kardeşim aynı arabadan bizdede vardı,ankarada şrhir içinde iki sefer su kaynattı yola gidiyorduk servisi çağırdık bir düğmr taktı ve şunu söylemşlti hararet çıkınca fanı çalıştırsaydın çıkmazdı demişti,ondan sonrada tekrar yaşamadık o zaman yazdı o modellerin çoğunda o sıkıntı var.Bilmem yardımcı olabildimmi.
Esmeralda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 06 Mar 2010, 15:37

İleti rakcay52 » 08 Arl 2010, 17:38

Merhaba forum dostları çok değil aranıza kısa bir süre önce katıldım ve ikinci el aldığım arabanın yaklaşık 15-20 gündür full bakımlarını yaptırıyorum aklınıza gelebilecek tüm bakımlarını sağolsun aldığım vatandaş hiç bakmamış motor kaporta iyi mekanik kısımlarına bakmamış değiştirmemiş yaa ayıptır insan giydiği ayakkabısının topuk lastiği düşse lastik çaktırır gerçi bu işi yapmayan insanlarda var neyse bu araç konusunda ustalarda vs şunu öğrendim
1- Skodayı bilen tanıyon ustaya yaptırılması gerektiği kanaatine vardım(Bilen bazılarıda burnundan kıl aldırmıyor ayrı bir havalarda)

2- Arabayı yormayacaksınız hassas davranacaksınız mecbursunuz hararet çıkar

3- Harareti manuel kontrol edebilecek düğme olmazsa olmazı.
Kullanıcı avatarı
rakcay52
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 99
Kayıt: 18 Kas 2010, 22:47
Ad Soyad: Recep AKÇAY
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Favorit Lx-93

İleti sonerx » 08 Arl 2010, 21:22

sainz yazdı:Sorun kesinlikle soğutma sisteminde hava kalması problemi zira "daha sonrasında bazan yapıyor bazan da yapmıyor" diyorsunuz. Demek ki bazan o havayı almış oluyorsunuz bazan da alamamış oluyorsunuz.
Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.

Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediği genleşme deposu kapağını açın ve fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin.

Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.

Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devirdaim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.

Silindir kapak contasının değiştiğini belirtmişsiniz ve ustanız da "bir yerlerden hava yapıyor" demiş. Ben de ustamı aradım ve sordum. "Kaynak yapılması gerekiyordur yapılmamış veye düzgün yapılamamış olabilir; gömlekler aşağı seviyede kalmıştır; conta düzgün monte edilememiştir; silindir kapağı civataları doğru torklanmadan sıkılmıştır; bu nedenlerle de sistem hava alıyor ve hava yapıyor olabilir" şeklinde görüşünü belirtti.
o mavi ok nerde...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

ÖncekiSonraki

Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir