o mavi ok nerde...sainz yazdı:Sorun kesinlikle soğutma sisteminde hava kalması problemi zira "daha sonrasında bazan yapıyor bazan da yapmıyor" diyorsunuz. Demek ki bazan o havayı almış oluyorsunuz bazan da alamamış oluyorsunuz.
Aşağıdaki fotoğrafta mavi ok işareti ile işaretlediğim genleşme deposunun kapağını açıyorsunuz ve kırmızı ile işaretlediğim hararet müşirini 19 anahtarla söküyorsunuz. Genleşme deposundan suyu doldurmaya başlıyorsunuz. Bu sırada hararet müşirinin takılacağı delikten su gelmeye başlayacaktır. Kesiksiz ve net bir şekilde su gelesiye kadar su koymaya devam edin, hatta su berraklaşana kadar devam edin ki bahaneyle sistemdeki kireç, pas, ...vb. şeyler de gitmiş olsun. Sonra genleşme deposunu iyice doldurun ve su seviyesi istenen seviyeye gelene kadar hararet müşiri deliğinden su gelmesine dikkat edin. Su seviyesi istenen seviyeye ulaştığında parmağınızla hararet müşiri deliğini kapatın ve hemen ardından da hararet müşirini yerine takıp çok fazla zorlamadan anahtarla sıkın. Böylece hava kalmaksızın sisteme su takviyesi yapmış olursunuz.
Bunlar bana çok karışık geldi, anlamadım veya uygulamaya cesaret edemem diyorsanız da, motoru çalıştırın, mavi okla işaretlediği genleşme deposu kapağını açın ve fan motoru çalışana kadar motoru çalışır vaziyette tutun. Termostat açıldığı anda genleşme deposundaki su seviyesi hızla düşecektir ve fokurdama sesleri de gelebilir bu sırada zira sistemden hava çıkmış ve havanın yerini su alıyordur. Ilık su ile takviye yaparak su seviyesini istenen seviyeye getirin.
Havalar soğuk olduğu için antifriz koymanız gerekiyor. 1. tercihteki gibi uygulayıp en sonda 3 litre kadar antifrizle takviye edebilirsiniz ve hararet müşirini yerine takabilirsiniz.
Sisteme su veya soğutma sıvısı genleşme deposundan konulur. Buradan hareket eden su radyatör-devirdaim pompası-motor bloğu-termostat sırasını izler. Suyu boşaltılmış ve yeniden su konan motorda termostat kapalı kalacağından, su sistemdeki havayı ittirip dışarı atamaz. Bu nedenle de hararet çok hızlı yükselir. Hararet müşirini sökerek uygulamak en sağlıklısıdır.
Silindir kapak contasının değiştiğini belirtmişsiniz ve ustanız da "bir yerlerden hava yapıyor" demiş. Ben de ustamı aradım ve sordum. "Kaynak yapılması gerekiyordur yapılmamış veye düzgün yapılamamış olabilir; gömlekler aşağı seviyede kalmıştır; conta düzgün monte edilememiştir; silindir kapağı civataları doğru torklanmadan sıkılmıştır; bu nedenlerle de sistem hava alıyor ve hava yapıyor olabilir" şeklinde görüşünü belirtti.
|
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir